Novinky
První jízda benzinovou Škodou Kodiaq RS: Nafta může chybět, má ale důstojného nástupce
121 komentářů
Motor je to optimální, jen by se to nemuselo jmenovat RS. Superb má 200kW a taky to žádné RS není.
Jel jsem s 2.0 TDI 110kW 4x4 manuál a s 2.0 TDI 140kW 4x4 DSG. 110kW mi přišlo celkem líné. 140kW jelo trochu lépe, ale mělo obrovskou turbodíru v nízkých otáčkách.
Nicméně i ta 110kW verze má v tak velkém těžkém SUV v nízkých otáčkách problémy. V terénu se mi motor i na tu extrémně krátkou jedničku několikrát pod plným plynem udusil a zhasnul... Při parkování naloženého dvouosého přívěsu se motor musel držet v takových otáčkách, že zachvilku byla cítit spojka.
Takovému autu by prostě slušel třílitrový naftový šestiválec.
Jel jsem s 2.0 TDI 110kW 4x4 manuál a s 2.0 TDI 140kW 4x4 DSG. 110kW mi přišlo celkem líné. 140kW jelo trochu lépe, ale mělo obrovskou turbodíru v nízkých otáčkách.
Nicméně i ta 110kW verze má v tak velkém těžkém SUV v nízkých otáčkách problémy. V terénu se mi motor i na tu extrémně krátkou jedničku několikrát pod plným plynem udusil a zhasnul... Při parkování naloženého dvouosého přívěsu se motor musel držet v takových otáčkách, že zachvilku byla cítit spojka.
Takovému autu by prostě slušel třílitrový naftový šestiválec.
Nebo takové auto není ani do terénu, ani na tahání tak těžkých přívěsů?
To auto malo dostať rovnaký výkon ako najvýkonnejší superb. Kde by sa asi zmestil ten V6 diesel? Na to to auto nemá platformu. A keby ho tam aj nejakú dajú tak za mokra by to snáď ani nezatáčalo.
Trochu mi uniká smysl názvu RS, u benzínu se 180kw v SUV.
Asi ano, na druhou stranu tahle motorizace se nabízí i v Porsche Macan, co je větší "prohřešek"?
Macan měl R4 (jako základní motorizaci) původně pouze pro čínský a brazilský trh, postupně se ale R4 dostal i na EU trh. Já bych R4 do Macanu nedával, ale srovnávat to s Kodiaqem RS je trochu mimo, zatímco Macan má 2.0 R4 jako úplný základ, u KoRS je to naopak vrcholná motorizace. Navíc Macan teď dostane k tomu R4 +15kW.
V Bruselu řekli, že nafta ne a stádo souhlasně hýká. Když kupuju nejsilnější auto z nabídky, tak přece nechci jezdit za HTP. A když se na to šlape, rozdíl ve spotřebě roste tak, že nakonec v TSI jedeš v té koloně.
Taky bych čekal, že TSI v Kodiaqu bude žrát i trávu kolem cesty, ale minimálně první testy nepotvrzují, že by to bylo proti Bi-TDI takové drama.
Koneckonců s 1.5 TSI v poslední Octavii jezdím při stejném stylu se spotřebou +- jako s 2.0 TDI dvě generace zpět.
Koneckonců s 1.5 TSI v poslední Octavii jezdím při stejném stylu se spotřebou +- jako s 2.0 TDI dvě generace zpět.
Za 4,5 na sto ? Octavie dvě generace nazpět byla 2 a ta jezdila za prd, protože Dieselgate 😊
Tak za 4.5 nemam problém jezdit se 180k benzínem. I to TSI věřím, že se tomu trochu přiblíží.
ne, s hybrdním pohonem, né s čistě benzinem.
On srovnával s TDI Oktávkou, proč pleteš hybrid ? 😁
On srovnával s TDI Oktávkou, proč pleteš hybrid ? 😁
02 2.0TDI PD jezdila v průměru za 5-5.5. A to není pro 1.5 TSI nereálné. Ten hybrid je tu ve vláknem stejně smysluplnej jako tvé srovnání s 1.9TDI.
Ja nesrovnavam s 1.9 tdi ale s tim, co psal stormrider, dve generace stary dvoulitr a ten za 4.5 jezdit umel i v superbu
Mluvil jsi o O2 a tam byl jen 2.0TDI PD. Jinak 1.9TDI.
Ale ano, i ten uměl jezdit za 4.5, ale bezne to nebylo.
Ale ano, i ten uměl jezdit za 4.5, ale bezne to nebylo.
On mluvil o 2 generace stare oktavce a ano, byl tam 2.0 PD i CR od cca 2008 a to byl dieselgate . Jde mi o to, ze 1.5 tsi za tohle bezne nejezdi a to i lehkou nohou
Podle mne mluvil o 2 generace starším motoru, ale to je jedno. Myslím ze s 1.5TSI se dá dostat na 5.5 při hodně klidně jízdě.
Ano, měl jsem na mysli O2 a starší 1.9/2.0 TDI PD, běžně to jezdilo za cca 5,5 litru (4,5 se dalo, ale rozhodně to nebyl standard).
Minulý týden jsem náhodou jel s O2 2.0 TDI DSG BMM (8V motor s DPF), a tam jsem si právě uvědomil, že jezdí zhruba se stejnou spotřebou jako ta zmiňovaná 1.5 TSI.
Minulý týden jsem náhodou jel s O2 2.0 TDI DSG BMM (8V motor s DPF), a tam jsem si právě uvědomil, že jezdí zhruba se stejnou spotřebou jako ta zmiňovaná 1.5 TSI.
Pod 5,5 na sto jsem ted jezdil s Karoqem 1.5 tsi 110kW.
Mimo dalnici ale v kopeckach, klidanko
A to auto melo najeto 500km a ja jsem 300 pridal. Takze jde ocekavat, ze to jeste klesne, az se zajede.
Mimo dalnici ale v kopeckach, klidanko
A to auto melo najeto 500km a ja jsem 300 pridal. Takze jde ocekavat, ze to jeste klesne, az se zajede.
Tak taky záleží, jestli to není jako bylo v naší O2. Která sice s hrdosti ukozaovala 4.5, ale při tankování to vycházelo na 5.5
Máme v leonu 1.5tsi 96kw a pod 6 to jde velice zřídka. Myslím že tam to o moc níž než těch 5.5 nepůjde.
A je to tu, koncernboys sa hadaju, kto jazdi za menej 😊
Není to jedine auto na trhu. Pokud chceš opici, musis mot na banány.
Ted se přesně ukazuje cilovka pro naftu. Chci to, ale nemám na provoz.
Ted se přesně ukazuje cilovka pro naftu. Chci to, ale nemám na provoz.
Hlavne je to uplne jedno. Ve firme jezdi 140kw tsi, jezdi to dlouhodobe mezi 8,2-9 a nikomu to nevadi. Pridat litr na RS a porad je to v “norme”.
Dnes je vraj moderné postaviť si naleštené auto do obývačky...
https😐/cdn.webnoviny.sk/…0/bez-nazvu1.jpg
https😐/img.joj.sk/…486c2cbf9d7106dd
https😐/cdn.webnoviny.sk/…0/bez-nazvu1.jpg
https😐/img.joj.sk/…486c2cbf9d7106dd
Kankunen no htp asi né ale tsi ve fabce+Chip ze 110 na 130koní a kodiaq pojede na dálnici a nebude mít HP. 😊
Nevidím jediný důvod měnit stávající naftové RS za tohle benzínové... změn je pomálu, motor nepočítám, a předpokládám, že u bi-turba nebude tolik klesat cena.
Konečně tam dali důstojný motor. Není nic smesnejsiho, kdyz na přechodu zastavuje kodiaq rs, slyšíte to klepání dieselu, prejdete a za vámi se rozezní umělý zvuk "benzínové V8".
Navíc ta spotřeba nebude o tolik rozdílná, bi-tdi není vzorem nízké spotřeby. Jestli někdo má problém jezdit o 1kc na km vic, pak auto za mega a pul asi kupuje jen kvůli sousedům, aby záviděli.
Navíc ta spotřeba nebude o tolik rozdílná, bi-tdi není vzorem nízké spotřeby. Jestli někdo má problém jezdit o 1kc na km vic, pak auto za mega a pul asi kupuje jen kvůli sousedům, aby záviděli.
Souhlas, sice ten BiTDI v Kodiaqu smysl měl, ale u RS verze s umělým zvukem je to takové... na oko 😁 Kdyby to byl prostě jeden z motorů na výběr, pro někoho, kdo tahá karavan je to asi lepší, než 110kw TDI.
Víte co je skvělý pomocník organizér do auta a za málo peněz? Já to využívám dnes a denně a už bych neměnila. Normální a prach obyčejná krabička na čaj https😐/www.firemnikrabicky.cz/…krabicky-na-caj/ . Hodím si tam veškeré malé blbosti co potřebuji. Jako jsou mince, žvýkačky, klíče atd. Dělá mi to velkou službu jakože, vážně 😊
Pokrok nezastavis.
Pokud Renoo kritizoval absenci HEV, tak s tím souhlas.
A vůbec netuším, proč sem pleteš teď Toyotu. Ale jinak PHEV v RAV4 je určitě lepší než PEHV ve skodovkach. Tedy, pokud vezmeme jako hodnotící hledisko spolehlivost, vykon, spotřebu a plynulost. Ale to se o naladěni podvozku RAV4 bohužel říct nedá.
Ja jsem projížděl kromě tebou zmiňovaných ještě Ford PHEV, RAV4 a prius, pokud zůstaneme v mainstreamu. A rozhodně bych tedy ten 1.4TSI PHEV jako nejlepší neoznacil.
Treba taková optima PHEV, to bylo v EV módu hrozné.
Hlavne, ze je tam ten repro zvuk, to je dolezite.
https😐/www.ukimediaevents.com/…year/results.php?…
Samozřejmě v přímém srovnání jsou některé ty motory trochu horší některé trochu lepší.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
tdi.
Emise jsou dnes řešitelné snadno, na to má VW dokonce zdvojený systém SCR.
Veškeré diesely které se neprodávají byl z nabídky staženy kvůli jakési kalkulaci, rozhodně ne proto, že by je lidi nechtěli kupovat.
Nelži, máš na víc.
V naftě Kodiaqu podle mně nic moc nechybí. Co dost chybí je moderní hybrid. Aktuálně jen PHEV. A třeba Kuga má svůj 2,5 hybrid a je to super motor. Ideál pro páprdy a žere reálně pod 6 litrů. Osobní zkušenost.