První novodobé elektrické vlaštovky Volkswagenu jsou venku, řada dalších na cestě. Jednou z nich i větší limuzína coby bateriový ekvivalent Passatu či Arteonu. Pokusili jsme se vykreslit jeho sériovou podobu.
Principu sdílení, přestože akceptuji teoretické výhody této idey, nejsem také osobně nakloněn. Stejně to mám s půjčkami, úvěry, hypotékami, leasingy a podobnými produkty. Jsem prostě stará konzerva. Celý život, když jsem něco chtěl, tak jsem sáhl do kapsy. Nebylo-li v ní dost, raději jsem počkal. Nedá se s tímto přístupem dosáhnout tolik, jako s využitím zmíněných produktů, za klidný spánek to někdo vyměnit ale může. Může to pro něj třeba i znamenat ten neuchopitelný pocit štěstí.
Jsou zeme, ktere jsou technologicky napred a zeme, ktere jsou pozadu.
Tak to vzdycky bylo a vzdycky bude.
Amerika je napred, Britanie, Nemecko, Francie, Japonsko, Jizni Korea, Cina … ti vsichni jsou napred.
No a my zade budeme pozadu. To je cely.
Je jen skoda, ze nemusime byt pozadu, mame na vyber. Takovych zemi je relativne malo, ktere mohou byt napred, nic jim v tom nebrani, ale rozhodnou se byt pozadu.
Byvaly doby, kdy bylo ceskoslovensko mezi zememi, ktere jsou napred, zvlast v automobilovem prumyslu, ale to uz je mnoho mnoho generaci nazpet.
To je naprostá pravda, ale první země už je na cestě autonomní vozidla povolit, a to od konce tohoto roku - viz https://www.gov.uk/government/news/government-paves-the-way-for-self-driving-vehicles-on-uk-roads.
V tom přelidnění to asi nebude (ostatně to určitě neplatí pro tzv. vyspělý svět). Spíše se ti dole mají až moc dobře, tak je potřeba je trochu sešlápnout, aby věnovali pozornost tomu, co od nich společnost očekává :-[]
Sdílená ekonomika je jenom takový hezký termín, ale dle mého názoru to sdílení v názvu platí pro zákazníky, tedy určitě ne, jak se to dnes snaží média prezentovat (Franta mi pučí sekačku a já jemu míchačku). Pokud si přečtete něco od Klause Schwaba zakladatele a výkonného ředitele Světového ekonomického fóra (mají každý rok zasedání v Davosu), např. dílko Great Reset pak zjistíte, že recept na štěstí je nic nevlastnit a sdílet. Tedy bydlení pronajmout - opět sdílená ekonomika, jinak normálně jde o pronájem, nájemce si může pronajmout jiný byt a hodný pan pronajímatel poskytne (za úplatu) svůj byt někomu jinému (tedy sdílí svůj byt s cizími osobami). Auto sdílet - normálně řečeno pronajmout - to stejné auto si druhý den může pronajmou někdo jiné a v tom je princip sdílení :-[]
Opäť aj tu za týmto by som hľadal preludnenie ... a o 15 rokov pribudne ďalšia miliarda ... to povodne caro aut je dnes už fuč ... a nevyzerá žeby sa v budúcnosti malo zlepšiť skôr naopak ...z povodne dobre myslenych áut sú čoraz väčšie nezmysly na kolesách
že podle aktuálně platných evropských úmluv a zákonů nejsou autonomní vozidla legálně v plně autonomním mode provozovatelné.
Sdělení č. 83/2013 Sb. m. s.
Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Úmluvy o silničním provozu, přijaté ve Vídni dne 8. listopadu 1968
ČLÁNEK 8
Řidiči
1. Každé pohybující se vozidlo nebo souprava vozidel musí mít řidiče.
A mohou přijít třeba s ID.1000000 a bude stále stejný nezájem.
Němci už zjistili že spalováky jsou lepší a jezdí do ČR nakupovat a vykupovat mladé ojetiny, přičemž o diesely je zájem o 19% vyšší a elektrozkraty hnijí ve vysoké trávě..... :-)
Protože to je klasika na Auto.cz. Článku se týkají pouze první dvě malůvky pana Lušovského, zbytek je něco úplně jiného - koncept VW I.D. Vizzion. Hrdě k těm zbývajícím 50 fotografiím konceptu od VW však napíšou - FOTO:acz.
Takže pokud řešíte volant, tak snad jen ve vztahu k tomu konceptu, ale ne k blížící se ID.7.
Pokud nastíněná perspektiva podle Xyla a toho konceptu se stane reálem, což se klidně i někdy stát může, jsem si však zcela jist, že vzhledem k mému věku, nemám šanci to zažít. A asi ani kdyby mi bylo jen 30.
Je docela zajímavé, že v textu není ani zmínka o tom, že to co pán vykreslil je vozidlo s autonomních řízením level 5, tedy bez ovládacích prvků pro řízení (které je vyžadováno do levelu 4). Já vlakem jezdím rád a rozhodně to bude levnější než podobné vozy (jako zobrazená ID.7), protože to bude jen pro lepší lidi a pro normální budou vozidla v rámci tak zvané sdílené ekonomiky, tedy auta/robotaxi vlastněná velkými nadnárodními společnostmi a pronajímaná/zapůjčovaná pro individuální požadavky na přepravu. Design bude u všech takových aut stejný, protože autobusy vypadají taky všechny podobně.
No jako chápu že je to jen vizualizace, ale pokud budou auta bez volantu, tak to jako vážně radši pojedu vlakem. Každopádně design klasická konzernová šedivka. Tohle je vize a i ta vypadá hůř než to co už dneska dělá Tesla.