Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Outback konečně dorazí do Evropy. Vsadí na atmosférický 2,5litr a moderní kabinu

David Bureš
Diskuze (164)

Subaru Outback aktuální generace BT se vyrábí už od léta 2019. Do Evropy však zamíří až v letošním roce.

Evropský trh je sice z globálního hlediska pro automobilky pořád klíčový, někteří výrobci ale čas od času ukážou, že jiné světové trhy jsou pro ně přece jen důležitější. Platí to třeba pro Subaru, které mnohé modely začne jinde ve světě prodávat mnohem dříve než v Evropě. Nejnovější příklad toho je nová generace Outbacku.

Subaru Outback nejnovější generace s interním označením BT se světu poprvé představilo už na jaře 2019, na tehdejším autosalonu v New Yorku a třeba v USA se začalo prodávat v létě téhož roku, do Evropy ale nejnovější vydání tohoto zvýšeného kombi s charakterem crossoveru dorazí až během letošního roku. Půjde přitom letos o jedinou úplnou novinku značky v Evropě.

Také nabídkou motorů Outback dokáže, že jsou pro Subaru zajímavější jiné trhy. K dispozici totiž bude výhradně atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který je primárně určen pro severoamerický trh, hlavní odbytiště vozu. Motor s přímým vstřikováním a filtrem pevných částic (s interním označením FB25) však byl přizpůsoben evropským normám, v evropské specifikaci má nabídnout 124 kW a 252 N.m.

To na americkém trhu tento 2,5litr poskytuje 134 kW. Hlavně je ale v Severní Americe pro Outback dostupný také turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru, s výkonem 191 kW. Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme.

Jak už to tak dnes u Subaru bývá, motor bude výhradně spárovaný s pohonem všech kol a variátorovou převodovkou Lineartronic. Ta je nová, s osmi virtuálními stupni (místo sedmi) a převodovým poměrem 8,1:1.

Samotný design se ve srovnání s předchůdcem tolik nezmění, Outback si nadále uchová charakteristické motivy, avšak s celkově ostřejšími rysy než dosud, podle aktuálního designérského jazyka značky. Zůstává i přizpůsobení se terénním podmínkám, a to nejen díky pečlivě oplastované karoserii, ale také díky velkorysé světlé výšce. Hodnota 213 mm překonává i leckterá SUV.

V útrobách je však jiná platforma, v podobě aktuální „globální“ architektury využívané také ostatními modely s plejádami ve znaku. S ní souvisí i nárůst rozměrů, s délkou 487 centimetrů je novinka asi o pět centimetrů delší než předchůdce. V případě zavazadelníku pak výrobce slibuje objem 522 litrů, což je o rovných deset litrů více než u dosavadní generace.

Jiný technický základ zaznamenáte hlavně uvnitř, jestliže exteriér je jen evoluce dosavadního Outbacku, interiér byl kompletně přepracován. Centrálním prvkem je tu vertikálně orientovaná dotyková obrazovka multimediálního systému, s velkorysou úhlopříčkou 12 palců.

Subaru Outback se na evropských trzích začne prodávat ještě letos. Konkrétně třeba italské zastoupení slibuje příchod prvních aut už na konci března.

David Bureš
Diskuze (164)

Doporučujeme

25. 2. 2021 13:57
Re: Zkusenosti s dynamikou 2,5 atmo
Vidíš - a já si troufám :-[]
A jestli chceš přes držku, jsem ti k dispozici :yes:
Mizerný řidič přirozeně pohon všech kol ocení ...
25. 2. 2021 13:56
Re: Zkusenosti s dynamikou 2,5 atmo
Jak může být atmosférický motor lepší v pružném zrychlení???
Avatar - twistedTSD
24. 2. 2021 12:10
Re: Zkusenosti s dynamikou 2,5 atmo
"trebas zde vychvalovany passat vypadl pote, co pohorel v small overlap testech v US"
Avatar - AnGeor
24. 2. 2021 11:48
Re: Zkusenosti s dynamikou 2,5 atmo
hlavne jsem to auto kupoval v US a jestli si myslis ze EU passat na to byl lepe, tak :yes:
24. 2. 2021 10:11
Re: Zkusenosti s dynamikou 2,5 atmo
Je. :-)