Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Qashqai už nenabídne turbodiesel. Jedinečný hybrid e-Power je prý plnohodnotnou náhradou

Nissan Qashqai bude v nové generaci dostupný výhradně v elektrifikovaném provedení. Nový hybrid e-Power přitom zaujme svojí technikou.
Zpět na článek
Avatar - lamal
24. 2. 2021 16:33
Re: Dobra sprava
aha, tak nie je výborný ... reagoval som aj na bludára xxc ´´Stačí prejsť fóra, aké majú ľudia s tými motormi problémy a tiež som nechápal, čo na tom tak chvália´´

ten sa v každej diskusii vykadí a pak zmizne ako smrad...
24. 2. 2021 16:26
Re: Dobra sprava
Ja som nikde netvrdil, že to je poruchový motor. Čítaj s porozumením.
:-)
Avatar - lamal
24. 2. 2021 15:54
Re: Dobra sprava
Mam to podobne, to cukanie v octavii robila aj 1.5tsi a vytacalo ma to a to som za tie auta ani neplatil... keby za to mam dat take peniaze tak ma porazí...Ako poruchove by som ich vsak neoznacil a to s 1.33 sa vyskytuje v zlomku pripadov, nevies ako s tym jazdia a co tam tankuju, nepoznas pricinu ani riesenie, moze pomoct obyc prehratie software. Tvrdit z dvoch pripadov na fore, ze sa jedna o poruchovy motor, je velmi neobjektivne a aj nepravdive.
24. 2. 2021 15:44
Re: Dobra sprava
No mne by taký motor nestačil - taký čo sa len "vyslovene nesype, nenecha ta niekde a nekonci ako šrot je to znamka spolahlivost a cukanie je skor docasna zmena vlastnosti ako porucha". To je na mňa trochu málo. Asi som náročnejší zákazník ako je obvyklý vodič.
Avatar - lamal
24. 2. 2021 15:12
Re: Dobra sprava
Honda ma tiez moju doveru, Toyota je na istotu s hybridmi aj benzinmi snad... mali svoje vynimky. Nebal by som sa ani Mazdy pokial nejde o diesle, ale nikdy nemas moc istotu. Myslim, ze Hyundai/Kia ma este vyborny pomer ceny a kvality, ich turba nemaju ziadne problemy, ani diesle. To sa o VW a spol neda povedat.

Kazdopadne 1.33 nejavi znamky poruchoveho agregatu, ber to v kontexte zvyklosti a skutocne problemovych motorov... pokial sa ten motor vyslovene nesype, nenecha ta niekde a nekonci ako šrot je to znamka spolahlivost a cukanie je skor docasna zmena vlastnosti ako porucha v tomto ponimani ... mne cukanie tiez vadi, ale vezmi si, ze to robia vsetky 1.6TDi s 5kvaltom, ktore su v 3 octavii a teraz je to porucha ? Nie je... A kolko sa ich predalo a este aj predava ? Mraky...
24. 2. 2021 14:39
Re: Dobra sprava
áno, aj ja by som na ňom jazdil vždy cez 2000ot. Ale ako vravím, otáčkomer v aute nebol, podľa zvuku som evidentne odhadoval otáčky zle ;-\
Ináč aj 1,6 motor v mojej corolle, ktorou jazdím odvtedy, je do mesta úplne v pohode. Ale viem, že na fóre dvaja užívatelia riešili výmenu valvematicu. Čiže vyslovene bezporuchový ten motor nieje.
Mám v merku 1,8hybrid sedan, zatiaľ je to taký kandidát na výmenu keď bude moja rollka odpísaná v účtovníctve.
Toyota je jedným z mála výrobcov áut, ktorí netestujú svoje výrobky na zákazníkoch. Aspoň tak na mňa zatiaľ pôsobia. Na rozdiel od PSA, Renault, VW group atď.
Avatar - lamal
24. 2. 2021 14:12
Re: Dobra sprava
Jazdim Aurisom 1.8hybrid a tiez mi to pride super, nepride mi to ani lenive, ked chces aby to vzdy zatiahlo tak das PWR mod vtedy sa snazi. Na to aku to ma spotrebu, spolahlivost, emisie ci komfort a jemnost je to vyborne.

Na 1.6 hdi som vzdy jazdil nad 1800ot vacsinou som ho drzal 2tisic a vyssie, co niekedy znamenalo tocit 2500-2800ot na 1,2,3, ale tomu motoru je to lepsie ako jazdit na 1200ot... aj ked bol studeny v zime tak na 1cke a 2ke isiel po 2500ot s lahkou nohou aby po preradeni spadol aspon na 1800ot a vyssie... ked som siel 80 jazdil som na 4ke, 5ku som daval az pri 85 a vyssie, ked bol kopec tak som siel aj 65 na 3ke a 4ku dal az pri 75kmh... bezne som jazdil po meste na 3ke, 4ku som daval v 70tke a 5ku po 80tke...motor inac vobec nedymil ani ked si siel na podlahe, olej sa vsak menil kazdych 10tisic km
24. 2. 2021 14:05
Re: Dobra sprava
No áno, bolo mi povedané, že som jazdil asi na nízkych otáčkach. Čo som nedokázal posúdiť, keďže otáčkomer auto nemalo. Či bolo vadné palivo neviem, tankoval som prémiovú naftu na Shell a pridával som aditíva.
Ja by som sa neobával jazdiť po meste s 1,8Hybridom v toyote. Ten motor je atmosférický a v kombinácii s e-cvt je toto pohonné ústrojenstvo ako komplet bezporuchové. Aspoň ja som nenatrafil nikde na informácie o nejakých jeho problémoch. Dá sa mu vyčítať možno lenivosť atď, to bezo sporu.
Avatar - lamal
24. 2. 2021 11:25
Re: Multilink news...
Tiez som mal taky prvy dojem, ale QQ to ma pojate celkom elegantne, oproti nejakemu Kamiqu to je nebe a dudy... pockal by som na inu farbu a real dojmy.
Avatar - lamal
24. 2. 2021 10:47
Re: Dobra sprava
S 1.6hdi si zazil len jeden zo znamych problemov :-) Ano znicil si si ho sam jazdenim po meste so studenym motorom a pravdepodobne aj nevhodnym stylom + spatnou naftou... ja som jazdil s 1.6hdi, ktora mala 215 tis km a nic jej nebolo, jedinu zavadu som opravil za 5min tj zakorodovany konektor na vstrekovaci a to bolo auto z FR s DPF :-)

Ziaden motor s priamym vstrekovanim ani benzin nie je vhodny do mesta na kratke trasy... do mesta patri atmosfericky motor s nepriamym vstrekovanim, objavuju sa dnes male turba s dvojitym vstrekovanim, priamym aj nepriamym, ale na kolko to bude ucinne pri karbonovani a riedeni benzinu s olejom ukaze cas.
24. 2. 2021 09:00
Re: Dobra sprava
Po dvoch rokoch jazdenia s HDi som si pri ranných zimných štartoch všimol dymenie z výfuku. Bol som s tým v jednom autorizovanom a dvoch neautorizovaných servisoch. Autu vraj nič nieje, toto je bežný jav pri dízloch. Po 4 rokoch na 105tisíc km som šiel na prvú STK, kde auto pri vytočení na obmedzovač začalo najprv strašne dymiť a potom motor zhasol. A už ho nenakopli. Nasledoval odťah do servisu, kde po rozobratí zistili zanesené sanie. Karbon zo sania pri tom vytočení na obmedzovač strhlo do valcov ale zaklepalo ho aj do sediel ventilov. Hlava dole, prebrúsiť, pretesniť. Odvtedy mi z auta kvapkal olej, ktorý sa tlačil popri vstrekovačoch von. Za 9 mesiacov bolo auto tak cca 8x v servise a jednoducho nevedeli problém odstrániť. Tvrdili, že som si ho zničil sám jazdami po meste so studeným motorom, s dízlom takto jazdiť nemožno. OK, ja sa nepriečim.
Tá 1,33 v odkazoch, ktoré som tu dal má občas problémy ak je jazdená väčšinou krátke trasy, vtedy sa stane, že cuká. To znamená že ani toto nieje motor vhodný do mesta? Tak aký motor je potom vhodný do mesta? S akým automatom? Lebo ja chem jazdiť po meste a radiť sa mi nechce.
To že benzínové čerpadlo si nerobí ako náhradný diel Renault sám ho nijako u mňa neospravedlňuje. Ani jeho nedostupnosť v prípade poruchy, to je pre mňa zlý signál, že Renault má nejaký problém s dostupnosťou náhradných dielov. Ani to, že sa pokazilo ešte v záruke a majiteľ prípadnú opravu neplatí nieje ospravedlnením. Mňa ako užívateľa nezaujíma kto všetko, aké firmy sa podieľajú na výrobku. To že je oveľa lepší ako jeho predchodca neznamená - ako je vidno - že nemá žiadne závady. Až vychytajú všetky muchy, tak ten motor bude bezproblémový, tento zatiaľ v mojich očiach nieje. Až po nejakej dobe nájdem info, že problém so šklbaním Renault odstránil, tak vtedy OK.
Ja viem, že bezproblémový motor je veľmi ťažké nájsť. Ja som možno našiel dva, resp. nenašiel som nikde na fórach, že by bol s nimi nejaký problém. Lenže u inej automobilky.
23. 2. 2021 16:38
Re: Podvod na zákazníka
Závislost potřebného výkonu na rychlosti není čistá třetí mocnina. Třeba valivý odpor jen mírně roste lineárně do cca 80 km/h, lineární jsou i převody atd.. Ta třetí mocnina se uplatní jen ve vysokých rychlostech kde nejvíc brzdí odpor vzduchu

Potřebný výkon v nižší rychlosti je proto větší než by odpovídalo pouhé třetí odmocnině
23. 2. 2021 16:32
Re: Podvod na zákazníka
Diferenciál nemá praktocky žádné ztráty, takže tam zbývají dva čelní převody (u FWD manuál nebo DSG) + pár ložisek. Ztráty celkem tak kolem 10 % ?
Avatar - lamal
23. 2. 2021 15:52
Re: Dobra sprava
Ano presne tak, ak niekomu problem vyriesi vymena cerpadla v zaruke nic sa nedeje. Kolko problemov mala 1.6 HDI ktoru si mal v tvojom Citroene ? Skus to sem vsetko napisat, rad ti to doplnim.

1.2Tce preco ? Vidno, ze nie si v obraze, 1.2 bola znama fatalnymi zavadami z karbonovania a riedenia oleja benzinom, preto prisla 1.33, ktora jej chyby napravila konkretnymi rieseniami... tymi, ktore uzivaju vsetky ´´napravene´´ priamovstrekove turba dnesnej doby vratane TSi motorov.

Ziaden motor sa neobide uplne bez problemov, to obnasa velkoseriova vyroba, tento motor ide do Mercedesov, Renaultov, Nissanov, Dacii a ktovie kam este, vies si predstavit, aka je pravdepodobnost zavad ?

Suhlasim, ze skutocne vydarena jednotka je bez zavad, ale to je dnes utopia, nejde ani tak o dizajn ako o diely dodavane od ostatnych X vyrobcov, co bol aj pripad cerpadla. Momentalne skutocne nie su dovody na to si mysliet, ze 1.33Tce je problemovy motor, naopak poucil sa vela z chyb predchodcu.
23. 2. 2021 15:15
Re: Multilink news...
Mňa dizajnovo zatiaľ tie takzvané "hmyzie oči" nejako nepresvedčili. Naprieč značkami. Také divné to je, proste mi to nesedí - citroeny, škodovky, nissan, mitsubishi atď. Mne to pripomína výzor tvárí starých ľudí keď žmúria oči pri snahe rozoznať niečo v diaľke.
23. 2. 2021 15:07
Re: Dobra sprava
Takže ak niekomu problém s týmto motorom vyrieši až výmena vstrekovacieho čerpadla tak to je hovadina ktorá nestojí za zmienku? Či ak to cuká pri krátkych jazdách po meste? A bavíme sa o 1.33, neviem prečo tu spomínaš 1.2.
Necháp ma zle, nesnažím sa zhodiť tento renaulťácky motor. Osobne si myslím, že by tie problémy so šklbaním mohla vyriešiť úprava SW. Každopádne tu nejaký problém je a netreba ho bagatelizovať. Prípadne o ňom písať že je výborný. Výborný u mňa znamená bez závad.
Avatar - lamal
23. 2. 2021 11:00
Re: Dobra sprava
Ocakaval som, ze nejde o nic vyznamne:

1 pripad
´´Ahoj, urcite jazdim aj kratke trasy. U tychto motorov uz ale tento problem nemal nastavat ani pri kratkych vzdialenostiach. Po vymene vstrekovacieho cerpadla sa zda, ze problem je vyrieseny, pretoze zatial olej nepribuda.´´

2 pripad
Cela diskusia na 4 strany je tam o tom, ze s tym jazdia po meste na kratke trasy a na poslednej strane su 2 pripady, kedy motor pri akceleraci cukne...

Takze nie, nie su s tym problemy a zalezitosti, ktore riesila 1.2TCe sa novej 1.33 netykaju.

Typicke, ak nieco napise xxc, je to prehnana hovadina... ´´Stačí prejsť fóra, aké majú ľudia s tými motormi problémy a tiež som nechápal, čo na tom tak chvália ´´
Avatar - lamal
23. 2. 2021 10:11
Re: Multilink news...
Casy Primery mozno pripomenie 400z, ale QQ alebo Juke nie pre mna... QQ bude asi dobry o tom nepochybujem, Juke nema motory, ma sice jeden dostatocny, ale to je malo.
22. 2. 2021 23:20
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Přesně tak! :-) :yes:
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2021 22:35
Re: Multilink news...
To by bylo pro Nissan typické.
Avatar - xxc
22. 2. 2021 22:31
Re: Multilink news...
Stavim sa, ze sa to nebude predavat, zabiju to cenou. Alebo daju taku nezmyselnu vybavu, ze ludia radsej kupia nieco ine.
Avatar - xxc
22. 2. 2021 22:26
Re: Sériový hybrid
Ale ved to je horsie riesenie, to by mohol absolvent magisterskeho studia vediet :-) Aspon z pohladu efektivity, mozno to prejav vynahradi. Este aj Honda pripaja od urcitej rychlosti motor priamo.
22. 2. 2021 21:32
Re: Podvod na zákazníka
140kW to ma za urcitych podminek podobne, jako spalovak ma jmenovity vykon taky za urcitych podminek
22. 2. 2021 21:28
Re: Podvod na zákazníka
110kW sup ma maximalku 220, tedy na 100km/h potrebuje 10.33kW (110/((220/100)^3)), na 130km/h 22.7kW (110/((220/130)^3)) atd ...
jestize to ma ujet cca 2km ciste na elektriku, tak to ma aku s vyuzitelnejma cca 0.5kWh, s kterou ciste na elektriku pri zanedbani vsech odporu 1.5t auto rozjedes na 176km/h, nebo 3x za sebou na 100km/h bez jakykoliv rekuperace.
to jen pro predstavu...
22. 2. 2021 21:18
Re: Podvod na zákazníka
to bych chtel fakt videt, jak ma automat nizsi ztraty nez manual. v nejlepsim pripade na tom budou podobne.
prihod k tomu diferencialy a pod 20 se nedostanes.
odkaz ???
Avatar - JirkaVejrazka
22. 2. 2021 19:25
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
OK, oboji beru :)
22. 2. 2021 19:24
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
No do urcite rychlosti jsem tam doplnil...
:-)

K 2.0 HSD: pro petrolheada je Vmax 180 nebo 190km/h no go.
:D
Avatar - JirkaVejrazka
22. 2. 2021 19:16
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Ehm, Corolla 2.0 HSD? Jako priklad mainstreamoveho hybridu, ktery se neboji dalnice?

Ale jinak samozrejme jo, ja nikomu nic necpu. Kdo chce jezdit sestivalcem nebo osmivalcem, at klidne jezdi. Nechapu ty plamenne boje za neco nebo proti necemu.

Jen me zarazila tvoje veta, ze u serioveho hybridu muze ICE bezet v optimalnim rezimu. To je samozrejme pravda jen do urcite miry, resp. rychlosti.
22. 2. 2021 19:09
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Zpomalit :D

Podle mě, když petrolhead napíše, že pro něj mainstreamový hybrid není, tak má pravdu. Většina je myslím optimalizovaná na ekonomickou jízdu, řekněme do 130km/h.

Kdo chce jezdit za povolenými limity nebo častěji spěchat po německé dálnici, ať si koupí něco jinýho než e hybrid / e:HEV / HSD (THS).
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2021 18:57
Re: Multilink news...
Tak tak.. :yes:

Musim priznat ze novy kaskaj ale aj juke ma uplne dostali... po dlhom case zase okukavam nissany ako kedysi za cias primery terrana patrola ....

ten interier... exterier... motory... kaskaj nastavil latku... a hodne vysoko :yes:
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2021 18:53
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Skratme to... proste je to dalsi dokaz ze ciste ekektro je nadalej este ako masovka a nahrada za spalovaky nerealna vec.... za mna je o tom prilis velky humbuk teraz ale nakoniec sa pride na to ze klasicky spalovak nejde len tak odpiskat.... a ked uz nie cisty spalovak tak ako hybridy tu spalovaky s nami budu urcite aspon este dalsie dve tri dekady... a mozno aj dlhsie. :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
22. 2. 2021 18:49
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Otazka je co delat v okamziku, kdy ICE bezici v optimalnim rezimu neprodukuje dost energie pro pohon auta?
22. 2. 2021 18:03
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Pletes se, Romco, seriovy hybrid muze fungovat dobre i na dalnici. Pokud je ICE dostatecne dimenzovany a samozrejme do urcite rychlosti.
Predevsim bezi ICE neustale temer v optimalnim rezimu.
Meli jsme tu diskuzi o Honda e:HEV...

Pravda je, ze samozrejme cim bude rychlost nizsi, tim vetsi vyhoda hybridu.
Avatar - xxc
22. 2. 2021 17:27
Re: Překládám si to správně, že
Diesel, priemerná rýchlosť 135 km/h a spotreba vraj 4,5 l na 100 km :-)
Avatar - lamal
22. 2. 2021 17:10
Re: Dobra sprava
áno, myslim ze aj samotna technika bude mat ohladuplnejsie vyuzitie v pozicii generatora... som zvedavy na detajly toho motora co vsetko este ma okrem turba a variabilnej kompresie...
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2021 17:05
Re: Dobra sprava
Sorry, článek jsem proletěl a motor automaticky považoval za atmo. Turbo bude fajn z hlediska hlučnosti.
Avatar - Ada je zase tady
22. 2. 2021 16:53
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Stačí přestat dotovat elektrickou energii pro dopravní účely a nastavit spotřební daň na úroveň nafty. Efektivně by se to mohlo učinit třeba tak, že každý km jízdy elektrovehiklem se zdaní ve výši 2Kč / km. Stačí zaplombovat nezávislý tachometr. Nu a potom ať se spotřebitel rozhodne pro lepší a levnější řešení. Jsem si jist, že vítězem bude diesel!
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2021 16:52
Re: Překládám si to správně, že
Jenže když jezdíš po dálnicích a ještě s takovou krávou, tak nic lepšího než diesel nevymyslíš.
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2021 16:49
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Proto je absurdní mluvit o nahrazování dieselu. Sériové hybridy na dálnici mírně řečeno neexcelují, ale třeba e-power překvapí.
Avatar - lamal
22. 2. 2021 16:49
Re: Dobra sprava
1.5 atmo so 115kW jo ? zeby stary dobry vtec ? :D ...jasne, ze ma turbo v clanku je to uvedene
Avatar - Ada je zase tady
22. 2. 2021 16:39
Re: Podvod na zákazníka
Ale kdepak. Bylo to normální lživé plácnutí do vody, jak už to tihle baterkoví šílenci dělají vždy, když jim někdo předhodí pravdu. Pro informaci: 10kW kotel na CNG vytopí rodinný domek...
Avatar - lamal
22. 2. 2021 16:05
Re: Dobra sprava
daj par odkazov nech si precitam aj ja
Avatar - xxc
22. 2. 2021 15:56
Re: Dobra sprava
Stačí prejsť fóra, aké majú ľudia s tými motormi problémy a tiež som nechápal, čo na tom tak chvália :-)
Avatar - JirkaVejrazka
22. 2. 2021 14:52
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Blbe je, ze kdyz si prolozis historicke ceny benzinu v Nizozemsku a v CR, tak dostanes velmi podobne krivky. Lisi se vicemene jen v kupni sile obvyvatelstva. Ale hadat se s tebou nebudu, evidentne mas svou pravdu a za tu budes bojovat.
22. 2. 2021 14:49
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Že jsou takto absurdně přestřelené ceny benzínu v Nizozemí naprosto strašným výsledkem ekoterorismu tamní vlády, o tom snad není žádných pochyb. Je to jen a pouze výsledek zavedení příšerného zdanění, toť vše.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 2. 2021 14:40
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Super. Takze ty sem bez komentare hodis clanek, ktery tvrdi, ze kvuli dotacim na elektromobily je v Holandsku drahy benzin. S titulkem "elektrofasismus v praxi". A kdyz ti napisu, ze je je ted levnejsi nez v roce, kdy tam zadne dotace nebyly, tak nevis, co jsem tim chtel rict...
22. 2. 2021 14:39
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Přímý odkaz bohužel nefunguje, ale obsahově je ten článek tak zajímavý, že jsem ho sem muse. zkopírovat růčo. :-) :yes:

Zákaz vjezdu elektromobilů. Německým podzemním garážím došla trpělivost s požáry
Parkovací domy byly dosud zapovězené jen pro auta na plyn. Možná se k nim přidají i elektrovozy.
Případy nenadálého vzplanutí elektromobilů jsou dobře známé a objevují se pravidelně. Ráda samozřejmě zahoří i bežná auta, nejčastěji ta hodně drahá - typicky kvůli zkratu na elektroinstalaci. Problém je v tom, že hašení elektroauta je pro hasiče velice náročné a ve výsledku i drahé. Baterie mohou totiž po pár okamžicích opět vzplát - ze světa pravidelně přicházejí zprávy o tom, jak se elektromobil musel dohašovat dlouhé hodiny, ale i dny. Být to v podzemní garáži, je to něco nepředstavitelného. Po jednom takovém požáru došla trpělivost odpovědným činitelům v Bavorsku a vjezd elektromobilů do podzemních garáží jednoduše zakázali stejně jako je tomu u aut na plyn.
V podzemí hrozí apokalypsa
Elektromobily jsou přitom v podzemních garážích v současnosti realitou. Právě v těchto prostorách jsou často instalovány nabíjecí stanice, zvláště v nákupních centrech. Vaše auto je v suchu, nabíjí se, a vy zatím nakupujete nebo navštívíte kino.

Holandský institut bezpečnosti IFV (Instituut voor Fysieke Veiligheid) však už dříve varoval, že dobíjení elektrických aut představuje na takových místech velké riziko. Samozřejmě, kvůli požáru a jeho komplikovanému hašení.

Jak pro web infranken.de řekl Michael Kuhnlein z oddělení inženýrských staveb německého Klumbachu, může dojít dokonce k oslabení statiky budovy. "Pokud jsou nosné sloupy dlouho vystaveny vysoké teplotě, hrozí prasknutí betonu, roztavení železné konstrukce a následné zhroucení budovy."

Hašení jakéhokoliv vozu je v podzemních garážích komplikované samo o sobě. Mnohdy se na místo nedostane cisterna, a tak je nutné k místu požáru tahat hadice. Dále je velkým rizikem výraznější zakouření, stejně jako zapálení mnoha dalších aut v okolí. V případě běžného vozu naštěstí hasičům, postačí chvíle a požár mohou mít po kontrolou. V případě elektromobilu ale není možné hořící auto ani dostat z garáže.
Dostanou stopku?
Po vážném požáru v parkovacích prostorách Eku-platz v bavorském Klumbachu, kde si odstranění následků vyžádalo pět měsíců prací a 195 000 eur, se místní radnice po konzultaci s hasiči rozhodla zakázat parkování elektromobilů a to včetně plug-in hybridů. Podobné kroky prý zvažují i ​​další německá města.

To by mohla být pro elektromobily, které mají stále množství nevýhod jako krátký dojezd, dlouhou dobu nabíjení, a navíc jsou drahé, další rána. Mohlo by to totiž odradit zákazníky od jejich koupě. Například ty, kteří si platí za kryté parkovací místo. A pokud jsou hořící elektromobily opravdu rizikem i pro statiku budov, nemusí být vyloučeno, že nakonec nebudou moci parkovat v žádných uzavřených prostorách.
Zakopat nebo utopit
V zásadě existují dva bezpečné, ale nesmírně náročné postupy jak vzplanuvší elektromobil definitivně uhasit. Prvním je zakopání elektromobilu na několik dní do jámy s pískem. Druhým řešením je jeho ponoření do kontejneru s vodou. Divíte se ještě hasičům, že by rizika zásahu v těsných prostorách parkovacích domů raději nepodstupovali a vjezd elektromobilů do nich úplně zakázali?
Zdroj: Autosalon.tv

Nezbývá než dodat: Jen houšť a větší kapky! :yes:
Avatar - lamal
22. 2. 2021 14:36
Multilink news...
prej bude mat novy QQ multilink aj pre vsetky verzie pri volbe 20 palcovych diskov, tj napr pre 2WD s manualom...
Avatar - lamal
22. 2. 2021 14:33
Re: Podvod na zákazníka
cca 5-10% zalezi od toho aka prevodovka, olej atd... ucinnost 92% ma napr bezny 6st manual a 8st automat cca 96%
Avatar - lamal
22. 2. 2021 14:27
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Samotne turbo este nemusi byt neprekonatelna zlozitost, hlavne pokial motor bezi v ustalenych otackach ako generator.
22. 2. 2021 14:24
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Nevím, co jsi tím chtěl říct. Pokud tam v roce 2015 stál litr benzhínu 3 eura, tak to byla ještě větší hrůza. No a co? I 2 eura za litr je přece děsivá cena! :-O :no:
Avatar - lamal
22. 2. 2021 14:23
Re: Dobra sprava
Neviem nad cim sa tu obaja zamyslate, 1.3T je motor pouzity a odtestovany vo vela vozdilach od Mercedesu, po Daciu, asi len mimoň by nepoznal jeho hodnotenia. A tie su ake ?
Avatar - JirkaVejrazka
22. 2. 2021 14:02
Re: Elektrofašismus v praxi - otřesné!
Ano. Tim, ze v roce 2015 tam stal benzin o 50% vic, si ten krasne tendencni clanek nebudeme kazit, ze?
22. 2. 2021 13:42
Elektrofašismus v praxi - otřesné!
https://www.autoforum.cz/…-50-kc-za-litru/
:-O :-O :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Avatar - JirkaVejrazka
22. 2. 2021 13:29
Re: Sériový hybrid
Testoval - prvni s tim prisel Chevrolet Volt alias Opel Ampera. V prvni generaci hrde tvrdili, ze budou mit presne tohle reseni. Pak se ukazalo, ze maji spalovak pres spojku pripojeny primo na kola, protoze kdyz tomu auto dosla baterka, tak ta sestava spalovak - elektromotor - kola nedokazala autem rozumne pohnout. Mozna to bylo tim, ze proti tomuto Nissanu to melo vyrazne vetsi baterku (byl to primarne "skoro" elektromobil s prodluzovacem dojezdu a kdyz mu dosla baterka, tak realne jezdil za nejakych 7-8 litru).

Nedavno jsme to resili v diskusi u Hondy, ktera to ma podobne, ale pro rychlosti cca 80-130km/h ma taky naprimo pripojeny spalovak, protoze to vychazi energeticky nejlepe.

Takze s tvrzenim "v Evrope to nikdo netestoval" bych byl opatrny. Testoval, ale neosvedcilo se to. To neni kritika Nissanu - treba se jim povedlo dostat to do stavu, kdy to ve vetsine jizdnich rezimu funguje dobre nebo aspon uspokojive.
22. 2. 2021 12:50
Re: Dobra sprava
No ano, každý tady přece prezentuje své názory, nebo názory někoho jiného, se kterými souhlasí. A čím pestřejší je zde jejich nabídka, tím lépe, ne? Nebo se ti to nelíbí a toužíš po elektrofašistické cenzuře? :D
P.S. Názor šéfa 4. největšího automobilového koncernu na světě považuješ nepodstatný?! :-O
Avatar - Mikesus
22. 2. 2021 12:37
Re: Podvod na zákazníka
A jaká je běžná ztráta pohonneho ústrojí? Nikdy jsem se o to nezajímal.
Avatar - Mikesus
22. 2. 2021 12:35
Re: Dobra sprava
Už jsi jak hamuna. 4x ten samý odkaz.
A co my máme dělat s názorem jednoho člověka. Je to jeho názor.
Avatar - Roman Horký
22. 2. 2021 11:52
Re: Sériový hybrid
Při vší úctě k tobě a tvé alma mater: Prosím zvaž, zda v určitých režimech jízdy, kterým se nevyhneš, vyjde efektivněji připojit spalovací motor přímo ke kolům nebo ne.
22. 2. 2021 11:44
Re: Podvod na zákazníka
Ano, to máš pravdu, technické normy používané při homologaci na některé vyčůranosti automobilek pamatují.
22. 2. 2021 11:42
Re: Sériový hybrid
Ano, a poté co se snažím slušně a obecně napsat co mi vadí (ještě na konec dám smajlíka, aby bylo úplně jasné, že to nemyslím zle) přijde takováto odpověď.

BTW - víš, co je vtipné? Nařknout z neznalosti fyziky absolventa magisterského studia fakulty dopravní na čvut.
Už to sice nějaký ten pátek od promoce bude, ale alzheimera (zatím) nemám.

Tohle je přesně ten případ, proč zdejší diskuze jdou do...háje zeleného. Jsem zde registrován od roku 07,08, několik tisíc příspěvků mám, ale přispívat dnes (a číst to) už prakticky postrádá smysl. Jednou za čas to člověk zkusí, aby si jen potvrdil že má pravdu.
22. 2. 2021 11:42
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
I když máš taky pravdu, myslím že v daném kontextu byl můj názor dostatatečně výstižný
22. 2. 2021 11:39
Re: Podvod na zákazníka
Vůbec nejde o to, jestli potřebuji 140kW jednou týdně, jednou denně nebo dvacetkrát za hodinu, jde o to, že lhát se nemá.
22. 2. 2021 11:35
Re: Podvod na zákazníka
140 kW využiješ při předjíždění a taky do kopce

A ty výkony co píšeš u rychlostí jsou teda hodně idealizované
22. 2. 2021 11:32
Re: Podvod na zákazníka
Tipnul bych si že zdrojem je naivní interpretace údaje o ztrátovém výkonu z dynamické válcové zkušebny
Avatar - Roman Horký
22. 2. 2021 11:29
Re: Sériový hybrid
Hele já nemůžu za to, že ti ve škole nešla fyzika. S tím opravdu nejde hnout. A doučovat tě zde nebudu, protože by ses jen vysmíval platným fyzikálním zákonům a mé zoufalé snaze. Prius jsi do této diskuse zatáhnul naprosto zbytečně ty. Nechápu, proč se vztekáš.
Avatar - Roman Horký
22. 2. 2021 11:14
Re: Podvod na zákazníka
"prevodech se u klasickyho auta ztrati 20-30% vykonu motoru"
zajímal by mne zdroj tohoto nesmyslného tvrzení.
22. 2. 2021 11:12
Re: Podvod na zákazníka
vsadim se, ze v TP bude min. Ostatne sup iv mel tusim v tp 115kw, x5 ma 210 a ani TMX tam nemela 500 ale pokud se pamatuju tak neco jako 200..
Avatar - Mikesus
22. 2. 2021 11:04
Re: Dobra sprava
Protoze on má takové názory dlouhodobě. ;-)
Avatar - Mikesus
22. 2. 2021 11:00
Re: Dobra sprava
Cim méně dieselu v tomto segmentu, tim lepe. Stejne to jezdi převážně po městě a diesel proste emise ve městě ma hrozne. https://app.iprpraha.cz/…pl/app/atlas-zp/?…[]=imisni_mapy
Je tam krásně videt emise BAP z lokálních topenist a pak na hlavních trasách.
22. 2. 2021 10:59
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
"Mezi základní výhody elektromobilů patří nezávislost na ropných PHM"

Pokud dodávky na výrobu elektromobilu do fabriky a vyrobený elektromobil z fabriky konečnému zákazníkovy dopravují solární vzducholodí, tak máš jistě pravdu :D
22. 2. 2021 10:57
Re: Sériový hybrid
A jak to víš, když to v Evropě ještě nikdo netestoval?
V Notu v Japonsku to (patrně) funguje, jinak by se to asi neprodávalo jak housky na krámě.

GTI kdysi lidem, kteří takto na dálku vše předem odsuzovali, říkal "plakátoví kovbojové". To sedí.

A nejhorší je, že vše řešíš optikou své garáže. To tě fakt nikdy ani nenapadlo, že i někdo jiný by mohl přijít s lepším technickým řešením? (neříkám, že zrovna tohle je tento případ, protože to prostě nemohu vědět)

Neříkám, že to děláš jen Ty, ale už je to na zdejších diskuzích fakt otravné - "mám volítanýho Priuse, nejlepší auto na světě a kdo má něco jinýho, je hejl..."
Věř, že není.

Trochu nadhledu, chlapi. ;-)
22. 2. 2021 10:50
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
jo vidím to podobně
22. 2. 2021 10:48
Re: Re: Podvod na zákazníka
O to nejde. Je to prostě klamání zákazníka. Overboost se taky vždycky uváděl jako dočasný "bonus", nikdy se nepřičítal a neuváděl jako jmenovitý.
22. 2. 2021 10:43
Re: Dobra sprava
On to trochu pomotal, v hybridu bude 1.5T, původně z Infinity.

Ale 1.3T je dnes běžný motor, vyvinutý Renaultem a Mercedesem. A je to nejlepší mainstreamový maloobjemový turbobenzín současnosti. Jede, nežere, spolehlivý a velmi kultivovaný.
22. 2. 2021 10:36
Re: Dobra sprava
>kto inak v kaskaji s podorysom na urovni mazdy 3 ci meganu potrebuje dnes este dizel

Akože kto? Jeden miestny """""svetaznalý"""" dôchodca by Vám to zaraz vysvetlil. Predsa motor s vysokým kopresním poměrem pro pořádny chlopy se kterým se líp jezdí. :-[] Tak! Dízel aj do holiaceho strojčeka! :-[]
Avatar - Roman Horký
22. 2. 2021 10:14
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Je to bezpochyby auto do města. Mimo město (natož na dálnici) bude tento pohon vykazovat principiálně vyšší spotřeby, než obyčejný čmoud. Na rozdíl od sério-paralelního pohonu Toyoty. Ten se ctí ustojí i tyto režimy a vykáže úspory ve spotřebě na rozdíl od obyčejného čmouda.
Avatar - hugino
22. 2. 2021 10:13
Re: Qashqai III
A dobré je aj to že máš aj pri 140 k a aj 160k motore na výber buď manuál alebo automat.Nie každý chce alebo potrebuje automat.
22. 2. 2021 10:07
Re: Dobra sprava
To akože je jediná podmienka pre konštatovanie, že je motor výborný? Že má 4 valce?
:-[]
22. 2. 2021 10:03
Re: e-Power
tohle neni typicky auto pro poletovani po evropskejch dalnicich krizem krazem
22. 2. 2021 10:02
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Jestli s těmi 2 kWh ujede jen dva kiláky jak se píše v článku tak je to dost mizerné, to ani ty možnosti rekuperace nebudou kdovíco. Ale na běžné provozní brzdění to asi stačit bude.
Elektromotor je efektivnější než spalovák, ale v e-Poweru ten spalovák zůstává takže argument ztrácí trochu smysl. Pokud se bavíme jen o rozjezdech (už kvůli té malé baterce) tak opakuju, přínos je nepatrný. Na celkové efektivitě provozu auta se nijak neprojeví, snad jen v zácpách
Avatar - Mikesus
22. 2. 2021 10:02
Re: Dobra sprava
Protože to má 4 válce? :-[]
Avatar - Roman Horký
22. 2. 2021 09:59
Re: e-Power
Upřesním: Toyota má sério-paralelní řešení.
22. 2. 2021 09:58
e-Power
Pohon je teda zajímavý, ale obávám se, že právě výhody dieslových motorů, pro které je dálnice ideálním prostředím, nahradit hybridy moc neumí. Ale k čemu mířím, e-Power je sériový hybrid. Super řešení pro město a asi i okresky, neekonomické řešení pro cestování vyššími rychlostmi. Tam je paralerní hybrid lepším řešením, byť stále horším, než diesel.
Seriový hybrid je vhodný jako náhrada atmosférických benziňáků. Atmosférám město moc nesvědčí, co se spotřeby týče, a na dálnici se s nimi dnes moc nejezdí. Lídr v hybridních pohonech - Toyota si to uvědomuje a zvolila paralelní řešení.
Chápu, cena e-poweru bude jistě příjemná.
22. 2. 2021 09:57
Re: Dobra sprava
Odkiaľ máš, že ten 1,3T motor je výborný?
Avatar - Roman Horký
22. 2. 2021 09:56
Sériový hybrid
Vždycky žasnu, proč to Toyota dělá složitě když to jde jednoduše, že jo klucí Nissanští? Asi v tom bude nějakej háček.
22. 2. 2021 09:50
Re: Podvod na zákazníka
jak casto u takovyhoto auta potrebujes 140kW ??
na 100km/h ti staci 10kW, na 130km/h 22kW, na 160km/h 41kW, na 200km/h 80kW.
takze tech 140kW vyuzijes pri rozjezdu nebo predjizdeni.
a rozjet tohle auto na 100km/h stihnes za nejakech 7sec.
to v tyhle kategorii neni uplne spatny

a k tem ztratam, delas jako bys vubec netusil, ze v prevodech se u klasickyho auta ztrati 20-30% vykonu motoru
22. 2. 2021 09:50
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Baterka Qashqai ma 2kWh.
A urcite bude stacit kapacita na vetsinu brzdeni.

Elektromotor je vyrazne efektivnejsi nez spalovak vzdy.
Samozrejme ze behem rozjezdu je spotreba vyssi.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2021 09:48
Re: Qashqai III
Suhlas.... opat to vyzera na bestseller a velky uspech.... tentokrat by ale kaskaj mohol byt lidrom uz aj po technickej stranke... rovnako interier ma za mna najkrajsi v triede .... takyto nissan to uz hej... aj novy juke sa mi uz paci... sice to nebude lahke ale s takymito kuskami sa nissan urcite opat uz dvihne a nastanu mu konecne lepsie casy... ten kaskaj je fakt mega... :yes:
22. 2. 2021 09:33
Podvod na zákazníka
Uvádět výkon auta 140kW je podvod. Když zdroj (benzínový motor) má výkon 110kW, tak spotřebič (el. motor) nemůže vykazovat výkon 140 kW.. Krátkodobě ano, baterie nahromadí nějakou energii a z té se dá chviličku čerpat, ale baterky jsou miniaturní (viz maximální dojezd 2 km a to při nějaké malé rychlosti). Takže férové by bylo uvádět výkon soustavy 110 kW a možná ještě méně, protože soustava benzínový motor/generátor/baterka/el. motor má své ztráty, takže trvalý výkon na výstupu této soustavy možná bude s bídou 95kW. Ale to se nehodí do krámu, takže se lže jak když tiskne.
22. 2. 2021 09:13
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Samozřejmě můžeme najít daleko víc výhod a nevýhod, nicméně bavil bych se o těch opravdu významných které přísluší jen elektromobilům
- Protože okamžitý zátah má kdejaká ICE atmosféra, ale i některé turbomotory (ok. elektro je o fous lepší)
- plynulé zrychlení má u ICE leckterý automat, minimálně ty s CVT
- efektivní rozjezd nemá žádný pohon. U ICE dělá ztráty prokluz spojky nebo měniče, u elektra vytváří při rozjezdu obdobné ztráty samotný elektromotor v minimálních otáčkách. Rozdíly budou v praxi marginální
-
Takže nám zbývá asi jen ta rekuperace, tu čistý ICE pohon skutečně neumí. Otázka kolik jde narekuperovt s minimální kapcitou baterie - na ty dva kiláky dojezdu bude mít tak 0,5 kWh
Avatar - _Karel_
22. 2. 2021 09:12
Re: Překládám si to správně, že
Proč by ti to taky mělo vadit, když si kupuješ auto velikosti Pola. Tam je opravdu nafta zbytečná.
Avatar - hugino
22. 2. 2021 09:12
Qashqai III
Ak toto auto nacenia dobre tj. okolo 20 000-22 000 € v slušnej výbave s 1.33 140 k tak si myslím že bude znova jedno z najpredávanejších áut v segmente v Európe.Za mňa vyzerá velmi dobre skôr toto ako Tucson alebo Sportage. :yes:
Avatar - alf1963
22. 2. 2021 09:11
Re: Překládám si to správně, že
K tomu mě nikdo nedonutí Focus 120KW automat trasa 600km spotřeba 4,1 průměrná rychlost 82km/h.
22. 2. 2021 09:11
Unikátní - to tady již bylo
Tak ten unikátní pohon tady již byl.
A myslím si, že problém byl v tom, že to bylo enormně drahé a navíc se tam ztrácela energie při převodu na tu elektriku, skladování el. v baterkách,. ... .

Takže sorry, Bude to stát 2x více a úspora kolem 20%, po dálnici téměř bez úspory? A navíc dražší servis?
Avatar - _Karel_
22. 2. 2021 09:10
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
:D :yes: plus řekněme technická jednoduchost. A proto má i motor-generátor turbo.
Avatar - KANKUNEN
22. 2. 2021 09:10
Re: Překládám si to správně, že
To protože na tebe funguje propaganda. CRDI je velmi dobrý motor a Renault bude tak dlouho elektrifikovat a antidieslovat, že už teď může plánovat přechod pod nějakou Čínu. A až se svezeš jednou v naftovém šestiválci tak shodíš Polo ze skály.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2021 09:00
Re: Překládám si to správně, že
Renault uz kompletne konci s dizlami aj kia hyundai.... tieto ich sucasne dizle su generacne posledne... novsie uz nepridu... ale mne to fakt nevadi vobec
22. 2. 2021 08:58
Re: výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
Souhlasim.

Ale vyhody elektromobilu jsou i nasledujici:
Okamzity zatah
Plynule zrychleni bez rusiveho razeni
Efektivni rozjezdy bez prokluzu spojky
Tichy provoz - u tohoto HEV predpokladam, ze muze byt podil EV modu v nekterych rezimech i vic nez 50% doby jizdy (tak jako u CR-V)
Rekuperace

Takze kazdopadne NEKTERE vyhody EV tam jsou.
Avatar - KANKUNEN
22. 2. 2021 08:51
Překládám si to správně, že
1,5 dci už nebude, protože je to politicky nekorektní motor. Má příliš vysoký výkon na to co sežere a nižší emise než preferované benzíny. A tady máme lahůdku jak ze staré lokomotivy s moderní technikou. Tříválec 115kW - generátor - elektromotor 140kW s účinností 122%. My tě naučíme počítat ztráty, ani tu tyčku mezi motorem a kolama tam nedali, aby ušetřili. Však my vás naučíme jezdit po dálnici 120 za 8.
22. 2. 2021 08:33
výhody elektromobilů bez jejich nevýhod
...unikátní řešení systému, které podle Nissanu poskytuje výhody elektromobilů bez jejich nevýhod....


Mezi základní výhody elektromobilů patří nezávislost na ropných PHM, lokálně bezemisní a také velmi tichý provoz. Možná by nám Nissan mohl podrobněji vysvětlit, jak má e-Power tohle vyřešené
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2021 08:24
Dobra sprava
Tak nam konecne ale isto tie dizle miznu uz aj mensich crossoch a suveckach... kto inak v kaskaji s podorysom na urovni mazdy 3 ci meganu potrebuje dnes este dizel...

Ten e power vyzera zaujimavo... v kombinacii s vybornym 1.3 turbom 4 valcom to vidim na dokonalu kombinaciu... novy kaskaj to ma teda vyborne naslapnute .... a opat verim v jeho velky uspech.... krasne a zaujimave auto po kazdej stranke... :yes: