Do nějakého množství reakcí to v diskusi přehledné je - příspěvky s "fajfkami" postupně ustupují doprava. A dokonce je vidět pozdní reakce na dřívější příspěvek.
Je tam na koukání a slastné přemýšlení mnoho a mnoho aerodynamických řešení, nejen v článku zmíněný zadní difuzor. Je tu pře-důmyslné ofukování kol, která jsou součástí bočních povrchů, ale také čelní maska při zemi s decentními vodorovným a bočními splittery, difuzorem pod vůz, ....... Všechno jen zlepšující obtékání a zvětšující přítlak. A to všechno v nádherném "balení"(!!) - nenajde se nikde žádný monstrózní spojler, nebo dokonce pohyblivý ovládaný motorkem od nějakého "vymakaného" SW-u. Je to tvar daný pochopením přírody. A protože příroda je krásná, vyjde i to auto krásné - nenajde se nic, co by šlo jinak. Jak říkával Pininfarina: "Spojlery jen zmírňují nedokonalost tvaru."
Vypadá hodně do ruky, ale pro rohlíky bych s ním jezdit nechtěl. :-)
Proč pořád není vidět kdo na koho reaguje, když je trochu víc diskutujících ?
To nejde technicky nebo to neumíte nebo na to jenom kašlete ?
V předchozí verzi to šlo.
Ptám se už po několikáté, no asi marně, když to zřejmě z redakce nikdo nečte.
Že teď nejde použít kurzívu nebo tučné písmo bych i oželel, ale nevědět kdo na koho reaguje je podstatné a zásadně to degraduje diskuzi.
Určitě máš pravdu. Ale je tu možná i 95%ní menšina, co to má třeba jinak. ;-) Ono umět řídit Ferrari taky není úplně jednoduchá věc... od ovládání auta po řízení. Já bych v tomto případě byl možná trošku neškatulkářský. ;-)
Ferrari umí. Umí chytit oko, umí chytit za srdce, umí to srdce rozbušit, umí nasadit husinu, že můžeš asfalt frézovat, při startu /venku i uvnitř vozu/ ti ztvrdnou bradavky tak, že můžeš soustružit fošny na střechu, umí ti vehnat slzy do očí, umí... Umí tě nechat odejít, ale neumí tě nechat zapomenout... nevybavíš si možná jediný detail, co tě sundal, ale sundávají tě už navždy pocity a ..... EMOCE.... to Ferrari neumí... neumí tě nechat zapomenout.
Mám krásných pár set zážitku s 812 Superfast. I několik tisíc zážitků s Portofinem. Dva úplně jiné světy, ale v těch zážitcích .... tam berou dech oba stejně.
Ferrari má srdce. Ale to nejkrásnější je v SF 90 Stradale. Odklopíš dekl nad motorem a teprve ti dojde, jak vypadá SRDCE vozu, srdce Ferrari.
Ital umí spustit vichr v emocích.
Na okruhu jezdí naplno i auta daleko víc jak desetkrát dražší a sem tam se i rozbijí, havarují. Zajeď si nebo si vyhledej videa třeba z Goodwood Festival of Speed. Nechodí kolem nich jen s prachovkou a hadříkem.
Jenom někdy, když je proč a vždy se snažím sdělit důvod. Ignorovat je by bylo škoda. Vidím, že jsi citlivější, tak si příště dám pozor, abych se tě příliš nedotkl.
Což znamená nájezd tak do padesáti denně, když se nabíjí jen doma... při takové nájezdu jsme osvobozeni na dost dlouhou dobu od benzínek i my ostatní :-)
oni to petrolheadi neradi čtou, ale
- na okruh s tím za takové prachy nikdo jezdit nebude
- koupí si to až úspěšný a bohatý člověk, což vůbec nemusí být dobrý řidič
- ostře to auto pojede jenom v okamžiku, kdy to budou mít na test motorističtí novináři z velkých světových redakcí...
Píšu (asi) od servisu podle toho, co jsem četl a slyšel od majitelů ojetých elektroaut. Od benzinek v mém případě určitě, protože nabíjím jen doma ;-) . Příští týden slavím 9 let od osvobození od práce.
Ještě jednou díky za příspěvek a pochopení. Já to nadšení měl více o motorkách. Když ještě dneska slyším ječet japonský čtyřválec tak koukám na silnici odkud to vystřelí. Většina aut pak ve srovnání s motorkou mi připadala poněkud sterilní na zážitky.
V pohodě, dobrý... Když lidi mají různý názory a říkají si je slušně, tak je to to nejlepší, o to jde...
Já elektriku taky pomalu přijímám, nejsem teda nadšenej fanda, ale taky už nejsem odmítač. Někdy mě i docela irituje taková ta staromilská nevstřícnost vůči EV, která se tady na serveru často objevuje... Podle mě tihle lidi sami změněj názor, akorát k tomu ještě budou potřebovat ještě nějakej rok. Ale zase - elektrika dobrá a jednou bude třeba i vyjíždět ze zatáček na okruhu rychleji, ale když se objeví takový skvost jako tohle V12 od Ferrari, tak mi to připomene, co na autech a klasických motorech miluju... Ten zvuk, tu živočišnou sílu... Proti tomu je elektrika vždycky spíš klinická, laboratorní... Za sebe uznávám dobrou elektriku (resp. se zájmem sleduju, že už se objevují slušná elektrická auta) a zároveň nostalgicky miluju parádní benzíny... jsem rád, že zažiju dobu, kdy tyhle dva světy budou existovat naráz. A nějakou dobu zkusím mít to nejlepší z obou světů... uvidíme.
Mám takový pocit, že moje příspěvky u Tebe vyvolávají jakousi neurotickou reakci, pak bude asi lepší, když moje plky budeš ignorovat ;-) . Neobjektivní samozřejmě jsem, píšu jen své subjektivní názory a myšlenky. Ještě jsem zatím neobjevil jedinou a správnou pravdu.
Chápu různé náhledy každého člověka. Prostoru pro diskuzi o EV je na tomto serveru jistě dost a myslím, že pod článkem o autě legendární značky s V12 se zrovna moc nehodí a za každou cenu jí sem zatahovat již hraničí minimálně se silnou neobjektivitou ne-li s počínající duševní poruchou.
Podle mě je to trošku generační věc - pro mě (44 let) je Ferrari stále modlou, protože si mi líbí od dětství. Někdo, komu je dnes 17, to třeba bude mít jinak, tam je celkově asi chladnější vztah k vlastnictví auta a je tam větší příchylnost k elektru.
Ovace od okolí - opět, ta samá generační věc. Ale výjimečné auto za 10 mega furt budí ohlas... A nelze srovnávat Ferrari, které stojí 10 mega a vyrobí se jich řádově stovky či nízké tisíce, s elektrem, které brzy bude představovat totální masovku, budou to mít prostě všichni. To Ferrari bude vždy trčet. Navíc i to Ferrari jednou přijde s kompletním elektrem, a pak to prostě bude zase výjimečné Ferrari mezi stádem masových krabic... Podle mě srovnávat exkluzivní sportovní automobilky s (brzo) masovým druhem pohonu jsou hrušky a jabka.
No a jinak - Ferrari bývala relativně malá auta i dřív. A třeba takové Lambo, které je dnes dost respektované, to byla v 80. letech šílená auta, nepohodlná, neuřiditelná, s amatérským interiérem... prostě taky tzv. nesplňovala požadavky "normálních" lidí... Takhle to myslím nefunguje. Sporťáky dnes určitě nemají problém proto, že jsou malé. Resp. oni ten problém nemají vůbec, jak Lambo, tak Ferrari, jsou na historických rekordech a i šíleně drahá auta (Sián) jsou rozebraná dřív, než spatří světlo světa...
V pohodě, je to jen směska mých pocitů, které jsou hozeny do pár řádek.
Jakýkoliv model od Ferrari býval modlou, ale myslím že teď už to neplatí (podle mě nejsou nahrazeny modlou Tesla) a je to ovlivněno možná i tím, že jejich auta jsou na dnešní standardy malá. Druhá věc je, že už nepřináší takové ovace od okolí. Proto jsem psal o elektroautech, které (pro mě) přinášejí cosi jako uspokojení (opět pro mě) z jejich vlastnictví, i když samozřejmě mají spoustu nevýhod a není možné aplikovat návyky z aut poháněných spalovacím motorem.
Sorry, ale tohle je trošku zvláštní příspěvek hned z několika důvodů.
Za prvé, ano, auta rostou. Ale co to má společného se sporťáky? Sportovní auta typu Ferrari byla výjimečná a nedostupná už tehdy - to nikdy nebyly žádné masovky. A menší lehké a levné sportovní vozy máš i teď - věci jako BRZ a tak.
Exkluzivní sporťáky si prostě kupují bohatí lidé, což často byli a jsou fotbalisti, lidi ze showbizu (což jsou taky youtubeři) a tak... To se nemění.
A "svoboda od benzínek" - jednak o tom pod tímhle úžasným Ferrari nikdo nemluví, takže moc nechápu tu zmínku, ale když už, tak momentálně ještě vidím EV jako víc omezující než ICE... právě kvůli nedostatečné síti dobíjení a tzv. range anxiety.
Si člověk říká, co jednoho nutí takhle obsesivně "bojovat" proti jednomu koncernu a "zkratovozům". Tomu musel někdo v Passatu kdysi přejet štěně a ještě zacouvat, to není jinak možný. A někdo s elektrickou sekačkou tomu zatleskal.
"Myslím si, že díky tomu se přetvořil "sen obyčejného člověka" o autu na obludnou krabici a malé sporťáky jsou oblíbené pouze u fotbalistů nebo youtuberů z méně rozvinutých zemí. Elektroauto (včetně Tesly) má spoustu nevýhod, ale dává svobodu od benzínek a (asi) i od servisů - podle mého názoru to nejsou žádné modly a zachránci lidského rodu."
To bych od tebe upřímně nečekal.
Tvrdit, že sporťáky jsou výsadou fotbalistů nebo jůtůberů ze zaostalých států je velmi jednoduchá myšlenka, která mi k tobě nepasuje.
Osvobodit se od benzínek znamená přilnout k zásuvce? Nebo-li, to jsem rád, že už nejsem na koksu, teď mažu na heroinu?
Servisů se nezbavíš rozhodně, se vší elektronickou výbavou, co je v autech.
To si nemyslím. Někde jsem četl článek o tom jak v devadesátých letech začaly bobtnat auta (zvětšovat se), poté se to ještě zvýraznilo péčí o zdraví všech lidí, protože v rámci nárazových testů bylo potřeba všechno ještě zvětšit a vyfutrovat nárazovýma zonama. Myslím si, že díky tomu se přetvořil "sen obyčejného člověka" o autu na obludnou krabici a malé sporťáky jsou oblíbené pouze u fotbalistů nebo youtuberů z méně rozvinutých zemí. Elektroauto (včetně Tesly) má spoustu nevýhod, ale dává svobodu od benzínek a (asi) i od servisů - podle mého názoru to nejsou žádné modly a zachránci lidského rodu.
Naprostý souhlas. Teď jsem si pustil to video... Ten zvuk v člověku přímo vyvolává chuť žít, chuť strávit slunné odpoledne s takovými auty... Life-affirming sound, jak by se řeklo anglicky. Nevadí mi elektrická auta, chápu krok doby, ale tohle mi prostě žádné z nich nedá...
Ne ne, na plakáty dnes přeci patří Tesla, hned vedle Muskovi autobusty :-) Soudím tedy aspoň podle zdejších diskuzí, venku na silnicích to, naštěstí, ještě neplatí :yes:
Nádherný auto, mít ty peníze, tak vůbec neváhám. Jsem fakt rád, že Ferrari pořád ještě staví takové dechberoucí stroje... Auta, která si člověk může dát na plakát do garáže... Jak píše webpaja, některé věci nenahradíš. Ano, je to zbytečné. Ano, je to přepálené, hlučné, nepraktické... a právě proto je to sen. Těch nudných, utilitárních, tichých krabic je a bude všude jako nastláno...
Samozřejmě se určitě dnes dozvíme, že Tesla má lepší zrychlení, stejně tak story o zbytečném V12, který umí nahradit foukané V8, V/R6 a možná se najdou i tací, co vytáhnou R4 nebo R3.
Pro všechny ostatní tu je atmosféricky plněná V12 s monstrózním výkonem, vycizelovanou karoserií (jakkoliv se mi víc líbí F12 než Superfast, tady nemám připomínek) a celkovou hmotností pod 1,5t.
Jj, žlutá je super i když si myslím, že mu to bude slušet asi v jakékoliv barvě.
(Snad někomu nebudou vadit kulaté výdechy klimatizace :-) a těch 340, přece jenom 180 je bezpečnější. :D:D:D )
Balzám pro oko i duši, tady je svět ještě v pořádku.