Když se řekne veterán, většina z nás si jistě představí opečovávané auto, které se většinu roku tráví v garáži a ven se podívá jen pro "slavnostních příležitostech".
Jo, tak to já si pořídit takovéto auto, tak pak bych musel asi využívat už jen služeb této strányk zde - https://www.mujletak.cz , která poskytuje jen slevové letáky, protože bych pomalu neměl ani na chleba :DD Ale tak, jestli se to někomu líbí a vyplatí se mu v tom jezdit, tak proč ne. Proti gustu :)
No vzhledem k vysoké míře zručnosti pána a silným plechům a trámkům ze kterých má auto bych se až tak neobával :D Opravy ho určitě vyjdou levněji než na kdejaké dražší auto dnes.
dost dílů se ještě koupit dá, na auta 70-80 let v pohodě, na hodně staré veterány 30-50 let už tolik ne, ale šikovní lidé umí podle vzoru vyrobit i nové.
Nebo zavčas pořídit druhý kus na náhradní díly třeba, možností je vícero.
Samozřejmě něco jiného jsou sbírkové a unikátní kousky, kde provoz je velké riziko. Ale u obyčjných veteránů víc škodí že stojí, než aby jezdili pravidelně třeba menší nájezdy.
Ano, je to tak, stát na místě je pro jakýkoliv stroj jistá smrt. Všechny simeringy, gumy a těsnění rotačních součástí se otlačí a přestanou po čase zajišťovat původní funkci. Musí se holt vyvážit riziko spojené s provozem stroje na který se dnes už díly nedají koupit na každém rohu...
s tím musí jezdit jenom v létě když je sluníčko a na speciální akce?
Zajímavé, já s rollsem jezdím normálně, už sem s tím byl 5x normálně v práci, jezdím s tím na výlety nebo jenom se projet. Ono paradoxně čím méně to auto jezdí tím více to trpí. Všechna těsnění, spoje atd. Pak je z toho krásná olejnička akorát.
...k šikovnosti a vytrvalosti pana majitele při renovaci! Ovšem používat takový historický skvost k dennímu ježdění mi příjde škoda a taky je to velké riziko, v dnešním velmi hustém provozu čert nikdy nespí... :-O