Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Před 60 lety vyjela první Octavia Combi. Víte, jak velký měla kufr? A že nabízela lůžkovou úpravu?

V červenci roku 1961 se v Kvasinách rozběhla výroba první Škody Octavia Combi. Víte, že nabízela i lůžkovou úpravu?
Zpět na článek
18. 6. 2021 13:06
Avatar - Dinar
18. 6. 2021 13:06
Nostalgie,
přesně takovým červeným kombíkem mě otec vozíval začátkem sedmdesátých let do školky. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
18. 6. 2021 15:25
ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
Njn, co v té době vypadalo zřejmě jako modernizace je s odstupem více než 50 let docela hrůza.
Rozbalit vlákno
6
18. 6. 2021 16:16
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
I tehdy odsouzeno jak veřejností, tak opatrně i v motor. médiích, tedy SM a Automobil. Nebyl internet ani mobily a SMS, tak se vše odehrávalo na bázi "nad dopisy diváků". Estetické cítění měli lidé i před 50ti lety. :-)

Napadá mě, že si někdo podal zlepšovací návrh, vyčíslil úspory, zatáhl prachy, část odevzdal, aby to prošlo a hnusota byla na světě. :-)
Avatar - žlababa
18. 6. 2021 16:37
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
Myslím, že šlo čistě jen o to, aby se použily nějaké díly společné s tehdejší hlavní seriovou výrobou Š100. Těch kombíků se tehdy už vyrábělo relativně málo, a světla byla od externích dodavatelů, takže udržování jejich výroby mohlo být skutečně dost drahé.
Zatímco neekonomičnost vlastní výroby malosérie se dá lehce zakamuflovat, u externích dodavatelů to tak moc dobře nejde.
Dost možná tak šlo o jeden z kroků, které udržely již neperspektivní model ještě na nějakou dobu při živote.
18. 6. 2021 19:46
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
Spíš asi šlo o tehdy nově se prosazující hledisko aktivní bezpečnosti. Ne, že by zadní lampy ze Š 100 z dnešního pohledu svítily dobře, ale přece jen měly podstatně větší plochu, než pidilucerničky první Octávky. :-)
18. 6. 2021 20:29
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
To bych neřekl, že blinkr nebo brzdovka má podstatně větší plochu a nakonec ani velikost plochy není primárním kritériem......a konkrétně ty stovkové stoplampy svítily úplně n*a*h*o*v*n*o.
18. 6. 2021 22:41
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
S poslení větou naprostý souhlas! :-)
18. 6. 2021 19:49
Je velmi zajímavé...
...jak dříve (po delá desetiletí) populární karosářská verze 3dv. kombíku se postupem času z hlediska zákazníků hledající praktický rodinný vůz stala naprosto absurdní myšlenkou. Poslední, kdo tento druh karoserie v Evropě vyráběl, byl tuším Ford (Escort I. generace) a Opel (poslední generace Kadettu). Pak ovšem ještě za života těchto modelů výrobci pochopili a rychle přišli i s opravdu praktickým 5dv. kombi. :-)
Rozbalit vlákno
5
18. 6. 2021 21:25
Re: Je velmi zajímavé...
Človek je tvor nespokojný. Chce stále viac a viac. V tej dobe bola maximálka 110 km/h dostačujúca, dnes je podaktorým málo aj 180.
18. 6. 2021 21:51
Re: Je velmi zajímavé...
To bylo víceméně rozhodnutí výrobců. I dnes by si 3dveřové kombi našlo nějakého kupce, jako tehdy, pokud by byla nižší cena o 20 - 30 tis. Kč, jak bylo zvykem, ve srovnání s 5dv. variantou. Neohromující prodeje (jen pro specifického zákazníka) a ekonomická nevýhodnost pro výrobce (snaha prodávat raději dražší model) postupně však tuto karosářskou variantu prakticky zlikvidovala.
18. 6. 2021 22:43
Re: Je velmi zajímavé...
Já si myslím, že ho zlikvidovala hlavně slábnoucí poptávka zákazníků. :-)
18. 6. 2021 23:22
Re: Je velmi zajímavé...
Ok, ...slábnoucí poptávka.....a já napsal "neohromující prodeje", řekl bych, že to má stejný význam.