Evropské prodeje meziročně rostou, srovnání s rokem 2019 však nadále ukazuje významný pokles. Z 10 nejžádanějších modelů si proti květnu 2019 prodejně pomohl jen jediný.
Vyrábí se pořád všichni elektro prckové od VW. Výroba končí až v září. Problém byl, že čekačka byla skoro rok, takže nešly objednat už od podzimu 2020.
Což je 21,1% z celkového součtu prvních desítek aut. :) Pěkný, pěkný. :) Na celkových prodejích v květnu 2021 se pak EV podílí 16%, fakt pěkný, jen za několik málo let je z podílu 0,01% na 16%. Za pět let to bude 50%. :yes:
Docela zajímavá jsou čísla z Německa - celkem registrováno 230 635 kusů, z toho čistá EV 26 800 kusů a plug-in hybridy 27 200. Podíl registrovaných elektrovozů ze všech registrací je tedy 11,6 %, což bude zřejmě blízko polovině všech prodaných EV v Evropě. Největší nárůst prodejů má značka SMART (+481 %) a Seat (113 %) a Mini (92 %). Chci jen zopakovat, že Smart (ať už ForTwo nebo ForFour) se prodává už jen jako EV a především jako "předváděčky (6 měsíců staré a do 2 tis km najeto) za ceny od 14 tisíc Euro. Zajímavá je tato informace : "Thousands of family-run dealerships are in immediate danger of going bankrupt," he told Automotive News Europe." Tedy tisíce dealerství jsou ohroženy bankrotem.
Zdroj : https://europe.autonews.com/…-rebounds-37-may
Proč bych měl mít radost? Ty prodeje EV jsou v Německu takové, protože je tam jejich prodej dotován. Už jsem to uváděl mockrát, ale zopakuju - Němec koupí Smarta za 14,5 tisíce Euro a dostane zpátky 9 tisíc Euro (od státu 6 tisíc a 3 tisíce od výrobce společně s dealerem). Jeho náklad na nákup pidiEV je tedy cca 140 tisíc Kč. Nevím situaci u Fiatu 500e, ale asi to tam bude podobné, i když ten má větší baterku. Po třech letech to prodá (většinou přes dealera) a pokud je cena někde u 8 tisíc tak se to prodá okamžitě. Pokud uvažujeme, že výkupem dostane (dejme tomu) 5,5 tisíce Euro, pak jeho pořizovací hodnota byla 0 Kč. To že rodinná dealerství jsou před bankrotem jsem ještě nikde neviděl a dost mě to překvapuje, když tady pořád někdo huláká, že musíme podnikatele v těžké době "podržet" stejně jako v Německu.
Přesně. Jakmile na kterémkoliv trhu skončí dotace, nebo státní diskriminace normálních aut, prodeje EV se okamžitě vypaří jak pára nad hrncem! :-[]:no:
Na to už je pozdě. Přání otcem myšlenky, co? :) Já jsem rád, že bohaté státy tuto akci dotují, proto se mohla za 8 let elektromobilita posunout. V roce 2012 byl KeiCar iMiev s dojezdem 100km, výbavou fabia junior a velikostí mezi smartem a citigoe za 900k, dnes za 800 lze koupit auto s 3x takovým dojezdem, v plné výbavě a velikostí o dvě třídy výše. Za takových 5 let už nebude potřeba absolutně žádná dotace.
Jasně, protože normální auta už euroúředníci svými zvrácenými daněmi, poplatky a zákazy vjezdu do měst ve výrobních priogramech automobilek vyhubí... :-O
Hele a pokud od toho odečteš tu dotaci na EV po třetí tak ten zákazník bude dokonce v plusu. :-)
Těch 14 000€ určitě není cena smarta před dotací. Za to se neprodával ani spalovák.
Píšu to výše - jsou to předváděčky s 6 měsícema a max 2000 km na tacho. V STERN CENTER v Regensburgu jich měli asi 8 kusů v době, kdy jsem tam kupoval svého Smarta. To je důvod proč se (asi nejen) v květnu prodej Smartů tak zvýšil. Tenhle by měl být tedy max 3 tisíce km https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Tak jsi mě navnadil a prohlížel jsem si na webu s ojetými auty ty Smarty. Upřímně - nemám z toho dobrý pocit. Za prvé jsou neskutečně drahé. A za druhé jsou strašně malinké. Já bych se v tom bál. Auta má být kus. Další věc, že mi to připadá jako by se to mělo v zatáčce převrátit. Nevím no. Chudého zájemce o EV ježdění to neuspokojí. Snad kdyby to stálo něco kolem 50 tisíc, tak by se to dalo postavit před barák a jezdit v tom kolem komína. Dál bych se strašně bál.
klobuk dole... aj v reale hodne pekne auta... toto sa koncernu podarilo... ziadna hra na scifi ako u vacsiny elektrickej konkurencie ale vzhladovo ide o uplne seriozne kusky ( navyse s moznostou 4 kolky v top kombinaci ) takze ich uspechu sa nedivim vw, skoda ... :yes: