Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen loni nesplnil emisní cíle EU, hrozí mu pokuta

ČTK
Diskuze (168)

Německé automobilové skupině Volkswagen hrozí pokuta více než 100 milionů eur (2,6 miliardy Kč) za to, že u své flotily osobních aut loni nesplnila cíle Evropské unie stanovené pro emise oxidu uhličitého (CO2).

Automobilka snížila emise u své flotily v EU zhruba o 20 procent na 99,8 gramu na kilometr (g/km). To je však stále 0,5 g/km nad cílem, oznámila automobilka.

"Těsně jsme minuli cíl pro vozový park za rok 2020, překazila to pandemie covidu-19," uvedl generální ředitel Herbert Diess. Doufá ale, že automobilka cíl splní letos, protože její hlavní značky přicházejí s novými elektrickými modely. Limit se loni podařilo splnit u hlavní značky Volkswagen a luxusní značky Audi. Podle mluvčího automobilky nesplnění cíle odpovídá pokutě více než 100 milionů eur.

Evropští politici prosadili omezení emisí výfukových plynů. Automobilky se proto pustily do vývoje nízkoemisních technologií, protože v případě nesplnění limitů jim hrozí pokuta 95 eur za každý gram CO2 nad limitem za každé prodané auto.

Volkswagen omezuje nabídku vozů se spalovacím motorem a přestavuje více továren na výrobu elektrických vozů. Už dříve uvedl, že přísnější emisní cíle v unii ho donutí do roku 2030 zvýšit podíl prodeje hybridních a elektrických aut v Evropě na 60 procent z předchozího cíle stanoveného na 40 procent.

Volkswagen uvedl, že dodávky elektrických aut do zemí EU, Británie, Norska a na Island loni zvýšil více než čtyřnásobně na 315.400 vozů. To z něj dělá jedničku na trhu s elektrickými vozy v západní Evropě se zhruba čtvrtinovým podílem.

Němečtí konkurenti Daimler a BMW již oznámili, že se jim díky vyššímu prodeji elektrických aut limity CO2 podařilo splnit.

Volkswagen v roce 2015 přiznal, že podváděl s emisními testy u vozů s naftovým motorem. Skandál automobilku stál na pokutách a opravách vozů více než 30 miliard eur. Většinu zaplatila v USA, uvedla agentura Reuters.

ČTK
Diskuze (168)

Doporučujeme

30. 1. 2021 19:20
Re: Největší
Pridávam sa, zaujímavá informácia, nevedel som. Pri ročných tržbách 252 miliárd a zisku cca 17 miliárd v roku 2019 majú čo robiť. A rok 2020, prípadne 2021 ich asi nevytrhne, hlavne keď sa chcú z krízy preinvestovať.
27. 1. 2021 12:21
Re: Největší
Tak jsi ale opět nazačátku a to je to, aby jsi měl dostatek informací. Pak můžeš posuzovat problém.
Cíle i měření je plánováno a jsou pro všechny stejné.
27. 1. 2021 12:04
Re: Největší
Nevidím totiž žádný reálný přínos v tom nastavit si nesmyslně striktní cíle a pak fixlovat při měření, abych je splnil. Nakonec se bít v prsa jak tím bojuju proti změně klimatu.
27. 1. 2021 11:27
Re: Největší
Tak je nastavené testování a je pro všechny stejné.
Zrovna u aut na které odkazujes je odchylka od normovane spotřeby i u spalovaku vždy velká.
Zajímavé je, že volas po měkčím limitu pro výrobce, ale zároveň tyhle měření která jim situaci značně ulehcuji kritizujes.
27. 1. 2021 10:48
Re: Největší
Už jen fakt, že se spotřeba měří s plnou baterkou a prioritně se jede na elektřinu vidím jako špatně, protože to zkresluje výsledky. Pak ti vycházejí čísla jako 2 litry na sto v případě např. X5 jenže ono je to v reálu významně víc.

https://www.auto.cz/…m-pod-pet-137173