Keramický hybrid z Japonska byl nadějí. Nestal se sériovým produktem, o to více stojí za pozornost četné použití novátorských řešení uvnitř i vně jinak masově vyráběného sedanu.
"Taký motor" se běžně používá v lodích, lokomotivách, tancích, stabilních dieselagregátech a myslím, že ho používají nebo určitě používaly i některé americké trucky. Motory Detroit Diesel, tuším.
On to není dvoutakt jako benzín, má normální vačkou ovládaný výfukový ventil, "dvoutaktním" způsobem - kanály - saje totiž jen čistý vzduch, vyplachování přímé, mazání tlakové oběžné. Takže co se týká smradu, je na tom úplně stejně jako normální čtyřtaktní diesel. Jen pracovní zdvih je každou otáčku, ne jako u čtyřtaktu každou druhou. Nevídaná účinnost u spalovacího motoru je až 55 %. Jedná se však charakterem o pomaloběžné, velkoobjemové motory, nejlépe fungující při stálém zatížení.
Až takhle může vypadat dvoutaktní diesel.
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-290769c15e2a739dded3b5cfcb888278
V tomhle tématu ještě stojí za připomínku že ty velké lodní motory taky fungují jen s minimem chlazení, právě díky vysoké účinnosti. To je ale dáno především jejich velkými rozměry
....Úprava povrchů se prý projevila zahřátím motoru na čtvrtinu obvyklých teplot ....
Marně dumám jakou teplotu si pod tímhle představit. Motor má běžně kolem 80°C, to znamená že ten japonský pracoval při dvaceti stupních ??
Ve Fahrenheitech to vyjde ještě absurdněji a v Kelvinech úplný nesmysl.
Možno mysleli štvrtinovú teplotu bežného motora bez chladenia - tých 80°C má riadne chladený motor nie? Ale súhlas, je to veľmi biedna formulácia a ťažko si pod tým niekto predstaví niečo konkrétne.
Ano, i CICNULA, tento Ovčáčkův taneční partner z modré ústřice a jeho milenec, má nárok na vyjádření názoru. Je to stinná stranka demokracie.
Kelímky odvez s tvým přítelem, mluvčím pana prezidenta, na homo zámek k mladýmu Stropnickýmu a spalte to tam v krbu, zatímco si budete na kožešině před zelenomodrými plameny vyměňovat vaše manžely
je fakt, ze jim to na hrade muselo dat praci vychlastat 30tis kelimkacu aby meli tolik kelimku.
my tohle delali kdysi davno na zabavach venku, chlastali jsme do roztrhani tela do tehdy povoskovanejch papirovejch kelimku, z nich staveli kominy a ty pak palili do rana nez prijel vlak.
Kdepak, to jsou pivní kelímky, ale použité od slivovice, proto tak hoří.... předpokládám, že se tu najde nějaký alkoholik, který ví, jak je smutné si nalít do toho malého panáku...
Diesel je budoucností automobilové dopravy. Bude jezdit na metan a pokud bude mít keramické součástky, tak tím lépe, protože se tím ještě zvýší jeho energetická účinnost.