Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dálkové centrální zamykání mělo poprvé auto u nás dostupné jen vyvoleným

20 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
Přesně tak, podle článku bych nabyl dojmu, že autorovi nějaké fuego přinejmenším přejelo babičku. Navíc podle článku pana Dragouna https😐/www.auto.cz/…tyricitku-134139 kterému coby odborníkovi věřím, měly dálkový centrál poprvé už Renaulty 20/30.
Arese
Zajímalo by mě, proč autorovi leží Renault Fuego tolik v žaludku. Dodnes je to jedno z nejkrásnějších velkosériových neprémiových kupátek a navíc nabízelo i relativně slušnou užitnou hodnotu. Skutečně líné byly jen základní "dámské" motorizace, k mání ale přece byly i ty výkonné, vč. verze 1.4 Turbo! A prodej přes čtvrt milionu kusů v tomto segmentu taky není žádná tragédie. Tak příště prosím aspoň trochu té novinářské objektivity a méně zaujatosti, pane Mazale! 😒 :no:
Avatar - Stejsn
Stejsn
krásné auto.

Jinak - nejlepší jízdo na webu - skutečně je na fotce č. 30 s volantem s logem Citroënu Renault Fuego Cabrio?
Arese
Souhlas, ostrý sporťák to samozřejmě nebyl, motor vpředu podélně před nápravou na limitu samozřejmě způsobovat nemalou nedotáčivost. Ale funkci dostupného pěkného a komfortního GT Fuego plnilo velmi dobře a výkonnější verze vzhledem k příznivé hmotnosti a dobré aerodynamice dovedly slušně pelášit. :-! :yes:
Arese
Nikoliv, bylo postavené na základě R18. 😄
moan78
No podla mna potrapil aj t613.
Othello
Taky mě zarazlio tohle tvrzení. 130 koní na cca tunu váhy nebylo v té době zrovna málo. Kamarád Fuego měl ještě za komančů a říkal že ho sem tam někdo dohnal až po revoluci. Do té doby ne
Avatar - mariov8
mariov8
Základ konstrukce byl v sedanu střední třídy R18, ne velká 25. Zajímavostí byl určitě i ten Turbodiesel. Když vynecháme kupé pro trh USA od mercedesu, asi první dieselové kupé v Evropě. Turbo bylo již 1,6, z R18. Můj šálek kávy to sice není, ale zajímavé auto to bylo. Ostatně jako většina práce Roberta Oprona. Sporťák na krev to asi nebyl ani s turbem nebo 2,2 EFI, ne ž eby to nejelo, na auto téhle velikosti tehdy špičkové motorizace, ale spíše to bylo GT.
Avatar - white label
white label
To auto nemělo absolutně žádné sportovní jízdní vlastnosti. Svého času se naskytla možnost přímého porovnání Fuega s Fiatem 128 rally, a to bylo jako porovnávat motokáru s loďkou na moři. Sportovní byl na Fuegu pouze vzhled, dodnes mě podobně žádné jiné auto tak hrozně nezklamalo..., myslím to, co člověk očekává podle vzhledu a pak to porovná s dojmy po svezení...
traveldrive
Je to presne tak ako píšeš. Materiály sa preberali a preberať budú, máš pravdu. Ale len úplní dementi ich kopírujú bez rozmýšľania aj s chybami. Rovnako súhlas s galériami, ktorým väčšinou chýba nejaký slušný popis. Ono by asi dalo príliš veľa práce vybrať niekoľko relevantných fotiek a dať k nim patričný komentár. Galéria s niekoľkými desiatkami fotiek, z ktorých je kopa takmer rovnakých, je len na zlosť. Podobne galérie z autosalónov či iných akcií, tam je fotiek na stovky a niekedy človek fakt ani nevie, na čo sa pozerá.
Aleš "Sleeper" Dragoun píše asi najlepšie články na ACZ, meno druhého pána mi zatiaľ v pamäti zvlášť neutkvelo, ale môže byť.
gil54
Haas dělá jen veterány, možná proto.
gil54
Já bych přebírání materiálů z jiných zdrojů neodsuzoval. Ostatně jak jinak vytvořit dobrý článek. Ovšem ne to dělat stylem CTRL C - CTRL V, ještě nejlépe s pomocí automatického překladače. A pak to doplní nějaká grafička - grafik, která/ý neví vůbec nic, obrázky, kde mnohdy odpovídá třeba jen značka, když náhodou i model, tak je to na vyhazování čepice do výšky. Za to jich tam je milion, škoda, že většina mimo mísu.

Přebrat cizí text lze, ale bez práce to stojí za hov*no a hned se to pozná. Někdo by měl redaktory naučit číst zkopírovaný text a upravit jej na naše podmínky, zvyklosti, jazyk, tradice, obecně zažitá pravidla a to i ta novinářská.

(To je spíš pro redakci, pokud nějaká vůbec existuje a pokud ano, tak diskuzi stejně
nečte.)

Z této kritiky bych vyjmul snad jen Aleše Dragouna a Karla Haase.
traveldrive
Snáď si nemyslíš, že redaktor ACZ napísal vlastný text a vyberal k nemu fotky? Tunajší redaktori sú trénovaní hlavne na kopírovanie... https😐/www.autozeitung.de/…elden-40698.html?…
gil54
Ano, bylo to tak. Snad pouze v přímce a neotřelém designu mohl konkurovat. FWD, motor podélně před koly, za ním almara....prostě paroh s kladivem na předním nárazníku, co chce jet jenom rovně. (Jako Audi tehdy.)
Arese
Jo, máš pravdu, spletl jsem si to s foukanou 1.4 v R5 Turbo. 😄
traveldrive
:yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Žeby nestretol konvoj vládnych 613? 🙂
traveldrive
1.4 bola základná atmosféra 47 kW/ 105 Nm
Ale bolo to krásne auto, ak sa nemýlim, tak postavené na základe R25.
Avatar - lordlord
lordlord
turbo bylo jen s 1.6 l
cendakocour
Ruku do ohně bych za to nedal, ale podle mě měly R20/30 určitě centrál, ale s tím dálkovým ovládáním už bych to tak jistě neviděl.