Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
freferg
Když mi kamínek rozbil okno, tak jsem koukal na záznam z kamery a kamínek tam nebyl vidět ani náhodou. Ten musel být opravdu hodně rychlý a snímkování něco takového nezachytí.
U mě bylo jasný, že mi to nikdo nevezme, protože předemnou byly dvě vozidla. Takže by se nedalo prokázat od kterého kamínek odletěl.
Zajímalo by mě, jestli by to museli uznat, pokud by tam bylo jedno auto a teoreticky odjinud přiletět nemohl.
U mě bylo jasný, že mi to nikdo nevezme, protože předemnou byly dvě vozidla. Takže by se nedalo prokázat od kterého kamínek odletěl.
Zajímalo by mě, jestli by to museli uznat, pokud by tam bylo jedno auto a teoreticky odjinud přiletět nemohl.
Uznat kdo?
Pokud mate na vasem aute pripojisteni celniho skla, tak nic nemusite s tim, kdo hodil kaminek resit. Vasi pojistovnu to nezajima. Dle pojistne smlouvy vas posle do smluvniho servisu pojistovny a opravu zaplati (pripadne s vasi spoluucasti). Nepatra se po vinikovi.
A pokud celni sklo pojistene nemate, pak vam je znalost toho, kdo na vas kaminek hodil, stejne k nicemu. Ve vetsine pripadu vam to shodi ze stolu jejich pojistovna (pokud vinika chytnete), ze jste nedodrzeli bezpecnouvzdalenost. Pripadne to primo zamitne ten, od koho odletel. Velmi casto totiz nemate zadny hmatatelny dukaz, ze to byl on (tedy pokud to nemate opravdu kvalitne nahrane na kamere, coz je vcelku malo pravdepodobne pri kvalite tech kamer). Pak si to platite sam.
Pokud mate na vasem aute pripojisteni celniho skla, tak nic nemusite s tim, kdo hodil kaminek resit. Vasi pojistovnu to nezajima. Dle pojistne smlouvy vas posle do smluvniho servisu pojistovny a opravu zaplati (pripadne s vasi spoluucasti). Nepatra se po vinikovi.
A pokud celni sklo pojistene nemate, pak vam je znalost toho, kdo na vas kaminek hodil, stejne k nicemu. Ve vetsine pripadu vam to shodi ze stolu jejich pojistovna (pokud vinika chytnete), ze jste nedodrzeli bezpecnouvzdalenost. Pripadne to primo zamitne ten, od koho odletel. Velmi casto totiz nemate zadny hmatatelny dukaz, ze to byl on (tedy pokud to nemate opravdu kvalitne nahrane na kamere, coz je vcelku malo pravdepodobne pri kvalite tech kamer). Pak si to platite sam.
Troufl bych si polemizovat a i zkušenost mám jinou.
Pojišťovna to nemůže shodit na nedodržení bezpečné vzdálenosti, protože nic takového neexistuje pro odpadající či odlétávající předměty z auta před vámi. Konkrétně cituji: "Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním."
Já u jednoho auta jsem to měl zaplacené z pojistného ručení viníka. Ale samozřejmě jen díky tomu, že jsem předložil jasný důkaz z kamery, že ten kamínek vylítnul od auta přede mnou a bylo vidět, jak to letí přímo do skla.
Ale rozhodně bych na toto nespoléhal a radši to řeším buď šikovnou havarijní pojistkou nebo samostatným pojištěním skel.
Pojišťovna to nemůže shodit na nedodržení bezpečné vzdálenosti, protože nic takového neexistuje pro odpadající či odlétávající předměty z auta před vámi. Konkrétně cituji: "Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním."
Já u jednoho auta jsem to měl zaplacené z pojistného ručení viníka. Ale samozřejmě jen díky tomu, že jsem předložil jasný důkaz z kamery, že ten kamínek vylítnul od auta přede mnou a bylo vidět, jak to letí přímo do skla.
Ale rozhodně bych na toto nespoléhal a radši to řeším buď šikovnou havarijní pojistkou nebo samostatným pojištěním skel.
hanz_1
Šutráky na českých silnicích jsou fakt katastrofa. Není to jen o rozbitých sklech, ale celý předek karoserie je omlácený i po krátké okreskové cestě. Inertní posyp bych kromě pár výjimek úplně zakázal. Navíc teď z každé lesní cesty vytahují tahače se dřevem bahno s makadamem a to je teprve žůžo. Před pár týdny jsem absolvoval výměnu čelního skla a celková cena s kalibrací 22tis. Kč, díky bohu pojištěno.
To bych ti nepral zazit Kanadu, tady se silnice sypou hrubym sterkem, kdy nektere kusy maji velikost petikoruny, nebo hraci kostky. A podle oblasti se sype od pulky rijna a sterk z cest nemizi do pulky kvetna. Kazde druhe auto tady ma praskle celni sklo, nastetsti to policie neresi....
DaewooMaster
Další důvod, proč jsem rád, že mám starej pekáč, kde výměna čelního skla přišla na 4900 Kč včetně materiálu (práce v tom byla za tisícovku) a nemusel jsem si přivstat na sedmou ani řešit nějaké pojištění nebo speciální servis. ;-)
Navíc pojištění by mi stejně k ničemu nebylo - na stojícím autě se totiž předminulou zimu objevila prasklina, která začala cca uprostřed dole, šla kolmo nahoru a těsně kolem levého stěrače pokračovala vodorovně a pak zase vylezla spodem ven. :-O
Navíc pojištění by mi stejně k ničemu nebylo - na stojícím autě se totiž předminulou zimu objevila prasklina, která začala cca uprostřed dole, šla kolmo nahoru a těsně kolem levého stěrače pokračovala vodorovně a pak zase vylezla spodem ven. :-O
rohYpnol
Krásný příklad toho, že moderní vozy se všemi těmi vyfikundacemi budou mít ekonomickou životnost hodně krátkou a všechny ty ekologické a bezpečnostní výblitky nařizované EU znamenají v důsledku jediné - neustálé zvyšování ekologické zátěže! :-!
To jako kvůli rozbitému sklu zahodíte auto a koupíte si nové (s tím samým "problémem")? :-)
A máme tu viníka! EU! Už zase! Dík žes nám otevřel oci!
Tak se podívej, kdo tyhle věci nařizuje? Kdo nutí mít Emergency call, line assist, front assist, atd. atd.? Chtějí to zákazníci? NE! Kolik životů se tím zachrání?? 1000x míň než kolik životů bude zmařeno kvůli nesmyslnýmu dotykovýmu ovládání infotainmentů... Kolik z těchto výblitků bude fungovat i po pěti, deseti letech??
Hňupe, kdyby to první nezačali zákazníci kupovat sami, tak by se to do širší nabídky aut ani nedostalo, a už vůbec by se to nedostalo do povinné výbavy nařízené EU. Ta jen reaguje na rozvoj, ale první, blbečku, první byli vždycky lidi sami!
A neboj se, že by ty věci nebyly funkční. Samozřejmě, že budou. Lane assist je v provozu už dvacet let, máš snad pocit, že po pěti letech v těch autech je nefunkční? Některé systémy jsou ještě starší a přitom není známo, že by měly problémy s dlouholetou funkčností.
A neboj se, že by ty věci nebyly funkční. Samozřejmě, že budou. Lane assist je v provozu už dvacet let, máš snad pocit, že po pěti letech v těch autech je nefunkční? Některé systémy jsou ještě starší a přitom není známo, že by měly problémy s dlouholetou funkčností.
Problém je, že tie autá začali to kupovať ľudia, ktorí to chceli mať vo výbave. Teraz to musíme mať všetci povinne.
Pokiaľ má človek poistku, ktorá pokrýva aj okná, tak je to OK. Keď si ale kúpim 10 ročné auto so všeliakými možnými systémami, tak výmena skla môže kľudne stáť 1/2 ceny toho auta.
Kdesi som minule článok o jazdených autách s radou - "Vyberte si čo možno najjednoduchšie auto = čo v aute nie je, to sa nepokazí".
Dnes sú zložité hlavne nové autá, tie ale raz budú ponúkané aj ako jazdené. Nakoniec dopadneme ako na Kube ;-\
Pokiaľ má človek poistku, ktorá pokrýva aj okná, tak je to OK. Keď si ale kúpim 10 ročné auto so všeliakými možnými systémami, tak výmena skla môže kľudne stáť 1/2 ceny toho auta.
Kdesi som minule článok o jazdených autách s radou - "Vyberte si čo možno najjednoduchšie auto = čo v aute nie je, to sa nepokazí".
Dnes sú zložité hlavne nové autá, tie ale raz budú ponúkané aj ako jazdené. Nakoniec dopadneme ako na Kube ;-\
Ale pořád to byli lidi, kteří s tím přišli. Ne ta zlá a nenáviděná EU. Kdyby o to nebyl zájem a ty systémy se nezačaly rozšiřovat samy od sebe, ani EU by je nezaváděla.
A vybrat si co nejjednodušší auto - takže švihadla, bez klimy, pouze nezbytná povinná elektronika? Však klima nebo elektrická okna a zrcátka se taky mohou snadno pokazit. Nebo na to se to nevztahuje, protože na ty věci už jsme zvyklí?
A vybrat si co nejjednodušší auto - takže švihadla, bez klimy, pouze nezbytná povinná elektronika? Však klima nebo elektrická okna a zrcátka se taky mohou snadno pokazit. Nebo na to se to nevztahuje, protože na ty věci už jsme zvyklí?
S tým zvyšovaním ekologickej záťaže súhlasím, ale nemyslím si, že kvôli rozmlátenému sklu pôjde auto na vrakovisko.
Ano, nepůjde. Ale systém bude nefunkční nebo špatně zkalibrovaný a naopak bude ohrožovat ostatní účastníky provozu!!!
Ono úplně budou stačit matrix LED světla. Zmatní, nebo začnou rosit vlhkost a cena opravy desetiletého vozu převýší zůstatkovou hodnotu, tj. totálka... :-!
Ono úplně budou stačit matrix LED světla. Zmatní, nebo začnou rosit vlhkost a cena opravy desetiletého vozu převýší zůstatkovou hodnotu, tj. totálka... :-!
Já se divím, že v té zlé EU vůbec ještě můžeš žít. Všechno ti kazí, celý život ti zku*vili...
curwasportiva
To bych vykrvacel jen na vymene skla :D
Podelim se o zkusenost z Kanady, kde se sype opravdu hrubym sterkem a kaminky o velikosti hraci kostky nejsou vyjimkou, obcas se az divim, ze to okno nevyskli uplne, k tomu je potreba pricist, ze tu ten sterk lezi na cestach pul roku roku. Takze kazde druhe auto tu ma praskle sklo a to ktere nema, brzo mit bude, takze policie to nastesti neresi, pokud nemate opravdovy pavouk primo ve vyhledu. Ja mam momentalne prasklinu napric pres cele celni sklo skoro v urovni oci, a pak jednu tak do ctvrtiny skla, na strane spolujezdce, jen cekam jestli se propoji...
Pojistka na celni sklo stoji to co vymena skla, protoze sance ze vam praskne je zde 100 procentni, takze se nevyplati.
Ze stejneho duvodu, jsem si nedopral vyhrivane celni sklo, protoze sem vedel ze ho driv nez pozdeji budu muset vymenit. Coz se mi potvrdilo dva tydny po koupi noveho auta, kdy mi kamion, pres dalnici rozdelenou celkem sirokym travnatym pruhem, poslal krasny pozdrav a od te doby to jde jen z kopce, na druhou stranu, jsem se docala neucil pracovat s pryskyrici na opravu skel, ktera krasne dokaze zacelit mensi zasahy a zabranit tak vznikani prasklin :D Platit tady ceske zakony, tak sklo menim i nekolikrat za zimu :D
Podelim se o zkusenost z Kanady, kde se sype opravdu hrubym sterkem a kaminky o velikosti hraci kostky nejsou vyjimkou, obcas se az divim, ze to okno nevyskli uplne, k tomu je potreba pricist, ze tu ten sterk lezi na cestach pul roku roku. Takze kazde druhe auto tu ma praskle sklo a to ktere nema, brzo mit bude, takze policie to nastesti neresi, pokud nemate opravdovy pavouk primo ve vyhledu. Ja mam momentalne prasklinu napric pres cele celni sklo skoro v urovni oci, a pak jednu tak do ctvrtiny skla, na strane spolujezdce, jen cekam jestli se propoji...
Pojistka na celni sklo stoji to co vymena skla, protoze sance ze vam praskne je zde 100 procentni, takze se nevyplati.
Ze stejneho duvodu, jsem si nedopral vyhrivane celni sklo, protoze sem vedel ze ho driv nez pozdeji budu muset vymenit. Coz se mi potvrdilo dva tydny po koupi noveho auta, kdy mi kamion, pres dalnici rozdelenou celkem sirokym travnatym pruhem, poslal krasny pozdrav a od te doby to jde jen z kopce, na druhou stranu, jsem se docala neucil pracovat s pryskyrici na opravu skel, ktera krasne dokaze zacelit mensi zasahy a zabranit tak vznikani prasklin :D Platit tady ceske zakony, tak sklo menim i nekolikrat za zimu :D
Jak tam v Kanadě funguje "STK"? Jsou tam stejně tolerantní jako policie? Mají na pavouky/praskliny taky nějaký rozměrový limit?
Tady STK jako takova nefunguje, policie vas muze poslat na "Inspekci" pokud se jim auto z nejakeho duvodu nelibi, nebo pokud prehlasujete auto z provincie do provincie, tak musite projit inspekci. Psany limit je 12mm v oblasti dosahu steracu, ale jak se vymaha netusim, i presto ze jsem mel 5 ruznyc aut, tak jsem na inspekci nebyl ani jednou...
Jinak technicky vam pokutu za vic jak 12mm muze dat i policie, ale jeste jsem o nikom kdo by pokutu za praskle sklo dostal neslysel.
Jinak technicky vam pokutu za vic jak 12mm muze dat i policie, ale jeste jsem o nikom kdo by pokutu za praskle sklo dostal neslysel.
Stejsn
A jak je to s STK? Vyhazujou se odtamtud auta s rozhozenou kalibrací? Pamatuju si, že i favorita vyhazovali z technický, pokud mu nefungovalo manuální štelování světel.
×
Sdílení komentáře
×
Zejména těch 10 rad na závěr. Všechny ty "autoskla" mají husí kůži, když se jich na to ptáte, jestli
mají přesný postup výměny podle dílenské příručky a dělají z vás kretéta. Oni to přece dělají dnes a denně a na tolika autech a všechno je cajk, tak co se tady někdo bude najedou oháněť tím, jestli postupují v souladu s předpisem výrobce.... Ale je to vaše auto a vaše peníze.
Jinak si musím rýpnout do servisu ŠA v Kosmonosech.
Jakékoliv povolení šroubů na podvozku (byť třeba z důvodu seřízení geometrie) zmamená - podle dílenských příruček - nutnost tento šroub vyměnit za nový a po dotažení předepsaným utahovacím momentem ještě pootočit (nejčastěji o 90 nebo 180 Stupnů) pro finální dotažení. To ale nikde na fotkách nevidím a v článku se to také nezmiňuje...