Novinky
když na výrobu vodíku je potřeba 80kwh,abys ujel 100km. Bomba
Problém je že vodík se vyrábí převážně z plynu. Takže pohon na vodík není nic extra ekologickýho. Pravda můžeme ho vyrábět taky elektrolýzou vody. Jenže k tomu zase potřebuješ strašnou spoustu energie jak zmiňuješ, takže se to pro průmyslový použití moc nedělá. Pokud by si chtěl vyrábět vodík "smysluplně", tak si umím představit solární elektrárnu jejíž přebytky použiješ na výrobu vodíku elektrolýzou. Ovšem celý proces je ukrutně energeticky neefektivní. Je to jen způsob jak uložit energii, pro kterou nemáš aktuálně využití.
A dnes vyrabime elektrinu na ty elektronesmysly v hnedouhelny elektrarne. Tleskam, hned je to ekologictejsi. Pravda, zapomnel jsem na hektary solarnich kktin na urodny pude + jejich vyroba a nasledna likvidace - opet ekologicka varianta
To je pravda. Taky netvrdím, že elektromobily jsou nějak ekologický. Jen to nehulí ve městě a ta elektrárna se dá líp udržovat na nízkých emisích jedovatých látek. Hromady solárních kktin na loukách není nic moc krásnýho, taky je to jen doplňkový zdroj energie a s ohledem na fakt, že vyrábí energii ne kdy ji potřebujeme, ale kdy se to sluníčku a větru hodí tak není možný z OZE vytvořit páteřní zdroj elektřiny. Způsob ukládání takhle čistě vyrobený energie do vodíku je jen takovej zoufalej pokus jak tenhle nesmysl, za ceny energetických ztrát, udělat trochu smysluplný tj. dokázali bychom čistou energii uložit do vodíku, který se následně dá použít zase jako palivo. Bohužel skladování vodíku je opět energeticky dost náročný a komplikovaný proces. Buď musí být pod obrovským tlakem nebo zmrzlej, ale když bychom měli energii zadarmo ze slunce, tak si můžeme dovolit s ní plýtvat.
Skus si nastudovat preco je BEV napajany zo 100% uholnej energie (to vsak nehrozi v ziadnej krajine, celosvetovo ma uhlie pomer iba 34% a stale klesa) stale ekologickejsi ako benzinove/naftove ICE auto, aby si tu nepisal nezmysly. Dozvies sa ze uholna elektraren ma 2x vyssiu tepelnu ucinnost ako motor v aute a na rozdiel od uhlia, na benzin/naftu sa musi vytazit 2x tolko ropy. Dalej straty pri prenose energie sustavou, straty pri nabijani a vybijani a straty na elektromotore su vyrazne nizsie a menej emisne ako transport paliv. Nehovoriac o super emisnom spracovani ropy na benzin/naftu oproti neporovnatelne nizsim emisiam spracovania uhlia. Well to wheel efektivita ICE aut je mizerna oproti EV, preto hocijako neekologicka elektrina bude vzdy ekologickejsia. Nehovoriac o tom ze existuju aj uvedomelejsie krajiny ako Cesko ktore ma jednu z najspinavsich elektrin sveta 😊
konečně někdo budoucnost vidí reálně
Čistě japonský přístup, velmi připomínající éru 80-90. let, kdy japonští elektroničtí giganti Sony, Sharp, Sanyo, Matsushita a další, dali impuls celému světu, ale bohužel přišlo stáří a s nim impotence.
Totéž se nyní děje teď v japonském automobilovém průmyslu. Vzestup v minulém století a úplná bezmocnost nyní. Na počátku nultých let, japonští marketéři postavili VAG na nohy (pak už vše bylo v rukou rodinného klanu Porsche-Piëch), nyní to vypadá, že Toyota potřebuje německou strategii...
Na tomto produktu nebude nic k užitku, jen ukázka, že můžeme něco technologicky udělat.
Připouštím, že se mohu divoce mýlit. Protože se myslím, že používat spalování čehokoliv pro hnutí, je již morálně a technologicky zastaralý princip.
どうもありがとう