Nová Toyota Yaris sice moc krásy nepobrala (když to řeknu velmi kulantně), ale jinak je to jistě výborné auto. Hlavně že nezvítězil ID3! :-):yes::yes::yes:
Příplatek chápu, ale kdo jezdí v takovém městě, že je tam ideál na parkování Bsegment, tak mi povětšinou dá za pravdu, prostě cukat denně v koloně s manuálem je za trest.
Jasné, hele řeknu ti to takhle, já na denní jízdu po Praze míval manuál, dnes mám automat a už bych to nevracel zpět. Pro zábavu na okresky je pak samozřejmě manuál top, ale musí být v nějakém autě, kde si to užiju, takže aby aspon trochu zatáčelo a mělo nějaké spektrum využitelných otáček, takže diesel moc ne :D
Smutné je, že mezi soupeři výhra asi opravdu zasloužená.
Umístění ID3 a OIV děsí, infotainment a problémy s ním (jak u Seatu nevím - a jo, je to Seat) - to je na Zlatý ventilek a ne na umístění v (kdysi) prestižní anketě.
Nejnormálnější auta tak vidím dvě - Defender (ale ten je na vítězství prostě v už moc luxusních vodách) a C4, co je na pohled moc pěkné a nezaměnitelné auto za (u nás) rozumnou cenu. Ale nejel jsem s ním, jsem zvědav na testy.
"Mezi německými novináři se pak o nejlepší výsledky podělily Fiat 500e a Volkswagen ID.3" - soudruzi jděte se bodnout. ID3 viz. výše, 500e - nevím, že by v něčem vynikal... Až na to, že je výhradně na baterky.
BTW - cením si modelů, které nabídnou možnost alternativy v rámci pohonu. Umím si představit, že někdo EV či Plug-in využije. Jen bych rád slyšel, třeba od těch německých novinářů, jak by měl s EV žít někdo, kdo 1-2 krát za měsíc musí dát děnní štreku 800 km, bydlí v bytě v centru velkého města (tzn. parkuje venku) a fakt mu přijde de_ilní mít jedno auto do extravilánu a druhé do intravilánu...protože to moc eko fakt není. (BTW - zrovna v DE tímto stylem žije mnoho lidí).
:yes: souhlas. Umístění ID3 beru jako výsměch. Ale upřímně, bál jsem se, že nějaká taková ekoplečka vyhraje, mohlo být hůř. Jinak tedy letošní ročník je pro fandu aut bída s nouzí. Jestli tohle je elita mezi letošními novinkami, tak je to pěkně v ha.zlu. :-(
Ta pětistovka je na druhém místě z povinnosti jinak si to nedovedu odůvodnit.
Za Yarise :yes: , sám jsem mu to přál. Auto co v dnešní době dává smysl. Všichni řeší ekologii výrobou obřích těžkých aut, aby v tom pak jezdili v jednom po městě.
PS: včera jsem potkal proti sobě jet na státovce ID4, za ním byla kolona jak za hov*nocucem :D , ten snad nejel ani šedesát a to jel po dlouhé široké rovince, která je navíc mírně z kopce. Ale někde na semaforu to určitě odpíchl nepřestavitelně rychle z nuly na padesát :D
To je takové to z kopce, že by se to sotva rozhýbalo, tak nevím, co narekuperoval a ta rovinka tam je fakt kilometrová, ne-li delší. "Zpomalená" doba elektrická :D
Jak je mozne, ze na evropske pude vyhraje...japonec. Kdo zpusobil, ze nebyl spravne vybran Nemec, Francouz nebo Ital. Je nutne opakovat volbu.
Inu toyota. Mnoho bylo napsano a ty pocty prodanych aut ukazuji, kdo a proc.
No to je právě ten rozdíl. Kdyby v Japonsku bylo ve finále povedené evropské auto, tak stejně vyhraje nějaké jiné japonské, i kdyby mu nešly otvírat dveře a muselo se nastupovat oknem. Evropa, někdy ke své škodě, má své preference, ale pořád je relativně objektivní.
si budou muset zvykat na novou realitu a nové rozdělení dominace na automobilových trzích. I na těch evropských. Možná se těm německým novinářům trošku rozsvítí v palicích, čemu napomáhali a napomáhají. A vůbec třeba Němcům, kam to s tím likvidačním ekoterorismem ženou. Ale spíše ne. Oni tak nějak nejsou zvyklí uznávat, že se v něčem spletli.
Přesně tak, za Ádu taky bojovali až do hořkého konce, a se zvrácenou ideologií ekoterorismu to bude to samé. Až do totální ekonomické likvidace Evropy... :-O:-(:no:
Jako nějaká sportovní značka je to o ničem, ale jako Seat je to parádní auto s výškou 1,51 je jen o kousek vyšší než HB a dokáže vypadat jako moderní SUV. Dokonalý kompromis.
Já tvoji myšlenku naopak považuji za totální ujetost a nesmysl. Buď chci opravdu sportovní auto s co nejnižším těžištěm, nebo naopak komfortní pravé SUV s vysokým posezem. Auto jako Formentor nedělají ani jednu tuto věc správně. :-(:no:
Přesně tak! A vrcholem je sportovní Formentor s patnáctistovkou... Tak buď udělají sportovní značku jako skutečný vrchol (a s odpovídajícími pohony), a nebo ať to dál nechají jako výkonový stupeň Seatů...
Presne tak... mne sa tiež nepáčia tie "športové SUV", žiadne SUV nikdy nebude ako SKYline a pod...A začalo to tou zhovadilosťou Kayen/Toareg... kks Porsche u mňa kleslo ... že fuuu, už sa bojím čo ide byť u Ferrari...
Dokud bude Porsche chrlit modely jako GT4, GT3, 718 GTS a to vše v atmo mnuálu, k tomu GT3 RS atmo a Carrera v několika provedení a to i stále s manuálem, tak ať si chrlí co chtějí, když jim to pomůže vydělat a hlavně vyzrát na ekoprasata, co by tohle už jinak dávno zakázali.
Po dlouhé době, kdy se mohu s vítězstvím plně ztotožnit. Určitě pomohlo i to, že mezi nominovanými vozy Toyota žádnou skutečnou konkurenci neměla. Nová Toyota Yaris je opravdu pěkné a povedené auto.
najlepsie podla mna vyzera yaris druhej generacie... len by to chcelo aby mal interier s normalnymi budikmi.... yaris 1 je malicky uz moc... jazdil som s nim autoskolu ( vtedy bol novinka na trhu.. jar 2000 .. a zaroven este len druhy japonec ktory vyhral auto roku po micre z r 93 ) a skutocne je to taky prcek s digitalnym ovalnym budikom kde bolo hounovo vidiet... a opat kdesi v strede palubovky takze treba otacat hlavu aby si videl na udaje ... cista kktina... obzvlast ked sa este ucis na autoskole .... uz novsi yaris 3 som skusal len staticky ale mal som pocit mpvecka... strasne vysoka kasna... a ako som uz spominal... vidim v nom len zeny u nas... chlapa v nom nestretnem... no a yaris 4 je urcite tiez super .. ale od A stlpika dozadu sa mi nepaci vobec... cely zadok je des... ale uspechu sa ani tu nedivim... kazdy yaris je v podstate uspesny a super... akurat ani jeden mi nepride moc dokonaly a pekny... snad len keby druha generacia mala normalne budiky pred vodicom tak ta by bola takmer dokonala ......
Ano i ne, ostré HH tu bývaly už dříve, vždyť v této kategorii bylo snad víc aut, než v C segmentu, podívej do konce 80tek, 90tek a i dnes se pár kousků najde. Novinkou je pohon 4x4( i když mne možná někdo opraví, ale momentálně si nevybavuji jiné Bčko s 4x4 vyjma soutěžních speciálů), ale šílenosti v Bsegmentu už se vyráběly i dřív
se dal očekávat, a i když jsem mu moc nefandil, věděl jsem, že to zkrátka jinak nedopadne. Dobře, gratuluji tedy Yarisu k úspěchu, a přeji, ať ten úspěch přetaví i ve skvělé prodeje.
500e na druhém místě? Za co, jako? Nerozumím.
Formentor... škoda slov.
ID.3 jsem čekal po všech problémech ještě níže, ale budiž, spokojenost. Nevyhrál a to je důležité.
Octavia přišla příliš brzy a už se stihla okoukat, to nikdy v COTY nepřináší úspěch. Defender... nějak nezájem, nehodnotím. C4 jsem si přál výše, ale objektivně to tohle auto bude mít prostě těžké...
PS: Celkovo sa mi zdá diskusia v poslednom čase taká pokojnejšia. Hlavne odvtedy čo fostek ukázal čo to dokáže s človekom spraviť v dnešnej dobe. Nech to tu takto dlho vydrží :yes:
Za mna zasluzene... hoc priznavam ze taka honda jazz sa mi paci viac.... toyota proste dnes jede... neskutocne jak frci skoro vsade kde sa objavi .. co auto to trhak .... a to je este za dverami paradny yaris cross .... dalsia pecka :yes:
Vzhledem k tem problemum, co ma a ergonomickym nesmyslum bych plny pocet nedal. Tot vse. Jestli si myslis, ze tohle auto si zaslouzi tolik bodu, tak gratuluju.
Nemít Octavia tak zmršený ovládání a vše v dotyku, tak poskytuje mraky možností. Motorově pokrývá celkem zajímavé spektrum. Diesel 85-147 KW. Benzín 1.0 1.5 a 2.0 verze scout a RS v diesel i Benzínu. Dvě varianty PHEV , možnost 4x4 , LB a Combi.... v tomto kontextu je výběr nadstandardní.
Prave proto, ze to neni sto procentne funkci bych tomu nedokazal dat 7 bodu. To je jak "funguje, jen neseje...". A je fuk, ze to ma bambilion moznosti a kombinaci.
Teoreticky je špičková. Prakticky je polo nefunkční a plně neergonomická.
Pokud novináři hodnotí jen podle toho, jak by auto mělo teoreticky fungovat...
wau, čakal som "jednoznačné" víťazstvo ID sr@čky... Keď neboli pred rokmi také tlaky a vyhral Leaf tak pri dnešnej eko-elektro-drezúre som nemal pochybnosti o ID.3 :-O
na design. Tyhle soutěže jsem nikdy moc nesledoval, ale myslel bych si, že design, ve smyslu styling, by měl být také kritériem. Protože možná vyhrálo auto, které je jednoduché a bude spolehlivé, ale designově je to přehlídka asijské bezradnosti. Představa, jak někdo ráno před nasednutím do auta s potěchou zrakem přejede tvary svého jaríska, je pro mně sci-fi, ale třeba ano, té sortě mladých žen, co chodí po městě v teplákách a má na svém tlustém bílém lýtku vytetovanou nějakou květinku, se to asi líbit bude.
Tento typ žen, obávám se, spíše sedlá jedničkovou Ofci se samolepkou Ortel .
Jinak k Yarisu, to auto udělalo velký generační skok, mne taky jeho vzhled netrhá žíly (hlavně zadek, to GR je daleko lépe vyvážen a škoda, že se nedělá 3dv i v jiných levnějších motorizacích), ale když si přesedneš mezi touto a starší generací, tak je to jako z Oktávky do prémie, hlavně odhlučnění a interiér. Dokonce i slušně jezdí, takže v záplavě té bídy s nouzí je to dle mne zasloužené.
Já to auto neznám, jestli udělalo mezigenerační skok, no, proč ne, mně jen vadí to designové zoufalství, fakt, že může evropské auto roku vyhrát něco designově tak nepovedeného.
Rozumím, ale z historie to asi o vzhledu nebude, vyhrál to i Prius, první Leaf nebo Megane 2 v té době jen jako ten ošklivý hatchback, kombi a sedan přišly až o rok později :D
"Tyto automobily jsou pak hodnoceny na základě řady kritérii, mezi něž patří design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, výkon, funkčnost, šetrnost vůči životnímu prostředí či cena."
Nic takového jako rezignace na design tam samozřejmě není. Ale pokud pro tebe Yaris je nestravitelný, neznamená to, že jeho design a styling je špatný.