S displejem jsem stejného názoru, jednoznačně je úmyslem aby se na něj dobře dosáhlo např. i za jízdy, což je docela zvrácené, správným účelem vytrčených displejů má být dobrá viditelnost, to znamená umístění co nejdál a co nejvýš až pod čelní sklo. EU nařizuje diskutabilní bezpečnostní systémy místo aby zakázala dotikovost displejů za jízdy, což už jedna automobilka dělá a nemá to chybu, jiné alepoň dávají člověku na výběr jiný způsob ovládání. Dokud to půjde, nikdy nechci displej na který se musí sahat.
Mě se ten design opravdu líbí, a když jsem ji potkal na dálnici u Bolky tak i v reálu povedené oproti všem jejím předchozím verzím. Sice nejsem cílovka, ale design za mě za jedničku.
Koncern hybrid nemá, takže to je vyřešeno. Pouze MHEV, ale ten koncern momentálně ani o třídu výš s manuálem nenabízí a je to nákladnější 48V řešení. A upřímně, vzhledem k úspornosti dnešních TSI to asi není taková ztráta.
Modernejsi, lepsi jiste bude, ale vzhledove uz to neni Skoda, ale spise mutant Seatu. S MPI motorem to bude spis na pojizdeni po meste, na nakup do samosky, nebo na dalnici soupereni s kamiony.
Hele, zase ten nepřímovstřik bez turba a filtru pevných částic bude s ohledem na vývoj složení paliv zřejmě trvanlivější a tak pro někoho, kdo s tím čas od času jede na nákup a chce s tím dožít, asi ideál.
Původní HTP mělo 40 kW, takže papírově je to i s ohledem na nárůst hmotnosti skok. Nicméně spíš než špička výkonu bude důležitější jeho průběh, tam to nemusí být žádná sláva.
A proč by ne? Řídil tu někdo novou Fábii? Ono se klidně může ukázat, že Fábie bude lépe odhlučněná, s pohodlnějšími sedačkami a lepším podvozkem. A najednou dává smysl.
Počkal bych s výkřiky až po prvních testech
Interiér byl hodně stísněný. I když jsem dal sedačku úplně dozadu, měl jsem kolena stále moc pokrčená. A když jsem někoho vezl vzadu, musel jsem se jako řidič uskrovnit ještě více, aby se dozadu vůbec někdo vešel.
Ale to byla daň za bezpečí. Fabia byla jedno z mála aut, které dokázalo s pouhým jedním airbagem získat 4 hvězdičky v EuroNCAP.
Tak vieš, možno sa dotyčný redaktor cíti byť múdrejším a považoval za povinnosť ukázať nám všetko tak dôkladne, aby sme kvality novej Fabie to pochopili aj my obyčajní... ;-)
To je pohľad znalca, ako som už písal, mnohí ju na ceste od predchádzajúcej generácie nerozoznajú, prípadne si ju pri zadnom pohľade opletú so Scalou. Pre mňa neprináša nič moc nového, dizajn mohol byť dynamickejší a viac odlíšený od doterajšieho štandardu. Je to furt ako cez kopirák.
Tak neviem, toto nechcem hodnotiť, mne SUV veľmi nerežú celkovo, a škodovácky dizajn v tejto kategórii sa mi proste nepáči.
Čo sa EV týka, dizajnovo je naživo zaujímavé a pekné auto i3, v interiéri ešte viac ako zvonka. Rovnako sa mi páči Nissan Leaf II, škoda, že ťahá za kratší koniec, čo sa týka techniky, hlavne absenciou tepelného managementu batérií. Páči sa mi aj Tesla, jak model S, tak model 3, aj keď v trojke to už s jednoduchosťou interiéru trochu prehnali. eNiro a podobné ma nejak obchádzajú, tak ako všetky kórejské autá, proste im neviem prísť na chuť. To ale môže zmeniť EV6, na obrázkach vyzerá výborne, som zvedavý, aké to bude naživo. Okrem toho som videl nejaké veľké AUDI s kamerami namiesto späťákov a tiež čosi elektrické od Jaguaru, ale toto ide fakt mimo mňa. Zaujímavejšie to bude, keď bude pestrejšia ponuka v cenových hladinách dostupnejších pre širší okruh ľudí.
Presne tak ako píšeš, čísla by mali byť rovnaké. Zhodný pozdĺžny priestor v kabíne nemusí byť vôbec problém, ako píše vyššie iudex. Dlhší rázvor môže byť poznať jednak vpredu, kde nemusia toľko prekážať predné podbehy, ktoré sú s rastúcimi rozmermi kolies tiež stále väčšie, a tiež vzadu, kde nemusia byť sedadlá príliš utopené medzi podbehmi a dvere sú väčšie, takže sa dozadu môže pohodlnejšie nastupovať ako doteraz.
Podobné auto nebudem kupovať minimálne najbližších 5 rokov, takže ma bytostne nezaujíma, ale z praktického hľadiska novej Fabii asi nebude čo veľmi vytknúť, možno až na nejaké drobnosti. Mne sa nepáči z pohľadu dizajnu, konzervatizmus mi celkovo k tejto triede áut veľmi nesedí.
To asi jo... Fabia dospěla a bude vypadat dynamičtěji. V kombíku se silnějším TSI by to mohlo být docela plnohodnotné rodinné auto.
Na druhou stranu je tu (akademická) otázka, jestli to bylo potřeba - CitiGo se nevyrábí a Fabia je nejmenší Škodovka, možná neměla zapotřebí dorůstat Scalu? No nic... je to jak to je, Fabia se (zdá se) povedla a trh si to nějak přebere.
Ta čísla jsou divná... přece ten součet by měl být vždycky stejný... a Fabia 3 se sedačkou úplně vpředu má najednou celkový prostor o 10cm větší, než se sedačkou úplně vzadu... to nedává smysl.
Takže já na ně asi nevěřím a spíš čekám, že vnitřek bude reflektovat +10cm na rozvoru auta. Ale uvidíme... (nejsem cílovka, tak mě to zajímá jen "platonicky" :-))
Súhlas, až na to posledné konštatovanie. Myslím, že ten rozdiel oproti predchodcovi bude v reále citeľný. Už na fotkách je to vidieť, ale tie rozmery skresľujú a vynikne to myslím až v reále, teda že nová Fabia je výrazne (!) dlhšia a širšia pri o chlp menšej výške, to celkovými proporciami a dojmom dosť zamáva. FIII sa nedokázala zbaviť dojmu úzkej vysokej karosérie, to myslím už problém nebude a tipujem, že opticky bude F IV pôsobiť širšia a lepšie usadená na ceste, ako jazvečíková Scala.
Keď spomínaš EV, dnes som prvýkrát videl naživo Enyaq a popravde trochu sklamanie, pôsobila ako taká hruda. Na promo fotkách samá ostrá hrana a prelis, výrazná maska a pod., reálna a zjavne skromnejšia výbava bieda, ako píšem, len taký kus hmoty, Kodiaq je oproti tomu tvarovo výrazné auto.
Četl jsem celou diskuzi až dnes ráno a na rozdíl od Tebe mi připadala velmi mírná a oceňující. Design je pěkný a topmodel fajn. Spíš se divím, že se nikdo nediví nad výkonem základního motoru, použitím 5-kvaltu, základní ceně atd. Pro mě je opravdu milým překvapením diskuze bez zbytečného zveličování a nesmyslných výpadů :yes:
Užšie portfólio = nižšie náklady, už na to prišli aj škodováci. Svojho času mi prišlo divné, keď zrušili Fabiu sedan, aby o pár rokov neskôr prišli s Rapidom, a ešte tam potom natlačili aj Scalu.
Možno sa zase vrátia k osvedčenej schéme Fabia-Octavia-Superb, a bude to stačiť. Druhú paletu modelov majú v SUV.kategóriách, a ako tretia skupina budú EV, ktoých určite ešte niekoľko pribudne.
Dobre zhrnuté, síce žiadne nadšenie nevzbudí, na druhú stranu nič nie je zle. Škoda zvolila taký "golfácky" prístup - prečo meniť dobré? Uvarili nekonfliktný mix, ktorý nevzbudí žiadne kontroverzné reakcie, takže v konzervatívnej Európe môže byť úspešná. Na môj vkus sa drží príliš pri zemi, voči stávajúcemu modelu mi pokrok príde minimálny.
Taky souhlasím.
Kdybych měl něco vytknout tak je to lpění na pětistupňové převodovce... zejm. u 1.0TSI 70kW je to už trošku out. Ale uvidíme, jak budou nastavené ceny. A je otázka, jestli není čas na hybrid (u nového modelu, i v téhle třídě).
Podélný prostor vpředu min/max (mm) Fabia IV - 860/1110 vs. Fabia III - 930/1060
Podélný prostor vzadu min/max (mm) Fabia IV - 570/810 vs. Fabia III - 620/850
Keď si spočítaš najväčší priestor vpredu a najmenší vzadu, vyjde ti to vo Fabii III aj IV narovnako, 1680 mm. Ak spočítaš najmenší priestor vpredu a tým pádom logicky dostupný najväčší priestor vzadu, u Fabie III to dáva 1780 mm a u Fabie IV 1670 mm. Tie čísla asi celkom nesedia, ale aj tak z toho jasne vyplýva, že nová Fabiamá širšiu kabínu, ale pozdĺžne je prakticky rovnaká, ak nie menšia.
Milá redakcia, skúste nabudúce fotiť auto bez toho, aby na polovici fotiek nebol redaktor Sveta motorov. Okrem faktu, že nie zrovna fotogenický typ najmä nepotrebujeme, aby nám niekto ukazoval prstom, že tuto je zadné svetlo alebo tuto svieti smerovka. Vidíme to sami.
Keď si spomenul Scalu, pri tom dramatickom náraste rozmerov Fabie mám obavu, že Scala neponúkne žiadnu citeľnú pridanú hodnotu, tých pár cm na kolená vzadu asi nebude moc podstatných. Uvidíme, či bude mať budúcnosť. Nad druhej strane si viem predstaviť, že Scala ako starší model bude po nejakej zľave rovnako drahá, ako nová Fabia, takže predsalen tam argument v prospech Scaly bude.
Už som myslel, že v tej záplave antiškodováckych výkrikov sa tu nenájde triezvy názor.
Vnímam Fabiu presne ako Ty, proporčne vyvážené, moderné, pritom nijak zbytočne expresívne. Interiér (notabene v dnešnej dobe krívajúcej celodotykovej ergonómie) na danú triedu výborný, funkčné a elegantné. Samozrejme hodnotím topmodel, holota na plechových 15kach a s minidisplejom vnútri asi bude podstatne horšia, ale to je normálne.
A hlavne Fabia bude bodovať v tradičných škodováckych prednostiach, priestor, kufor, praktickosť.
Ak by som niečo kritizoval, tak to sú dva slabučké atmolitre, ale tak kupovať ich nemusím, paleta je našťastie široká, oceňujem 1,5ku, v to som ani nedúfal.
Ano a samozřejmě budu opět psat realitu a ne tu dělat z prdu kuličku.
Ale abych byl upřimny tak jsem ten nataženy koncernovy recyklat čekal ještě vzhledově horši. A od fabie samotne bych si rozhodně nic moc nesliboval, přeci jen je to škodovka, ktera umi nabidnout předevšim nadstandartni podelny prostor. Tohle zdaleka neni oval.
A co se umistěni displeje tyče tak ano je zde ovladani přes něj takže davat ho hodně nahoru by asi bylo kontraproduktivni, ale opačně jako zde taky nic moc. Minimalně ho mohli dat do stejne roviny s těmi budiky nebo klidně i o něco vyše. Nějak si nevybavuji, že by někdo volně stojici displej daval tak nizko, vlastně vyše jsou i ty zabudovane.
moderní, přitom žádná extravagance, prostě pohledné auto. Uvnitř ještě lépe, tady fabie vyloženě předvádí konkurenci, jak to má vypadat. Navíc prostor, praktičnost, plnoformátová motorová paleta, tohle bude pro škodovku velký evropský prodejní úspěch. :-):yes:
Rozdíl mezí základním motorem a první turbem je v základní výbavě 20 tisíc kč. Za to to člověk dostane 11 kW. Bratr koupil předchozí Fabču před faceliftem v Trumfu se základním 44kW (litá kola, kožený volant) pro neteř za 250 tisíc včetně metalízy, což si myslím, že smysl mělo.
Neřekl bych. Zdražují i kadeřnice, otázka je jak dlouho jim ty vyšší ceny vydrží. Celý fór je v tom neakceptovat nepřiměřeně vysokou/zvýšenou cenu. Nějaké kecy o tom, že za to může zlý vlk mě nezajímají.
Ona se ta i30 vzhledem k podobné ceně sama nabízí. Pokud to porovnáme základy máme tříválec 1,0 s 5-kvaltem a zrychlením z 0 na 100 km/hod za 15 sekund na straně jedné, na druhé 1,5 čtyřválec s 6-kvaltem a zrychlení za 12 s.
Hejteri se muzou pretrhnout a na druhe strane ty co pisou o nejake topovce jsou taky spekulanti. Jel nekdo v tom aute aby to hejtoval a nebo psal o nejakem leaderu? Tvl mate radi auta podle toho jak jezdi a nebo jestli to ma vlajku na boku? Pak tu zas piste ze se vam nejakej test nelibi, kdyz sami hodnotíte auto z obrazku. Kvalitni material 😅
Antiškodováčtí hateři se mohou uplivat k smrti, ale to nic nemění na tom, že nová Fabka je bezesporu novou špičkou a referencí segmentu B, takže se určitě stane prodejním hitem. (A zdaleka ne jen v ČR). Také její design se velice povedl (na rozdíl od Scaly). Ta má ale stále jeden trumf v rukávu - manuální převodovku k 1.5 TSI. Každopádně je u nové Fabie třeba zvláště pochválit 3 věci: zachování poctivých analogových ovladačů naprosté většiny funkcí, zachování mechanické P brzdy a v neposlední řadě nezamoření nabízených motorizací hybridizací či nedej bože elektrodebilitou. Bravo, Škodovko, velký respekt! :-):yes:
P. S. Případným zájemcům doporučuji příliš neváhat. Tyto (relativně) příznivé zaváděcí ceny určitě nevydrží dlouho...
Ta hovinkova barva jde ruku v ruce se vzhledem, ale tak pro naročneho evropana ideal.
Kulate vydechy se rozhodně mohly vypustit a nějak nechapu proč se cpe nezabudovany displej dolu.
No nevím... i rozvor je +10cm. Kufr narostl, ale taky je to auto o 5cm širší. Pokud by těch 10cm na rozvoru nebylo uvnitř znát, tak by něco dělali špatně... takhle od počítače tipuju, že Fabia dorostla na víceméně plnohodnotný kompakt. Scala to bude mít těžké.
Vaříš z vody.
Tady máš něco přes dva roky starý ceník (únor 2019) https://www.nhcar.cz/…9995660d8844.pdf
1.0MPI 55kW Ambition stála 305t, teď stojí (silnější, úspornější, větší a vybavenější) o 25t víc.
Karle já mám v garáži auto za 1.3 Mega to za prvé a za druhé jedině vědomost co konkurence umí muže přibrzdit koncern v cenové politice která je do nebe volající Menší zisky koncern unese. Dojí to neskutečně.
Štvormetrová trieda, to bývala Golf-classe. A nie je to ani veľmi dávno. Dnes ju prerastajú subkompakty. Tiež ma začína iritovať stále väčšia šírka áut, však už sa na tie naše úzke socialistické parkoviská nechcú vojsť ani malé kompakty. Šírka novej Fabie zvonka je väčšia o cca 14 cm, vnútorná šírka už taký nárast nevykazuje - 1380 vs 1460 mm dáva rozdiel len 8 cm, zbytok "zožrali" dvere a plasty v nich. Väčšia dĺžka Fabie 4 (+110 mm) išla zväčša na vrub kufra, pozdĺžny priestor v kabíne nenarástol, skôr naopak. Čiže zvonka narástla Fabia viac ako zvnútra, teda aj z tohto pohľadu tak trochu stlstla...
se na Sandero nechytá, i když má také tewtilní dekor na palubce......a jeslti má kufr 380 litrů tak sandero má 400, stačí se podívat na rozměry...trapáci z bolky si zase lžou do kapsy...nic nového :no:
Tady Tě asi taky trochu přibrzdím... pořád ještě občas jezdím i Puntem II, s 1.2, co má 44 kW.
A víš co?
Téměř určitě mi ani v kopcích nebudeš stačit. :-)
Ano, Sandero je o dost levnější než Fabia a bude to u nás její hlavní konkurent.
Ale ta cena za LPG verzi je s financováním Premium, kde dle ukázkového příkladu financování přeplatíš asi 50 tisíc.
Je fakt, že o 15 tisíc dráž už člověk může mít Tipo 5dvířko... a to je přece jen o dost větší a dospělejší auto.
I když za těch 345 tis to zase nějaká hitparáda není.
Aha, tak já to "ztloustla" chápal dizajnově. Váhu nevím, nicméně bez diskuze roste a ne že ne, má na délku +11cm.
Jestli se ti líbí nebo ne je věc jiná, vkus nikomu nevymlouvám.
EDIT. Ano na AR uvádějí Ambition se základním motorem za 330t. I tak to je zdražení téměř o 100t. (proti tomu co stávala, dnes už drsně zdražila i stávající to ano)
Prodejní ceny určuje trh, ne automobilka. Oni něco vystřelí, a pak budou prodávat za to, co jim budou ochotni zákazníci zaplatit.
Já mluvím o levném provoze. Je to pořád malé, obyčejné auto. A jako takové by mělo jezdit levně a spolehlivě.
To by ten atmosferický litr mohl splnit. Pokud zase něco nepokazili.
Chci říct dodavatelé!
Pochopitelně... ;-)
Nemyslím si. Sandero je fajn, ale zas tak levné není, má proti Cliu ošizenou platformu a neumí lepší motor. i30 je o třídu výš, ale vnitřní prostornost bude zřejmě podobná.
1,5 jen s DSG, takže to bude cenově totálně mimo. Silnější 1,0 TSI bude stále drahá. Dva základní motory totální průšvih. Zbývá slabší 1,0 TSI jako z nouze ctnost. Dynamika nanejvýš dostatečná...
To bys mohl říct kdykoli, že Fabia vyklízí pozice a i30 je výhodnější koupě. Nicméně...:
-i30 stárne a nepřijde mi zrovna jako přitažlivé auto
-díky Vošickému zásadně zredukovaná servisní síť
-základní i30 je holobyt
Podle mě se na jejich pozicích nic nezmění, Fabia má svou cílovou skupinu a i30 taky.
Hlavně mě fascinuje, jak se cpou asistenti všeho možného pro zvýšení bezpečnosti auta, které s většinou motorizací nebude schopné ani bezpečné jízdy do kopce... :-O:no::no::no:
Vážně nechápu o co jim jde - vyrábět vozy s dynamikou Š120...?!? Ano, vím že to je výsledkem opravdu kvalitní práce EU a EK v podobě destrukce automobilové produkce... Ale i tak.
Na Slovensku budou ceny nižší než v Německu. Ale ano, i tak to bude docela dost. Auta prostě plošně zdražují. Až přijde další generace i30 a Tipa (tedy pokud vůbec přijde, je možné, že je čeká konec), tak taky zdraží.
Neúplné čísla - alebo som prehliadol hmotnosť? Na pohľad je to rovnaký súdok ako predtým, len trochu prifúknutý. Skutočne na fotkách nemôžem nájsť vôbec nič, čo by ma nejakým spôsobom upútalo a oslovilo. Totálna šeď a nuda, spredu súčasnú a novú Fabiu kopa ľudí ani nerozozná, vzadu to zachraňujú svetlá, ktoré si zas budú pliesť so Scalou... Škodovácki dizajnéri sa prekonali, premaľovali Fábku na Scalu tak, že si to popletú možno aj podaktorí skalní. Nápaditosť a invenciu asi na firemnom školení nemali... Pre mňa sklamanie, po predchádzajúcich chválospevoch som predsa len čakal viac.
Zase má ale víc výbavy :-) . No já mám voči a vobě ruce, tak jsou mi ty asistenti k .....tedy k ničemu. Raději za ty prachy tam měli dát větší výběr motorů. Vždyť má motor vlastně jen jeden. :-)
"Standardně má vůz analogové řešení s palubním počítačem, za příplatek bude k mání plně digitální řešení."...
že všude jinde píšou o standardní digitální palubce - coý je mor největší, snad ještě horší, než tříválce všude.
Tenhle základní je aspoň bez turba a s nepřímým vstřikem - takže jako levné přemísťovadlo by to mohlo fungovat.
Takhle na fotkách se mi docela líbí. Chce to ale vidět a vyzkoušet si v reále.
Je moc fajn že Fabia je auto pro lidi. Takže i duchodci co si koupí Fabii jako auto na chalupu a do Lidlu najdou ruční brzdu, tlačítka na hlasitost i topení tak jak jsou zvyklí.
Musím přiznat, že se mi líbí. Auto samo o sobě je pohledné - za mě asi nejhezčí z těch 4 generací. Ještě se mi líbila jednička, která byla svérázná, ne krasavec na první pohled, ale design to byl osobitý a kvalitní. Dvojka za mě fakt bída, to jsem se až divil, že se to vůbec prodává...
Auto je i dost velké - s rozumnými cenami to půjde dobře na odbyt.
Jako nebezpečí pro Škodovku bych viděl postupující audizaci - design všech řad si začíná být až moc podobný. Já vím, že Němci to mají rádi, konzistence, ja, ale podle mě se to dá snadno přehnat a pak začne ztrácet celá značka. To se podle mě dost stalo u Audi a i Mercedes v tom trošku plave (C/S apod.)
Není třeba vlastně dělat vůbec nic. A prodeje i30 půjdou aspoň u nás nahoru. i30 s použitelným základem levnější než Fabia? Tomu říkám vyklizení pozic Škody v B-segmentu v ČR :-!
Základ Fabie na 14 tis. €. Ovšem použitelná bude až prostřední, spíše druhá nejsilnější motorizace. Ani nechci znát cenu... Aby se použitelná Fabia vůbec vlezla pod 0,5M ... :-O:-O:no:
Naviac sa pravdepodobne nedajú otáčať okolo svojej osi, rozsah nastavenia bude obmedzený, tým pádom je prd platné, že sú okrúhle, aj tak stoja za h0vno...
Za mě nelíbí. A hned řeknu proč. Auto je opticky hrozně těžkopádné. Oteklé. Odcházející Fabia měla linky celkem švihácké. Ale tohle? To je prostě boubelka se vším všudy :-(
Mimochodem, 14 tis. € za auto, které bude mít zrychlení 0-100 horší než 15 s :-O ...?
Vítejte v nové době, automobilové peklo právě začíná! :-!
Dizajn auta fajn, no mám obavu, že to madlo na dverách bude po čase slušne vŕzgať. Predsa len je to dosť namáhané miesto a trend tvrdých plastov tomu asi tiež nepomôže. Ale keď môže vŕzgať Kodiaq... ;-\
Ono se klidně může stát, že Fabia bude uvnitř stejně prostorná jako i30 hatchback, který vlastně ani moc nedává smysl, když za fastback a kombík se připlácí poměrně málo.
Na přelomu tisíciletí představovala Fabia víceméně špičku své třídy. Rozměrově, technologicky, i cenově. Druhá a třetí generace byl trochu ústup, ale čtvrtá zase míří na špičku. Rozměry jak před pár lety nižší střední, výbavové prvky a detaily, které konkurence běžně nenabízí a možnost volby výkonného motoru, i když "zabitá" převodovkou. Tomu odpovídají i ceny. Slušný střed nabídky za necelých 400 tisíc? Ano, tolik to stálo i v první generaci. Nejvyšší specifikace bude někde kolem 500 tisíc. Tak jako u první generace.
Řekl bych že vypadá dost dobře Sice ten volant je ošklivý a zadní světla mají divný tvar. Ale jinak super.
Jo a v tabulce je 1.5 TSI psáno jako tříválec což je blbost
Cx 0,28 je potřeba pochválit. Taky se mi líbí ta nová oranžová barva. Jinak už to ale designově žádná velká pecka není... Odchod Kabaně byla pro Škodovku velká ztráta.
Za mě velmi dobré! :yes: Myslím, že to bude jedno z nejzajímavějších aut segmentu. Hezký detail je česká vlajka na dveřích. Trochu mě zarazilo zrychlení silnějšího MPI horší než mělo HTP. Na tom je vidět, jak jsou dnešní atmosféry přidušené.