Jardo pistolníku, tavrie byla o dekádu později. Jinak to auto bylo spiš katastrofa, viz planetové disky, haubna při crashi vletěla do kabiny jako gilotina atd
MSC6 pořád funguje, ale je to jedna hala v rámci celého obří komplexu. Nákladáky už se nedělaj no, poslední byly smontované 2016 ale ne v Moskvě, ale ve Smolensku. V Moskvě se poslední vyrobily v roce 2014.
Tavrija byla na podmnky přelomu 70/80. let dobře navržené malé auto, které doplatilo na zoufalé podfinancování a 100 + 1 problém výroby aut v zanikajícím SSSR :-(
Zase až tak strašně dlouho to netrvalo, řekl bych, že celkem významnou změnu a odstranění těch nejkřikravějších hrůz přinesl už rok 2000. Ale je fakt, že 90.leta (a zejména jejich první polovina) představovaly celkem hustej bizár. A nejen na silnicích
To bylo fakt strašný - těch divokých kadetů, tip, fueg, 405ek, escortů... zbořených ze všech stran, zflikovaných, křivě jezdících, tekoucích... to bylo fakt silniční panoptikum. A ještě se to zhoršilo, když se to všechno začalo hromadně podomácku tunit. Trvalo 20 let, než se na našich silnicích udělal jakž takž pořádek.
Tavria byl ZAZ, ZAZ funguje, vyrábí sice hlavně busy, ale dělá i osobáky licenční samo ale pod svým logem, aktuálně chystají dokonce vládní limuzínu na bázi čínksého Honqi
Shnilé jsem nezažil, bouraných hafo. Nejvíce se bavím při vzpomínání na BMW 3 řady E30 nebo předchozích E21. To byla první vlna aut, které se vozily opravdu na veliko (stály řádově stovky marek). Občas jel štrůdl třeba 10-20 aut za sebou, protože se na celnici najíždělo způsobně za účelem bezproblémového proclení. Dost často se muselo zastavovat, protože tekly chladiče nebo občas něco upadlo :D
Jo, vozilo se i jakkoliv shnilé či bourané a lepilo, jak se dalo. Bez náhradních dílů, které buď nebyly, nebo byly, ale šíleně drahé. No a podle toho to taky vypadalo: Vozový park se vylepšil průřezem značek, ale technickým stavem nijak zvlášť. :-)
Trabant - konec 91
artburg - konec 91
Moskvič - konec 2002
LuAZ- konec 2002
Iž - konec 2005
FSO - konec 2003
ARO - konec 2003
Olcit - konec 1995
Zastava - konec 2008
Na tuhle dobu nevzpomínám a tyhle auto mi naprosto nic neříkají. Vzpomínám na bujarou dobu po 89, kdy jsme obráželi auto a motoprodejny a kupovali hlava nehlava co bylo (levné a dalo se spravit).