Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dálkové centrální zamykání mělo poprvé auto u nás dostupné jen vyvoleným

20 komentářů

Arese
Zajímalo by mě, proč autorovi leží Renault Fuego tolik v žaludku. Dodnes je to jedno z nejkrásnějších velkosériových neprémiových kupátek a navíc nabízelo i relativně slušnou užitnou hodnotu. Skutečně líné byly jen základní "dámské" motorizace, k mání ale přece byly i ty výkonné, vč. verze 1.4 Turbo! A prodej přes čtvrt milionu kusů v tomto segmentu taky není žádná tragédie. Tak příště prosím aspoň trochu té novinářské objektivity a méně zaujatosti, pane Mazale! 😒 :no:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Přesně tak, podle článku bych nabyl dojmu, že autorovi nějaké fuego přinejmenším přejelo babičku. Navíc podle článku pana Dragouna https😐/www.auto.cz/…tyricitku-134139 kterému coby odborníkovi věřím, měly dálkový centrál poprvé už Renaulty 20/30.
cendakocour
Ruku do ohně bych za to nedal, ale podle mě měly R20/30 určitě centrál, ale s tím dálkovým ovládáním už bych to tak jistě neviděl.
Avatar - white label
white label
To auto nemělo absolutně žádné sportovní jízdní vlastnosti. Svého času se naskytla možnost přímého porovnání Fuega s Fiatem 128 rally, a to bylo jako porovnávat motokáru s loďkou na moři. Sportovní byl na Fuegu pouze vzhled, dodnes mě podobně žádné jiné auto tak hrozně nezklamalo..., myslím to, co člověk očekává podle vzhledu a pak to porovná s dojmy po svezení...
gil54
Ano, bylo to tak. Snad pouze v přímce a neotřelém designu mohl konkurovat. FWD, motor podélně před koly, za ním almara....prostě paroh s kladivem na předním nárazníku, co chce jet jenom rovně. (Jako Audi tehdy.)
Avatar - lordlord
lordlord
turbo bylo jen s 1.6 l
Arese
Jo, máš pravdu, spletl jsem si to s foukanou 1.4 v R5 Turbo. 😄
traveldrive
1.4 bola základná atmosféra 47 kW/ 105 Nm
Ale bolo to krásne auto, ak sa nemýlim, tak postavené na základe R25.
Arese
Nikoliv, bylo postavené na základě R18. 😄
traveldrive
:yes:
Avatar - mariov8
mariov8
Základ konstrukce byl v sedanu střední třídy R18, ne velká 25. Zajímavostí byl určitě i ten Turbodiesel. Když vynecháme kupé pro trh USA od mercedesu, asi první dieselové kupé v Evropě. Turbo bylo již 1,6, z R18. Můj šálek kávy to sice není, ale zajímavé auto to bylo. Ostatně jako většina práce Roberta Oprona. Sporťák na krev to asi nebyl ani s turbem nebo 2,2 EFI, ne ž eby to nejelo, na auto téhle velikosti tehdy špičkové motorizace, ale spíše to bylo GT.
Arese
Souhlas, ostrý sporťák to samozřejmě nebyl, motor vpředu podélně před nápravou na limitu samozřejmě způsobovat nemalou nedotáčivost. Ale funkci dostupného pěkného a komfortního GT Fuego plnilo velmi dobře a výkonnější verze vzhledem k příznivé hmotnosti a dobré aerodynamice dovedly slušně pelášit. :-! :yes:
Othello
Taky mě zarazlio tohle tvrzení. 130 koní na cca tunu váhy nebylo v té době zrovna málo. Kamarád Fuego měl ještě za komančů a říkal že ho sem tam někdo dohnal až po revoluci. Do té doby ne
Avatar - wakantanka
wakantanka
Žeby nestretol konvoj vládnych 613? 🙂
moan78
No podla mna potrapil aj t613.
Avatar - Stejsn
Stejsn
krásné auto.

Jinak - nejlepší jízdo na webu - skutečně je na fotce č. 30 s volantem s logem Citroënu Renault Fuego Cabrio?
traveldrive
Snáď si nemyslíš, že redaktor ACZ napísal vlastný text a vyberal k nemu fotky? Tunajší redaktori sú trénovaní hlavne na kopírovanie... https😐/www.autozeitung.de/…elden-40698.html?…
gil54
Já bych přebírání materiálů z jiných zdrojů neodsuzoval. Ostatně jak jinak vytvořit dobrý článek. Ovšem ne to dělat stylem CTRL C - CTRL V, ještě nejlépe s pomocí automatického překladače. A pak to doplní nějaká grafička - grafik, která/ý neví vůbec nic, obrázky, kde mnohdy odpovídá třeba jen značka, když náhodou i model, tak je to na vyhazování čepice do výšky. Za to jich tam je milion, škoda, že většina mimo mísu.

Přebrat cizí text lze, ale bez práce to stojí za hov*no a hned se to pozná. Někdo by měl redaktory naučit číst zkopírovaný text a upravit jej na naše podmínky, zvyklosti, jazyk, tradice, obecně zažitá pravidla a to i ta novinářská.

(To je spíš pro redakci, pokud nějaká vůbec existuje a pokud ano, tak diskuzi stejně
nečte.)

Z této kritiky bych vyjmul snad jen Aleše Dragouna a Karla Haase.
traveldrive
Je to presne tak ako píšeš. Materiály sa preberali a preberať budú, máš pravdu. Ale len úplní dementi ich kopírujú bez rozmýšľania aj s chybami. Rovnako súhlas s galériami, ktorým väčšinou chýba nejaký slušný popis. Ono by asi dalo príliš veľa práce vybrať niekoľko relevantných fotiek a dať k nim patričný komentár. Galéria s niekoľkými desiatkami fotiek, z ktorých je kopa takmer rovnakých, je len na zlosť. Podobne galérie z autosalónov či iných akcií, tam je fotiek na stovky a niekedy človek fakt ani nevie, na čo sa pozerá.
Aleš "Sleeper" Dragoun píše asi najlepšie články na ACZ, meno druhého pána mi zatiaľ v pamäti zvlášť neutkvelo, ale môže byť.
gil54
Haas dělá jen veterány, možná proto.