Jihokorejská automobilka Hyundai kvůli výměně bateriových systémů u přibližně 82.000 elektromobilů po celém světě upravila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí.
Jestli cena baterie do Hyundai Kona Electric stojí 1,276 mil. Kč, potom pouze baterie do 82 tis aut by měly stát 104,7 mld. korun a předpokládané náklady na výměnu baterií u 82 tis Hyundaijů jsou 900 mil. dolarů, což je při kurzu 22,10 Kč za dolar cena pouze 19,9 mld. Kč. Tedy cirka pětkrát méně a kde je ještě cena práce za výměnu baterií??? :no::no::no:
to celkem sedi
jestlize prumerna kapacita baterky je 70kWh, tak 1kWh i s praci vychazi na cca $160, pricemz loni se cena aku mela pohybovat v prumeru kolem $130/kWh
mnou objednana 911 GT2 RS byla z prodeje stazena jeste pred tim nez me stihli auto dodat a tak jsem musel cekat dalsi mesice, z tech dodanych exemlaru co stihli zakaznikum dodat shorela cca pulka, safra ze se za tech 57 let co se 911 vyrabi nestihli poucit :-[]
a podobny problem melo jednu dobu i Lamborghini
a vlastne na 1000 kusu stale vede v pozarech ICE a to dosti vyrazne na BEV, safra ze se ty automobilky nepoucej a nepoucej a porad ty auta delaj horlava :-[]
Mě ani tak moc nezajímá, že nějaká automobilka musela měnit baterky a provařila miliardy. VW pro..bal taky miliardy na svoji aroganci a bylo mi to jedno. Ale děsně mě tenkrát štvalo to neskutečný mrhání s prostředky a surovinami, při následné dementní likvidaci všech těch aut. A proto mě spíš zajímá, co se teď bude dít s těmi 82.000 nepotřebnými baterkami, jak je ekologicky zlikvidují a kolik bude ta likvidace stát. Ale to už se asi nikdy nedozvíme...