Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Před 60 lety vyjela první Octavia Combi. Víte, jak velký měla kufr? A že nabízela lůžkovou úpravu?

14 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Njn, co v té době vypadalo zřejmě jako modernizace je s odstupem více než 50 let docela hrůza.
gil54
To bych neřekl, že blinkr nebo brzdovka má podstatně větší plochu a nakonec ani velikost plochy není primárním kritériem......a konkrétně ty stovkové stoplampy svítily úplně n*a*h*o*v*n*o.
gil54
I tehdy odsouzeno jak veřejností, tak opatrně i v motor. médiích, tedy SM a Automobil. Nebyl internet ani mobily a SMS, tak se vše odehrávalo na bázi "nad dopisy diváků". Estetické cítění měli lidé i před 50ti lety. 😄

Napadá mě, že si někdo podal zlepšovací návrh, vyčíslil úspory, zatáhl prachy, část odevzdal, aby to prošlo a hnusota byla na světě. 😄
traveldrive
Človek je tvor nespokojný. Chce stále viac a viac. V tej dobe bola maximálka 110 km/h dostačujúca, dnes je podaktorým málo aj 180.
Avatar - Dinar
Dinar
přesně takovým červeným kombíkem mě otec vozíval začátkem sedmdesátých let do školky. 😉
Arese
Spíš asi šlo o tehdy nově se prosazující hledisko aktivní bezpečnosti. Ne, že by zadní lampy ze Š 100 z dnešního pohledu svítily dobře, ale přece jen měly podstatně větší plochu, než pidilucerničky první Octávky. 😄
hzahza
Příspěvek podléhá schvalování.
hzahza
Příspěvek podléhá schvalování.
gil54
Ok, ...slábnoucí poptávka.....a já napsal "neohromující prodeje", řekl bych, že to má stejný význam.
Arese
Já si myslím, že ho zlikvidovala hlavně slábnoucí poptávka zákazníků. 😄
Arese
S poslení větou naprostý souhlas! 😄
gil54
To bylo víceméně rozhodnutí výrobců. I dnes by si 3dveřové kombi našlo nějakého kupce, jako tehdy, pokud by byla nižší cena o 20 - 30 tis. Kč, jak bylo zvykem, ve srovnání s 5dv. variantou. Neohromující prodeje (jen pro specifického zákazníka) a ekonomická nevýhodnost pro výrobce (snaha prodávat raději dražší model) postupně však tuto karosářskou variantu prakticky zlikvidovala.
Avatar - žlababa
žlababa
Myslím, že šlo čistě jen o to, aby se použily nějaké díly společné s tehdejší hlavní seriovou výrobou Š100. Těch kombíků se tehdy už vyrábělo relativně málo, a světla byla od externích dodavatelů, takže udržování jejich výroby mohlo být skutečně dost drahé.
Zatímco neekonomičnost vlastní výroby malosérie se dá lehce zakamuflovat, u externích dodavatelů to tak moc dobře nejde.
Dost možná tak šlo o jeden z kroků, které udržely již neperspektivní model ještě na nějakou dobu při živote.
Arese
...jak dříve (po delá desetiletí) populární karosářská verze 3dv. kombíku se postupem času z hlediska zákazníků hledající praktický rodinný vůz stala naprosto absurdní myšlenkou. Poslední, kdo tento druh karoserie v Evropě vyráběl, byl tuším Ford (Escort I. generace) a Opel (poslední generace Kadettu). Pak ovšem ještě za života těchto modelů výrobci pochopili a rychle přišli i s opravdu praktickým 5dv. kombi. 😄