Tabulkové hodnoty znám, ale také mám ta auta důkladně projetá. Outback je rychlejší.
Nevím, jestli z 0- 100, tenhle údaj mě nezajímá a je fakt, že atmosféra potřebuje otáčky a CVT neumí launch control... ale v reálném provozu je Outback rychlejší, a to znatelně.
Dam ti cenne doporuceni: netroufej si delat zavery, co potrebuji/nepotrebuji jini, kdyz o jejich potrebach prirozene nic nevis. Ukazujes tim, ze nepatris k tem nejmoudrejsim. Kazdy zna nejlepe sve potreby - potreby a preference kazdeho jednotlivce jsou ruzne. Neexistuje nejlepsi auto na svete - jsou jen auta, ktera jednomu vyhovuji vice a druhemu mene, dle toho, jake ma dany jednotlivec potreby a preference. Tak bych to uzavrel tim, ze ty muj nazor znas, ja tvuj nazor znam. Nase nazory se vyrazne ruzni. Nehodlam si delat ambice nekoho presvedcovat a nehodlam strpet, aby nekdo presvedcoval me. Howk
Jestli te nezajímá zrychlení, nepotrebujes opravdový pohon všech kol a nevadí ti projev CVT, potom to skutečně může být ideální vůz pro tebe.
Letošní zima byla opravdu poradna - ale ani jednou jsem neměl se zadokolkou problém... pro me osobně je úplně zbytečné mít pohon všech kol. Obzvláště, když kvůli emisím ho používá čím dal méně výrobců.
2Mig_35:
Ja tu nehodlam diskutovat o "tabulkovych hodnotach". Jestli ty ano, tak si verim bez pochyby dokazes pripravit mega xls tabulku s porovnavanim vsech moznych i nemoznych parametru. Jestli ti jde jen o to, tak se do toho pust, treba ti z tech tabulek vyjde nejakej "rozumnej" vysledek. Ja mam tabulky u zadele. Me bavi jezdit s autem, co ma vynikajici jizdni vladtnosti, skvelou pruchodnost v terenu (v dane tride NAPROSTO BEZKONKURENCNI), navic s motorem co opravdu mnoho vydrzi, a nemusim kazdou chvili resit neresti nespolehlivosti modernich turbomotoru. Toto ti ty tvy tabulky nereknou. Jen si vyhodnocovani dle tabulek dal pouzivej, to je tvoje volba, do toho si netroufam zasahovat - ja se snazil nadnest zkusenost, ze spokojenost s uzivanim auta nemusi byt nutne v souladu s vyhodnocenim parametru z tabulek. At si to kazdej prebere jak chce 😉
Nemyslim si, ze ten vykon je bida - ale tady se koukam v nazorech rozchazime a ja se rozhodne nechci prit. Jestli ti jde jen o vykon, tak se verim zameris na jina auta nez toto, a tomu budu plne rozumet, vzhledem k tomu, jakym zpusobem (jak to alespon chapu) prezentujes svoje priority. Mimochodem na jednu stranu bych rad bych videl tu dodavku s dynamikou outbacka, ale na druhou stranu nechci tu diskusi timto smerem stacet, abychom neodbihali od tematu.
Btw s tvym vyrokem, ze "v české kotlině je pohon všech kol potřeba dvakrát do roka" nemuzu nez nesouhlasit. Treba za uplynuly mesic bylo snehu i v ceske kotline verim vic nez dost, snad uznas. Snehu bylo hafo, teloty az kolem -20C. Jen za uplynuly mesic jsem na silnicich videl spoustu "zoufalcu", kteri evidentne nebyli spokojeni s pouhou jednou pohanenou napravou. Mam za sebou mnoho vyletu do horskych oblasti, ktere to dokladaji. A jednoho (mozna jednoho z odmitacu 4x4, jako ses ty) se mi zzelelo, a vytahl jsem ho pred 2 tydny na lane ;-)
To uz jsem mimochodem delal v minulosti mnohokrat. Je ftipny sledovat ty komentare, jak v nasich podminkach "neni ctyrkolka potreba" a pak jak mi obrazne receno "libaji nohy", kdyz je vytahnu ;-) Fakt dobry chucpe.
Fyi, krome obcasneho snehu se kvalitni nahon na 4 kola hodi i pri snad kazdem desti, ten mame celkem casto - aquaplaning ja neznam, zatimco ti, co konci ve skarpe, nebo nedej boze omotani kolem stromu, ho znaji... a pak teren - nekolikrat do roka jezdim s outbackem do stredne tezkeho az celkem tezkeho terenu - at uz na tankodrom Milovice, nebo do ruznych jinych offroad center vc Hummer centrum. Tam bez kvalitniho 4x4 a podvozku s vyssi svetlou samozrejme nemas sanci. To je verim bez debat. Zkouset terenni schopnosti Outbacka je pro me daleko zajimavejsim a vetsim adrenalinovym zazitkem, nez slapat na plny plyn na semaforech. Tak jestli chces obhajovat nevyuzitelnost kvalitniho nahonu 4x4, tak doporucuju, aby ses zameril na sve potreby a nedovoloval si hodnotit potreby ostatnich, o kterych nemas poneti 😉
2kari.laz:
Ver mi, ze si svoji garaz nemusim nijak "obhajovat", uz vubec ne vuci diskutujicim na tomto foru ;-)
Ty Subaru, ktera jsem uvadel, ze nam prosly barakem, jsem nezminoval proto, ze bych se chtel nejak chvastat, ale proto, abych tim dolozil, ze citim dostatecne "kompetentnim" se k Subaru vyjadrovat, coz se myslim neda rici o tech, kteri tyto vozy hodnoti pouze po skouknuti parametru vykonu/hmotnosti v tabulkach nebo po precteni par clanku na webu ;-)
Jestli jsi nabyl dojmu, ze z popisu dynamiky Otbk 2,5 popisuju Allroad BiTDI, tak se nemuzu ubranit dojmu, ze jsi me komentare necetl dostatecne peclive. Audi s motorem BiTDI bych spis popsal jako auto s vyrazne nadprumernou dynamikou, zatimco ja jsem se o 2,5 atmo outbacku vyjadroval jako o autu s (pouze) nadprumernou dynamiku. Doufam, ze ti ty rozdily jiz jsou jiz jasne. Zaroven tim samozrejme uznavam, ze moderni vykonne verze naftovych motoru Audi jsou dynamictejsi, nez muj Outback, a nemam s tim zadny problem. Ano, vim to, a presto se mi s tim skvele zije. Fyi, me predchozi auto pred Foresterem XT 2017 bylo btw Audi A6 3,0TDI. A jsem rad, ze jsem z diesloveho sestihrnku A6 presedlal na Forestera XT (XT mel mimochodem o neco lepsi dynamiku nez TDI A6, ale ne ze by to pro me bylo nejak klicove). A pak jsem rad, ze jsem z XT 2017 presedlal na atmosferickeho 2,5 Outbacka 2018. To bylo par mesicu pote, co si manzelka poridila 2,5 outbacka. Ten jeji Outback me tak nadchl, ze jsem prodal sve vykonne XT a poridil si taky atmo 2,5 outbacka, takze nyni mame doma dva outbacky 2,5 v rodine. Snad pochopis, ze jsem si dobrovolne koupil ne zrovna levne auto s mnohem nizsim vykonem proto, ... ze mi treba neslo primarne o vykon :-0
Tak snad ti je to ohledne vykonu jiz jasne, a kdybys mel nejake doplnujici dotazy, rad ti je zodpovim ;-)
Stovka za deset je proste bída. Atmosféra se 180 kobylama je osmdesatkova motorizace. Dřív se ty auta aspoň odlišovaly pohonem všech kol, ale to už je taky passé. Kdybych bydlel v Alpách, mohlo by to být snesitelné vozidlo, ale v české kotlině je pohon všech kol potřeba dvakrát do roka...
Rovněž máme Outbacka stávající končící generace v rodině, popsal jste to přesně. Dynamika je naprosto adekvátní, určitě bych neřekl, že je to auto líné, spíš naopak je příjemně živé i ve vyšších rychlostech.
Pro srovnání - auto je citelně rychlejší, než Superb 2.0 TDI 110 kW, takže pokud dvoulitrového Superba označíme za průměrně dynamické auto, lze říci, že dynamika Outbacku je nadprůměrná.
Z toho co jsem napsal melo byt mj. jasne, ze i kdyz jsem mel dva turbo forestery a jeden sestivalcovy outback (vsechny tyto tri modely jsou mnohem rychlejsi nez muj soucasny outback 2,5), tak jsem se svym aktualnim otbk 2018 velmi spokojeny. Prijemny univerzal. Nikomu to necpu, jen sdilim sve zkusenosti, ktere snad nekoho obohati/inspiruji ;-)
Uprimne nerozumim, proc se vam zda, ze by to mela byt protichudna tvrzeni.
"poskytuje nadprumernou dynamiku, neni to sice zadny trhac asfaltu, ale pri vytoceni do vyssich otacek jede obstojne".
Vzdyt jsem to napsal myslim celkem dost jasne. Jede to nadprumerne rychle, ale ne zas tak rychle, aby to trhalo asfalt.
Chtel jsem svym prispevkem nekoho obohatit o par cennych postrehu, vzhledem k faktu, ze jsme meli jiz seste Subaru - to myslim neni moc casty ukaz v nasich podminkach. Misto toho, aby to nekdo ocenil, tak se zda, ze se chytl jen trol. Ach jo ;-\
Jeďte si to projet, tabulkové údaje trochu klamou, reálně to auto jezdí velmi pěkně a motor na něj naprosto stačí. Typický Superb 2.0 TDI 110 kW je pomalejší.
hele to je predsi mistni kolorit u jakehokoliv clanku o Subaru... je to slabe a moc to stoji!
jenze ja kdyz jsem si kupoval nove auto, mel jse ve vyberu i ostatni znacky a trebas zde vychvalovany passat vypadl pote, co pohorel v small overlap testech v US, kde mu po nehode nesly ani otevrit dvere.. ja mam proste svou rodinu radsi nez nejakeho toho kone navic... jenze to s mistni bychari nechteji videt, ti vidi zrychleni na 100 a to je ten nejlepsi udaj, podle ktereho se rozhoduji, tedy podle ktereho bychari...
Nechtěl jsem to komentovat, ale přesně jak píšeš :D
Navíc celé je to ukázková obhajoba své garáže. Já VavruPe neubírám že je spokojen a že mu vše na tom vyhovuje, ale jak to napsal, tak to vyznělo spíše jak když má Allroad BiTDI.
Tak jeslti ten, co umí řídit bez asistentů, přiblížení. line asisit, vyhýbání cyklistů, samobrždění a já nevím co ještě, tak jsem asi superman a t yby jsi možná měl dojít s řidičákem na úřad a odevzdat ho, jestli to bez těch asistentů nezvládáš a ještě považuješ lidi, co normálně řídí za supermany.
Představ si, že dokonce ještě jezdí auta bez jediného asistentu i bez ABS. To už bude asi supermanův král, kdo to dokáže uřídit, co?
Akurat, ze to, ako si to sformuloval, je uplny nezmysel.
Mal si rovno napisat, ze to malo VTD ako starsie Outbacky a Legacy a ze sa to tyka len stredoveho diferencialu.
A nie sa odkazovat na special lokalnu ediciu A line, ktora ma aj kopec dalsich zasadnych rozdielov voci "normalnemu" STI. A ktoru u nas zrejme nikto ani nevidel.
Standard STI je manual+DCCD.
Ok, zabudol som, ze tu su sami supermani. Dufam, ze uz mas precviknute aj kable od ABS senzorov. Mimochodom, tu sa da velka cast veci jednoducho vypnut a na rozdiel od mnozstv inych systemov to podla testov aj funguje.
Videl jsem tu v diskusi nekolik komentaru kritizujici dynamiku atmosferickeho motoru 2,5 a pridavajici nelichotive pripominky k vyssi hmotnosti a cvt prevodovce. U vetsiny z techto komentaru se nemuzu zbavit presvedceni, ze to komentuji lide, co si jen precetli neco na internetu, mozna jen technicke udaje, ale Outbacka s 2,5 v predchozi generaci ani neridili. Navic k tem komentarim typu, ze se firme Subaru nepodarilo vydolovat z aktualniho modelu vic nez 124kW: Tento vykon je nizsi nez j predchozi generace, samozrejme to je tazeno prisnymi EU limity - v USA ma ten samy motor o 10kW (14k) vic.
Ja a manzelka mame jiz seste Subaru, meli jsme i silnejsi motorizace (Forester 2,0XT 2003, Outback 3,0 2006, Forester 2,0XT 2017), a k dynamice Outbacka v minule generaci, ktereho ted mame, se muzu vyjadrit asi takto: poskytuje nadprumernou dynamiku, neni to sice zadny trhac asfaltu, ale pri vytoceni do vyssich otacek jede obstojne, ma pekny zvuk a CVT prevodovka je uzasna. Mame uz 3. Subaru s CVT prevodovkou (XT 2017 a Outbacky 2018 a 2019) a ja i manzelka se shodneme, ze jinou prevodovku jiz nechceme. Jsem velmi rad za atmosfericky relativne velkoobjemovy motor, jizda s nim mi sedi lepe, nez 2,0XT 2003 a 2017.
Nesouhlasim s tim, ze nekteri popisuji Outbacka jako tezke ci tezkopadne auto - na to, jak velke auto to je, patri mezi ty lehci.
Shodou okolnosti jsem jednoho svetleho Priuse v nedeli odpoledne predjizdel v lese kousek od Jarosova nad Nezarkou. Kdyz jsem ho predjel, tak na me zatroubil. Ale asi to nebyl tento Prius, protoze tento pise, ze se to odehralo vcera a ne v nedeli, a ze byla mlha, zatimco byl jen jemny naznak mlhy - bylo videt aspon 500m dopredu.
Já mám v každém autě systém "my eyes" který funguje nejlépe a nemusí díky tomu mít auto nepodarek CVT, aby to fungovalo a nes*ere člověka X asistentů, co nejdou vypnout.
Nechce sa mi to klikat, ale tipujem, ze Alltrack bude v podobnej vybave vyrazne drahsi. Altrack dnes zacina tam, ked 3-4 dozadu bol stred ponuky Touaregu...
Jasně, nemá. Záleží co od toho chceš. Iudex psal "nejdostupnější velké kombi ve čtyřkolce", já říkám, že bych Insi vč. té Cross asi byl schopný koupit i za míň... ale třeba taky ne, letos jsem se ještě nedíval.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Predaje Subaru vystrelili hore až keď začali predávať turbodízle.
Skončili turbodízle, skončili predaje.
Tých pár exotov, čo si to kúpi aj s benzínom to nevytrhne.
Myslím, že paletu zákazníků by Subaru mohly závidět všechny značky, aspoň před nějakými deseti lety to byla značka vysoskolskych profesorů a doktorů. Ses mimo jak beckhamova penalta na MS.
Měl jsem Outbacka 2,5 124 kW, vůbec se mi to pomalé nezdálo, už tím, že je to boxer tak jeho charakteristika výkonu a krouťáků je jinde. Nemá smysl řešit u boxeru papír.
Všichni na výkonu přidávají, zatímco Subaru ubírá. Pár let zpátky šlo koupit wrx stí nebo Forester XT, 2.5 v outbacku měla 129kw. Dnes? Outback oslabil a wrx ani XT neexistují. Zůstala nám tu auta pro bohaté důchodce. Díky, Subaru.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Je tedy zajímavé, že nikde mimo Evropu zákazník nepreferuje 110kW atmosféru ve sportovním kombi ani 124kW atmo ve střední třídě. Nebo že na prodejích Subaru není vidět, jak se evropskému trhu přizpůsobují. To samé Mazda. Evropský trh prostě je formován emisními limity, výrobci průběžně vyřazují motorizace a před koncem roku registrují nízkoemisní auta, aby zůstali v černých číslech.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Orezávajú, lebo sa to asi nepredáva. A potom sú diskusie plné bykupcov, čo plačú že sa to nepredáva. A keď sa ich spýtaš, kedy si už konečne ten vychvaľovaný puristický Saab/Alfu/Subaru/BMW s manuálom/nejaký iný okrajový žáner kúpia, tak ťa pošlú do zadele.
No já jeho cenu nerozporuji, jen že mě konkrétně by stačilo něco levnějšího, milion na auto nemám :) Ale když už, tak kolem 1m je to, co mám jako nové jen to nemá vyšší světlou výšku, což nepotřebuji, takže já bych volil stejně, ale takové auto mám, popřípadě Insignii, Outback bych bral za nějakou fajn cenu, jako je níže ta skladovka. Nicméně, to je můj názor, Outback se mi jinak fakt líbí.
Tak tohle na inzerci je fakticky taky "cena po slevě"
Jo, na sněhu super, v rámci možností (těžký auto s automatem) je s tím i legrace... ve většině situací to teda jenom nadstandardně sedí a akceleruje, k driftování jsem se zatím moc nedostal, když nepočítáš takový ty plavý výjezdy z křižovatky při malejch rychlostech... ono vůbec moc nejezdím.
Jako OK, tohle je podle mě férová cena. Zmíněný prodejce tedy není oficiální dealer Subaru, země původu - jiná atp. Ale vypadá to, že je to seriózní. Jinak ceník Outbacku na milionu teprve začíná. A tam má člověk samozřejmě tendenci přemýšlet, jestli je to adekvátní. Za něco přes 800 už je to jiná, velkej kombík, automat, AWD, tak to holt nebude žádnej drak, ale je tu předpoklad že to vydrží, nemusíš se bát obrubníků ani sjet mimo asfalt a je tu funkční systém čtyřkolky, ne nějakej ťuflík, co tak maximálně napovídá ESP. Nemám s tím problém. Taky dokážu mít rád věci jenom proto, že spolehlivě dělaj svojí práci.
Ti lepsi ekonomovia tvrdia, ze ceny PHM pojdu rapidne hore, asi im verim. Dnes by len naivka ocakavala, ze ceny pojdu dolu z mnohych dovodov... a) urychlenie procesu vyradenia spalovakov, b) stat urychleniu pod zastitou ekologie rad pomoze zvysenim dani
Jj, zľavy som moc nebral do úvahy, ale áno, reálne Opel spraví na Insi takú cenu, že asi bude jedna z najdostupnejších štvorkoliek.
Inak ako 4x4 túto zimu? V posledných (zimných) testoch Insignie GSi 4x4 si štvorkolku veľmi pochvaľujú.
Jsem rád, že ho budou nabízet. Na Subaru jsem trochu změnil názor a i když se mi jejich strategie nelíbí, tak uznávám, že jsou to funkční a dotažená auta. Nabídka motorizací samozřejmě tristní, ale to jsme si způsobili sami. S tím 2.4 T to musí být výborné auto. Možná stojí za to zvážit, jestli místo placení pokuty v ceně udýchané atmosféry nedotáhnout ze zámoří rozumnější specifikaci.
To som chcel povedať, predsa prechodom na EV bude dopyt po benzíne klesať, logicky by teda ceny rásť nemali. Ja to tipujem na
+/- nezmenenú cenu. Na pokles cien by som sa ale nespoliehal, to skôr vzrastie zdanenie, ktoré vykompenzuje prípadný pokles ceny ropy.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Není to žádný blud, nebo si myslíš, že automobilky ořezávají evropskou nabídku motorizací pro nic za nic? Yarisů s 250 k se prodá pár kusů a polovina Toyot jsou hybridy, takže je to vůbec nepálí.
Ano, to je dobrá připomínka, viz Levorg. Dvoulitr 110 kW by na kompaktní kombi neměl být žádná katastrofa, ale musíš vzít v úvahu 4x4 a CVT, což dynamiku a pocit z ní otupí. Jezdil jsem středně třídní kombi 98 kW, ale byla to nafta s vysokým krouťákem, FWD a manuálem, žádný problém. Nebo 508 RXH 2.0 HDI 133kW, vůbec jsem neměl pocit nedostatku výkonu.
No uvidíme. Kdyby zůstal na stejných dynamických parametrech, tak by to mělo být dostačující, ale bude to další Subaru pro klidnější řidiče.
Presne toho sa obávam aké budú ceny palív v našej zelenej Európe. Dízel snáď nehajú v rozumných medziach, príp ho ešte viac zadotujú kvôli doprave :-[]
Snad nebude tak zle. Přinejhorším tam automobilka vrazí baterii na 50 km, zvýšenou cenu v některých zemích pokryjí dotace, úředník vysmátý a jezdit s tím budeš normálně za 7 litrů.
Tak cena je vždy až na prvom mieste a value for money nie je rozhodne naše miestne špecifikum, naopak na západe sú častokrát väčší kolenovrti ako v Čechách. Takže Outback za 1,1M? Nikdy. Za 800t? Dobrý kauf.
Nemyslím si, že by reálný magor, kterého jsem dnes potkal, nějak narušoval pravidla slušné diskuse Tak pokud tě uráží výraz "magor", omlouvám se ti a dosaď si tam třeba "hazardér". Samozřejmě se mohu mýlit, ale tvůj názor na to není obecně validní.
A kolko penazi by si chcel dat za nove a tak prepracovane auto ako je Outback MY2020 ? Tolko ako za Octaviu 1.5tsi ? Podla mna tych 800tisic je uplne adekvatna cena za tak prepracovane, bezpecne, vybavene a velke auto s automatom a 4x4.
Tomu kto toto vsetko chce, Octavia stacit nemoze, nech ma kludne silnejsi benzin v ponuke, stale je to len Octavia.
A to sa nebavme o terennych moznostiach a odolnosti Outbacku oproti Octavii...
Mna skorej zaujima ako porastu ceny bezninu, ked sa uz nebudu bezne predavat spalovaky.
Pokial si necham auto so spalovakom co mi vydrzi dalsich 10rokov, zaujima ma ci vobec bude mozne s nim jazdit a za kolko... toto bude este vacsi fail, pretoze pre tych co chceju bude spalovacich aut na najblizsich 15r dostatok.
Ja si ho beriem na milost preto, ze v krajinach kde sa primarne premava existuje velmi vela ludi, co chceju normalne cestovat povolenou rychlostou a zaujima ich prist do ciela... tieto vyhrotene zrovnavacky kazdej koruny s koňom co za nu dostanes mi pridu take diskusne dovody... alebo specifika regionu.
Bratr po něm dlouho koukal a koupil tuším rok 17 s šestiválcovou 3,6. Moc pěkný svezení a s tímto důstojným pohonem mě to mnohými zatracované CVT příjemně překvapilo.
Proč mě? Uveď důvody. V poslední době se zlepšíla funkčnost diskusního systému, už mě nenutí přepínat se abych mohl reagovat. Navíc se zdálo, že osobní útoky již přestaly. Takže můžu vystupovat pod původním účtem.
Mám to podobné, ale nabízí se otázka, proč tedy za takové auto dát tolik peněz :) A to jsme u toho, co Outbacku mnozí vyčítají. Jeden čas byl hodně dobře naceněn Forester, kdy se za nějakých 600 dal sehnat s atmo 2.0. nevím, jak je to dnes, ale pro ty potřeby by mi asi stačil... mít k tomu ještě Ostré Clio :-[]
Ako ja beriem súčasný Outback na milosť najmä z dôvodu, že to je jedno z najdostupnejších veľkých kombi (a najdostupnejšie so 4x4). Pri tej cene človek odpustí aj slabšiu dynamiku: https://www.sauto.cz/…outback/17868780?…
Jestli s tím chce někdo jezdit pro děti do školky a tak ho zajímají víc asistenční systémy, je to jeho věc.
Troufám si tipnout, že to tady bude klasická rovnice "slabý motor + těžké auto + cvt = nepříjemná akustika i pro běžného řidiče"... ale vlastně nemám žádný důvod to zkoušet.
Ak má bežný človek nové auto zar za 4-8 rokov, to znamená už len jedno, max. dve auto so spaľovacím motorom koniec. A je otázne, aká bude ponuka v nasledujúcich rokoch, ale rátam, že sa bude len zužovať na tie najbežnejšie motory typu 1,0-1,5TSI. Mať na to prachy, kúpim nejaký Cayman GT4 a budem ho oprašovať až do truhly; žiaľ na to nemá väčšina z nás. :'-(
V dieslovom regione nebude tento pohon preferovany, mne staci na cestovanie slabsie auto, staci ked splna vsetky potrebne atributy cestovneho auta... priestor, odhlucnenie, pohodlny podvzok a interier, dobre sedadla, praktickost, spotrebu a trebars ekologiu... nepotrebujem v taktom aute mat a vyuzivat na tychto cestach 300koni ani sa ukajat zbytocnou rezervou vykonu.
Skor si rad oddychnem a nasadim styl cesta je ciel... v klude a pohodli.
Ano, len nechapem to generalizovanie kazdeho kto chce velke zdvihnute kombi do pozicie, ze to musi mat v tej cene aspon 250-300k, pretoze sme vsetci petrolheadi.
Vies kolko % z predaja tvori v USA tato obyc 2.5ka byt ma 134kW tam ?
Moc ne, protože se to hodně plete s tebou. Ach jo, myslel jsem si, že po víkendové show s Fostekem bude diskuse vedena slušně. Dlouho to nevydrželo. Mohla by redakce nějak prosím zasáhnout?
´´ z principu by mi stacila 2.5ka bez problemu v tomto aute, akurat je ine mat tie prachy pre 1 ´´dokonale´´ auto v garazi... kedze mam Clio, nepotrebujem prakticke auto nejaku zbytocnu raketu... ´´
Tych ktori za to chceju vysolit peniaze a pozaduju vyssi vykon chapem, co dodat ?
jj to je len otazka co je par rokov, tiez ratam, ze po 2025 to uz pojde silno dolu vodou a spalovak v osobaku bude skor vynimka... hrozne tomu uverit :-(
Za pár rokov plnotučná benzínová 2,5 nebude. ;-\ Koniec čistých spaľovákov sa blíži, pre niektoré značky a krajiny majú pred sebou len 9 rokov výroby/predaja spaľovákov, takže motory, ktoré dovtedy budú, sa nebudú moc líšiť od aktuálneho stavu (ak vôbec). Aautomobilky nebudú do nich investovať a vylepšovať ich, nejak to dobojujú so súčasnou technikou a prejdú na EV. ;-\
Nemyslím si, že by to o tolik pomohlo dynamice, to auto je prostě velké a těžké a musíš ho dostat do otáček, nevím kolik sebere CVT dynamiky, ale víc to bude tou vahou.
p.s. psal jsem ti SZ od Fosteka, nevím, jestli ti to došlo, slíbil jsem, že to předám.
Zrovna ty by si mohol chápať, že nominálny výkon nie je všetko, dôležité je aj to, akú hmotnosť musí rozpohybovať a aké "prekážky" sú medzi motorom a cestou. Takže 134 kW je síce sama osebe super hodnota, ale keď poháňa veľký a ťažký kombík strednej triedy, naviac zdvihnutý s veľkým aero odporom, a to cez CVT prevodovku a všetky štyri kolesá, tak ten výsledok bude nakoniec len taký dostatočný.
Súčasný Outback má parametre 198 km/h a 10,2s (a ten nový asi nebude moc líšiť). To je dosť bieda; zrazu ten slušný výkon vyzerá úplne inak.
P.S. Aby bolo jasné, mne sa Outback sám osebe páči, všeobecne považujem takéto zdvihnuté kombíky za lepšiu alternatívu ako SUV. Len by si zaslúžil trošku výkonnejší motor (a lepšiu prevodovku).
To CVT u Subaru je už dost slušně odladěné. S virtuálními stupni je to k nerozeznání a pokud vezmeš v úvahu motory pro klidné řidiče, je to úplně v pohodě.
Ten diesel byl v pohodě, měl jsem ho ve dvou Foresterech ... Ale pravda s manuálem. Peklo je filtr pevných částic. V létě jsem jezdil hodně po městě a ven jezdil na motorce. Tak to začalo svítit vždycky v nejhorší chvíli. Bojím se filtru i v nových benzínech. :-(
To jsem psal výše, boxer diesel měl 150 koní, bratranec ho měl v Outbacku, byl krajně nespokojený a vyměnil to za Alltrack. Jako základ asi dobrý ,ale pro EU trh by to chtělo něco kolem 180-210 koní ideálně.
Jo, jako rodinný dostavník, vlastně proč ne, pokud máš ještě hothatch, pořád je to lepší, než koupit SUV či MPV :-[]:-[]
Jde spíš o to, že ten Outback stojí +/- jako Alltrack s TDI, Insi Crosstourer atp.., nebo stával a objektivně pak říct pro 99% použití ten haldex postačí a ostatní auta pojedou lépe dynamicky a za méně... stranou berme spolehlivost, to už by bylo hodně dohadů, takže chápu, že je Outback jen okrajovka v EU, je to stejná diskuze, jako vedle o trhu US aut, jiné potřeby a návyky.....
Ked by v tom bol hybrid od Toyoty bolo by to lepsie no... aj s tym vykonom a pomerom spotreby. Toyota ma 2.5ku hybridnu, keby je to postavene na hybrid boxeri, bolo by to aj zvukovo zaujimavejsie.
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Ano, to suhlas.
Ale Subaru a Mazda sa niekde v marketingovych materialoch chvalili lojalitou zakaznikov, ze neidu fleety ale individuality. Tak nech ich prehovoria, dat nejaku tisicku € z vrecka navyse ...
Chapem, vidim to podobne, z principu by mi stacila 2.5ka bez problemu v tomto aute, akurat je ine mat tie prachy pre 1 ´´dokonale´´ auto v garazi... kedze mam Clio, nepotrebujem prakticke auto nejaku zbytocnu raketu... aj tak to nevyuzijes na okreskach moc. Tato 2.5ka nie je az taka tragicka aby si sa nepovozil a neuzil si ten vytecny podvozok, vyslovene tragicky by bol 2.0
...dynamičtějších motorizací a totální absencí manuálních převodovek se pro mě Subaru bohužel stalo zbytečnou a mrtvou značkou. :-(:no:
P.S. Starší, parádně jezdící modely samozřejmě nadále ctím! :-):yes:
Vydolovali 134kW... neviem, je aj bude to stale castejsi jav, ze v EU budu cim dalej tym slabsie spalovacie motorizacie, takze sa budes opakovat stale viac a viac... za par rokov bude este plnotucna benalova 2.5ka zazrak, byt ´´len´´ so 124kW v EU
No však jo, s pandemií Toyoty jich bude přibývat :D Ale že některé značky si vybírají "***i" více, než jiné, to je asi fakt.... ehm ojeté BMW, ehm služební Škodovky...
Re: Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
Tohle si mohou dovolit jen automobilky, které dokáží zafinancovat pokuty za emise prodejem jiných modelů, případně mají takové "jméno" že tu pokutu mohou promítnout přímo do ceny auta.
Vždyť to tak chápu.
Nehledě na to, že jsem byl šokován tím, že to nebyl VW/Audi/BMW. Pár cokotů už jsem viděl i v RAV4. Už to prostě není výsada "německé prémie".
Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme
To je čo za blud?
Motory s výkonom cez 500 koní sa tu v pohode predávajú, Yaris môže mať 250 koní a títo sú neschopní/ebú na to, nehodiace sa škrtnúť.
Detto Mazda, v US dá 2.5 s turbom, tu dýchavičný dvojliter.
Japonsko, USA má veľmi podobné emisné normy.
KDYBY... jo, ale jo, nebo KDYBY k té 2.5 atmo přidali ještě elektromotor, když už né turbo, nicméně, uměl bych s tím žít u tohoto typu auta, pokud by v Evropě nebyla jiná auta za podobné peníze s mnohem dynamičtějšími motorizacemi.
Naprosto souhlasím, řidiči, či spíše vrazi a sebevrazi v Subaru páchají road riot dnes a denně, třeba když mne předjíždí taková Impreza CVT, která jede na stovku za 15s, takže jim jen stačí polechtat plyn a i se svou 125ccm Hondou se pak naháníme do 90tky na okresce a blokujeme i protisměr! Zakázat!
Může za to EU, nepopírám. Na druhou stranu - z 2,5l vydolovat 124kw není tedy nic moc.
Chtěl jsem pochválit aspoň interiér, vypadá výborně, ale koukám, že už taky přešli na dotykovou klimu :no:
Předpokládám a doufám, že ty příšerný vředy na střeše aspoň mají nějakou praktickou výhodu jako integrovaný příčník nebo vyšší nosnost.
A to v amerike maju este vacsi model ascent ktory mi hodne pripomina noveho highlandera od toyoty.... ale diky bohu aj za outbacka.... pomoze u nas foresteru aj xvecku... lebo subaru potrebuje v eu skutocne vyssie cisla....
Nesnesl jet za mnou 90 v relativně špatných podmínkách (mlha), navíc v lese s úsekem pozor zvěř. A ona tam opravdu přes ti silnici skáče, mnohokrát viděno, jezdím tudy pravidelně. Hádám, že tam mají jako standard radar.
"Hlavně je ale v Severní Americe pro Outback dostupný také turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru, s výkonem 191 kW. Toho se ale v Evropě i vlivem emisních norem nedočkáme."