teda čumím že externí nabíjení vodíkového auta je něco mimořádného. Fakt jsem myslel že to mají všechny hydrovozy úplně automaticky (až tolik jich není), navíc za ty prachy
Anonym
0
A na co jako by jim to mělo být? Nestačí jeden "bezemisní" pohon snad?
Nehledě na to, že Mirai 1 (nevím jak 2) má baterku z Prius HSD HEV.
Othello
0
Na co ? Úplně stejně jako u kazdého jiného plug-in hybridu, padesát kiláků s nulovou spotřebou PHM. Bohatě by stačilo připojení na 230V za pár kaček
Anonym
1
Ale proč proboha vozit další velkou baterii, když to auto jede "bezemisně" hned od prvního kilometru? Proč?
Othello
0
10 kWh není velká baterie
Anonym
1
Jenom že v Mirai stačí 10x lehčí. Taková 10kW bude vážit 150-200kg
Othello
0
to je pravda, i v nexu má jen cca 1,5 kWh
nicméně v tom opelu mi ta kombinace dává celkem smysl, už kvůli té zoufalé vodíkové infrastruktuře
Proč myslíš že 10 kWh váží 200 kg ? Kolik potom váží 100 kWh, dvě tuny ???
Anonym
0
Jen namátkově na internetu třeba😒br />
TECHNICKÉ PARAMETRY
Typ baterie: 48V, 200Ah, LiFePO4
Hmotnost: 90 kg
Rozměry: 580×483×220
Othello
0
Jo, 90 kg není 200 kg
ale ty minibaterky ve vodíkových osobácích budou myslím ve skutečnosti podstatně větší, s větší kapacitou než udávaných 1,5 kWh. Taková baterka slouží jako buffer a proto s hodně cykluje a je zatěžována velkými proudy. Její skutečná kapacita proto bude nejspíše několikanásobně vyšší
JirkaVejrazka
1
To je totez, co dela Toyota se svymi HEV od zacatku. Stav nabiti se pohybuje v rozmezi 40% - 80%, kvuli zivotnosti baterie. I tak tam maji realnou kapacitu oholo 1-1,5 kWh myslim.
Othello
0
Kdyby třeba 4 kWh baterka měla dodávat kolem 40 kW jako krátkodobou výpomoc a podobný výkon rekuperovat, byla by zatěžována proudy 10C. Nevím jak je to s životností v takovém případě ale nedělám si iluze. Proto si myslím že skutečná kapacita musí být mnohem větší než tahle udaná "cyklovací"
Anonym
1
Udává se vždy skutečná jmenovitá kapacita. Prostě když vezmu ze svého Priusu baterku tak z ní vyždímám cca 1,2 kWh energie. Prius to tak nikdy neudělá. Pro něj ta baterka má jen 600W cirka.
Othello
0
třeba u elektromobilů se běžně udává celková kapacita a využitelná kapacita. Není mi teda moc jasné k čemu slouží údaj o celkové kapacitě když se nikdy nevyužije ale rozdíl mezi celkovou a využitelnou si tam nechávají snad jako rezervu pro případný pokles kapacity i kvůli hloubce cyklování.
U pidibaterek v hybridech sloužících spíše jako kondenzátor bych očekával obdobný scénář s tím, že ta využitelná část bude proti celkové výrazně menší
traveldrive
1
Celková kapacita je krajšie číslo do reklamy.
Othello
0
jo to může být ono
JirkaVejrazka
0
Pokud se pamatuju spravne, tak 8,8kWh baterie v mem Priusu vazi okolo 95kg. Ale to je model se zacatkem prodeje v roce 2016, netusim jak se to od te doby posunulo (kapacita vs. vaha)
Othello
0
není tam ještě stará NiMH ?
Anonym
0
The 4.4 kWh lithium-ion battery developed for the Prius Plug-in fits under the rear cargo floor and weighs 80 kg (180 lb). As a comparison, the nickel-metal hydride battery of the third generation Prius, which has a capacity of only 1.3 kWh, weighs 42 kg (93 lb).
JirkaVejrazka
0
To je ale PHV postavene na 3. generaci Priusu, u nas se to na trh myslim ani nedostalo.
Xylo
1
Jen pro srovnání - ve Smartu je baterka 17,6 kWh a měla by vážit 148 kg.
JirkaVejrazka
0
Ne, je to Li-Ion
KANKUNEN
0
spalováky by měly přejít do protiútoku, hybridobenzín do města a naftový motor na dálnici.
JirkaVejrazka
1
A na kraji mesta budou stanice, kde si clovek vymeni benzinovy motor za diesel a naopak? 😉
Nehledě na to, že Mirai 1 (nevím jak 2) má baterku z Prius HSD HEV.
nicméně v tom opelu mi ta kombinace dává celkem smysl, už kvůli té zoufalé vodíkové infrastruktuře
Proč myslíš že 10 kWh váží 200 kg ? Kolik potom váží 100 kWh, dvě tuny ???
TECHNICKÉ PARAMETRY
Typ baterie: 48V, 200Ah, LiFePO4
Hmotnost: 90 kg
Rozměry: 580×483×220
ale ty minibaterky ve vodíkových osobácích budou myslím ve skutečnosti podstatně větší, s větší kapacitou než udávaných 1,5 kWh. Taková baterka slouží jako buffer a proto s hodně cykluje a je zatěžována velkými proudy. Její skutečná kapacita proto bude nejspíše několikanásobně vyšší
U pidibaterek v hybridech sloužících spíše jako kondenzátor bych očekával obdobný scénář s tím, že ta využitelná část bude proti celkové výrazně menší