Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropským Autem roku 2021 se stává v Česku vyráběné auto!

David Bureš
Diskuze (75)

Toyota Yaris je evropské Auto roku 2021. Vybrána byla ze sedmi finalistů, mezi nimiž dále nechyběl Land Rover Defender, Škoda Octavia nebo VW ID.3.

Letošní ročník ankety Evropské auto roku má překvapivého vítěze. Evropským Autem roku 2021 se totiž stává Toyota Yaris, která se vedle francouzského Valenncienes letos nově začne sériově vyrábět také v českém Kolíně. Od porotců obdržela 266 bodů.

Ve finálové sedmičce tak porazila takové automobily jako Citroën C4, Cupra Formentor, Fiat 500e, Land Rover Defender, Škoda Octavia a Volkswagen ID.3. Je to poprvé od roku 2011, kdy v této anketě vyhrálo auto japonské značky. Tehdy zvítězil Nissan Leaf. Pro Yaris jde navíc o druhé vítězství v této anketě, v roce 2000 totiž vyhrála její první generace.

Evropské auto roku 2021: Celkové výsledky
Poř. Model Počet bodů od porotců
1. Toyota Yaris 266
2. Fiat 500e 240
3. Cupra Formentor 239
4. VW ID.3 224
5. Škoda Octavia 199
6. Land Rover Defender 164
7. Citroën C4 143

Vyhlášení výsledků bylo přitom plné zajímavých výsledků. Ve vedení se dlouho držel zástupce mladé značky Cupra. Mezi německými novináři se pak o nejlepší výsledky podělily Fiat 500e a Volkswagen ID.3. Ti ruští si zase nejvíce zamilovali Land Rover Defender, který naopak v jiných zemích z finálové sedmičky tolik nebodoval. Škoda Octavia pak zvítězila v Rakousku, Švédsku nebo Česku.

O vítězi rozhodovala odborná porota složená z 59 novinářů z 22 evropských zemí. Každý měl 25 bodů, které musel rozdělit mezi finálovou sedmičku aut. Česko dlouhá léta zastupuje jediný zástupce, kterým je Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil Revue. Ten udělil nejvíce bodů Octavii, sedm.

Finálová sedmička evropského Auta roku 2021 přitom dokázala aktuální trend elektrifikace. Všechny vozy totiž nabízejí nějakou formu elektrifikované pohonu - Yaris je dostupný jako full-hybrid, Formentor, Defender a Octavia mohou být plug-in hybridy, zatímco C4 elektromobilem. 500e a ID.3 jsou pak výhradně elektrovozy.

Vyhlášení vítězů navzdory zrušení letošního ročníku ženevského autosalonu probíhalo na výstavišti Palexpo v Ženevě. Pokračuje tak spolupráce mezi COTY a výstavištěm Palexpo, vítěz byl letos vyhlášen už podesáté právě na ženevském výstaviště. Výsledky ankety však byly odhaleny výhradně online.

Letošní ročník ankety evropského Auta roku 2021 byl pandemií koronaviru ovlivněn i jiným způsobem. Kvůli omezení cestování nebylo možné pořádat již tradiční skupinové testování nominovaných automobilů v Dánsku a Francii, během nichž je vítěz postupně vybírán. Místo toho každý z porotců testoval nominovaná auta v domácím prostředí své domovské země.

David Bureš
Diskuze (75)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
2. 3. 2021 19:47
Re: Úplná rezignace
A myslíš, že kritériem není?
Neresim jestli je designove povedený nebo ne, ale myslím, že to bude taky pro hodnotitele nějaké kriterium
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2021 15:28
Re: Úplná rezignace
"Tyto automobily jsou pak hodnoceny na základě řady kritérii, mezi něž patří design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, výkon, funkčnost, šetrnost vůči životnímu prostředí či cena."
Nic takového jako rezignace na design tam samozřejmě není. Ale pokud pro tebe Yaris je nestravitelný, neznamená to, že jeho design a styling je špatný.
2. 3. 2021 15:23
Re: Yaris
:yes:

PS: Celkovo sa mi zdá diskusia v poslednom čase taká pokojnejšia. Hlavne odvtedy čo fostek ukázal čo to dokáže s človekom spraviť v dnešnej dobe. Nech to tu takto dlho vydrží :yes:
2. 3. 2021 15:20
Re: Výborně !!!
Japonec na konec.
Veľa konkurencie tam teda fakt nemal.
Avatar - Dinar
2. 3. 2021 12:35
Re: Úplná rezignace
Co nechápeš na větě, "... že design, ve smyslu styling, by měl být také kritériem?" Přijde ti, že tím píšu o anketě "designové auto roku?"