Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Opel Vivaro se představuje ve verzi na vodík. Je to atypický hybrid

23 komentářů

Othello
teda čumím že externí nabíjení vodíkového auta je něco mimořádného. Fakt jsem myslel že to mají všechny hydrovozy úplně automaticky (až tolik jich není), navíc za ty prachy
Avatar - Anonym
Anonym
A na co jako by jim to mělo být? Nestačí jeden "bezemisní" pohon snad?
Nehledě na to, že Mirai 1 (nevím jak 2) má baterku z Prius HSD HEV.
Othello
Na co ? Úplně stejně jako u kazdého jiného plug-in hybridu, padesát kiláků s nulovou spotřebou PHM. Bohatě by stačilo připojení na 230V za pár kaček
Avatar - Anonym
Anonym
Ale proč proboha vozit další velkou baterii, když to auto jede "bezemisně" hned od prvního kilometru? Proč?
Othello
10 kWh není velká baterie
Avatar - Anonym
Anonym
Jenom že v Mirai stačí 10x lehčí. Taková 10kW bude vážit 150-200kg
Othello
to je pravda, i v nexu má jen cca 1,5 kWh

nicméně v tom opelu mi ta kombinace dává celkem smysl, už kvůli té zoufalé vodíkové infrastruktuře

Proč myslíš že 10 kWh váží 200 kg ? Kolik potom váží 100 kWh, dvě tuny ???
Avatar - Anonym
Anonym
Jen namátkově na internetu třeba😒br />
TECHNICKÉ PARAMETRY
Typ baterie: 48V, 200Ah, LiFePO4
Hmotnost: 90 kg
Rozměry: 580×483×220
Othello
Jo, 90 kg není 200 kg
ale ty minibaterky ve vodíkových osobácích budou myslím ve skutečnosti podstatně větší, s větší kapacitou než udávaných 1,5 kWh. Taková baterka slouží jako buffer a proto s hodně cykluje a je zatěžována velkými proudy. Její skutečná kapacita proto bude nejspíše několikanásobně vyšší
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je totez, co dela Toyota se svymi HEV od zacatku. Stav nabiti se pohybuje v rozmezi 40% - 80%, kvuli zivotnosti baterie. I tak tam maji realnou kapacitu oholo 1-1,5 kWh myslim.
Othello
Kdyby třeba 4 kWh baterka měla dodávat kolem 40 kW jako krátkodobou výpomoc a podobný výkon rekuperovat, byla by zatěžována proudy 10C. Nevím jak je to s životností v takovém případě ale nedělám si iluze. Proto si myslím že skutečná kapacita musí být mnohem větší než tahle udaná "cyklovací"
Avatar - Anonym
Anonym
Udává se vždy skutečná jmenovitá kapacita. Prostě když vezmu ze svého Priusu baterku tak z ní vyždímám cca 1,2 kWh energie. Prius to tak nikdy neudělá. Pro něj ta baterka má jen 600W cirka.
Othello
třeba u elektromobilů se běžně udává celková kapacita a využitelná kapacita. Není mi teda moc jasné k čemu slouží údaj o celkové kapacitě když se nikdy nevyužije ale rozdíl mezi celkovou a využitelnou si tam nechávají snad jako rezervu pro případný pokles kapacity i kvůli hloubce cyklování.

U pidibaterek v hybridech sloužících spíše jako kondenzátor bych očekával obdobný scénář s tím, že ta využitelná část bude proti celkové výrazně menší
traveldrive
Celková kapacita je krajšie číslo do reklamy.
Othello
jo to může být ono
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pokud se pamatuju spravne, tak 8,8kWh baterie v mem Priusu vazi okolo 95kg. Ale to je model se zacatkem prodeje v roce 2016, netusim jak se to od te doby posunulo (kapacita vs. vaha)
Othello
není tam ještě stará NiMH ?
Avatar - Anonym
Anonym
The 4.4 kWh lithium-ion battery developed for the Prius Plug-in fits under the rear cargo floor and weighs 80 kg (180 lb). As a comparison, the nickel-metal hydride battery of the third generation Prius, which has a capacity of only 1.3 kWh, weighs 42 kg (93 lb).
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je ale PHV postavene na 3. generaci Priusu, u nas se to na trh myslim ani nedostalo.
Xylo
Jen pro srovnání - ve Smartu je baterka 17,6 kWh a měla by vážit 148 kg.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ne, je to Li-Ion
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
spalováky by měly přejít do protiútoku, hybridobenzín do města a naftový motor na dálnici.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A na kraji mesta budou stanice, kde si clovek vymeni benzinovy motor za diesel a naopak? 😉