Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Východoevropské automobilky po roce 1989: Na většinu z nich se už jen vzpomíná

Škoda si nedávno připomínala třicet let od spojení s VW. Většina ostatních východoevropských značek takové štěstí neměla.
Zpět na článek
Avatar - JFK
19. 4. 2021 17:12
Re: Kdo nepřežil
Jardo pistolníku, tavrie byla o dekádu později. Jinak to auto bylo spiš katastrofa, viz planetové disky, haubna při crashi vletěla do kabiny jako gilotina atd
Avatar - Barrichello
19. 4. 2021 11:47
Re: Kdo přežil
MSC6 pořád funguje, ale je to jedna hala v rámci celého obří komplexu. Nákladáky už se nedělaj no, poslední byly smontované 2016 ale ne v Moskvě, ale ve Smolensku. V Moskvě se poslední vyrobily v roce 2014.

Více o MSC6 - http://msc6.ru/
Avatar - JFK
18. 4. 2021 22:47
Re: Kdo přežil
Před časem jsem jel na lodi po Moskvě kolem celého ZILu a nad halama evidentně zvítězil developer.. tam už asi nic nevznikne
Avatar - Jerry.Gunman
18. 4. 2021 19:19
Re: Kdo nepřežil
Tavrija byla na podmnky přelomu 70/80. let dobře navržené malé auto, které doplatilo na zoufalé podfinancování a 100 + 1 problém výroby aut v zanikajícím SSSR :-(
Avatar - Jerry.Gunman
18. 4. 2021 19:15
Re: Jak kdo
Zase až tak strašně dlouho to netrvalo, řekl bych, že celkem významnou změnu a odstranění těch nejkřikravějších hrůz přinesl už rok 2000. Ale je fakt, že 90.leta (a zejména jejich první polovina) představovaly celkem hustej bizár. A nejen na silnicích
Avatar - Stejsn
17. 4. 2021 20:28
Re: Jak kdo
To bylo fakt strašný - těch divokých kadetů, tip, fueg, 405ek, escortů... zbořených ze všech stran, zflikovaných, křivě jezdících, tekoucích... to bylo fakt silniční panoptikum. A ještě se to zhoršilo, když se to všechno začalo hromadně podomácku tunit. Trvalo 20 let, než se na našich silnicích udělal jakž takž pořádek.
Avatar - Barrichello
17. 4. 2021 19:44
Re: Kdo nepřežil
Tavria byl ZAZ, ZAZ funguje, vyrábí sice hlavně busy, ale dělá i osobáky licenční samo ale pod svým logem, aktuálně chystají dokonce vládní limuzínu na bázi čínksého Honqi
17. 4. 2021 19:42
Re: Kdo nepřežil
Jeste pamatuju z 90.let TAZ-Tavrija. Predpokladam,ze taky neprezila.
17. 4. 2021 15:41
Re: Jak kdo
Shnilé jsem nezažil, bouraných hafo. Nejvíce se bavím při vzpomínání na BMW 3 řady E30 nebo předchozích E21. To byla první vlna aut, které se vozily opravdu na veliko (stály řádově stovky marek). Občas jel štrůdl třeba 10-20 aut za sebou, protože se na celnici najíždělo způsobně za účelem bezproblémového proclení. Dost často se muselo zastavovat, protože tekly chladiče nebo občas něco upadlo :D
Avatar - lyon667
17. 4. 2021 13:14
Re: Jak kdo
Jo, vozilo se i jakkoliv shnilé či bourané a lepilo, jak se dalo. Bez náhradních dílů, které buď nebyly, nebo byly, ale šíleně drahé. No a podle toho to taky vypadalo: Vozový park se vylepšil průřezem značek, ale technickým stavem nijak zvlášť. :-)
Avatar - Barrichello
17. 4. 2021 10:51
Kdo nepřežil
Trabant - konec 91
artburg - konec 91
Moskvič - konec 2002
LuAZ- konec 2002
Iž - konec 2005
FSO - konec 2003
ARO - konec 2003
Olcit - konec 1995
Zastava - konec 2008

Nejdýl vydržela Zastava, FSO, Aro a rusové
Avatar - Barrichello
17. 4. 2021 10:36
Kdo přežil
Dacia
Lada
Škoda
UAZ
ZAZ

přežili ale nedělaj osobáky
GAZ - poslednní osbák Siber 2010
Tatra - poslední osbák 700 v 1999

ZIL - výroba na zakázku, poslední osobák 2016 bez záruky že nevyrobili i něco dál

naopak vznikly i nnové značky jako Gordon, Kaipan, Aurus, Bodgan, Doninvest atd
17. 4. 2021 10:20
Jak kdo
Na tuhle dobu nevzpomínám a tyhle auto mi naprosto nic neříkají. Vzpomínám na bujarou dobu po 89, kdy jsme obráželi auto a motoprodejny a kupovali hlava nehlava co bylo (levné a dalo se spravit).