Zas až také ideálne to nebolo. Tých pár kúskov západných áut sa v Mototechne obvykle rozchytalo po známosti, a Tuzex, ako vieš, nebol dostupná každému. Hlavne voči tunajším platom boli ceny tých áut priam nebetyčné.
Ona se tu hlavně dala koupit i auta ze západu. Simcy Aronde, Elysse, 1500, Chrysler-Simca 1307/308, Chrysler 160/180, ford Anglia, Renulat 4CV, fiat 127, fiat 500, Mirafiori, Toyota Carina a Corona, Austin Allegro, Hillman Minx, Daweooo Racer atd atd - to vše šlo koupit v malých sériích v Mototechně + skoro cokoliv tuzzexu včetně Mercedesu
Kdo na to měl prachy, mohl jezdit i v západním autě.
Žiguláky platili za najsolídnejšie autá na socialistickom trhu. Okrem nich a škodoviek sa nedalo nič kúpiť? Všetkého bolo málo, aj Lady boli úzkoprofilový tovar. Ale okrem nich a škodoviek sa dali kúpiť Trabanty, Wartburgy, Dacie, Zastavy, poľské Fiaty alebo Moskviče. Tak nemotaj.
A? Čo to pletieš za koniny? Značka Lada je proste u nás historicky zreteľne zapísaná a informácie a fakty o nej sú zaujímavé. Že sa to tebe nepáči, na tom fakte nič nemení.
Ani to Maserati tak nejede jak si mysleli, převlíkli techniku chrysleru do přenádherného kabátu, benzín odladili v Maranellu, ale to prostě nestačí. Lancia s ypsilomem z PLR klinická smrt, fiat jakž takž drží italské Jeepy, tureckej Tofas Tipo, a polská 500.. ani v srbsku v zastavě to nejde. Co se děje v USA netuším. Možná snad ta relikvie ze SEVELu Ducato bude vydělávat.
Nemiesaj tu hrusky s jablkami, o zapade si melies len sam to svoje. Arese pisal ze to bola u nas objemovo 2. znacka co asi malo naznacit uctihodny vykon pri predaji, lenze to bolo prave tym, ze sa tu nic ine vo velkom kupit nedalo.
Když nic kloudného nevyrábí, je to těžké. Maj akorát to Tipo a užitkáče, 256 klonů fiatu 500 prostě nefrčí, kor za ty ceny, akorát oni to nejsou sto pochopit.
Alfa má špatnou pověst díky nekvalitě a nespolehlivost, Lancii pohřibily nesmysly typu Thesis takže akorát to Ferrari a trošku maserati šlapou. Jinak nic no.
v USA maj všichni skladové zásoby aut max na 3 týdny, jenom fiat a Alfa maj asi na 2 měsíce a i když nejsou auta na trhu, stejně to nikdo nekupuje :-)
a do značek co koupily , tak tam investovali jen do Jeepu, ostatní miminálně a snaží se z toho vyždímat co to jde....ale mimo ramky už to taky moc nefunguje.
Ale nehovor, vazne? A nebolo to nahodou tym, ze sa nic ine realne nedalo kupit? (samozrejme okrem skodovky) Zigulaky neboli nicim vynimocne, ani 55 rocne vyrocie nie je nic extra, ze by si to vyzadovalo nejake velkolepe pripomenutie.
Tady je jasně vidět, jak vypadal FIAT na vrcholu, kdy udával nekompromisní globální diktát! Bráchové se uměli v biznisu domluvit s rákosníky v jižní korei, komoušema za oponou v polsku, bulharsku nebo sssr i v Jugoslávii. I s diktátory jako plukovník kaddáfí, rockerfellery, nebo v jižní americe, turecku nebo indii. Dneska se Agnelli obrací v hrobě, vnoučci Elkannovic nemají buď koule, nebo řeší trassexuální prostituy (čičero), Nassi zase československou modelku po nějakým brankáři, kterého zaměstnávají v turínským fotbale. Všechno krom Ferrari šlo do prdeIe, takže to musel spasit holoport s PSA. I rodinné stříbro jako Magneti Marelli museli prodat. A Turín je dnes pouze skanzen. :no:
Jaksi jsi velkoryse přehlédl, že Lada u nás byla až do počátku 90. let 2. nejrozšířenější značka... Jezdilo jich u nás cca 350 000 a v pořadnících na ni bylo v r 1989 zapsáno 125 000 lidí...
Co je take fantasticke na teme neokruhleho vyrocia postavenia zavodu na licencnu vyrobu vybehovych fiatov? Majte trochu sudnosti pani, nejde o 100 vyrocie Ferrari...
Taká fantastická téma, na ktorú sa dá pozbierať materiál na celý seriál, nie len na jeden článok. A na ACZ sa vyprodukuje takýto blivajz... Hlavne nasypať kopu fotiek do galérie, prdnúť k tomu pár riadkov a hotovo. Sakra, redaktori, máte vy vôbec radi svoju prácu? Ako sorry, za tento "článok" by som sa hanbil aj ako amatér. Úroveň nula.