Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Motoristická poradna: Tato novinka v kupní smlouvě vás chrání před skrytými vadami

12 komentářů

ProchyToman
Uz sme jednou nohou v evrope. Sice sme potrebovali od kolotocaru a vexlaku ochranit v predchozich triceti letech, ale nevadi, jednou ten zákon dorazí i k nám a mameluk ze socialismu se uz nebude po padesati letech bat SNB v zelene uniformě s pendrekem. Mlask kopačka na ucho.
berka
Na jednu stranu výborná věc, ale pokud si někdy přečtete podrobně prodejní smlouvu většiny, nejen velkých bazarů, tak vás ve zprávě o technickém stavu vozidla upozorňují snad u každého popsaného komponentu (spojka, motor, převodovka, části náprav, atd.) že jsou ve špatném stavu a vyžadují kontrolu, nebo případně opravu. Tohle dostanete i u téměř nového auta. Bazarník se tím prostě vyloučil z odpovědnosti. Když se na to zeptáte, jak je možné, že to auto které ještě před pár minutama tak chválil jak je bezvadné a doporučoval ke koupi, může podle tohoto popisu ve smlouvě být takový šrot, tak vám řekne nějakou pohádku a zakončí to slovy, vždyť jste to viděl jak je skvělé, tohle je jen formalita.
Na druhou stranu, jak mám ručit i za auto které jsem koupil jako nové a prodávám ho po záruce, když ani prodejce (výrobce) za něj už neručí. Když se mi dva dny po záruce vysype převodovka, tak ji zaplatím. Když se vysype dva dny po prodeji novému majiteli tak já mám za to nést zodpovědnost? Za něco, za co už odmítá nést záruku i výrobce?
_Teddy_
Z mojich skusenosti to takto robi nielen kazdy bazar, ale uz casto aj sukromni predajcovia: v kupnej zmluve je prakticky u kazdej casti auta napisane ze je pokazena, nespolahliva, a vyzaduje opravu. Cokolvek sa potom na aute pokazi, uz je to "pozichrovane" v zmluve...

Podla mna jediny bezpecny sposob ako kupit (ale aj predat) ojazdene auto je priamo u znackoveho predajcu, kde ho niekto nechal na protiucet ked tam kupoval nove auto. Oni to ojazdene auto naozaj poriadne preklepnu, a nevyhybaju sa ani opravam v ramci zaruky. Dake pretocenie km u nich nehrozi. Pre nich to nie je primarny kseft, len taka bokovka aby mohli predat co najviac aut. Preto sa ani nesnazia na jazdenke privelmi zarabat, skratka ich chcu mat co najskor prec, a nestoja o negativnu reklamu.
jhamil
Tak to by ses možná divil. Nedávno byl na ČT1 v pořadu ČERNÉ OVCE případ ojetého MERCEDESU u AUTO RENÉ - to jsem se dost divil čeho je prodejce schopný. To bych čekal u AAA apod.
jam2015
Však mnoho majiteľov sa zbavuje svojich vozidiel práve preto, že majú závady, prípadne im za pár mesiacov hrozia nákladné opravy!
Reco
Ale je to aj naopak. Mnoho kupujucich chce odrbat predavajuceho. Mozno ho rozbiju vlastnou blbostou alebo kupia rovno za ucelom vykuchania a vymeny dobrych dielov za zle a potom sa chcu domahat vratenia.
AK chces zaruky, mas si kupit nove. Kupujes jazdene, kde je vzdy historia len loteria a rovnako jeho spolahlivost. Preto su jazdene auta lacnejsie, ze je tam vzdy nejake riziko ktore musis akceptovat. AK trafis dobry kus - tak si usetril znacne peniaze, ak trafis zly kus, no holt smola. Podvodnikov treba trestat, ale to plati pre obe strany.
Mig_35
s tím souhlasím. hlavně když jsou kupující nesoudní a nadneseně jsou schopni vyčítat prodávajícímu, že už s autem jezdil...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nějaké tři reklamy po 20s, abych se podíval na video, které má něco málo přes minutu a ve kterém se nedozvím vlastně nic než jednu větu??

Ok, máte právo si vytvářet obsah jaký chcete a já to nemusím číst/sledovat. O tom žádná. Ale trochu mi to tady už začíná zavánět šmejdy... Reklama vs. obsah téměř 1 : 1... :-O :-! :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pokud bych prodával, tak jedině úhrnkem ať se kupující pro mě za mě soudí :-!

Je jednoduché odsoudit bazary a bazarníky za tyhle praktiky. Jenže chyba je to z jejich strany jen z jedné poloviny. Pokud by bazarník reálně měl nést odpovědnost za prodávané auta, tak by to znamenalo:
1) výrazné zdražení ojetin, a
2) starší ojetiny by byly neprodejné.

Kdo by nadával nejvíc? Opět my jako kupující, kteří teď nadáváme na to, jak nás bazarníci o*ebávají. Jenže bazarníci nám nabízí jen to, co tady každý chce - bezvadnou ojetinu co nemá nic najeto za nula peněz... Chceme být obelháváni. Tak to je. Dejte do prodeje Superba III co má 300+tis. km najeto... Nikdo to nechce. Přitom u služebáků celkem běžný nájezd. Stočte to na 150 tis. km a lidi vám za to stejný auto utrhnou ruce. Tak to je.

Jak tady už ale bylo uvedeno, popis stavu je stejně takový, že každé auto je kus šrotu, takže tak jak tak se nikdo svého práva nedovolá. :-!
Meky
Ludia sa samozrejme spravaju racionalne.

Auto s 300tkm je fakticky pojazdny srot.
Auto so 150tkm este moze par rokov vydrzat.

Moderne auta nie su stavane na zivotnost viac ako 250tkm.

Takze ak ako sukromny kupujuci s najazdom 10000 km kupujem auto, ktore ma natocene 150 tkm, je vyrazny predpoklad, ze u mna v pohode bude sluzit najmenej dalsich 5 a viac rokov.

Avsak, nema pre mna vobec ziadny zmysel kupovat auto s 300tkm, pretoze je fakticky po zivotnosti.

Takze prepad zaujmu o auta, ktore maju viac ako 200tkm je racionalny - to su uz neperspektivne vraky. :yes:
Duke_Nukem
No ale \rohypnol ukazoval na něco jiného. Když ti ukážu auto, které se ti bude líbit, svezeš se s ním, vše buide okj. Mechanik ti řekne, že je v dobrém stavu, prostě nevypadá to na šrot, a bude mít 150 tisíc km, nebudeš váhat. Pokud to ale bude mít 300, většinu věcí klidně vyměněných, a bude třeba ještě v lepším stavu - tak si ho nikdo nekoupí, protože KM. lidi nejsou racionální. Většinou si vysní auto, a pokud narazí na prodejce, který jim takové auto "vymyslí" a k tomu řekne hezký příběh (příběh prodává) tak si koupí i šrot. Pravda je taková, že ojetinu bys nikdy neměl kupovat podle toho co chceš, ale podle toho co je. Protože většina lidí chce nesmysl, nepoctivý prodejce na ně ten nesmysl narafičí, protože to je jednoduší než jim vysvětlit opak a zkusit jim opravu pomoct
nikdoxxxx
Pak nevím jak se bude prodávat auto na dojetí bez záruky ... dát záruku na auto které má dejme tomu přes 300k opravdu nejde.