teda čumím že externí nabíjení vodíkového auta je něco mimořádného. Fakt jsem myslel že to mají všechny hydrovozy úplně automaticky (až tolik jich není), navíc za ty prachy
Jo, 90 kg není 200 kg
ale ty minibaterky ve vodíkových osobácích budou myslím ve skutečnosti podstatně větší, s větší kapacitou než udávaných 1,5 kWh. Taková baterka slouží jako buffer a proto s hodně cykluje a je zatěžována velkými proudy. Její skutečná kapacita proto bude nejspíše několikanásobně vyšší
To je totez, co dela Toyota se svymi HEV od zacatku. Stav nabiti se pohybuje v rozmezi 40% - 80%, kvuli zivotnosti baterie. I tak tam maji realnou kapacitu oholo 1-1,5 kWh myslim.
Kdyby třeba 4 kWh baterka měla dodávat kolem 40 kW jako krátkodobou výpomoc a podobný výkon rekuperovat, byla by zatěžována proudy 10C. Nevím jak je to s životností v takovém případě ale nedělám si iluze. Proto si myslím že skutečná kapacita musí být mnohem větší než tahle udaná "cyklovací"
Udává se vždy skutečná jmenovitá kapacita. Prostě když vezmu ze svého Priusu baterku tak z ní vyždímám cca 1,2 kWh energie. Prius to tak nikdy neudělá. Pro něj ta baterka má jen 600W cirka.
třeba u elektromobilů se běžně udává celková kapacita a využitelná kapacita. Není mi teda moc jasné k čemu slouží údaj o celkové kapacitě když se nikdy nevyužije ale rozdíl mezi celkovou a využitelnou si tam nechávají snad jako rezervu pro případný pokles kapacity i kvůli hloubce cyklování.
U pidibaterek v hybridech sloužících spíše jako kondenzátor bych očekával obdobný scénář s tím, že ta využitelná část bude proti celkové výrazně menší
Pokud se pamatuju spravne, tak 8,8kWh baterie v mem Priusu vazi okolo 95kg. Ale to je model se zacatkem prodeje v roce 2016, netusim jak se to od te doby posunulo (kapacita vs. vaha)
The 4.4 kWh lithium-ion battery developed for the Prius Plug-in fits under the rear cargo floor and weighs 80 kg (180 lb). As a comparison, the nickel-metal hydride battery of the third generation Prius, which has a capacity of only 1.3 kWh, weighs 42 kg (93 lb).