Treba to brat v kontexte vykonov. 9l za zrychlenie 6,5 s a maximalku 240 v benzinovej krabici je asi ok. Pre mna je napr. neakceptovatelny ten dizajn. Od kedy to vyslo na trh hovorim tomu Kübelwagen.
Lenze to zrychlenie na dialnici vyuzijes raz za cestu, mozno ani to nie (a maximalku u nas vobec nie). Spotreba 8.7L/100km pri ustalenej predpisovej 130tke je vela. Ja sice mam benzin, ale su skratka typy aut, kde nafta stale dava zmysel. A to by si mala uvedomit aj banda europarlamentnych darmozracov, ze tych par gramov CO2 nestoji za spotrebu vyssiu o ~3 litre...
Rozdíl mezi deseti benzinu a osmi nafty je cca koruna na km. Pro soukromé užití je to 2000 korun při 2000 km za měsíc. To asi kupce auta jako je tohle nezruinuje.
Kupce asi nezrujnuje ale 2/3 majitel už nebude moc rád že musí vyhodit každý rok 30 tisíc oknem kvůli lepší dynamice a to počítám stejně jako ty ty 2l/100km a jen 24tkm/rok ne víc.Pojedeš na nákupy do D kde cena benzínu je výrazně větší než u nafty
1:Mig já to blbě napsal.Myslel jsem druhý,třetí majitel.Už u mé octy si snad půlka lidí myslí že 10l je normální průměr copak u kodiaga.2:Mikesus no guma jako guma a to si myslí většina.
Beriem tvoje argumenty - su racionalne. Na druhej strane si myslim, ze vacsina tych, co do tohto RS pojdu, budu hovorit, ze do nafty by uz nesli. Ja som po troch naftach kupil teraz zene preplnovany benzin a popravde asi idem do benzinu aj pre mna. Nebude to asi zrat 5.1, ale uz mi na tom az tak nezalezi.
vam mozno nezalezi, ale ostatnym ludom by mohlo, co ziju na tejto planete :-) kvoli takym ludom sa vymyslaju vselijake ekologicke normy a limity, lebo im na zivotnom prostredi nezalezi
Jo, ale ten stojí pár šupů. Tohle je velké auto, které kupují majetnější zákazníci. Kodiaq nemá ani hybrid a co hůř, aktuálně je má Škoda k dispozici leda ten jejich PHEV nesmysl s 1,4 TSI.
Nemám zdroj, vycházím z dostupných testů, mé zkušenosti (přímo koncernové PHEV jsem nejel) a cenového srovnání. Dobré PHEV je podle mě cenově dostupné a dostatečně dimenzované a fungující v kterémkoli režimu (tedy ne 1.6 atmo a slabý elektromotor). Upřesním, že neřeším prémii, tam je to samozřejmě něco jiného.
Pokud Renoo kritizoval absenci HEV, tak s tím souhlas.
XCeed a 2x 225koňový od PSA. Ale jestli se chceš hádat, jestli je Toyota lepší nebo ne, tak na to vážně nemám náladu. Mojí pointou bylo, že ten PHEV není vůbec špatný, technicky je dobře nadimenzovaný a spousta recenzantů i majitelů je s ním spokojena. Pokud šlo čistě o kritiku toho, že Škoda nemá na výběr víc hybridních ústrojí než jedno PHEV, tak s tím souhlasím.
Nechci. Jen se ptám, co jsi projel. A nevím, jak chces hodnotit PHEV, který jsi vůbec nejel.
A vůbec netuším, proč sem pleteš teď Toyotu. Ale jinak PHEV v RAV4 je určitě lepší než PEHV ve skodovkach. Tedy, pokud vezmeme jako hodnotící hledisko spolehlivost, vykon, spotřebu a plynulost. Ale to se o naladěni podvozku RAV4 bohužel říct nedá.
Ja jsem projížděl kromě tebou zmiňovaných ještě Ford PHEV, RAV4 a prius, pokud zůstaneme v mainstreamu. A rozhodně bych tedy ten 1.4TSI PHEV jako nejlepší neoznacil.
Věřil bych tomu, že je lepší, ale taky je to jiná cenová kategorie. Do milionu se těžko hledá PHEV poskytující více muziky než to koncernové. O tom fordím toho ale moc nevím, uznávám. Měl jsem možnost ho vyzkoušet, ale nějak nebyl důvod.
Pokud testy tvrdí, že je stejný nebo lepší ve srovnání s hybridem od PSA, vedle kterého je lehčí a silnější v EV režimu, a jeho majitelé potvrzují dobře fungující hybridní režim, tak si to mám vyložit jak přesně?
No ohledně nekritických pohledů od majitelů VW bych byl opatrný. Ale jinak máš pravdu, je to hodně podobné jako to od PSA.
Treba taková optima PHEV, to bylo v EV módu hrozné.
Není tak výkonný v kombinaci, ale příjemnější na běžný provoz mi přišel. Pro někoho ovšem nevýhodu ma, že je podobný tomu od Toyoty, tedy přítomnost planetovky. V zátěži ale nějak virtuálně řadil, což bylo takové zvláštní, kdyz clovek čeká něco jineho. A při prázdné baterce byl úspornější.
Omg, nerev, kodiak nie je ziadny offroad len nafuknuty kombik s batohom. Pri offroadoch sa pouzival dlhe roky benzin. Dokonca bez turba.
Hlavne, ze je tam ten repro zvuk, to je dolezite.
Souhlas, sice je ten benzínový dvoulitr jeden z nejlepších ve třídě, ale i přesto měli nabídnout jak naftovou, tak benzínovou verzi, nechť rozhodnou zákazníci a ne výrobce.
Žádný přeplňovaný dvoulitr není v dnešní době tříválcových rachitiků špatná volba, v mainstreamu je to dokonce luxusní volba.
Samozřejmě v přímém srovnání jsou některé ty motory trochu horší některé trochu lepší. https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch?…
Motory se snad projeví především právě v přímce. Když vynecháme zrychlení z nuly, kde má výhodu čtyřkolka a podíváme se na pružné zrychlení, kde má výhodu skoro o dva metráky lehčí CTR, tak rozdíl v dynamice mluví jasnou řečí bez ohledu na převodovku.
Ale je přeci známo, že DSG je bez prodlev daleko rychlejší v akceleraci. Podívej se na novou I30n, má pochopitelně stejný motor s dvojspojkou i manuálem a v akceleraci je propastný rozdíl 5.9 vs 5.4, přestože s automatem je váha o něco větší.
Takže ať tak nebo tak máme tu neznámou a to je převodovka, takže prostě nejde určit kolik na tom zrychlení udělá motor a kolik převodovka. Jde určit který auto zrychluje lépe, ale ne kterej motor jede lépe. Nebudeme pochopetelně ani řešit to, že na srovnání je vrcholné naladění, ale debata začala u motoru 180kW, naproti tomu Honda pokud vím tak motor výkonově neštěpí, prostě už dlouhé roky má jeden výkon.
Ham O3rs na 1rs max 60,na 2rs 110,3rs 160,4rs 190 v manuálu a 7dsg to má jinak a už na 100 potřebuje 3rs ale pokud má launch control tak vyhrávají amaty
Kdyz výrobce není schopen udělat naftu splňující emise, těžko to bude nabízet. Nebo si snad myslíš, že by se zbavili dieselu jen tak, kdyz v O4RS tu možnost dávají?
Jestliže je výrobce schopen udělat třílitrovou biturbo naftu splňující poslední emisní normy, tak z technického hlediska je dvoulitrová biturbo nafta otázkou chtění nikoliv schopností takový motor postavit. No a protože to chtění je silně oslabené politickou objednávkou, tak se nestaví i přes velmi dobré prodeje (viz článek).
Mikesus O4 rs ale váží o 200-250kg méně než kodiag.Optimální motor by pro tuto karoserii by byla V6 td nebo motor 2,5 z Rs3 aby to mohlo mít znak Rs a né 200koní co nedělá ani z octy sportovce.
Ale no tak. Je to haldex, většinu času jede na přední kola, proto to nemůže mít ani motor podélně, ani nějaký extra výkon... celá koncepce auta je určená uložením motoru a pohonem všech /někdy/ kol...
Tak s V6 tdi by bylo kdyby to šlo úplně jiný náčiní a předchozí hodně byl používán na tahání vleků i fakt velkých.Ted tak vzít na to stejný sorento/santafe s 2.2
tdi.
V celkovém kontextu bych to tak skeptický neviděl, nové TSI je emisně čistější než relativně starší Bi-TDI, které nepřežilo poslední EU6 normu, navíc ani ten diesel spotřebou nijak nevynikal (reálně tak 9 litrů). A jiný TDI motor koncern jednoduše na MQB nemá, strop je a bude 147 kW. Tj. za mne lepší nahradit diesel benzínem než zrušit bez náhrady.
Zbytečně lžeš. Bi-TDI nepřežil protože ho VW stáhlo z nabídky.
Emise jsou dnes řešitelné snadno, na to má VW dokonce zdvojený systém SCR.
Veškeré diesely které se neprodávají byl z nabídky staženy kvůli jakési kalkulaci, rozhodně ne proto, že by je lidi nechtěli kupovat.
Nelži, máš na víc.
VW si udělal kalkulaci, kolik to bude celé stát a zda se to oplatí. Bi-TDI je extrémně drahý na to, do čeho se dává a za kolik se to pak prodává. Úpravy by přinesly další navýšení ceny. Tímhle tahem donutí zákazníky ke koupi varianty nového dvoulitru 147 kW. Všude ho vychvalují, tak to nějak překousnou. A reálně opravdu špatný není. Ostatně konkurence je na tom stejně. Všechno má plus minus stejné výkony.
V naftě Kodiaqu podle mně nic moc nechybí. Co dost chybí je moderní hybrid. Aktuálně jen PHEV. A třeba Kuga má svůj 2,5 hybrid a je to super motor. Ideál pro páprdy a žere reálně pod 6 litrů. Osobní zkušenost.
Ono taky tech Kodiaqu RS se zavadama na motoru do 100tkm bylo hodne. Celkove vzato to BiTdi jelo, ale jinak bylo kompromisu az dost (hrubej chod, zavady, slozitost, vyrobni naklady, hmotnost a taky to nebylo nejuspornejsi...)
Problémy s BiTDI? Povídej, to mne zajímá, když to vyšlo, na papíře to vypadalo fantasticky, zkoušel jsem to v Passatu a na zadek jsem si z toho nesedl i když to pomalé fakt nebylo, ale tenkrát jsem s tím jel za 9 cca (trochu svižněji) a právě takhle přefoukaný dvoulitr by mne asi děsil. Dříve se tu objevovaly obhajoby, že se nekazí, tak proto mne to zajímá, díky :)
Nebudu vytahovat Transportera, kde si lidi radsi kupujou 110kw a cipujou, ale co vim tak se cca 1/4 az 1/3 Kodiaqu RS vraci s problemama s motorem v zaruce v ramci 2 az 3 let
Motor je to optimální, jen by se to nemuselo jmenovat RS. Superb má 200kW a taky to žádné RS není.
Jel jsem s 2.0 TDI 110kW 4x4 manuál a s 2.0 TDI 140kW 4x4 DSG. 110kW mi přišlo celkem líné. 140kW jelo trochu lépe, ale mělo obrovskou turbodíru v nízkých otáčkách.
Nicméně i ta 110kW verze má v tak velkém těžkém SUV v nízkých otáčkách problémy. V terénu se mi motor i na tu extrémně krátkou jedničku několikrát pod plným plynem udusil a zhasnul... Při parkování naloženého dvouosého přívěsu se motor musel držet v takových otáčkách, že zachvilku byla cítit spojka.
Takovému autu by prostě slušel třílitrový naftový šestiválec.
To auto malo dostať rovnaký výkon ako najvýkonnejší superb. Kde by sa asi zmestil ten V6 diesel? Na to to auto nemá platformu. A keby ho tam aj nejakú dajú tak za mokra by to snáď ani nezatáčalo.
Obecný přístup u Kodiaqu byl jít spíš na jistotu s naddimenzovanou technikou... proto byla třeba i 1.4TSI s mokrým DSG a tak. Je ale fakt, BiTDI taky asi není vzor robustnosti.
Macan měl R4 (jako základní motorizaci) původně pouze pro čínský a brazilský trh, postupně se ale R4 dostal i na EU trh. Já bych R4 do Macanu nedával, ale srovnávat to s Kodiaqem RS je trochu mimo, zatímco Macan má 2.0 R4 jako úplný základ, u KoRS je to naopak vrcholná motorizace. Navíc Macan teď dostane k tomu R4 +15kW.
V Bruselu řekli, že nafta ne a stádo souhlasně hýká. Když kupuju nejsilnější auto z nabídky, tak přece nechci jezdit za HTP. A když se na to šlape, rozdíl ve spotřebě roste tak, že nakonec v TSI jedeš v té koloně.
On mluvil o 2 generace stare oktavce a ano, byl tam 2.0 PD i CR od cca 2008 a to byl dieselgate . Jde mi o to, ze 1.5 tsi za tohle bezne nejezdi a to i lehkou nohou
Ano, měl jsem na mysli O2 a starší 1.9/2.0 TDI PD, běžně to jezdilo za cca 5,5 litru (4,5 se dalo, ale rozhodně to nebyl standard).
Minulý týden jsem náhodou jel s O2 2.0 TDI DSG BMM (8V motor s DPF), a tam jsem si právě uvědomil, že jezdí zhruba se stejnou spotřebou jako ta zmiňovaná 1.5 TSI.
Pod 5,5 na sto jsem ted jezdil s Karoqem 1.5 tsi 110kW.
Mimo dalnici ale v kopeckach, klidanko
A to auto melo najeto 500km a ja jsem 300 pridal. Takze jde ocekavat, ze to jeste klesne, az se zajede.
Tím myslíš mně? Na to mám jiné benzínové auto, abych jezdil za min než s dieselem. :-[]
Jen dávám vlasrni zkusenosti s ruznymi auty. O Karoq moc nestojím, ale můžu srovnat s lednem 1.5tsi, proto jsem psal, ze o moc min si myslim, ze Karoq nepojede.
Náhodou celkom parádička, do spálne by som to ale nedával.
My sme mali takto hodne dávno u kámoša motorky na zimu a chodili sme tam po večeroch debatovať.
Nevidím jediný důvod měnit stávající naftové RS za tohle benzínové... změn je pomálu, motor nepočítám, a předpokládám, že u bi-turba nebude tolik klesat cena.
Konečně tam dali důstojný motor. Není nic smesnejsiho, kdyz na přechodu zastavuje kodiaq rs, slyšíte to klepání dieselu, prejdete a za vámi se rozezní umělý zvuk "benzínové V8".
Navíc ta spotřeba nebude o tolik rozdílná, bi-tdi není vzorem nízké spotřeby. Jestli někdo má problém jezdit o 1kc na km vic, pak auto za mega a pul asi kupuje jen kvůli sousedům, aby záviděli.
Souhlas, sice ten BiTDI v Kodiaqu smysl měl, ale u RS verze s umělým zvukem je to takové... na oko :D Kdyby to byl prostě jeden z motorů na výběr, pro někoho, kdo tahá karavan je to asi lepší, než 110kw TDI.
Hmm... Obecně jsem pro benzín, u Kodiaqu - pokud to má být auto na lítání do Alp a tak, tak bych se naftě nebránil. O BiTDI bych si ale musel něco nastudovat, možná je nový TDI Evo lepší varianta.
Víte co je skvělý pomocník organizér do auta a za málo peněz? Já to využívám dnes a denně a už bych neměnila. Normální a prach obyčejná krabička na čaj https://www.firemnikrabicky.cz/…krabicky-na-caj/ . Hodím si tam veškeré malé blbosti co potřebuji. Jako jsou mince, žvýkačky, klíče atd. Dělá mi to velkou službu jakože, vážně :)