Profi
traveldrive
1
Celková kapacita je krajšie číslo do reklamy.
Přejít do diskuze
Udává se vždy skutečná jmenovitá kapacita. Prostě když vezmu ze svého Priusu baterku tak z ní vyždímám cca 1,2 kWh energie. Prius to tak nikdy neudělá. Pro něj ta baterka má jen 600W cirka.
To je totez, co dela Toyota se svymi HEV od zacatku. Stav nabiti se pohybuje v rozmezi 40% - 80%, kvuli zivotnosti baterie. I tak tam maji realnou kapacitu oholo 1-1,5 kWh myslim.
A na kraji mesta budou stanice, kde si clovek vymeni benzinovy motor za diesel a naopak? 😉
Ale proč proboha vozit další velkou baterii, když to auto jede "bezemisně" hned od prvního kilometru? Proč?
třeba u elektromobilů se běžně udává celková kapacita a využitelná kapacita. Není mi teda moc jasné k čemu slouží údaj o celkové kapacitě když se nikdy nevyužije ale rozdíl mezi celkovou a využitelnou si tam nechávají snad jako rezervu pro případný pokles kapacity i kvůli hloubce cyklování.
U pidibaterek v hybridech sloužících spíše jako kondenzátor bych očekával obdobný scénář s tím, že ta využitelná část bude proti celkové výrazně menší
U pidibaterek v hybridech sloužících spíše jako kondenzátor bych očekával obdobný scénář s tím, že ta využitelná část bude proti celkové výrazně menší
Jo, 90 kg není 200 kg
ale ty minibaterky ve vodíkových osobácích budou myslím ve skutečnosti podstatně větší, s větší kapacitou než udávaných 1,5 kWh. Taková baterka slouží jako buffer a proto s hodně cykluje a je zatěžována velkými proudy. Její skutečná kapacita proto bude nejspíše několikanásobně vyšší
ale ty minibaterky ve vodíkových osobácích budou myslím ve skutečnosti podstatně větší, s větší kapacitou než udávaných 1,5 kWh. Taková baterka slouží jako buffer a proto s hodně cykluje a je zatěžována velkými proudy. Její skutečná kapacita proto bude nejspíše několikanásobně vyšší
To je ale PHV postavene na 3. generaci Priusu, u nas se to na trh myslim ani nedostalo.
The 4.4 kWh lithium-ion battery developed for the Prius Plug-in fits under the rear cargo floor and weighs 80 kg (180 lb). As a comparison, the nickel-metal hydride battery of the third generation Prius, which has a capacity of only 1.3 kWh, weighs 42 kg (93 lb).
Pokud se pamatuju spravne, tak 8,8kWh baterie v mem Priusu vazi okolo 95kg. Ale to je model se zacatkem prodeje v roce 2016, netusim jak se to od te doby posunulo (kapacita vs. vaha)
Jen namátkově na internetu třeba😒br />
TECHNICKÉ PARAMETRY
Typ baterie: 48V, 200Ah, LiFePO4
Hmotnost: 90 kg
Rozměry: 580×483×220
TECHNICKÉ PARAMETRY
Typ baterie: 48V, 200Ah, LiFePO4
Hmotnost: 90 kg
Rozměry: 580×483×220
A na co jako by jim to mělo být? Nestačí jeden "bezemisní" pohon snad?
Nehledě na to, že Mirai 1 (nevím jak 2) má baterku z Prius HSD HEV.
Nehledě na to, že Mirai 1 (nevím jak 2) má baterku z Prius HSD HEV.
teda čumím že externí nabíjení vodíkového auta je něco mimořádného. Fakt jsem myslel že to mají všechny hydrovozy úplně automaticky (až tolik jich není), navíc za ty prachy
Kdyby třeba 4 kWh baterka měla dodávat kolem 40 kW jako krátkodobou výpomoc a podobný výkon rekuperovat, byla by zatěžována proudy 10C. Nevím jak je to s životností v takovém případě ale nedělám si iluze. Proto si myslím že skutečná kapacita musí být mnohem větší než tahle udaná "cyklovací"
to je pravda, i v nexu má jen cca 1,5 kWh
nicméně v tom opelu mi ta kombinace dává celkem smysl, už kvůli té zoufalé vodíkové infrastruktuře
Proč myslíš že 10 kWh váží 200 kg ? Kolik potom váží 100 kWh, dvě tuny ???
nicméně v tom opelu mi ta kombinace dává celkem smysl, už kvůli té zoufalé vodíkové infrastruktuře
Proč myslíš že 10 kWh váží 200 kg ? Kolik potom váží 100 kWh, dvě tuny ???
Na co ? Úplně stejně jako u kazdého jiného plug-in hybridu, padesát kiláků s nulovou spotřebou PHM. Bohatě by stačilo připojení na 230V za pár kaček