Hybrid má práce šetřit a ne se pokoušet o zrychlení HH. Já vím, výkonem se maskuje nesmyslná cena. Tak si dáme opakovačku výpočtu spotřeby u PHEV. El. energie se nepočítá a spotřebovaný benzín dělí 2 až 4. Díky pane Máro za obohacení , hodnota PS se změnila včera nebo dnes.
Nějak to to vychází jen z 0-50 pak se karta obrací.
Ale tak víme, že pravověrný hybridi a elektrikáři jsou semaforový kovbojové, co v pražských zácpách nedají šanci ani Ariel Atom 500. :D
Ja za sebe muzu napsat, ze kari.laz ma pravdu. Tvoje zavodeni je dobre tak na semaforech a blizkem okoli, ale jinak si te kazde dnesni jen trochu silnejsi auto namaze na chleba.
Ze zkusenosti vim, ze na ostatni auta ziskavam hlavne v zatackach, ale to pripisuju spis podvozku, nez pohonu. A ani ja, ani okolni provoz nezavodime. Jen casto v ostrejsich zatackach dojizdim auto prede mnou, nebo naopak o neco ujedu aut za mnou.
Taky uz jsem nejednou zazil situaci, kdy si nejake silnejsi auto reklo, ze me proste z krizovatky nenecha vystartovat prvni ... a nenechalo. Naposledy nejake Q7, kdy na to ve vedlejsim pruhu (na dvoupruhove silnici) proste slapnul, a ujel mi (az k dalsimu semaforu :)
Ono v reálném provozu toto "závodění" a porovnávání je nesmyslnné, protože velkou roli hraje i to, jestli ten druhý závodí a nebo kdy se rozhodne tě dojet a ta jeho reakce může být o dost pozdější + prodleva menší či větší, než zareaguje auto. Na dojetí a předjetí pak potřebuje mnohem větší výkon, než kdyby jste jeli oba stejně a šlápli na plyn stejně.
U těch "slabších" hybridních Toyot v normálních rychlostech, eCVT zareguje hned + slušná stabilita v zatáčce, kdežto auto za tebou (rozuměj řidič, když tě bude chtít předjet, dojet) zareaguje až když vyrazíš, pak mu musí zareagovat hnací řetězec a až pak teprve akceleruje. Pokud ti visí na zadku někdo s připraveným motorem, zařazenou rychlostí a ideálními otáčkami, budeš to mít těžké i s eCVT :) Ale to je minimum.
Já včera jel za stejným autem, co má Hamuna jen v kombi, s Meganem. Začal to hrotit z ničeho nic na kruháku a pak v táhlé prudší zatáčce za kterou následuje asi 4km dlouhá rovinka, řekl jsem si, ok jen tak ze srandy to zkusím. Než jsem zareagoval já plynem, pak Megan s jeho archaickým HDM, který musíš přemlouvat, aby podřadil o 2st dolu (jo, tady jsem zaváhal jako řidič a nepřipravil si rychlost, protože jsem prostě tento minizávod o poměřování plechovek nečekal), byl o kus dál. Dojel jsem ho až kolem 100km/h, kdy jsem měl natočený motor a v tu chvíli už bych ho předjel s přehledem, on v zápětí přestal akcelerovat a já uznal porážku .. To je realita. Kdybychom vyrazili z těch cca 50ti nastejno a já měl připravenou rychlost, tak mu takový náskok nedám (i když v zatáčkách je Megan fakt horší :D). Takže ano, ta okamžitá reakce jen znásobí v náskoku špatnou reakci řidiče a pohonného systému, ať už je to dvouspojka, HDM, Arese s manuálem či Áda s turbodieslem :D
Protože to je snůška blbostí, nic víc.
Jakékoli závodění ve městě je stejně nemyslitelné, reakce řidiče je mnohem větším faktorem, než o milisekundu rychlejší odpich a jediné, kde se hodí výkon a pružnost je na okrese při předjíždění a na dálnici, pokud dejme tomu dojíždíš auto v pravém, jedoucí třeba 110 a potřebuješ zrychlit, aby jsi se dostal do levého a neomezil auto jedoucí v levém. Do 50kmh je prakticky jedno, co v autě máš, do téhle rychlosti nebudeš brzdou ani s Fabia 1 Junior.
Svezu tě s HDM automatem, uvidíš, že tě budou brzdit stejně... přesně jako to psal Midlosek a myslí i Kari, tohle dělají řidiči, né jejich auta... dělají to i řidiči hybridů, také mam kamerové záznamy :) Jen se dívej, co dělají na semaforech, jezdím teď na motorce, krásně si prohlédnu, jak se tam malují, čučí do telefonu a podobně... a mohou mít Teslu a stejně nejedou na zelenou... :)
Ja reagujem ihned a som prvy, mam pred sebou volnu cestu a vacsiu bezpecnost :-) Tie hluposti, ze v meste sa nepreteka a netreba akceleraciu pise len ten, kto nikdy rychlo reagujucim autom nejazdil. Samozrejme, da sa aj spalovacie drzat na cervenu v launch kontrole a vyrazit, ale tak som este nikoho nevidel pravidelne jazdit. Zatial co elektromotor a okolie to tak neboli, ked ide naplno.
mně tedy pomalý rozjezd na semaforech taky irituje. projede 5 aut místo 10. Mám pochopení, když tam má někdo "Z", ale nemám pochopení pro všechny ostatní. A ne vždy je v tom mobil, pro ty nemám pochopení už vůbec.
Ale já neříkám, že fandím brzdám provozu. Mě taky iritují jedinci, co se neumí rozjet, ale nebudu si tady poměřovat pinďoury a žvástat, že to hybrid pokaždý skoro všem nandá a nikdo jinej se vlastně na zelenou nedokáže rozjet včas.
Prostě kdo je kopyto je kopyto, kdo čumí po vejrech čumí po vejrech a kdo se chce rozjet, tak ten se rozjede. A je fuk zda s benzínem, naftou, hybridem, manuálem, nebo automatem.
Především mě ale irituje ten autista, kterej tady jako kolovrat zase.re všechny diskuze, kdykoli to jen jde. A den za dnem a rok za rokem omílá dokola svoje moudra a absolutní pravdy.
Taky jsem jezdil Corollou TS 2.0 Hybrid a jo, rozjezdy jsou prima hladký a okamžitý a jezdit jen ve městě, asi bych to ocenil. Ale auto není jen o rozjezdu ze semaforu a navíc když chci, tak se rozjedu s čímkoli a zrovna v oblasti 0-50 není potřeba ani extra výkon. Tam je to především o reakci řidiče. Ale chápu, že kdo je lama, tak hybrid ocení dvojnásob. (Nic proti tobě)
kdo se rozjíždí ze semaforu jako po startovním výstřelu je kkt, čím dřív bude na dalších světlech, tím dýl bude stát... tato činnost mi nedává žádný smysl.
Tak ti nevím, jezdím už hodně vyklidněně, ale v Praze na světlech zcela pravidelně odjíždím jako první s náskokem až desítek metrů a s lehkou nohou na plynu. To že většina řidičů jsou tak trochu lemplové, to nezmění ani přesednutí do hybridu, nebo EV.
Takže jen spousta slov o ničem...
:yes: Ano, to je realita. Ta okamžitá reakce eCVT je fakt, když si to zkusíš, tak viz výše můj příspěvek, pokud zareguje rychle řidič HEV i auto, dostane náskok (který musíš dotáhnout o dost větším výkonem), ale v momentě, kdy stojíte na čáře a ty v blbém těžkém dieslu máš připraven kickdown (tady porovnávám se svým R4, které jsme měřili), tak Auris HSD, ale ani Corolla HSD 2.0 do 50-60 km/h nemá na to, aby tě předjela a zařadila se před tebe, rozdíly jsou v řádu milisekund (odměřeno). Na to by musela ta auta mít dvojnásobek výkonu tvého spalováku.
Vím, já to měřil :D Rozdíly jsou minimální, pokud řidič spalováku zareguje a dá plný plyn stejně s řidičem HEV (odkazy máš, články a měření znáš), viz co tady píšu celou dobu i přes to, že eCVT zabírá hned.
Zkus PHEV Ravku, tam na power mod poznáš, co je to zabírá hned a Auris ti příjde jako lemra :) Ta už by se před ten R4diesel asi zařadila i ve městě.
Řešíme to tady už asi po desáté a už mne to neba :D Dál se k tomu vyjadřovat nebudu a nebudu slovíčkařit.
Na to aby člověk odjel v klidu ale svižně na zelenou, na to není potřeba žádný závoďák. Jinak ještě nedávno Mondeo benzín a teď Superba taky benzín.
Řídím už opravdu dlouho, ale odjezd z křižovatky je obecně pro české řidiče dost náročná disciplína.
Corolla a Camry ale nebyly nejslabší :D A na vodu to nesváděj, protože Corolla byla stejně rychlá i za sucha... holt Hamunuv Auris a váš Yaris jsou lepší no :D
tam je ale odkaz na první sraz.
Za sucha jsme ji měřili racelogicem? u toho jsem nebyl. To mokro bylo úplně na prd, to hrabalo i při 90, ale na Konu to stejně nemělo v tom hrabání :D
Ne, mobilem, ale taky jsme tim stejnym mobilem na stejnym místě měřili Mondeo a bylo o pár milisekund rychlejší (což je stejně irelevantní rozdíl, který daleko více prohloubí reakce řidiče) ale = dle rétoriky Hamuny brutálně ti to natřelo do padesáti :D
Hybridní auta bývají obludně těžká a zbytečně složitá, navíc nenabízí manuální převodovku. A mimo město sebou táhnou jen hromadu zbytečného mrtvého balastu, nemluvě o výrazně vyšších cenách, většinou zmenšeném kufru atd. :-(:-(:-(:no: Petrolheadi hybridy zásadně nekupují! :-)
Na jeho obranu to tady psal hned, jak se tu objevil zase jako Kylie, že si založil tento nick a nešlo mu přispívat. Ono s těmi profily to tady zlobí i "normálním" (což u Hamuny ber s rezervou :D) diskutérům, co tak vím, občas se nedá přihlásit a tak.
Většině z vás uniká (kromě snad Midloska), že ti Češi, kteří o sobě všude rozhlašují, jací výborní šoféři jsou, vůbec neumí rozjet se na semaforu. Stojí fronta aut. Žlutá, raz, dva, tři nic. Zelená, raz dva, první strejda se rozjel, hned ale skoro zastavil (řadil z 1 na 2). Blik, žlutá. Druhý strejda to projel a hle, červená. A znovu. Kruhový objezd - nepropustný. On totiž frajírek nebude přece kvůli těm co chtějí najet blikat. Kvůli tomu si Qoqodáka přece nevyfasoval. Tuto neděli jsem si všimnul, že za mnou Q7 nebo něco takového a vůbec se na zadek mého Priusu netlačil a nepředjel mě ve vesnici na 50ce. Nojo, on to totiž byl Němec. Tak se naučte jezdit a pak tady melte.
Re: Koukám jak se tady hádáte o rozjezdu od semaforu
Ó pardon, nebudu to zkoumat ale pokud je to tak, omlouvám se, že jsem ti upřel prvenství. Ale řekni mi, proč jsme národ ubožáků, kteří neumí vůbec jezdit?
Re: Koukám jak se tady hádáte o rozjezdu od semaforu
Nemůžeš všechny soudit podle sebe. Že se najde hodně trubců, kteří se za jízdy věnují mobilu či infotanmentu je sice fakt, ale vstahovat to na celý národ může jen někdo s hodně malým rozhledem.