Zjednodušil jsem to, část té lidské produkce dokáže příroda obecně stále pohltit, ale přibližně polovina CO2 od lidí skutečně v té atmosféře zůstává a kupí se. Což lze snadno měřit. Koncentrace CO2 raketově roste a to množství odpovídá přibližně té polovině lidské produkce.
Zrovna stromy, s ohledem na kácení pralesů, nejspíš už nedokáží pohlcovat ani to přirozeně produkované CO2.
A chceš klasiku, nebo "kombík"? Tmavé/světlé?
Verze GTS mám moc rád, ale jestli jde zrovna v tomto případě o ideální motorizaci si nejsem úplně jistý.
Je to výrazně těžší motorizace, než má eSko a přitom ne o moc výkonnější, ale podstatně slabší, než stejně těžká motorizace Turba. Mohlo by to jít poměrně snadno naladit na úroveň Turba, pak by to smysl dávalo, hodně koní za relativně slušnou cenu.
je to samozrejme vec nazoru, ale za me to je nej interier v autech. Mozna co se tyce luxusu - zkus sednout dovnitr. Za me idealni kombinace luxus vs. sport a zpracovani 1*.
Za me nejlepsi auto - krasne, interier spolu s Bentley to nejhezci (pro me) v automobilovem svete, sportovni... Jdu do GTS, coz je za me idealni motorizace a dnes se daji koupit 2018, tedy novejsi model, se solidnim najezdem kolem 2 mil. Kc a to je uz dobra cena za tento vuz!
83t je ale německá cena, tak srovnávejme s německou cenou Enyaqu... ne? Enyaq 4xk€, Taycan 8xk€... s tím, že Taycan je fakt malý auto.
Taky je to tím, že Porsche zařízlo základní Panameru RWD a nabízí už jen 4x4... ta RWD byla 2,5M myslím. Novej Taycan bude odpovídat té základní...
Tak tady teda fakt nesouhlasim. M5 ma interier technicistni, s luxusem to nema moc spolecneho. Je to styl auta za 2 mega, ne za 6.
To Porsche ma aspon nadech luxusu...
Je dulezity si uvedomit, ze luxus fakt nevypada jako bavoracky petky... podivejte se na interiery opravdu luxusnich aut (RR, Bentley) a musite videt, ze jejich duchu se to Porsche priblizuje mnohem vic nez bavorska stredni trida, byt i se silnym motorem... proto je to taky stredni trida, ze... IMHO zrovna BMW zadny opravdu luxusni interier nema... i ty nejdrazsi modely naopak v interieru vypadaji jako lip vybavena petka...
koukal jsem na Slovenskej a tam je základ 77kW za 47 tis euro. K tomu má taycan elektrický sedačky, který ti přidají výbavu u Enyaqu, stejně tak koženej interiér (kterej v Enyaqu navíc je z větší části koženkovej). Takže nakonec je to tomu Porsche až překvapivě blízko. Ale hlavně Taycan je o dvě třídy jinde výkonem, platformou, interiérem atd. Nejsem blbej abych viděl, že to nestojí stejně. Ale jde o to, že porovnatelný Superb stojí pod milion a Panamera 3. Zatímco Enyaq je podstatně blíž Taycanu
V12 mám v SL a ve městě to na skoro 80l nedá 300km (a byly nádrže, kdy sem se nedostal ani na 250, mimochodem rekord za dobu co to auto mám bylo 440km na 75l). 65 je sice modernější motor, ale v týhle verzi určitě ne úspornější.
Jak jde recyklovat křemík, ocela prožraná rezem, zkorodovanej hliník, další materiály roztavený a poškozený požáry, výbuchy, chemickými reakcemi , tuny materiálů vynesených do kosmu nebo ztracených na dně oceánů, moří, jezer, rybníků, řek atd a ještě lépe kdo všechno to dělá, u čeho všechno se to vyplatí tak, že řada materiálů končí na skládkách nebo v ohni nebo leží na dně těch řek, rybníků, moří a oceánů vid :-):-):-):-)
Jistě že to všechno dojde, jednou dojde všechno, třeba i kobalt, měd, vzácné kovy, lithium a další :-)
Je potřeba se soustředit na důlžitější věci než auta - narvat do světového výzkumu jaderné energetiky tak 150, MILIARD BRISTKYCH LIBER a začít stavět reaktory nové generace a malé plovoucí i stacionární reaktory, pak vypnout uhelky, všechny lodě přejít na pohon plynovými turbínami, atomový pohon nebo vodík, omezit leteckou přepravu o nejméně 30% a přejít postupně na motory spalující plyn a vodík.
Veškerá MHD na elektriku. To samé taxíky po městě a rozvážkové dodávky.
A pak vyřešit zemědělství, kácení pralesů a sibiře, Aral a jeho sole a jedy co lítaj až do hImlájí, tuny dopadu v oceánech a pak se můžou žačít řešit kamiony a po nich osobní auta.
viděl bych to na to řešit osobní auta nejméně za 30 let a vyřešit je tak do roku 2100 vyspělé státy a ostatní 2140-2200 :-):-):-)
Auta nejsou hlavní problém světa. Kdo si to myslí je pomatenec a demagog.
EDIT už si vygooglil (tvrdil si že TY se o ropě ve škole NEučil) https://www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf my ostatní jo = tak už víš co VŠECHNO se dělá z ropy?
Připadá ti ten přeznačkovanej zastaralej bakelitovej pažout ve svojí třídě jako 700PS panaméra ve svý? Ty hvězdy měla jenom za značku Toyota. Ani její sourozenci ani Multivan ani Včko nedostaly tolik.
idioti sou tvý soukmenovci, zelený bolševici z EU a hlavně zoufalý tragický národ helmutáků :-):-):-):-):-)
Asi každýmu krom zelený makovice dojde, že bude potřeba zvýšit finance a průzkum nových naležišt a investovat do technologií :-) Na dně mexického zálivu je celé jezero ropy, další je po Aralským jezerem a atd atd
Narozdíll od imbecilních zelených deme*tů v EU se nespoléhaj na nestabilní zdroje energie ale tlačí prachy do výzkumu a vývoje nových technologií u stabilních zdrojů.
Nemám potřebu urážet, ale zrovna si napsal JSEM IDIOT = bez urážení a DOSLOVA
Ty si trochu retardovanej? Zkus úroveň počtů z tý základní školy co si zrovna POPŘEL
Jak dlouho bude trvat celosvětová obměna aut na ropu (sou jich asi 2 miliardy) na auta na elektřinu, vodík? A ty dvě čísla (doba kdy ropa DOJDE) a čas než proměna skončí POROVNEJ
Až tuhle ultra mega giga jednoduchou věc zmákneš = zkus si připomenout další učivo tý ZŠ = co všechno se z ropy vyrábí. Nebo si to najdi přes Google = některé články začínají slovem VŠECHNO :*)
Zásoby ropy jsou na cca 60-80 let při současné spotřebě a současnýách známých zásobách, s každým poklesem spotřeby (jako ted v covidu) + objevem nových nalezišt se to prodlužuje, to pochopí i žák zvláštní školy, který je v ní první den.
že ropa nebude se tvrdí už posledních 70 let a ona pořád je, divný co :-):-):-):-)
Uhlí je na cca 120-170 let a plynu na cca 90-120 :-)
Každá baterie má určitý počet cyklů, čím víc budeš nabíjet, tím dřív dojdou cykly :-):-):-) Jak prosté milý Watsone.
A ty cykly samozřejmě nikdy nejsou počítané do plného vybití, takže pokud se to pár ovcím povede vyštavit do dna, tak jak to asi dopadne.
Navíc to je vše počítáno při otimálních teplotách, pokud bude někde trvale nad 30 a někde trvale nad -15, tak tam ten počet cyklů klesne tak o 35% :-):-):-)
Jo máš ještě tak 4 roky na výběr, pak si díky pomatencům už žádný benzín ani naftu nekoupíš. Takže tancuješ radostí nad propastí, docela trapný a smutný
911 jde sehnat za 400 a užiješ si s ní víc zábavy jak s tohle veteší. Takže šu šup a můžeš vyrazit nakupovat. Ono to chce mít hlavně koule, o ty jedničky zas tolik nejde :-):-)
Jj, to som čítal, ale odkazuje to na iný autoweb ako zdroj informácie. Ja som myslel, že Karel už niekde čítal aktuálnu oficiálnu informáciu. Takže nezostáva než čakať do oficiálneho predstavenia nového Céčka.
Každopádne v súčasnej emisnej situácii a s A45AMG v portfóliu som náchylný veriť tomu, že aj C AMG bude mať len R4. Čo v kontexte toho, že Céčko ako jediné z triedy malo V8, je dramatický pád. ;-\
Re: Když zde fostek může prezentovat nechutnosti maskované s
Tak zkus sebereflexi na tomhle světadílu = SEBE a Vaculíka co ho roky napadáš. Zapni mozek a projdi si v klidu to za co ho léta urážíš = varování BUDE to BOLET :-)
A ty znáš životnost 8 let starých baterií Tesla? Nebp-li chceš mi tvrdit, že TVOJE Tesla po 8 letech má jasně deklarovatelnou kapacitu i přes rychlonabíjení?
Nebo tu budeš postovat webovky donekonečna? ;-)
A trip of 500 km on one charge. A recharge from zero to full in 10 minutes. All with minimal safety concerns. The solid-state battery being introduced by Toyota promises to be a game changer not just for electric vehicles but for an entire industry.
Jsem rad, ze tohle vyhlasuje Toyota a ne Tesla, protoze by se tu sesla zase spousta troubu, co by zacali psat o letadlu, ponziho schematech atp.
Kdyz si pozorne projdes ten prvni odkaz, tak zjistis, ze skutecne nebudes menit jednu baterii za druhou (treba Hyundai ma 200.000km, Tesla 192.000km zaruku).
A az by byla tva prvni baterka po zivotnosti, myslis si, ze za ty tri ctyri roky nove baterky nebudou lepsi? Vazne?
“Budou, asi, mozna" :D:D:D
:-! Poznam len jedno miesto kde by to bolo mozne Dubai ...ale tam zas zenam moc nedopraju , tak skor papa car. Aj futbalisti v Premier lige su lakomci a kupuju manzelkam len Chelsey tractors , sorry Range Rovers :*)
Re: Když zde fostek může prezentovat nechutnosti maskované s
Tak z té firmičky pana Toyody, která byla před válkou oproti koncernům jako Kawasaki nebo Mitsubishi jen okrajovým výrobcem legračních autíček, se díky rychlé přeorientaci na výrobu náklaďáků pro armádu fašistického Japonska, stala velká firma, tedy jestli na válce ve jménu fašisitické ideologie někdo získal, byl to starý Toyoda podstatně více, než starý Porsche, jehož firma se po válce vyhrabávala ze zatracení v malé garáži v Rakousku. Nemluvě o tom, že to ten Ferdinand v rámci poválečného účtování docela odskákal, v Japonsku na žádnou sebereflexi nikdy nedošlo.
Stupidita prohlášení typu "Porsche opravdu nemusím z politických důvodů - zvedá se mi z těch post-esesáků kufr" je v roce 2021 doslova neskutečná.
Re: Když zde fostek může prezentovat nechutnosti maskované s
Jen bych chtěl vědět jestli to děláš SCHVÁLNĚ nebo to fakt nechápeš :-)
Že KAŽDÁ firma musela za války.. to je jasné. Konkrétně Toyota místo osobních aut musela vyrábět hlavně náklaďáky. Ale o to nejde = jde o srovnání (ne firmy ale) ŠÉFA firmy = oceňovaného NACISTY vs viz já 11:03
To že sakrapravdy nečteš a realitě se vyhýbáš vím = tak ŘEŠÍŠ aby bylo po tvém. Viz Vaculík a díly podvozku Okty vs 3er = stačí prostě nečíst a tvrdit to své ;-)
Re: Když zde fostek může prezentovat nechutnosti maskované s
Znám jednoho Karla (po tvém íkváčka) co se tu se mnou před rokem hádal že to je jen chřipečka
A když už je to o Ferdinandu nacistovi Porsche vs syn tesaře Sakichi Toyda, kterému se říká "král japonských vynálezců" případně Kiichiro Toyoda který z rodinné firmy udělal = to co je dnes
Re: Když zde fostek může prezentovat nechutnosti maskované s
Klídek, nejsem ani tvůj kamarád, ani příbuzný...chovej se slušně. Stejně jako jsem se slušně zeptal já. Moc se mi líbí, že zvěrstva někteří i při stejném efektu ještě dělí na lepší a horší...
Re: Když zde fostek může prezentovat nechutnosti maskované s
Pablbe? Když íkváček jako ty nadává do pablbů, je to skoro srandovní. Zvedá se ti kufr z toho, že Porsche kdysi kdysi založil sympatizant nacistů, a přitom jezdíš autem stejných sympatizantů, pablbe.
Uznávám že jako fanda audi to máš poslední dekádu TĚŽKÝ = propad při Dieselgate pokračoval skVWěle fungujícími V6TDI po WLTP. A plán my budeme vyrábět NEJVÍC co znám od té doby co umím číst = zůstává stále v původní fázi = plánu
Změnilo se za tu dobu jediné = technické zaostání vyjádřené každoročním vyhazováním šéfů technického vývoje = dovedlo značku k ukončení (nikdy pravdivého) firemního hesla Vorsprung durch Technik
No, neprožíval bych to tak. Jiná doba, jinej svět. Zeptej se babi a dědy jak to viděli oni, než natáhnou brka a budeme mít už jen jednostranný pohled z netu.
...ta palubka je jak z devadesátek. Moc retro. Vůbec to na mne nedýchá luxusem, což by v autě za skoro 6 mega mělo. Když vezmu interiér třeba M5, tak ta je o světadíl jinde. Škoda, protože jinak by si to 5 hvězd zasloužilo.
Za mě se hybrid hodí do těchto velkých limuzín úplně nejvíce. Váha u tak velkého auta už stejně není problém a můžete si koupit benzín (zvuk a kultivovanost je o úroveň jinde i než u těch nejlepších dieslů) a přitom vás to na spotřebě nesežere (a hlavně ve městě nesmrdíte ostatním pod nos).
Když zde fostek může prezentovat nechutnosti maskované smajl
tak já si zase neodpustím úryvek z wikipedie o osobním žívotě Ferdinanda Porsche.
Ferdinand Porsche byl členem NSDAP. Členem se stal v roce 1937. U SS dosáhl hodnosti SS-Oberführer a za jeho činnost mu byl v roce 1944 propůjčen prsten s umrlčí lebkou (Totenkopfring). Byl také nositelem Válečného záslužného kříže bez mečů (Kriegsverdienstkreuz).
Kde je to oficiálne? Ja som zatiaľ čítal len "údajne", "má mať" a pod., nič ofiko od Mercedesu.
Ako nechcem tomu veriť, fakt je neuveriteľné, že by Mercedes vypustil naraz ako V8, tak aj R6, ale doba je taká, že to naozaj asi nebude kačica. :-(
Tak to vyzerá, že jediný v strednej triede s plnohodnotnou ponukou viacvalcov zostane 3er (M340i, M3, M3 Competition) :yes: Aj keď tipujem, že s generáciou G20 to tiež skončí (tak hor sa šetriť, kým je ešte v ponuke).
P.S. A majitelia Stingeru GT sa môžu Mercedesu smiať.
Když budeš jezdit na rychlonabíječky, tak ti vydrží namísto 500.000km jen 250.000km?
No, než si ty koupíš elektromobil, tak už budou všude (už dnes dostupný) budou baterky s výdrží přes milion km. Takže ta baterka pravděpodobně přežije auto i přes rychlonabíjení.
To je antiekologické zvěrstvo. A dohnala je k tomu legislativa. Stejně dobrá, která ve Francii před dekádou upřednostňovala a zvýhodňovala naftová auta ve městech.
Jako narovinu řečeno mi základní zadokolkovej Taycan za 83 tis euro zní jako super nabídka. Vedle Enyaqu za 1,5 nebo přestavěný iX3.. A o neprodejným EQC ani nemluvě.
No tak to pořádně. Atmosférický 63 AMG se vešlo pod 200kg. Pro srovnání do nebes vytahovenaje a už hliníkovej 2,5 TFSI mělo kolem 180kg. Litinový 2,0 TSI mají přes 150kg. Takže PHEV s 24kWh baterií musí chtě nechtě přidat aspoň 300kg, spíš 350..
Příšerně těžká, tak to zní v kontextu 7er e38. Ale i ta měla ve v12 přes dvě tuny. S 600 mamut mělo 2,2 bez řidiče. Současný S400 CDI má 2,3... Jestli Taycan, tohle nebo to S400 vyjde to nastejno. A ostatně x5 m50d měla taky přes 2,35 tuny..
No to máš bohužel pravdu. Zase já jsem fakt rád, že jsou auta jako je tato Panamera na trhu. Ježdění PHEV mi vyhovuje a jsem s ním spokojenější, než s porovnatelnou benzínovou/naftovou variantou. Nicméně nikomu ten názor nevnucuju. Co mi vadí je, že v kategorii aut do milionu prostě na výběr není. Za dva už jo, ale v kategorii aut, který byly před pár lety za půl není skoro nic. O Passatu CC R36 před 10 lety ani nemluvě.
Mě se tahle poloviční cesta pozdávala už s Infiniti Q50h, to auto mělo jen příšerné řízení, ale jinak hezky jezdilo, dala se projet půlka Prg v EV modu.
Jen kdyby ta auta nebyla tak těžká, ale jezdit město a příměsto na elektriku mě nijak nevadí, naopak.
Jo, taky si myslím, že v reálu se masově elektro v autech v dohledné době prosadí max. ve variantě phev. Phev jsou sice dvě auta v jednom, ale řeší to, v rámci reálných technologických a technických možností (nejen aut samotných, ale i infrastruktury), jak požadavek na snížení lokálních emisí, tak požadavek na univerzalitu auta díky neomezenému dojezdu. A navíc, tohle porsche, vzpomeň, jak jsem ti volal, když jsem se svezl, je to snad poprvé, kdy bych se naprosto ztotožnil s titulkem článku, s hubou dokořán. To auto je fakt parádní. :-):yes:
Čím více nadšených výkřiků ve vztahu k elektromobilitě, tím jsem skeptičtější. Většina těch výkřiků totiž řeší mobilitu skrz optiku vlastní rohožky a obvykle končí slovy "však to musí každému stačit".
Při tom jak spousta lidí okolo mě používá auta (mě nevyjímaje), tak mám obavu, že bych byl neustále na rychlodobíjení a ničil jednu baterii za druhou. A to mám výhodu vlastního domu s možností nabíjet, narodil od milionů domácností v bytových domech.
Ano, a ta cca 3 %, co jsou od nás navíc, zůstávají v prostředí a kupí se. Čili pak člověk za několik desetiletí skončí s dvojnásobkem toho, co bylo v atmosféře původně.
Tohle je věc, ke které běžně člověk asi moc necuchne. Na fotbale nám vždy trenér říkal, ať se hlavně dobře učíme , pac pěkný holky a rychlý auta jsou pro jednickare... No, co dodat, myšlenka dobrá, ale jak praxe ukázala, to je málo 😀
Všem šťastným majitelům přeji spoustu radostnych kilometrů 😀
To je zlý...a bude vážit víc, než ten V8 :no:
Mám nápad...oblečeme se jako ninjové a půjdeme zabíjet elektroprasata.
Začal bych Hamunou.... :-[]:-[]:-[]
Mám pocit, že v obou případech byl stejný problém - snaha použít co nejvíc markanty 911 na SUV / limuzínu (navíc zrovna v té nejošklivější generaci). Ale... když líbí, tak líbí, to nic proti.
To je jenom otázka designu, E-tron GT RS je pořád jedna a ta samá platforma VW PPE jako Taycan. takže technicky jsou to jednovaječná dvojčata a tudíž používání termínů jako lepší/nejlepší je celkem mimo téma..
Vsechno je relativni:) me se elektro prvne zdalo jako nejlepsi reseni ale cim vic o tom člověk cte a blizi se to tak zacinam bejt opatrnej a zacinam snit o crown victoria v8:)
Presne, je to spojeni dvou svetu a urcite bajecny univerzal. :yes:
Ale ja budu tleskat Taycanu.
Tam neni zastoupena ta stara doba. :-!
To auto je cisty nejen (lokalne) emisne, ale i technicky. Absence spalovaciho motoru je uzasny zjednoduseni.
Porsche je vazne husty..pokud na to nekdo ma lepsi auto tezko hleda jen je blby kdyz z toho vyleze Zemanuv poradce nebo vychodni mafie.. vim ty auta za to nemuzou ono na zapade s tim naštěstí jezdi jina klientela svyho casu jsem touzil po Tesle ale tohle je proste asi nejvic:)))
Zejména ten zadek je divnej. Pro změnu je to příklad auta, který na fotkách ještě dobrý... ale naživo je to pro mě neforemný... nemluvě o tom, že jsem jich spoustu vídal v černý a ta barva tomu tragicky nesluší.
Viem o človeku, čo kúpil pred čosi viac ako rokom Panameru aj pre manželku. Výsledok bol ten že v nej jazdil len on, ona jazdí v Bentayge a medzičasom on vymenil Porsche za Bentley GT. 🙂
slabsi a podobne tezky (a podstatne min obratny a bez 4x4) S 65 AMG zralo ve meste 25-30 a dostat se pod 20 skoro neslo. Jako jasne v12 je v12, ale tohle je jinej svet. A jak uz tu zaznelo, chces benzin, kup si ho. Chces elektriku, mas Taycan. V tuhle dobu kdyz na to mas je neuveritelnej vyber.
Já jsem zastánce pluginů, ale tohle mi přijde jen jako hraní na ekologii. A odhaduji, že coby mamacar bude častěji sloužit Cayenne - když už Porsche.
Ale nic proti - pokud to někdo chce.
U Porsche je vidět, jak se ta auta učí. Jak první Panamera, tak první Cayenne za mě byly nevzhledný disproporční auta... a voila, o pár let později to najednou působí přirozeně a až kompaktně. U Panamery jsou teda ty dvě verze... hm, asi bych si měl jít přečíst test.
Parádní auto, nedostupná cena.
Je smutný, že i u této značky, u auta za +5mio musí člověk kvůli výhřevu sedaček patlat jak v Peugeotu.
Kdybych na to auto měl, tohle by mě sralo nesmírně.
Hovínkový interiér teda nevypadá zrovna lákavě, ale to je věc konfigurace.
Příplatek za PHEV 6t.E vzhledem k ceně auta není nijak zásadní, ale v ČR bych k jeho koupi důvod nenašel.
je úžasné v tom, že se nesnaží upřednostňovat jeden typ pohonu, ale prostě postaví nejlepší limuzínu s hybridem, se spalovákem a i jako EV (Taycan) a je jen na preferencích každého soudruha co si vybere. A ať si vybere co si vybere, tak má jistotu, že dostává to nejlepší ve třídě.