"Hlavně je ale v Severní Americe pro Outback dostupný také turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru, s výkonem 191 kW. Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme."
To CVT u Subaru je už dost slušně odladěné. S virtuálními stupni je to k nerozeznání a pokud vezmeš v úvahu motory pro klidné řidiče, je to úplně v pohodě.
Ten diesel byl v pohodě, měl jsem ho ve dvou Foresterech ... Ale pravda s manuálem. Peklo je filtr pevných částic. V létě jsem jezdil hodně po městě a ven jezdil na motorce. Tak to začalo svítit vždycky v nejhorší chvíli. Bojím se filtru i v nových benzínech. :-(
TOHLE CELY NENI NORMALNI = dalsi japs ksindl s výfukem pod zadní nápravou - nová moda? OK = tak už aby přisel ten LOGAN 2022 MCV - nemam na tyhle krysí zavody...
Jdu vzpomínat jak bylo líp = hrát na ppsspp Gran Turismo... :D:-!:yes:
Může za to EU, nepopírám. Na druhou stranu - z 2,5l vydolovat 124kw není tedy nic moc.
Chtěl jsem pochválit aspoň interiér, vypadá výborně, ale koukám, že už taky přešli na dotykovou klimu :no:
Předpokládám a doufám, že ty příšerný vředy na střeše aspoň mají nějakou praktickou výhodu jako integrovaný příčník nebo vyšší nosnost.
Vydolovali 134kW... neviem, je aj bude to stale castejsi jav, ze v EU budu cim dalej tym slabsie spalovacie motorizacie, takze sa budes opakovat stale viac a viac... za par rokov bude este plnotucna benalova 2.5ka zazrak, byt ´´len´´ so 124kW v EU
Za pár rokov plnotučná benzínová 2,5 nebude. ;-\ Koniec čistých spaľovákov sa blíži, pre niektoré značky a krajiny majú pred sebou len 9 rokov výroby/predaja spaľovákov, takže motory, ktoré dovtedy budú, sa nebudú moc líšiť od aktuálneho stavu (ak vôbec). Aautomobilky nebudú do nich investovať a vylepšovať ich, nejak to dobojujú so súčasnou technikou a prejdú na EV. ;-\
jj to je len otazka co je par rokov, tiez ratam, ze po 2025 to uz pojde silno dolu vodou a spalovak v osobaku bude skor vynimka... hrozne tomu uverit :-(
Ak má bežný človek nové auto zar za 4-8 rokov, to znamená už len jedno, max. dve auto so spaľovacím motorom koniec. A je otázne, aká bude ponuka v nasledujúcich rokoch, ale rátam, že sa bude len zužovať na tie najbežnejšie motory typu 1,0-1,5TSI. Mať na to prachy, kúpim nejaký Cayman GT4 a budem ho oprašovať až do truhly; žiaľ na to nemá väčšina z nás. :'-(
Mna skorej zaujima ako porastu ceny bezninu, ked sa uz nebudu bezne predavat spalovaky.
Pokial si necham auto so spalovakom co mi vydrzi dalsich 10rokov, zaujima ma ci vobec bude mozne s nim jazdit a za kolko... toto bude este vacsi fail, pretoze pre tych co chceju bude spalovacich aut na najblizsich 15r dostatok.
Presne toho sa obávam aké budú ceny palív v našej zelenej Európe. Dízel snáď nehajú v rozumných medziach, príp ho ešte viac zadotujú kvôli doprave :-[]
To som chcel povedať, predsa prechodom na EV bude dopyt po benzíne klesať, logicky by teda ceny rásť nemali. Ja to tipujem na
+/- nezmenenú cenu. Na pokles cien by som sa ale nespoliehal, to skôr vzrastie zdanenie, ktoré vykompenzuje prípadný pokles ceny ropy.
Ti lepsi ekonomovia tvrdia, ze ceny PHM pojdu rapidne hore, asi im verim. Dnes by len naivka ocakavala, ze ceny pojdu dolu z mnohych dovodov... a) urychlenie procesu vyradenia spalovakov, b) stat urychleniu pod zastitou ekologie rad pomoze zvysenim dani
Snad nebude tak zle. Přinejhorším tam automobilka vrazí baterii na 50 km, zvýšenou cenu v některých zemích pokryjí dotace, úředník vysmátý a jezdit s tím budeš normálně za 7 litrů.
Měl jsem Outbacka 2,5 124 kW, vůbec se mi to pomalé nezdálo, už tím, že je to boxer tak jeho charakteristika výkonu a krouťáků je jinde. Nemá smysl řešit u boxeru papír.
Nesnesl jet za mnou 90 v relativně špatných podmínkách (mlha), navíc v lese s úsekem pozor zvěř. A ona tam opravdu přes ti silnici skáče, mnohokrát viděno, jezdím tudy pravidelně. Hádám, že tam mají jako standard radar.
Moc ne, protože se to hodně plete s tebou. Ach jo, myslel jsem si, že po víkendové show s Fostekem bude diskuse vedena slušně. Dlouho to nevydrželo. Mohla by redakce nějak prosím zasáhnout?
Proč mě? Uveď důvody. V poslední době se zlepšíla funkčnost diskusního systému, už mě nenutí přepínat se abych mohl reagovat. Navíc se zdálo, že osobní útoky již přestaly. Takže můžu vystupovat pod původním účtem.
Nemyslím si, že by reálný magor, kterého jsem dnes potkal, nějak narušoval pravidla slušné diskuse Tak pokud tě uráží výraz "magor", omlouvám se ti a dosaď si tam třeba "hazardér". Samozřejmě se mohu mýlit, ale tvůj názor na to není obecně validní.
Shodou okolnosti jsem jednoho svetleho Priuse v nedeli odpoledne predjizdel v lese kousek od Jarosova nad Nezarkou. Kdyz jsem ho predjel, tak na me zatroubil. Ale asi to nebyl tento Prius, protoze tento pise, ze se to odehralo vcera a ne v nedeli, a ze byla mlha, zatimco byl jen jemny naznak mlhy - bylo videt aspon 500m dopredu.
Naprosto souhlasím, řidiči, či spíše vrazi a sebevrazi v Subaru páchají road riot dnes a denně, třeba když mne předjíždí taková Impreza CVT, která jede na stovku za 15s, takže jim jen stačí polechtat plyn a i se svou 125ccm Hondou se pak naháníme do 90tky na okresce a blokujeme i protisměr! Zakázat!
Vždyť to tak chápu.
Nehledě na to, že jsem byl šokován tím, že to nebyl VW/Audi/BMW. Pár cokotů už jsem viděl i v RAV4. Už to prostě není výsada "německé prémie".
No však jo, s pandemií Toyoty jich bude přibývat :D Ale že některé značky si vybírají "***i" více, než jiné, to je asi fakt.... ehm ojeté BMW, ehm služební Škodovky...
Myslím, že paletu zákazníků by Subaru mohly závidět všechny značky, aspoň před nějakými deseti lety to byla značka vysoskolskych profesorů a doktorů. Ses mimo jak beckhamova penalta na MS.
A to v amerike maju este vacsi model ascent ktory mi hodne pripomina noveho highlandera od toyoty.... ale diky bohu aj za outbacka.... pomoze u nas foresteru aj xvecku... lebo subaru potrebuje v eu skutocne vyssie cisla....
Ked by v tom bol hybrid od Toyoty bolo by to lepsie no... aj s tym vykonom a pomerom spotreby. Toyota ma 2.5ku hybridnu, keby je to postavene na hybrid boxeri, bolo by to aj zvukovo zaujimavejsie.
KDYBY... jo, ale jo, nebo KDYBY k té 2.5 atmo přidali ještě elektromotor, když už né turbo, nicméně, uměl bych s tím žít u tohoto typu auta, pokud by v Evropě nebyla jiná auta za podobné peníze s mnohem dynamičtějšími motorizacemi.
Chapem, vidim to podobne, z principu by mi stacila 2.5ka bez problemu v tomto aute, akurat je ine mat tie prachy pre 1 ´´dokonale´´ auto v garazi... kedze mam Clio, nepotrebujem prakticke auto nejaku zbytocnu raketu... aj tak to nevyuzijes na okreskach moc. Tato 2.5ka nie je az taka tragicka aby si sa nepovozil a neuzil si ten vytecny podvozok, vyslovene tragicky by bol 2.0
Jo, jako rodinný dostavník, vlastně proč ne, pokud máš ještě hothatch, pořád je to lepší, než koupit SUV či MPV :-[]:-[]
Jde spíš o to, že ten Outback stojí +/- jako Alltrack s TDI, Insi Crosstourer atp.., nebo stával a objektivně pak říct pro 99% použití ten haldex postačí a ostatní auta pojedou lépe dynamicky a za méně... stranou berme spolehlivost, to už by bylo hodně dohadů, takže chápu, že je Outback jen okrajovka v EU, je to stejná diskuze, jako vedle o trhu US aut, jiné potřeby a návyky.....
V dieslovom regione nebude tento pohon preferovany, mne staci na cestovanie slabsie auto, staci ked splna vsetky potrebne atributy cestovneho auta... priestor, odhlucnenie, pohodlny podvzok a interier, dobre sedadla, praktickost, spotrebu a trebars ekologiu... nepotrebujem v taktom aute mat a vyuzivat na tychto cestach 300koni ani sa ukajat zbytocnou rezervou vykonu.
Skor si rad oddychnem a nasadim styl cesta je ciel... v klude a pohodli.
Mám to podobné, ale nabízí se otázka, proč tedy za takové auto dát tolik peněz :) A to jsme u toho, co Outbacku mnozí vyčítají. Jeden čas byl hodně dobře naceněn Forester, kdy se za nějakých 600 dal sehnat s atmo 2.0. nevím, jak je to dnes, ale pro ty potřeby by mi asi stačil... mít k tomu ještě Ostré Clio :-[]
A kolko penazi by si chcel dat za nove a tak prepracovane auto ako je Outback MY2020 ? Tolko ako za Octaviu 1.5tsi ? Podla mna tych 800tisic je uplne adekvatna cena za tak prepracovane, bezpecne, vybavene a velke auto s automatom a 4x4.
Tomu kto toto vsetko chce, Octavia stacit nemoze, nech ma kludne silnejsi benzin v ponuke, stale je to len Octavia.
A to sa nebavme o terennych moznostiach a odolnosti Outbacku oproti Octavii...
No já jeho cenu nerozporuji, jen že mě konkrétně by stačilo něco levnějšího, milion na auto nemám :) Ale když už, tak kolem 1m je to, co mám jako nové jen to nemá vyšší světlou výšku, což nepotřebuji, takže já bych volil stejně, ale takové auto mám, popřípadě Insignii, Outback bych bral za nějakou fajn cenu, jako je níže ta skladovka. Nicméně, to je můj názor, Outback se mi jinak fakt líbí.
Ano, len nechapem to generalizovanie kazdeho kto chce velke zdvihnute kombi do pozicie, ze to musi mat v tej cene aspon 250-300k, pretoze sme vsetci petrolheadi.
Vies kolko % z predaja tvori v USA tato obyc 2.5ka byt ma 134kW tam ?
Nechce sa mi to klikat, ale tipujem, ze Alltrack bude v podobnej vybave vyrazne drahsi. Altrack dnes zacina tam, ked 3-4 dozadu bol stred ponuky Touaregu...
Jestli s tím chce někdo jezdit pro děti do školky a tak ho zajímají víc asistenční systémy, je to jeho věc.
Troufám si tipnout, že to tady bude klasická rovnice "slabý motor + těžké auto + cvt = nepříjemná akustika i pro běžného řidiče"... ale vlastně nemám žádný důvod to zkoušet.
Zrovna ty by si mohol chápať, že nominálny výkon nie je všetko, dôležité je aj to, akú hmotnosť musí rozpohybovať a aké "prekážky" sú medzi motorom a cestou. Takže 134 kW je síce sama osebe super hodnota, ale keď poháňa veľký a ťažký kombík strednej triedy, naviac zdvihnutý s veľkým aero odporom, a to cez CVT prevodovku a všetky štyri kolesá, tak ten výsledok bude nakoniec len taký dostatočný.
Súčasný Outback má parametre 198 km/h a 10,2s (a ten nový asi nebude moc líšiť). To je dosť bieda; zrazu ten slušný výkon vyzerá úplne inak.
P.S. Aby bolo jasné, mne sa Outback sám osebe páči, všeobecne považujem takéto zdvihnuté kombíky za lepšiu alternatívu ako SUV. Len by si zaslúžil trošku výkonnejší motor (a lepšiu prevodovku).
´´ z principu by mi stacila 2.5ka bez problemu v tomto aute, akurat je ine mat tie prachy pre 1 ´´dokonale´´ auto v garazi... kedze mam Clio, nepotrebujem prakticke auto nejaku zbytocnu raketu... ´´
Tych ktori za to chceju vysolit peniaze a pozaduju vyssi vykon chapem, co dodat ?
Ako ja beriem súčasný Outback na milosť najmä z dôvodu, že to je jedno z najdostupnejších veľkých kombi (a najdostupnejšie so 4x4). Pri tej cene človek odpustí aj slabšiu dynamiku: https://www.sauto.cz/…outback/17868780?…
Ja si ho beriem na milost preto, ze v krajinach kde sa primarne premava existuje velmi vela ludi, co chceju normalne cestovat povolenou rychlostou a zaujima ich prist do ciela... tieto vyhrotene zrovnavacky kazdej koruny s koňom co za nu dostanes mi pridu take diskusne dovody... alebo specifika regionu.
Tak cena je vždy až na prvom mieste a value for money nie je rozhodne naše miestne špecifikum, naopak na západe sú častokrát väčší kolenovrti ako v Čechách. Takže Outback za 1,1M? Nikdy. Za 800t? Dobrý kauf.
Jasně, nemá. Záleží co od toho chceš. Iudex psal "nejdostupnější velké kombi ve čtyřkolce", já říkám, že bych Insi vč. té Cross asi byl schopný koupit i za míň... ale třeba taky ne, letos jsem se ještě nedíval.
Jj, zľavy som moc nebral do úvahy, ale áno, reálne Opel spraví na Insi takú cenu, že asi bude jedna z najdostupnejších štvorkoliek.
Inak ako 4x4 túto zimu? V posledných (zimných) testoch Insignie GSi 4x4 si štvorkolku veľmi pochvaľujú.
Tak tohle na inzerci je fakticky taky "cena po slevě"
Jo, na sněhu super, v rámci možností (těžký auto s automatem) je s tím i legrace... ve většině situací to teda jenom nadstandardně sedí a akceleruje, k driftování jsem se zatím moc nedostal, když nepočítáš takový ty plavý výjezdy z křižovatky při malejch rychlostech... ono vůbec moc nejezdím.
Jako OK, tohle je podle mě férová cena. Zmíněný prodejce tedy není oficiální dealer Subaru, země původu - jiná atp. Ale vypadá to, že je to seriózní. Jinak ceník Outbacku na milionu teprve začíná. A tam má člověk samozřejmě tendenci přemýšlet, jestli je to adekvátní. Za něco přes 800 už je to jiná, velkej kombík, automat, AWD, tak to holt nebude žádnej drak, ale je tu předpoklad že to vydrží, nemusíš se bát obrubníků ani sjet mimo asfalt a je tu funkční systém čtyřkolky, ne nějakej ťuflík, co tak maximálně napovídá ESP. Nemám s tím problém. Taky dokážu mít rád věci jenom proto, že spolehlivě dělaj svojí práci.
Ano, to je dobrá připomínka, viz Levorg. Dvoulitr 110 kW by na kompaktní kombi neměl být žádná katastrofa, ale musíš vzít v úvahu 4x4 a CVT, což dynamiku a pocit z ní otupí. Jezdil jsem středně třídní kombi 98 kW, ale byla to nafta s vysokým krouťákem, FWD a manuálem, žádný problém. Nebo 508 RXH 2.0 HDI 133kW, vůbec jsem neměl pocit nedostatku výkonu.
No uvidíme. Kdyby zůstal na stejných dynamických parametrech, tak by to mělo být dostačující, ale bude to další Subaru pro klidnější řidiče.
Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
To je čo za blud?
Motory s výkonom cez 500 koní sa tu v pohode predávajú, Yaris môže mať 250 koní a títo sú neschopní/ebú na to, nehodiace sa škrtnúť.
Detto Mazda, v US dá 2.5 s turbom, tu dýchavičný dvojliter.
Japonsko, USA má veľmi podobné emisné normy.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Tohle si mohou dovolit jen automobilky, které dokáží zafinancovat pokuty za emise prodejem jiných modelů, případně mají takové "jméno" že tu pokutu mohou promítnout přímo do ceny auta.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Ano, to suhlas.
Ale Subaru a Mazda sa niekde v marketingovych materialoch chvalili lojalitou zakaznikov, ze neidu fleety ale individuality. Tak nech ich prehovoria, dat nejaku tisicku € z vrecka navyse ...
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Není to žádný blud, nebo si myslíš, že automobilky ořezávají evropskou nabídku motorizací pro nic za nic? Yarisů s 250 k se prodá pár kusů a polovina Toyot jsou hybridy, takže je to vůbec nepálí.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Orezávajú, lebo sa to asi nepredáva. A potom sú diskusie plné bykupcov, čo plačú že sa to nepredáva. A keď sa ich spýtaš, kedy si už konečne ten vychvaľovaný puristický Saab/Alfu/Subaru/BMW s manuálom/nejaký iný okrajový žáner kúpia, tak ťa pošlú do zadele.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Je tedy zajímavé, že nikde mimo Evropu zákazník nepreferuje 110kW atmosféru ve sportovním kombi ani 124kW atmo ve střední třídě. Nebo že na prodejích Subaru není vidět, jak se evropskému trhu přizpůsobují. To samé Mazda. Evropský trh prostě je formován emisními limity, výrobci průběžně vyřazují motorizace a před koncem roku registrují nízkoemisní auta, aby zůstali v černých číslech.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Predaje Subaru vystrelili hore až keď začali predávať turbodízle.
Skončili turbodízle, skončili predaje.
Tých pár exotov, čo si to kúpi aj s benzínom to nevytrhne.
...dynamičtějších motorizací a totální absencí manuálních převodovek se pro mě Subaru bohužel stalo zbytečnou a mrtvou značkou. :-(:no:
P.S. Starší, parádně jezdící modely samozřejmě nadále ctím! :-):yes:
To jsem psal výše, boxer diesel měl 150 koní, bratranec ho měl v Outbacku, byl krajně nespokojený a vyměnil to za Alltrack. Jako základ asi dobrý ,ale pro EU trh by to chtělo něco kolem 180-210 koní ideálně.
Nemyslím si, že by to o tolik pomohlo dynamice, to auto je prostě velké a těžké a musíš ho dostat do otáček, nevím kolik sebere CVT dynamiky, ale víc to bude tou vahou.
p.s. psal jsem ti SZ od Fosteka, nevím, jestli ti to došlo, slíbil jsem, že to předám.
Bratr po něm dlouho koukal a koupil tuším rok 17 s šestiválcovou 3,6. Moc pěkný svezení a s tímto důstojným pohonem mě to mnohými zatracované CVT příjemně překvapilo.
Akurat, ze to, ako si to sformuloval, je uplny nezmysel.
Mal si rovno napisat, ze to malo VTD ako starsie Outbacky a Legacy a ze sa to tyka len stredoveho diferencialu.
A nie sa odkazovat na special lokalnu ediciu A line, ktora ma aj kopec dalsich zasadnych rozdielov voci "normalnemu" STI. A ktoru u nas zrejme nikto ani nevidel.
Standard STI je manual+DCCD.
Jsem rád, že ho budou nabízet. Na Subaru jsem trochu změnil názor a i když se mi jejich strategie nelíbí, tak uznávám, že jsou to funkční a dotažená auta. Nabídka motorizací samozřejmě tristní, ale to jsme si způsobili sami. S tím 2.4 T to musí být výborné auto. Možná stojí za to zvážit, jestli místo placení pokuty v ceně udýchané atmosféry nedotáhnout ze zámoří rozumnější specifikaci.
Jeďte si to projet, tabulkové údaje trochu klamou, reálně to auto jezdí velmi pěkně a motor na něj naprosto stačí. Typický Superb 2.0 TDI 110 kW je pomalejší.
Všichni na výkonu přidávají, zatímco Subaru ubírá. Pár let zpátky šlo koupit wrx stí nebo Forester XT, 2.5 v outbacku měla 129kw. Dnes? Outback oslabil a wrx ani XT neexistují. Zůstala nám tu auta pro bohaté důchodce. Díky, Subaru.