Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 812 Competizione je tu. S V12, výkonem 830 koní a můžete ji mít i jako targu

Jan Zajíc
Diskuze (51)

Ferrari představuje nové provedení modelu 812. Nese přídomek Competizione a k dispozici bude ve dvou karosářských variantách.

Je tu totiž klasické kupé, ale i provedené s odnímatelným střešním panelem. To k novému označení dostalo ještě písmeno A - jmenuje se tedy Ferrari 812 Competizione A. 

O pohon se v obou případech stará vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který nabízí výkon 610 kW (830 koní) v 9250 min-1. Díky tomu jde o nejvýkonnější spalovací motor (hybridní pohony se tedy nepočítají), jaký se kdy v silničním Ferrari dosud objevil.

Video se připravuje ...

Italská automobilka se chlubí ještě schopností V12 točit až 9500 otáček za minutu, což je další prvenství v historii značky. Motor je spojený s upravenou sedmistupňovou automatickou převodovkou, která má řadit zase o něco rychleji.

Točivý moment dosahuje maxima v sedmi tisících, konkrétně 692 N.m. I díky tomu pak provedení Competizione akceleruje z klidu na stovku za 2,85 sekundy, na dvoustovku za 7,5 sekundy a rozjede se na víc než 340 km/h.

Ferrari dále zdůrazňuje, že se inženýři snažili dosáhnout co nejnižší hmotnosti, čehož výsledkem je suchá hmotnost 1487 kg. Hmotnost targy zatím automobilka neprozradila, stejně jako dynamické parametry. Ty však jistě budou podobně obdivuhodné jako u kupé. Střešní panel targy je mimochodem vyroben z lehkých uhlíkových vláken a po sundání ho lze snadno schovat do zavazadlového prostoru.

Video se připravuje ...

Italové kladli důraz i na aerodynamiku, což dokládá řada nápadných aerodynamických prvků. Zajímavý je hlavně pohled zezadu, který odhalí masivní difuzor s netradičními koncovkami výfuku, dále velké otvory v nárazníku a v případě kupé hliníkový panel místo zadního okna.

Vůz je standardně vybaven natáčením zadních kol nebo novou verzí systému Slide Slip Control, což je v podstatě speciální jízdní režim umožňující jízdu v řízeném a autem kontrolovaném smyku.

Cenu nových verzí 812 bohužel výrobce neprozradil. A nevíme ani, kolik kusů má v plánu postavit.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (51)

Doporučujeme

6. 5. 2021 17:17
Re: REDAKCI !!!!!!
Do nějakého množství reakcí to v diskusi přehledné je - příspěvky s "fajfkami" postupně ustupují doprava. A dokonce je vidět pozdní reakce na dřívější příspěvek.
6. 5. 2021 17:15
Re: REDAKCI !!!!!!
A články se nedají kloudně tisknout. To s tím starým také šlo. Mohli byste se na to, prosím, podívat? Děkuji.
6. 5. 2021 16:18
Taková krásná technická lahůdka
Je tam na koukání a slastné přemýšlení mnoho a mnoho aerodynamických řešení, nejen v článku zmíněný zadní difuzor. Je tu pře-důmyslné ofukování kol, která jsou součástí bočních povrchů, ale také čelní maska při zemi s decentními vodorovným a bočními splittery, difuzorem pod vůz, ....... Všechno jen zlepšující obtékání a zvětšující přítlak. A to všechno v nádherném "balení"(!!) - nenajde se nikde žádný monstrózní spojler, nebo dokonce pohyblivý ovládaný motorkem od nějakého "vymakaného" SW-u. Je to tvar daný pochopením přírody. A protože příroda je krásná, vyjde i to auto krásné - nenajde se nic, co by šlo jinak. Jak říkával Pininfarina: "Spojlery jen zmírňují nedokonalost tvaru."

Vypadá hodně do ruky, ale pro rohlíky bych s ním jezdit nechtěl. :-)
6. 5. 2021 13:16
REDAKCI !!!!!!
Proč pořád není vidět kdo na koho reaguje, když je trochu víc diskutujících ?
To nejde technicky nebo to neumíte nebo na to jenom kašlete ?
V předchozí verzi to šlo.
Ptám se už po několikáté, no asi marně, když to zřejmě z redakce nikdo nečte.
Že teď nejde použít kurzívu nebo tučné písmo bych i oželel, ale nevědět kdo na koho reaguje je podstatné a zásadně to degraduje diskuzi.
Avatar - Ji/Ri
6. 5. 2021 12:40
Re: Dál stavět sny
Určitě máš pravdu. Ale je tu možná i 95%ní menšina, co to má třeba jinak. ;-) Ono umět řídit Ferrari taky není úplně jednoduchá věc... od ovládání auta po řízení. Já bych v tomto případě byl možná trošku neškatulkářský. ;-)