Německé automobilové skupině Volkswagen hrozí pokuta více než 100 milionů eur (2,6 miliardy Kč) za to, že u své flotily osobních aut loni nesplnila cíle Evropské unie stanovené pro emise oxidu uhličitého (CO2).
Pridávam sa, zaujímavá informácia, nevedel som. Pri ročných tržbách 252 miliárd a zisku cca 17 miliárd v roku 2019 majú čo robiť. A rok 2020, prípadne 2021 ich asi nevytrhne, hlavne keď sa chcú z krízy preinvestovať.
Tak jsi ale opět nazačátku a to je to, aby jsi měl dostatek informací. Pak můžeš posuzovat problém.
Cíle i měření je plánováno a jsou pro všechny stejné.
Nevidím totiž žádný reálný přínos v tom nastavit si nesmyslně striktní cíle a pak fixlovat při měření, abych je splnil. Nakonec se bít v prsa jak tím bojuju proti změně klimatu.
Tak je nastavené testování a je pro všechny stejné.
Zrovna u aut na které odkazujes je odchylka od normovane spotřeby i u spalovaku vždy velká.
Zajímavé je, že volas po měkčím limitu pro výrobce, ale zároveň tyhle měření která jim situaci značně ulehcuji kritizujes.
Už jen fakt, že se spotřeba měří s plnou baterkou a prioritně se jede na elektřinu vidím jako špatně, protože to zkresluje výsledky. Pak ti vycházejí čísla jako 2 litry na sto v případě např. X5 jenže ono je to v reálu významně víc.
Tusis jak se spotřeba měří? Tady to vypadá opravdu spíš na neznalost.
Stejně tak limit 95g co2 je známý už myslím od roku 2014. Tam už začali investice.
Ano bavíme se o PRŮMĚRNÉ SPOTŘEBĚ = a podle toho jak si to napsal je stejně jako u Veyronu jasné KDE dělአchybu
Výpočet zohledňuje PRŮMĚR = kolik jak se jezdí. Takže JÁ se vejdu ca do průměru běžného evropana
JESTLI opravdu jezdíš přes 200 km/h = máš vyšší spotřebu i u spalováku
JESTLI opravdu běžné předjiždiš rychlosti 140 km/h = dtto
JESTLI opravdu najedeš běžně daleko VÍC než ostatní = budeš mít vyšší spotřebu i u PHEV
Takže KOLIK km ujedeš běžný den? Jsi výrazně MIMO běžný průměr?
PROČ zrovna 110? Evroský VWÝROBCE jehož emisní průšvih si bránil i minule na emise kašle dlouhodobě = ty se mu kdysi i dnes za to zaostání snažíš vyjít vstříc = navrhuješ aby emise byly dle jeho VWýsledků a ne těch co se snaží víc
Dneska už víš že CO2 není JEN EU jak si dřív tvrdil, ale že je to 29 let CELO PLANETÁRNÍ
Ano může, ale bavíme se o průměrné spotřebě na 100 km ne dokud dojde baterka, aby nám to dobře vyšlo a pak šup do zásuvky. Takže testovací cyklus by měl zohledňovat cestu po městě, cestu mimo město a kombinovaný cyklus ale měl by být dostatečně dlouhý, aby zohlednil fakt, že prvních 40 km jedu ve městě na baterku a to mi zkreslí výsledky. O jakým zvyšování limitů CO2 mluvíš? Já je nechtěl zvyšovat, já je chtěl snižovat adekvátně, aby nedocházelo k problémům s tím, že se mi do toho výrobci nedokážou vejít. Tj. ten příklad co jsem uváděl. Snížit požadavek na emise CO2 ze 125 třeba na těch 110 a ne skok, až na 95g/km a narážet na problém, že se do toho velcí evropští výrobci nedokáží vejít. Nedovedeš si představit co před koncem roku předváděla Škodovka, aby vyrobila co nejvíce modelů Enyaq, aby si snížila flotilové emise. Takový stresy a chvat jen abychom budovali Potěmkinovu vesnici mi přijde zbytečný. A přitom stačilo jen nestanovovat emisní požadavky tak striktní, když k tomu není racionální důvod.
Taky ten hybrid může jet 40km do práce a zpět a zase za nulu a to může být většinový provoz. Takže tam je ten problém, jak to chceš určit? Takže nastavís pravidla a k nim vztahnes ostatní. Dělají to lidi kteří tomu rozumí, ne žádný úředník jak se tu stále někdo snaží naznačit.
Tak ve investovalo ohromne peníze do ev a jediný způsob jak to dostat zpět je je prodávat. Myslíš že bude chtít limity co2 zvyšovat?
Ale tohle jsem i já s tebou psal X krát.
No nemyslím si že většina hybridů jezdí jen 5 km na poštu za 0 litrů. To je dost diskutabilní. A na 5 km se dost blbě deklaruje průměrná spotřeba na 100 km. Zajímavé když EU tak diskutuje emisní limity CO2 s výrobci aut, že si tito na sebe upletou bič v podobě limitů, které nedokáží se stávající paletou modelů aut splnit.
A když pojedu 5km na poštu tak pojedu za 0 l na 100km. Spalovak v tomhle režimu a počasí pojede těch 5km za 11l. A takových jízd může být většina. A o tom to je. A jelikož nejsi první kdo se nad tím zamyslel takže je velice pravděpodobně, že je to zohlednění i v měření. Existuje totiž jako denní průměr jízd atd.
To že limit je o diskuzi s výrobci je známá věc kterou ti tu několikrát Ham vysvětloval. Druhá věc je ze je podle loňských výsledků technicky dosažitelný.
Je opravdu smutný když ty se svým vzděláním, znalostmi a IQ říkáš někomu blbeček = i když u tebe je PŘESNĚ NAOPAK většina věcí. A sem v DOBRÉ SPOLEČNOSTI lidí typu Sir Attenborough nebo exšéf český Akademie věd :*)
Hele ty fakt (dodnes) nevíš po všech těch omylech co si tu napsal a PROKÁZALO se to (naposled Veyron jako finanční investice a 2hmotový setrvačník a předtím čínská investice Nexen v Žatci atd. atp) že to je FURT DOKOLA založeno na TVÝCH neznalostech omylech?
A na tom že SEBE furt nadřazuješ NAD všechny (v emisích SEBE nad Dopravní fakultu ČVUT = emise při Dieselgate)?
Na základě ČEHO sebe Sebe SEBE furt povyšuješ = teď zrovna nad světovou dohodu o CO2 = platnou VŠUDE = prvotní dohoda je z roku 1992 pak Kjótský protokol... až po dnešek. Většinou se ukáže že o tom NIC NEvíš ALE tvrdíš že se všichni doteď mýlili že se to či ono má dělat PODLE TEBE TEBE TEBE TEBE a taky rohYpnola a Jerry.Gunmana a tak.. ;-)
Spotřeba PHEV viz Hendly 15:27
Já denní nájezd max. 100 km většinou polovina = dostanu se V REÁLU na spotřebu podobnou WLTP
TY se na tohle téma hádáš měsíce, ale přitom odmítáš říct kolik běžný den ujedeš ty. 95g viz realita NENÍ problém. Přesně TAKHLE ses hádal za VW při Dieselgate = že limity NOx zlý EU jsou nesplnitelné (jak to dopadlo si pamatuješ nebo? https://www.idnes.cz/…109_automoto_fdv
Teď to(též) zkoušíš s CO2
EDIT radši konečně řekni CO byl ten zlom kdy si přestal Babiše hájit a říkáš mu jako já? VŠECHNY jeho prasárny od 80. let sme probrali a no problem. Nově jen zabil všechno živý na pár desítkách km Bečvy = pohybuju že to by tobě extrémnímu anti-ekologovi vadilo způsobilo změnu názoru o 180°
A co ty jako volič SPD říkáš na JEJICH NÁVRH zákona na povinný odběr potravin od ministra zemedelstvi a předsedy vlády?
Metodika mě vadí, protože ti vycházejí lživý čísla nereflektující reálnou spotřebu, ale budiž, když už to tak je. Jen se tady se mnou pak blbeček typu Hamuna hádá, že RAV jezdí za 1,5 litru na 100, což není pravda. Dokážeš takovou spotřebu nafixlovat, když budeš auto dobíjet a jezdit s ním výhradně na elektřinu. Nejde ale paušálně říct, že RAV jezdí za 1,5 litru, protože když s ní pojedeš například z Prahy do Brna, tak budeš spotřebou násobně jinde. Takže vadí mi to pokrytectví a lhaní v oficiálních číslech.
Spíš mi ale vadí ten limit 95g. Měli ho nastavit tak, aby to všechny evropský automobilky dokázaly splnit a snižovat ho po dohodě s OEM a v souladu s technickým pokrokem jednotlivých výrobců.
Nesplni o kolik procent a proč to jistě tušíš sám.
Takže jsi došel k tomu jak je to nastaveno. Nastavíš jednou metodiku pro všechny a můžeš to porovnávat. A tak to nastaveno je. proč to tedy kritizuješ?
Diskutujeme pod článkem o tom, že největší výrobce aut v Evropě to nesplnil, takže třeba proto, aby to šlo v souladu s pokrokem v evropských automobilkách?
Nastavil bych metodiku tak, aby se nejezdilo s plně nabitým autem a co největší část testu se neodjelo jen na elektřinu. Takže čím větší baterku v autě máš, tím lepší spotřeby dosáhneš. Co na tom, že když pojedeš delší trasu, případně v hybridním režimu už od startu, tak bude spotřeba úplně jiná. Nicméně je to jen hra s číslama, takže když to budou mít všichni stejně, tak je to asi jedno. Pak můžeme aspoň jako EU vykřikovat za pár let že máme emise aut jen (teď si vymyslím 60 g/km) a ono to bude třeba jednou tolik, kdyby si to přepočítal na spotřebu PHM v rámci celý EU.
A proč si neodpovíš rovnou sám když píšeš příspěvek? Proč nastavovat 110g když v roce 2020 se podařilo splnit 95g?
Metodika měření je jaká je a je jasně daná. Musel jí znat i autor článku na který si odkazoval.
Jak by jsi nastavil metodiku u PHEV ty? Ty auta můžou jezdit za 0l/100km a nebo za 10l/100km.
To souhlasím. Jen je otázka jestli je nutné až tak tlačit na pilu. Nestačilo třeba od letoška stanovit emise ne na 95, ale třeba 110 g/km? Aby to bylo motivační a zároveň to dávalo automobilkám prostor k vývoji a ne hned - zaplať!? EU nic nenutí stanovovat emisní limity na CO2 tak striktní. Jsme nejpřísnější na světě.
Metodika měření emisí CO2, tak jak je nastavená v případě PHEV, je natolik gumová, že ačkoliv auto bude reálně jezdit za 4-5 litrů benzínu, tak v homologačním cyklu vykáže 1-2 litry. Stačí zvětšit kapacitu baterky, čímž auto pojede velkou část testu na baterku a spotřebu vykáže nesmyslně nízkou a tím pádem i emise CO2. Teď je jen potřeba z pohledu automobilek uvést na trh dostatečné množství hybridů. Jenže to chce trochu času. Pak je ještě důležitý, aby zákazníci byli ochotni zaplatit za příslušné auto významně víc peněz jen kvůli tomu, že má baterky.
Znám některé podmínky jak se to počítá. např. přesný přepočet přes hmotnosti vozidla neznám. To ale nic nemění na tom, že ty pravidla jsou tak nastavena a měl by je znát i ten člověk který psal článek na který odkazuješ.
Takže znova díky za odkaz na článek na kterém je vidět jak moc špatně jeho autor odhadl situaci a jak moc se mýlil.
Podle mého názoru je důvod pokutování CO2 jeden ze způsobů jak přimět automobilky k investicím do nových technologií a jak díky tomu udržet technologický náskok Evropy. A díky tomu si můžou automobilky plánovat investice do vývoje a vědí, že investované prostředky se jim vrátí.
To je jeden z důvodů proč Německé automobilky zas tolik proti limitům nelobují. Už mají nainvestováno do technologií. A tohle už ti tu bylo několikrát napsáno.
Splnilo? A víš jak se ta habaďůra s emisema počítá? EV a hybridy se započítávají vícekrát, čímž se jakože sníží flotilový emise. Takže výsledný číslo, který ti z toho vypadne za všechny prodaný auta ti neříká zhola nic.
Jsou to dost významný částky. Myslíš si, že v tom placení výpalnýho hraje skutečně jen malou roli a není to naopak ten zásadní důvod, proč automobilky buď odcházejí z EU trhu nebo omezují motorizace, které tady prodávají?
Můžeš mi místo poučování co mám dělat napsat jak to teda PODLE TEBE je a k čemu omezování maxim emisí CO2 vede a povede v souvislosti se spalovacíma motorama?
Díky za odkaz. Je super že sem dáváš odkaz na starý článek o tom jak limit 95g nejde ani zdaleka dosáhnout a jak je absurdní a dáváš to pod článek který je o tom, že vw ten limit který měl být absolutně nesplnitelny skoro splnilo. :-)
Když víš o jakémkoliv problemu málo tak je snadné s tvým názorem manipulovat. Ty o emisích podle tvých příspěvků nemáš velký přehled. Proč místo aby jsi si info doplnil hledáš jak dokázat že máš vlastně jako pravdu?
Prodeje silných motorizací jsou okrajové. Jestli potřebuji šetřit tak je jejich vyřazení z nabídky logické. Samozřejmě i pokuty za co2 v tom hrají roli, ale ne zásadní.
Sami lidi chtějí jednou tak drahá auta? Nepovídej? A není to spíš obráceně, že EU automobilky donutí vyrábět hybridy a EV, přestat nabízet benzínový a naftový verze, takže k tomu bude zákazník donucen?
Sorry já dám příště nějaký jiný odkaz, který bude lépe odpovídat ideologii, kterou zastáváš. :D Tady to máš. Promiň není to rok 2025, ale až rok 2030. Stačí ti napsat jednou že jsem se o 5 let seknul?
Renault seškrtal to z čeho by musel platit vysoký výpalný do EU. Ne to co se neprodává. Asi jsi dost zaslepený, že to nevidíš. A to jsme opět na začátku. EU nutí výrobce přestat vyrábět spalovací motory.
Jako že požadavky na emise CO2 nejsou součástí EURO normy? Sorry ale v kterým legislativním požadavku to EU prezentuje je v principu úplně jedno. Podstatný je pro mě důsledek. Takže máš pravdu, že EU nezařízne spalováky s pomocí EURO7, ale požadavkem na emise CO2, který součástí této normy není.
Ano, nepřímo je zákazem spalovacích aut, protože s takto absurdně nízkou spotřebou paliva žádné rozumně využitelné a cenově přijatelné auto jezdit nemůže. :-(
Samozrejme viem, ze to zavisi od hmotnosti.
Len som si neuvedomil, ze ten "ciel" je presne cislo po prepocte a nielen nejaky plan automobilky. Co ta ani uvedene nie je. Moja chyba.
A si vsimni, ako sa dalej spomina 95 a pokuty.
Renault seškrtal to, co se neprodává. Vcelku logicky. Ne kvůli emisím, ale kvůli zbytečným nákladům. Proč to ale pořád překrucuješ na emise, je mi záhadou. Asi nejsem dost zfanatizovaný.
Ne, vadný je ten, kdo nechce pochopit, že ten limit NENÍ zákazem spalovacích motorů (a s rostoucími podíly elektrických aut už vůbec ne). Ale když chceš být za debila, klidně to dál překrucuj. Tvá chyba, ne má.
Renault začal motorizace seškrtávat v minulém roce, možná ještě teď seženeš skladovku Clia TCE 130 nebo naftového Kadjaru. Prodeje CÍLENĚ snižuje. Ale podle tebe je to zřejmě znak úspěchu.
Jasně, takže za bilionových nákladů bude EU méně závislá na Rusku a zemích blízkého východu a místo toho se stane rukojmím komoušské totalitní Číny. A to se vyplatí! :-O:-O:-O:-(:-(:-(:no::no::no:
Tam tou poslední větou si fakt pobavil. Takže každý, kdo poukazuje na naprostou absurditu a zvrácenost z od stolu nadiktovaných emisních
EU pro auta je vadný? Ty máš vážně dost! :-O:-(:no:
To si piš, že jo. Však uvidíš v dalších měsících a letech. Náš tábor bude rychle růst a sílit, tak jak čím dál většímu počtu lidí začne docházet, do jaké slepé ulice nás blázni z EU s auty ženou! :-)
Aspoň si o tom něco nastuduj, ať se zbytečně neztrapníš. 95 gramů je pro vozidlo o stanovené hmotnosti. Těžší vozidla mají vyšší limit, lehčí naopak menší. Takže pro VW vyšel přepočtený limit na 99,8 gramu.
dieselgate je prisel za tech cca 5 let na cca 30+ miliard eur, takze emisni pokuta 100 milionu je smesna, 100 milionu eur, to je pro koncern VW cca mnzdovej naklad na 5-6 hodin fungovani koncernu :-[] , kazdej jejich zakaznik v tomto roce zaplati cca 10 eur a jsou zase na svem a zase bude na odmeny 7 nejvysi postavenym manazerum VW :-!
Proč dáváš odkaz na článek plný polopravd ve kterém o limitu 45g na km nic není?
Zajímavé, ukáže se jak málo víš o problematice emisí a místo toho aby jsi si doplnil znalost jdeš zase hledat pokrouceny informace, aby to pasovalo do tvého vidění světa.
Normy Euro limitují počet jedovatých a přímo škodlivých látek, jako NOx, pevné částice a další. Pokud je auto nesplní, nesmí se vůbec prodávat.
CO2 můžou auta produkovat naprosto libovolné množství, ale kvůli globálnímu oteplování je snaha i tyto emise regulovat. Čili skrze úplně jiný předpis se platí pokuty za množství nad nějakou určitou hranicí.
Především je nutné k pohonu jakéhokoli vozidla započítat také spotřební daň. Pokud za litr nafty zaplatíme téměř polovinu spotřební daně, je nepochopitelné, že spotřební daň se neúčtuje za elektřinu pro pohon elektrovehiklů.
Tak co, elektro-pindíku. jak jsi se rozhodl?
Když ostatní považuješ za podřadné, zvládneš to skončit sám, jako tvůj velký vzor - a nebo ti bude třeba trošku pomoci? :D
Je to zatím návrh, který není schválený. Takže klid, prosím.
Část návrhu je OK, snížení limitu NOx a sjednocení pro oba druhy paliv. To je ostatně běžné i jinde. Nesmysl je už ta druhá část - střešní nosiče, přívěsy, různé nadmořské výšky atd. V podstatě to povede k tomu, že tahle příslušenství se na auta zakážou a nebude možno je použít. Budeš chtít převézt náklad? Půjčíš si dodávku nebo auto homologované jako užitkové (mimochodem, Citroën tímhle obchází emise u nejsilnějšího Berlinga s automatem, je homologované jako N1).
Nebylo, to máš pravdu. Ale taky to nebylo kvůli emisím. Původní myšlenka byla "snižování závislosti na totalitních režimech a dovozu ropy" nebo jak to tehdy psali. Emise přišly až mnohem později.
Ale bude to proč? Jen proto, že sami lidi to chtějí a kupují. Nic více, nic méně. Házení viny na EU/politiky/ekoteroristy/neomarxisty/domyslisisám... je nesmysl. Dobře víš, že emise se počítají ne z počtu aut v nabídce, ale z prodejů. A bez kupujících jaksi nejsou ty prodeje, že?
Já to neokecávám. Já ti říkám fakta a ty je nechceš přijmout jako fakta, protože ti nezapadají do zaslepeného vidění. To není má chyba a není to ani chyba EU. Závada je jen na tvé straně.
Ne, nemá to s tím vůbec nic společného. Kdyby neměl použitelné motorizace, tak nebude dvojka na trhu. Rozdíl je v tom, že zatímco VW spal a lobboval, Renault prostě pracoval na elektrických autech a začal je prodávat včas. VW ani tu pitomou ID.3 nedokázal udělat pořádně.
Ano dnes je neelektrizováno, ale podívej se kolik silných motorizací vypadlo a kolik hybridů a EV naskákalo 2020 do nabídek evropských výrobců. Příští rok to už nebude 90%. Bez baterek to prostě nejde.
Ale samozřejmě, že jsou donuceni všichni a nejen VW. To přeci nerozporuju. Bohužel spalovací auta nedokáží jezdit s emisema 90 g/km a níž, takže pro mě je to klasický zaříznutí spalovacích aut. Okecávat to můžeš jak chceš.
Evropský sen o naftě má z části na svědomí právě debilní politika snižování CO2 za každou cenu. Taky bych chtěl vidět ten "svět", co nepálí ropu. Nečekám odpověď.
Proč pořád lžeš? 90 % produkce dnešních automobilek je neelektrizováno, jen deset procent jsou vozidla s nějakou formou elektrického pohonu. A to se do nich ještě počítají mild hybridy, které ve skutečnosti vůbec žádným hybridem nejsou.
Mimochodem, král hybridů Toyota limit taky nesplnila.
Nezlob se, to je argument dítěte. Buď jsou donuceni všichni (a VW to podělal, protože to nezvládl) a nebo jsou ostatní prostě vůči VW napřed, protože se na to VW vykašlal. Tak či tak je to chyba VW, ne EU.
A normy EU opravdu neznemožňují výrobu čistě spalovacích aut. Naopak, jsou nastaveny tak, aby se spalovací auta dala stále vyrábět. A opět, dovedou to všichni ostatní, proč ne VW?
Myslím že nejde o to aby jsi se omlouval. Jde o tebe a přemýšlení komu věříš. Třeba autoforum je prostě fake a odhalí ho jde snadno když budeš znát základy emisní regulace atd.
Euro 7 snad má být od 25 ale ještě není schválené a neřeší co2.
Limity co2 píše Bluesun. Jestli je to správně nemůžu teď potvrdit. Rozhodně není nic jako limit 45g co2 od 2025.
Já ti hlavu nechci blbnout. Bohužel si ji necháš od někoho blbnout dost a lidem co tě na to vytrvale upozorňuji nadavas :-(
Euro předpis zatím nikdy emise co2 neřešil. Euro6 zvládne spalovací motor bez problémů viz dnešní stav. Žádnou elektriku k tomu nepotřebuje.
Pockejte neblbnete mi hlavu od roku 25 je v planu zavest max emise co2 45g km. Jestli to neni soucasti euro7 tak to sorry. Bral jsem ze to jde ruku v ruce.
Protoze prodavaji elektromobily. VW je taky donuceno je vyrabet. Pristi rok se pocitam uz vypalnymu vyhnou. Preci jen hybridnich a EV modelu vydavaji uz dost, tak snad se to taky bude prodavat.
at pocitam jak pocitam, 2.6mld kacek ceskych deleno 10mil folksvagnu z celyho koncernu, mi vychazi na 260 kacek na jednoho folksvagna.
at nezeru, neco se proda v USA, neco v chine, neco v rusku, tak kdyby se v EU prodala jen polovina foksvagnu, je to porad jenom petikilo na jednoho.
za to nekoupis ani gumicky do steracu.
pro mne to je pod rozlisovaci schopnost
Bůůů san není zaseknutý gramofon - on je elektropindík
ve svých představách obývá superpalác, proti kterému je Southfork bouda pro psa - a v realitě žere z květináča a každý večer se hádá s dalšíma dvěma prasatama, kdo bude spát u zdi, kdo na kraji a kdo uprostřed ;-)
Volkswagen je podle této zprávy dokonce vůbec nejzadluženější korporací světa. ... Vůbec největší dluh ze všech světových firem, celkem 192 miliard dolarů (4,7 bilionu korun),
Opravdu to musím psát znovu? Nechceš mi tu tvrdit, že jsi tak hloupý, že to neumíš přečíst napoprvé? Už se tu o tom psalo vícekrát.
Mimochodem, právě ta Toyota to moc nezvládla...
A čo, prosím ťa, nezaplatí zákazník? Píšeš, ako keby zákazník kvôli emisným pravidlám extra škodoval. Pritom autá, nevynímajúc VW, sa obvykle predávajú za najvyššie možné ceny, ktoré ešte zákazníci akceptujú - bez ohľadu na to, či budú výrobné náklady na to auto o 50 € vyššie alebo nižšie, a či sú to náklady kvôli emisiám, alebo kvôli konštrukčnej chybe a masívnym zvolávačkám.
Tak súčasný šéf sa snaží jak môže, aby sa situácia ako s dieselgate už nikdy neopakovala a aby zaistil Volkswagenu budúcnosť, a ty ho nazveš šialeným?
Omyl, kámo, šialený je tvoj nereálny pohľad.
Tak z tohohle tvého příspěvků vyplývá, že o problematice emisí nemáš velký přehled.
To se jistě dá pochopit, není člověk co by znal vše. Divné ale je, že más na tuhle problematiku tak radikální názor bez těch potřebných znalostí.
Evropský automobilový trh se zničil sám právě tou hloupou stagnací a lpěním na pálení ropy. Jenže svět na to, až se Evropa probere ze sna o naftě, nečeká. Bohužel jsi příliš hloupý na to, aby ti taková jednoduchá věc došla.
Tak s ohledem na fakt ze soucasne Euro 6 uz nedokaze spalovaci motor plnit bez pomoci el motoru. Je naprosto jasny ze euro 7 spalovaci motory proste zarizne. Kolik je plan co2 na km 45g? To se rovna zakazu spalovacich motoru.
Ano, načeš výsledkem bude, že bruselští ekoteroristé právě s těmito demagogickými argumenty brzy opět přitáhnou šrbouby. A tak pořád dokola, dokud evropský automobilový trh a výrobce úplně nezničí!!! :-O:-O:-O:-(:-(:-(:no::no::no:
To je bohužel pravda. A první v řadě je současný šílený CEO VW, který násilné vnucování EV před politiky ještě podporuje! :-O:-(:no::no::no: https://www.autoforum.cz/…cky-trest-to-je/
Přesně tak, rozhodně to není chyba VW, ale idiotských, nesplnitelně přísných limitů nejedovatého CO2, které si EU vycucala z prstu! :-(:-(:-(:no:
P.S. Ta úvodní fotka je k zblití, brrr! :-O:no::no::no:
A to je na tom to krasny - hrozne moc let strasne moc kricet, ze ty cile nejde ani nahodou zadnym zpusobem splnit ... a potom prodat par okrajovych EV a par predrazenych pluginu a cil je splnen. Ani to nikoho nebolelo.
Ale napíšu, rád ti dělám radost.
První auto co se převracelo bylo MB A, asi za to mohla unie, že.
Eko pneu mají menší grip, a ten právě k prevraceni potřebuješ, eko pneu jde do smyku.
A např.u PSA které pokutu nezaplatí ji prostě včetně auta neplati ani zákazník. A to platí náklady na vývoj (ale převážně je platí ten kdo si ten napr.phev kupuje, kdo koupí 2.0hdi tak moc ne)stejně jako u toho VW. A proto ta auta kupuješ za min.
Zaplatím hybridní ústrojí a ještě pořád oproti koupi VW ušetřím.
A nebo zaplatím klasiku a ušetřím ještě více, protože někdo jiný si koupí PHEV nebo EV.
Proč to Hyundai, PSA či Renault umí a VW ne?
Ne, zaplatí to všichni.
Jako zákazník jiný značky zaplatíš místo pokuty třeba hybridní ústrojí.
Je to jen hra, co je výhodnější.
O lidi a auta už nejde, I bezpečnost je odsunuta na druhou kolej.
Ty inteligente.
Jestli si libuješ ve světě, kde se auta převracejí při losích testech a pneumatiky se vyvíjejí s JEDINONOU prioritou - snížení spotřeby, tak si to užij.
Fantastický je, jak si vždycky ti nejblbější myslí, že na to vyzrajou.
A proč, ty inteligente, teda zdražujou všechny značky, co myslíš?
Ta technologie, která sníží ty emise stojí to +- to samý, co ten flastr.
V důsledku této politiky zdraží všechny auta.
Radši už nepiš. Jsou to srance.
Pouze zákazník který nakupuje u koncernu VW, ale oni to takto chtějí.
Už tak zaplatili vw za dieselgate daleko větší pálku, oni to tak chtějí, průměrný výrobek s pokutou v ceně...
Inteligentní kupec si tyto platby ze svých peněz odpustí.
Otázka je, proč by měli kvůli půl gramu dělat nějaké divadlo a bojovat s EU. 100mio. pokuta, na kterou si vydělají asi tak za 14 dní, jsou pro ně drobné. Podstatné pro ně je, že se drží ve slušném zisku. Jasně, akcionářům budou muset vysvětli proč místo 3,3 mld. euro vydělali jenom 3,2 mld, ale to asi bude ten nejmenší problém zvláště v situaci, kdy řada evropských konkurentů je v těžkých ztrátách (viz. Renault, který CO2 splnil skvěle a odměnou za to je mu obří finanční ztráta).
Může za to COVID!!! Ano, ten teď bude moct za všecko... Je zvláštní, že jiní výrobci co limit splnili zřejmě prodávají i na jiné planetě, kde Covid ještě není :-[]:-[]:-[]
Jsou to jen přizdis*áči!!! Ani nemají tu osobní hrdost říct, že ty emisní limity jsou absolutní nesmysl a diletantství Evropské unie a další snižování a Euro7 je rovno zákazu výroby spalovacích motorů!!!
Je to ten koncern který v Evropě prodá nejvíce spalovacích aut o které je největší zájem. Nemůže za to že fašistická EU dává šibeniční normy co se emisi týče.