Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
I tehdy odsouzeno jak veřejností, tak opatrně i v motor. médiích, tedy SM a Automobil. Nebyl internet ani mobily a SMS, tak se vše odehrávalo na bázi "nad dopisy diváků". Estetické cítění měli lidé i před 50ti lety. :-)
Napadá mě, že si někdo podal zlepšovací návrh, vyčíslil úspory, zatáhl prachy, část odevzdal, aby to prošlo a hnusota byla na světě. :-)
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
Myslím, že šlo čistě jen o to, aby se použily nějaké díly společné s tehdejší hlavní seriovou výrobou Š100. Těch kombíků se tehdy už vyrábělo relativně málo, a světla byla od externích dodavatelů, takže udržování jejich výroby mohlo být skutečně dost drahé.
Zatímco neekonomičnost vlastní výroby malosérie se dá lehce zakamuflovat, u externích dodavatelů to tak moc dobře nejde.
Dost možná tak šlo o jeden z kroků, které udržely již neperspektivní model ještě na nějakou dobu při živote.
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
Spíš asi šlo o tehdy nově se prosazující hledisko aktivní bezpečnosti. Ne, že by zadní lampy ze Š 100 z dnešního pohledu svítily dobře, ale přece jen měly podstatně větší plochu, než pidilucerničky první Octávky. :-)
Re: ten facelift zadních světel ze Š100 se fakt nepovedl
To bych neřekl, že blinkr nebo brzdovka má podstatně větší plochu a nakonec ani velikost plochy není primárním kritériem......a konkrétně ty stovkové stoplampy svítily úplně n*a*h*o*v*n*o.
...jak dříve (po delá desetiletí) populární karosářská verze 3dv. kombíku se postupem času z hlediska zákazníků hledající praktický rodinný vůz stala naprosto absurdní myšlenkou. Poslední, kdo tento druh karoserie v Evropě vyráběl, byl tuším Ford (Escort I. generace) a Opel (poslední generace Kadettu). Pak ovšem ještě za života těchto modelů výrobci pochopili a rychle přišli i s opravdu praktickým 5dv. kombi. :-)
To bylo víceméně rozhodnutí výrobců. I dnes by si 3dveřové kombi našlo nějakého kupce, jako tehdy, pokud by byla nižší cena o 20 - 30 tis. Kč, jak bylo zvykem, ve srovnání s 5dv. variantou. Neohromující prodeje (jen pro specifického zákazníka) a ekonomická nevýhodnost pro výrobce (snaha prodávat raději dražší model) postupně však tuto karosářskou variantu prakticky zlikvidovala.