Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota představila závodní tříválec spalující vodík, možná se dostane i na silnice

11 komentářů

Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Ano, divoce se mýlíš. Škoda času vysvětlovat ti detaily. Aspoň se zkus zamyslet nad tím, co dělá tvůj organismus s kyslíkem, když se pohybuješ a dokonce když ležíš na gauči a píšeš tyto nesmysly.
Othello
Je otázka co všechno se bere jako spalování. Jestli tam patří například i reakce probíhající v palivovém článku
winder
Súhlas s poslednou vetou. S tým ostatným nie.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
když na výrobu vodíku je potřeba 80kwh,abys ujel 100km. Bomba
ryccardo
Problém je že vodík se vyrábí převážně z plynu. Takže pohon na vodík není nic extra ekologickýho. Pravda můžeme ho vyrábět taky elektrolýzou vody. Jenže k tomu zase potřebuješ strašnou spoustu energie jak zmiňuješ, takže se to pro průmyslový použití moc nedělá. Pokud by si chtěl vyrábět vodík "smysluplně", tak si umím představit solární elektrárnu jejíž přebytky použiješ na výrobu vodíku elektrolýzou. Ovšem celý proces je ukrutně energeticky neefektivní. Je to jen způsob jak uložit energii, pro kterou nemáš aktuálně využití.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
A dnes vyrabime elektrinu na ty elektronesmysly v hnedouhelny elektrarne. Tleskam, hned je to ekologictejsi. Pravda, zapomnel jsem na hektary solarnich kktin na urodny pude + jejich vyroba a nasledna likvidace - opet ekologicka varianta
ryccardo
To je pravda. Taky netvrdím, že elektromobily jsou nějak ekologický. Jen to nehulí ve městě a ta elektrárna se dá líp udržovat na nízkých emisích jedovatých látek. Hromady solárních kktin na loukách není nic moc krásnýho, taky je to jen doplňkový zdroj energie a s ohledem na fakt, že vyrábí energii ne kdy ji potřebujeme, ale kdy se to sluníčku a větru hodí tak není možný z OZE vytvořit páteřní zdroj elektřiny. Způsob ukládání takhle čistě vyrobený energie do vodíku je jen takovej zoufalej pokus jak tenhle nesmysl, za ceny energetických ztrát, udělat trochu smysluplný tj. dokázali bychom čistou energii uložit do vodíku, který se následně dá použít zase jako palivo. Bohužel skladování vodíku je opět energeticky dost náročný a komplikovaný proces. Buď musí být pod obrovským tlakem nebo zmrzlej, ale když bychom měli energii zadarmo ze slunce, tak si můžeme dovolit s ní plýtvat.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Skus si nastudovat preco je BEV napajany zo 100% uholnej energie (to vsak nehrozi v ziadnej krajine, celosvetovo ma uhlie pomer iba 34% a stale klesa) stale ekologickejsi ako benzinove/naftove ICE auto, aby si tu nepisal nezmysly. Dozvies sa ze uholna elektraren ma 2x vyssiu tepelnu ucinnost ako motor v aute a na rozdiel od uhlia, na benzin/naftu sa musi vytazit 2x tolko ropy. Dalej straty pri prenose energie sustavou, straty pri nabijani a vybijani a straty na elektromotore su vyrazne nizsie a menej emisne ako transport paliv. Nehovoriac o super emisnom spracovani ropy na benzin/naftu oproti neporovnatelne nizsim emisiam spracovania uhlia. Well to wheel efektivita ICE aut je mizerna oproti EV, preto hocijako neekologicka elektrina bude vzdy ekologickejsia. Nehovoriac o tom ze existuju aj uvedomelejsie krajiny ako Cesko ktore ma jednu z najspinavsich elektrin sveta :)
ACE.
konečně někdo budoucnost vidí reálně
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tak to sadaj do stroja casu a volaj do BMW ... BMW Hydrogen 7.