Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda benzinovou Škodou Kodiaq RS: Nafta může chybět, má ale důstojného nástupce

Facelift Kodiaqu se nejvíce podepsal na derivátu RS. Kromě řady drobných inovací totiž vyměnil naftové biturbo za benziňák.
Zpět na článek
5. 7. 2021 12:10
5. 7. 2021 17:26
6. 7. 2021 12:46
6. 7. 2021 15:48
5. 7. 2021 19:58
5. 7. 2021 12:52
5. 7. 2021 15:38
5. 7. 2021 17:34
5. 7. 2021 18:15
6. 7. 2021 12:38
6. 7. 2021 19:27
6. 7. 2021 12:35
4. 10. 2021 21:33
Avatar - KANKUNEN
5. 7. 2021 08:36
EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Výměna nafty za benzín u gazíka je cesta k omezení prodeje. To chtějí jako nahrávat Enyaqu? Za chvíli bude benzín i v dodávkách a požere to 15.
Rozbalit vlákno
74
5. 7. 2021 09:13
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Jojo, je to velky uspech jezdit dalnici za 9 na sto a mesto za 12… :-!
Pokrok nezastavis.
5. 7. 2021 10:19
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Treba to brat v kontexte vykonov. 9l za zrychlenie 6,5 s a maximalku 240 v benzinovej krabici je asi ok. Pre mna je napr. neakceptovatelny ten dizajn. Od kedy to vyslo na trh hovorim tomu Kübelwagen.
5. 7. 2021 10:34
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Lenze to zrychlenie na dialnici vyuzijes raz za cestu, mozno ani to nie (a maximalku u nas vobec nie). Spotreba 8.7L/100km pri ustalenej predpisovej 130tke je vela. Ja sice mam benzin, ale su skratka typy aut, kde nafta stale dava zmysel. A to by si mala uvedomit aj banda europarlamentnych darmozracov, ze tych par gramov CO2 nestoji za spotrebu vyssiu o ~3 litre...
5. 7. 2021 12:18
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Rozdíl mezi deseti benzinu a osmi nafty je cca koruna na km. Pro soukromé užití je to 2000 korun při 2000 km za měsíc. To asi kupce auta jako je tohle nezruinuje.
5. 7. 2021 14:31
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Jak vravi jeden moj kamarat: "2000 korun mat, alebo 2000 korun nemat, to uz je 4000 korun!" :-)
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:20
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Tvůj kamarád matematiku neumí co? :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
6. 7. 2021 14:23
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
To je (hodne) stare zidovske uslovi, s kamaradovou znalosti matematiky to uplne nesouvisi :)
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 15:00
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ja vím. Proto je tam ten smajlík.
5. 7. 2021 14:41
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Kupce asi nezrujnuje ale 2/3 majitel už nebude moc rád že musí vyhodit každý rok 30 tisíc oknem kvůli lepší dynamice a to počítám stejně jako ty ty 2l/100km a jen 24tkm/rok ne víc.Pojedeš na nákupy do D kde cena benzínu je výrazně větší než u nafty
5. 7. 2021 15:35
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Dvě třetiny majitel je mi u dvě třetiny zadku ;-)
5. 7. 2021 19:18
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
1:Mig já to blbě napsal.Myslel jsem druhý,třetí majitel.Už u mé octy si snad půlka lidí myslí že 10l je normální průměr copak u kodiaga.2:Mikesus no guma jako guma a to si myslí většina.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 19:36
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Doufám, že většina ne, ale obávám se toho, ze to je pravda.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:21
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Kdyz na to nemá, tak to nemusí kupovat. Už jsme u toho, koupíme auto za mega a pul, ale pak není ani na pneumatiky.
6. 7. 2021 08:52
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Otázkou je samotná spolehlivost benzín vs diesel. Nafta má turba 2. Potřebovala nafta adblue? Nechce se mi to hledat.
5. 7. 2021 15:36
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Beriem tvoje argumenty - su racionalne. Na druhej strane si myslim, ze vacsina tych, co do tohto RS pojdu, budu hovorit, ze do nafty by uz nesli. Ja som po troch naftach kupil teraz zene preplnovany benzin a popravde asi idem do benzinu aj pre mna. Nebude to asi zrat 5.1, ale uz mi na tom az tak nezalezi.
Avatar - xxc
5. 7. 2021 19:58
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
vam mozno nezalezi, ale ostatnym ludom by mohlo, co ziju na tejto planete :-) kvoli takym ludom sa vymyslaju vselijake ekologicke normy a limity, lebo im na zivotnom prostredi nezalezi
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 20:15
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Cim min dieselu, tim menší zátěž na prostředí. Emise nejsou jen CO2
6. 7. 2021 18:57
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ako pise Mikesus, co2 nie su jedine skodliviny. A zdaleka nie je tak nebezpecne. A tych ostatnych, oxidy dusika, siry, sadze maju diesle viacej.
5. 7. 2021 10:25
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Za toľko jazdí aj benzínový SsangYong Korando s 1,5-kou a ľudia to kupujú. :D
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2021 11:59
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Jo jenže stojí 390 000 :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
5. 7. 2021 12:06
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Jo, ale ten stojí pár šupů. Tohle je velké auto, které kupují majetnější zákazníci. Kodiaq nemá ani hybrid a co hůř, aktuálně je má Škoda k dispozici leda ten jejich PHEV nesmysl s 1,4 TSI.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2021 16:24
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ten PHEV nesmysl patří mezi nejlepší PHEV, které jsou na trhu.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:22
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Fakt? Nějaký zdroj?
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2021 17:31
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Které jsou lepší, zejména z Evropy a/nebo do milionu?
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 18:25
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Tak mi řekni definici pro srovnání. Pak můžeme hodnotit. Takhle placnout je o ničem. Proto jsem chtěl ten zdroj.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2021 18:39
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Nemám zdroj, vycházím z dostupných testů, mé zkušenosti (přímo koncernové PHEV jsem nejel) a cenového srovnání. Dobré PHEV je podle mě cenově dostupné a dostatečně dimenzované a fungující v kterémkoli režimu (tedy ne 1.6 atmo a slabý elektromotor). Upřesním, že neřeším prémii, tam je to samozřejmě něco jiného.

Pokud Renoo kritizoval absenci HEV, tak s tím souhlas.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 19:29
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ok. Nejel jsi koncernove PHEV a srovnavas s ostatními, dle svých zkušeností. Které PHEV jsi tedy sám vyzkoušel?
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2021 20:45
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
XCeed a 2x 225koňový od PSA. Ale jestli se chceš hádat, jestli je Toyota lepší nebo ne, tak na to vážně nemám náladu. Mojí pointou bylo, že ten PHEV není vůbec špatný, technicky je dobře nadimenzovaný a spousta recenzantů i majitelů je s ním spokojena. Pokud šlo čistě o kritiku toho, že Škoda nemá na výběr víc hybridních ústrojí než jedno PHEV, tak s tím souhlasím.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 23:17
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Nechci. Jen se ptám, co jsi projel. A nevím, jak chces hodnotit PHEV, který jsi vůbec nejel.
A vůbec netuším, proč sem pleteš teď Toyotu. Ale jinak PHEV v RAV4 je určitě lepší než PEHV ve skodovkach. Tedy, pokud vezmeme jako hodnotící hledisko spolehlivost, vykon, spotřebu a plynulost. Ale to se o naladěni podvozku RAV4 bohužel říct nedá.
Ja jsem projížděl kromě tebou zmiňovaných ještě Ford PHEV, RAV4 a prius, pokud zůstaneme v mainstreamu. A rozhodně bych tedy ten 1.4TSI PHEV jako nejlepší neoznacil.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2021 23:28
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Věřil bych tomu, že je lepší, ale taky je to jiná cenová kategorie. Do milionu se těžko hledá PHEV poskytující více muziky než to koncernové. O tom fordím toho ale moc nevím, uznávám. Měl jsem možnost ho vyzkoušet, ale nějak nebyl důvod.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 07:17
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Mne spis zajímalo, jak chces hodnotit ten 1.4TSI PHEV, kdyz jsi ho nejel.
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2021 12:40
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Pokud testy tvrdí, že je stejný nebo lepší ve srovnání s hybridem od PSA, vedle kterého je lehčí a silnější v EV režimu, a jeho majitelé potvrzují dobře fungující hybridní režim, tak si to mám vyložit jak přesně?
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 15:04
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
No ohledně nekritických pohledů od majitelů VW bych byl opatrný. Ale jinak máš pravdu, je to hodně podobné jako to od PSA.
Treba taková optima PHEV, to bylo v EV módu hrozné.
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2021 15:16
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
A fordí plugin ti přijde lepší?
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 15:23
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Není tak výkonný v kombinaci, ale příjemnější na běžný provoz mi přišel. Pro někoho ovšem nevýhodu ma, že je podobný tomu od Toyoty, tedy přítomnost planetovky. V zátěži ale nějak virtuálně řadil, což bylo takové zvláštní, kdyz clovek čeká něco jineho. A při prázdné baterce byl úspornější.
6. 7. 2021 07:15
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
1,4tsi phev neni spatny jako pohon. Chybi 4x4 a hlavne to ma lehkej cumak...
5. 7. 2021 18:36
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Najlepší PHEV za cenu Kodiaqu RS a vlastne aj v rovnakej triede SUV má Toyota pri RAV4. Ale je to je fuk. Záujemca o Kodiaq RS nechce PHEV.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:19
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Emise není jen CO2. A to bude zde ten kámen úrazu nejspis
Avatar - Beefcake
5. 7. 2021 09:25
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Omg, nerev, kodiak nie je ziadny offroad len nafuknuty kombik s batohom. Pri offroadoch sa pouzival dlhe roky benzin. Dokonca bez turba.
Hlavne, ze je tam ten repro zvuk, to je dolezite.
Avatar - Ham.
5. 7. 2021 09:33
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Souhlas, sice je ten benzínový dvoulitr jeden z nejlepších ve třídě, ale i přesto měli nabídnout jak naftovou, tak benzínovou verzi, nechť rozhodnou zákazníci a ne výrobce.
5. 7. 2021 09:52
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Naftu nemají leda by Škoda dělala chip na 200hp TDI. Jasně že prodeje nebudou kdovíjaké ale o to asi jde.Kdyby aspoň dali ten nejsilnější 2l.
Avatar - Ham.
5. 7. 2021 10:19
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
"Čipování" je nesmysl, nový 2.0 TDI by prostě potřeboval druhé turbo jako jej měl starý motor aby jel nahoře i dole bez turbodíry.
5. 7. 2021 10:15
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Když píšeš jeden z nejlepších ve třídě, proč ne, ale který je horší, zrovna mě nic nenapadá.
Avatar - Ham.
5. 7. 2021 10:32
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Klidně každý benzínový dvoulitr na který si zrovna vzpomeneš
https://www.ukimediaevents.com/…year/results.php?…
5. 7. 2021 11:03
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
jo proč ne, ale jmenuj, at je od čeho se odpíchnout, mě žádnej nenapadá :-)
Avatar - Ham.
5. 7. 2021 11:08
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
V té soutěži EoTY máš hned dva (Infiniti, Honda).
5. 7. 2021 11:54
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ano něajký body tam jsou, ale stále nevím v čem jsou horší. Inf. možná, ale Honda? Lepší definice by asi byla, že nejsou vysloveně špatné.
Avatar - Ham.
5. 7. 2021 12:38
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Žádný přeplňovaný dvoulitr není v dnešní době tříválcových rachitiků špatná volba, v mainstreamu je to dokonce luxusní volba.
Samozřejmě v přímém srovnání jsou některé ty motory trochu horší některé trochu lepší.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
5. 7. 2021 17:03
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Poněkud nešťastné srovnání, DSG proti manuálu v přímce bohužel není moc vypovídající, takže nám to přímo k motoru moc neřekne :-(
Avatar - Ham.
5. 7. 2021 17:20
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Motory se snad projeví především právě v přímce. Když vynecháme zrychlení z nuly, kde má výhodu čtyřkolka a podíváme se na pružné zrychlení, kde má výhodu skoro o dva metráky lehčí CTR, tak rozdíl v dynamice mluví jasnou řečí bez ohledu na převodovku.
5. 7. 2021 20:17
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ale je přeci známo, že DSG je bez prodlev daleko rychlejší v akceleraci. Podívej se na novou I30n, má pochopitelně stejný motor s dvojspojkou i manuálem a v akceleraci je propastný rozdíl 5.9 vs 5.4, přestože s automatem je váha o něco větší.
Avatar - Ham.
6. 7. 2021 08:58
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Megane RS s manuálem vs Megane RS s dvojspojkou a silnějším motorem 3:0.
https://www.youtube.com/watch?…
6. 7. 2021 09:11
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
znám, a co je pointa?
Avatar - Ham.
6. 7. 2021 09:29
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Že rozdíl mezi manuálem a dvojspojkou je minimální a klidně ve prospěch manuálu (který navíc u Renaultu není žádná hitparáda).
6. 7. 2021 09:39
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Takže ať tak nebo tak máme tu neznámou a to je převodovka, takže prostě nejde určit kolik na tom zrychlení udělá motor a kolik převodovka. Jde určit který auto zrychluje lépe, ale ne kterej motor jede lépe. Nebudeme pochopetelně ani řešit to, že na srovnání je vrcholné naladění, ale debata začala u motoru 180kW, naproti tomu Honda pokud vím tak motor výkonově neštěpí, prostě už dlouhé roky má jeden výkon.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 09:50
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Jenom takový dotaz, co je u Renaultu hitparáda? :-[]
Avatar - Emel
6. 7. 2021 15:52
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Alpinka :)
6. 7. 2021 10:33
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ham O3rs na 1rs max 60,na 2rs 110,3rs 160,4rs 190 v manuálu a 7dsg to má jinak a už na 100 potřebuje 3rs ale pokud má launch control tak vyhrávají amaty
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:23
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Kdyz výrobce není schopen udělat naftu splňující emise, těžko to bude nabízet. Nebo si snad myslíš, že by se zbavili dieselu jen tak, kdyz v O4RS tu možnost dávají?
Avatar - Ham.
5. 7. 2021 17:58
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Jestliže je výrobce schopen udělat třílitrovou biturbo naftu splňující poslední emisní normy, tak z technického hlediska je dvoulitrová biturbo nafta otázkou chtění nikoliv schopností takový motor postavit. No a protože to chtění je silně oslabené politickou objednávkou, tak se nestaví i přes velmi dobré prodeje (viz článek).
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 18:22
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ok. Jeslti to není o schopnosti, pak je to ekonomická otázka. Jen tak ze srandy to ukoncovat nebudou.
6. 7. 2021 09:01
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Mikesus O4 rs ale váží o 200-250kg méně než kodiag.Optimální motor by pro tuto karoserii by byla V6 td nebo motor 2,5 z Rs3 aby to mohlo mít znak Rs a né 200koní co nedělá ani z octy sportovce.
6. 7. 2021 09:09
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ale no tak. Je to haldex, většinu času jede na přední kola, proto to nemůže mít ani motor podélně, ani nějaký extra výkon... celá koncepce auta je určená uložením motoru a pohonem všech /někdy/ kol...
6. 7. 2021 13:46
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Tak s V6 tdi by bylo kdyby to šlo úplně jiný náčiní a předchozí hodně byl používán na tahání vleků i fakt velkých.Ted tak vzít na to stejný sorento/santafe s 2.2
tdi.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 09:43
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ja ted neřeším, zda to má znak RS nebo ne. To je obecně u škodovky spis označení "RychlejšíSkoda". Já to nijak neberu jako nějaký sportovní model.
5. 7. 2021 10:53
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
V celkovém kontextu bych to tak skeptický neviděl, nové TSI je emisně čistější než relativně starší Bi-TDI, které nepřežilo poslední EU6 normu, navíc ani ten diesel spotřebou nijak nevynikal (reálně tak 9 litrů). A jiný TDI motor koncern jednoduše na MQB nemá, strop je a bude 147 kW. Tj. za mne lepší nahradit diesel benzínem než zrušit bez náhrady.
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2021 12:02
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Zbytečně lžeš. Bi-TDI nepřežil protože ho VW stáhlo z nabídky.
Emise jsou dnes řešitelné snadno, na to má VW dokonce zdvojený systém SCR.
Veškeré diesely které se neprodávají byl z nabídky staženy kvůli jakési kalkulaci, rozhodně ne proto, že by je lidi nechtěli kupovat.
Nelži, máš na víc.
5. 7. 2021 12:19
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
VW si udělal kalkulaci, kolik to bude celé stát a zda se to oplatí. Bi-TDI je extrémně drahý na to, do čeho se dává a za kolik se to pak prodává. Úpravy by přinesly další navýšení ceny. Tímhle tahem donutí zákazníky ke koupi varianty nového dvoulitru 147 kW. Všude ho vychvalují, tak to nějak překousnou. A reálně opravdu špatný není. Ostatně konkurence je na tom stejně. Všechno má plus minus stejné výkony.
V naftě Kodiaqu podle mně nic moc nechybí. Co dost chybí je moderní hybrid. Aktuálně jen PHEV. A třeba Kuga má svůj 2,5 hybrid a je to super motor. Ideál pro páprdy a žere reálně pod 6 litrů. Osobní zkušenost.
5. 7. 2021 13:31
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ono taky tech Kodiaqu RS se zavadama na motoru do 100tkm bylo hodne. Celkove vzato to BiTdi jelo, ale jinak bylo kompromisu az dost (hrubej chod, zavady, slozitost, vyrobni naklady, hmotnost a taky to nebylo nejuspornejsi...)
Avatar - Ozzman
5. 7. 2021 18:17
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Problémy s BiTDI? Povídej, to mne zajímá, když to vyšlo, na papíře to vypadalo fantasticky, zkoušel jsem to v Passatu a na zadek jsem si z toho nesedl i když to pomalé fakt nebylo, ale tenkrát jsem s tím jel za 9 cca (trochu svižněji) a právě takhle přefoukaný dvoulitr by mne asi děsil. Dříve se tu objevovaly obhajoby, že se nekazí, tak proto mne to zajímá, díky :)
6. 7. 2021 07:18
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Nebudu vytahovat Transportera, kde si lidi radsi kupujou 110kw a cipujou, ale co vim tak se cca 1/4 az 1/3 Kodiaqu RS vraci s problemama s motorem v zaruce v ramci 2 az 3 let
Avatar - Ozzman
6. 7. 2021 07:37
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
No, ale jaké problémy ?
6. 7. 2021 13:26
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
vim o turbech ale taky se to umelo pridrit. Menily se i polomotory...
Avatar - Ozzman
6. 7. 2021 19:25
Re: EKOLOGICKÁ KOMEDIE
Ou :/ skoda ..
5. 7. 2021 12:10
RS?
Motor je to optimální, jen by se to nemuselo jmenovat RS. Superb má 200kW a taky to žádné RS není.

Jel jsem s 2.0 TDI 110kW 4x4 manuál a s 2.0 TDI 140kW 4x4 DSG. 110kW mi přišlo celkem líné. 140kW jelo trochu lépe, ale mělo obrovskou turbodíru v nízkých otáčkách.

Nicméně i ta 110kW verze má v tak velkém těžkém SUV v nízkých otáčkách problémy. V terénu se mi motor i na tu extrémně krátkou jedničku několikrát pod plným plynem udusil a zhasnul... Při parkování naloženého dvouosého přívěsu se motor musel držet v takových otáčkách, že zachvilku byla cítit spojka.

Takovému autu by prostě slušel třílitrový naftový šestiválec.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:26
Re: RS?
Nebo takové auto není ani do terénu, ani na tahání tak těžkých přívěsů?
6. 7. 2021 12:46
Re: RS?
To auto malo dostať rovnaký výkon ako najvýkonnejší superb. Kde by sa asi zmestil ten V6 diesel? Na to to auto nemá platformu. A keby ho tam aj nejakú dajú tak za mokra by to snáď ani nezatáčalo.
Avatar - Emel
6. 7. 2021 15:48
Re: RS?
Obecný přístup u Kodiaqu byl jít spíš na jistotu s naddimenzovanou technikou... proto byla třeba i 1.4TSI s mokrým DSG a tak. Je ale fakt, BiTDI taky asi není vzor robustnosti.
Avatar - Beefcake
5. 7. 2021 19:58
Re: RS?
Tak to soudruzi z CR udelali nekde chybu. A motor to nebude.
Avatar - m.z.
5. 7. 2021 12:52
Kodiaq RS
Trochu mi uniká smysl názvu RS, u benzínu se 180kw v SUV.
Rozbalit vlákno
2
5. 7. 2021 14:54
Re: Kodiaq RS
Asi ano, na druhou stranu tahle motorizace se nabízí i v Porsche Macan, co je větší "prohřešek"?
Avatar - white label
6. 7. 2021 01:28
Re: Kodiaq RS
Macan měl R4 (jako základní motorizaci) původně pouze pro čínský a brazilský trh, postupně se ale R4 dostal i na EU trh. Já bych R4 do Macanu nedával, ale srovnávat to s Kodiaqem RS je trochu mimo, zatímco Macan má 2.0 R4 jako úplný základ, u KoRS je to naopak vrcholná motorizace. Navíc Macan teď dostane k tomu R4 +15kW.
Avatar - KANKUNEN
5. 7. 2021 13:34
No uršula a spol. by měli radost
V Bruselu řekli, že nafta ne a stádo souhlasně hýká. Když kupuju nejsilnější auto z nabídky, tak přece nechci jezdit za HTP. A když se na to šlape, rozdíl ve spotřebě roste tak, že nakonec v TSI jedeš v té koloně.
Rozbalit vlákno
28
5. 7. 2021 13:51
Re: No uršula a spol. by měli radost
Taky bych čekal, že TSI v Kodiaqu bude žrát i trávu kolem cesty, ale minimálně první testy nepotvrzují, že by to bylo proti Bi-TDI takové drama.

Koneckonců s 1.5 TSI v poslední Octavii jezdím při stejném stylu se spotřebou +- jako s 2.0 TDI dvě generace zpět.
Avatar - Ozzman
5. 7. 2021 18:01
Re: No uršula a spol. by měli radost
Za 4,5 na sto ? Octavie dvě generace nazpět byla 2 a ta jezdila za prd, protože Dieselgate :)
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 18:27
Re: No uršula a spol. by měli radost
Tak za 4.5 nemam problém jezdit se 180k benzínem. I to TSI věřím, že se tomu trochu přiblíží.
Avatar - Ozzman
5. 7. 2021 18:43
Re: No uršula a spol. by měli radost
ne, s hybrdním pohonem, né s čistě benzinem.

On srovnával s TDI Oktávkou, proč pleteš hybrid ? :D
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 19:30
Re: No uršula a spol. by měli radost
02 2.0TDI PD jezdila v průměru za 5-5.5. A to není pro 1.5 TSI nereálné. Ten hybrid je tu ve vláknem stejně smysluplnej jako tvé srovnání s 1.9TDI.
Avatar - Ozzman
5. 7. 2021 20:10
Re: No uršula a spol. by měli radost
Ja nesrovnavam s 1.9 tdi ale s tim, co psal stormrider, dve generace stary dvoulitr a ten za 4.5 jezdit umel i v superbu
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 20:13
Re: No uršula a spol. by měli radost
Mluvil jsi o O2 a tam byl jen 2.0TDI PD. Jinak 1.9TDI.
Ale ano, i ten uměl jezdit za 4.5, ale bezne to nebylo.
Avatar - Ozzman
5. 7. 2021 20:15
Re: No uršula a spol. by měli radost
On mluvil o 2 generace stare oktavce a ano, byl tam 2.0 PD i CR od cca 2008 a to byl dieselgate . Jde mi o to, ze 1.5 tsi za tohle bezne nejezdi a to i lehkou nohou
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 23:24
Re: No uršula a spol. by měli radost
Podle mne mluvil o 2 generace starším motoru, ale to je jedno. Myslím ze s 1.5TSI se dá dostat na 5.5 při hodně klidně jízdě.
6. 7. 2021 14:24
Re: No uršula a spol. by měli radost
Ano, měl jsem na mysli O2 a starší 1.9/2.0 TDI PD, běžně to jezdilo za cca 5,5 litru (4,5 se dalo, ale rozhodně to nebyl standard).

Minulý týden jsem náhodou jel s O2 2.0 TDI DSG BMM (8V motor s DPF), a tam jsem si právě uvědomil, že jezdí zhruba se stejnou spotřebou jako ta zmiňovaná 1.5 TSI.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 15:07
Re: No uršula a spol. by měli radost
Presne tak. O2 jezdila v dieselu bezne za 5.5, 1.9tdi byla nejčastěji o půl litru níže.
5. 7. 2021 20:23
Re: No uršula a spol. by měli radost
Pod 5,5 na sto jsem ted jezdil s Karoqem 1.5 tsi 110kW.
Mimo dalnici ale v kopeckach, klidanko
A to auto melo najeto 500km a ja jsem 300 pridal. Takze jde ocekavat, ze to jeste klesne, az se zajede.
Avatar - Roman Horký
5. 7. 2021 22:18
Re: No uršula a spol. by měli radost
Super. Ale já mám na dobrou noc rád tu O Budulinkovi.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 23:19
Re: No uršula a spol. by měli radost
Tak taky záleží, jestli to není jako bylo v naší O2. Která sice s hrdosti ukozaovala 4.5, ale při tankování to vycházelo na 5.5
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 23:25
Re: No uršula a spol. by měli radost
Máme v leonu 1.5tsi 96kw a pod 6 to jde velice zřídka. Myslím že tam to o moc níž než těch 5.5 nepůjde.
6. 7. 2021 11:01
Re: No uršula a spol. by měli radost
Jo jenze tenhle motor 110kW hlavne vypina dva valce a to dela celkem presne toho pul litru na sto dolu
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 12:19
Re: No uršula a spol. by měli radost
Vidíš, to mi nedošlo. No ale stejně si myslím, že níž už to moc nepůjde.
6. 7. 2021 10:52
Re: No uršula a spol. by měli radost
Tak spotřeba je závislá na stylu jízdy,dobrém stavu motoru,pneumatikách z výroby-snizeny val.odpor,typu paliva.Jeste auto zajed a je to.
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 12:18
Re: No uršula a spol. by měli radost
Myslis, že auto se 40tis km není zajeté?
Avatar - Beefcake
6. 7. 2021 14:43
Re: No uršula a spol. by měli radost
A je to tu, koncernboys sa hadaju, kto jazdi za menej :)
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 15:09
Re: No uršula a spol. by měli radost
Tím myslíš mně? Na to mám jiné benzínové auto, abych jezdil za min než s dieselem. :-[]
Jen dávám vlasrni zkusenosti s ruznymi auty. O Karoq moc nestojím, ale můžu srovnat s lednem 1.5tsi, proto jsem psal, ze o moc min si myslim, ze Karoq nepojede.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:29
Re: No uršula a spol. by měli radost
Není to jedine auto na trhu. Pokud chceš opici, musis mot na banány.
Ted se přesně ukazuje cilovka pro naftu. Chci to, ale nemám na provoz.
6. 7. 2021 07:21
Re: No uršula a spol. by měli radost
Hlavne je to uplne jedno. Ve firme jezdi 140kw tsi, jezdi to dlouhodobe mezi 8,2-9 a nikomu to nevadi. Pridat litr na RS a porad je to v “norme”.
6. 7. 2021 08:06
Re: No uršula a spol. by měli radost
Dnes je vraj moderné postaviť si naleštené auto do obývačky...
https://cdn.webnoviny.sk/…0/bez-nazvu1.jpg
https://img.joj.sk/…486c2cbf9d7106dd
Avatar - speedfred
6. 7. 2021 09:46
Re: No uršula a spol. by měli radost
Náhodou celkom parádička, do spálne by som to ale nedával.
My sme mali takto hodne dávno u kámoša motorky na zimu a chodili sme tam po večeroch debatovať.
6. 7. 2021 14:13
Re: No uršula a spol. by měli radost
Kankunen no htp asi né ale tsi ve fabce+Chip ze 110 na 130koní a kodiaq pojede na dálnici a nebude mít HP. :)
Avatar - Mikesus
6. 7. 2021 15:05
Re: No uršula a spol. by měli radost
Ono obecne SUV na dalnici ztrácejí dech a poradí si s nimi kdejakej slabší kombik. Jaké překvapení, když to tlačí vzduchu jak lokomotiva.
Avatar - Beefcake
6. 7. 2021 17:54
Re: No uršula a spol. by měli radost
Staci sa spytat motorkarov, aky vir vzduchu to vie spravit
5. 7. 2021 15:38
Změna nebude
Nevidím jediný důvod měnit stávající naftové RS za tohle benzínové... změn je pomálu, motor nepočítám, a předpokládám, že u bi-turba nebude tolik klesat cena.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
6. 7. 2021 12:40
Re: Změna nebude
To záleží... Na náladě trhu, na servisní náročnosti.
Avatar - Mikesus
5. 7. 2021 17:34
Konečně
Konečně tam dali důstojný motor. Není nic smesnejsiho, kdyz na přechodu zastavuje kodiaq rs, slyšíte to klepání dieselu, prejdete a za vámi se rozezní umělý zvuk "benzínové V8".
Navíc ta spotřeba nebude o tolik rozdílná, bi-tdi není vzorem nízké spotřeby. Jestli někdo má problém jezdit o 1kc na km vic, pak auto za mega a pul asi kupuje jen kvůli sousedům, aby záviděli.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
5. 7. 2021 18:15
Re: Konečně
Souhlas, sice ten BiTDI v Kodiaqu smysl měl, ale u RS verze s umělým zvukem je to takové... na oko :D Kdyby to byl prostě jeden z motorů na výběr, pro někoho, kdo tahá karavan je to asi lepší, než 110kw TDI.
5. 7. 2021 18:48
Re: Konečně
Prašť jak uhoď, SUV-RS mi stále príde ako chorá kombinácia.
Avatar - Emel
6. 7. 2021 12:38
Re: Konečně
Umělý zvuk je trapárna, no ale dá se to snadno vypnout.
Avatar - Ozzman
6. 7. 2021 19:27
Re: Konečně
Coz vetsina majitelu kodiaqu nedela :D a pak se rozleha ulici bublani V8 a pod ni traktor tdi :D
Avatar - Emel
6. 7. 2021 12:35
Re: Konečně
Hmm... Obecně jsem pro benzín, u Kodiaqu - pokud to má být auto na lítání do Alp a tak, tak bych se naftě nebránil. O BiTDI bych si ale musel něco nastudovat, možná je nový TDI Evo lepší varianta.
4. 10. 2021 21:33
škoda
Víte co je skvělý pomocník organizér do auta a za málo peněz? Já to využívám dnes a denně a už bych neměnila. Normální a prach obyčejná krabička na čaj https://www.firemnikrabicky.cz/…krabicky-na-caj/ . Hodím si tam veškeré malé blbosti co potřebuji. Jako jsou mince, žvýkačky, klíče atd. Dělá mi to velkou službu jakože, vážně :)
Rozbalit vlákno
0