Ferrari 812 Competizione je tu. S V12, výkonem 830 koní a můžete ji mít i jako targu
Ferrari představuje nové provedení modelu 812. Nese přídomek Competizione a k dispozici bude ve dvou karosářských variantách.
Je tu totiž klasické kupé, ale i provedené s odnímatelným střešním panelem. To k novému označení dostalo ještě písmeno A - jmenuje se tedy Ferrari 812 Competizione A.
O pohon se v obou případech stará vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který nabízí výkon 610 kW (830 koní) v 9250 min-1. Díky tomu jde o nejvýkonnější spalovací motor (hybridní pohony se tedy nepočítají), jaký se kdy v silničním Ferrari dosud objevil.

Italská automobilka se chlubí ještě schopností V12 točit až 9500 otáček za minutu, což je další prvenství v historii značky. Motor je spojený s upravenou sedmistupňovou automatickou převodovkou, která má řadit zase o něco rychleji.
Točivý moment dosahuje maxima v sedmi tisících, konkrétně 692 N.m. I díky tomu pak provedení Competizione akceleruje z klidu na stovku za 2,85 sekundy, na dvoustovku za 7,5 sekundy a rozjede se na víc než 340 km/h.
Ferrari dále zdůrazňuje, že se inženýři snažili dosáhnout co nejnižší hmotnosti, čehož výsledkem je suchá hmotnost 1487 kg. Hmotnost targy zatím automobilka neprozradila, stejně jako dynamické parametry. Ty však jistě budou podobně obdivuhodné jako u kupé. Střešní panel targy je mimochodem vyroben z lehkých uhlíkových vláken a po sundání ho lze snadno schovat do zavazadlového prostoru.

Italové kladli důraz i na aerodynamiku, což dokládá řada nápadných aerodynamických prvků. Zajímavý je hlavně pohled zezadu, který odhalí masivní difuzor s netradičními koncovkami výfuku, dále velké otvory v nárazníku a v případě kupé hliníkový panel místo zadního okna.
Vůz je standardně vybaven natáčením zadních kol nebo novou verzí systému Slide Slip Control, což je v podstatě speciální jízdní režim umožňující jízdu v řízeném a autem kontrolovaném smyku.
Cenu nových verzí 812 bohužel výrobce neprozradil. A nevíme ani, kolik kusů má v plánu postavit.
