Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePřechod na elektromobilitu výrazně změní i dealerství, příklady už najdeme i v Česku
23 komentářů
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Proč zas další nick ? Kdyby si alespoň za každým třetím příspěvkem nevolal po Čížkovi, mělo by to i vypovídající hodnotu.. ach jo.
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Asi nemá smysl ti říkat, aby si pokračoval v normální tvorbě jako tady, namísto honění bludů... nikdo by tě pak nevypínal. Ale to je fuk
já ty elaboráty nečtu, ale pokud nikoho neuráží, je vždycky možnost dát si ho na ignore...
banovat ho zavání trošku cenzurou, když nepíše nic urážlivého... jako spousta ostatních tady, kterým se žádné újmy nedostane
banovat ho zavání trošku cenzurou, když nepíše nic urážlivého... jako spousta ostatních tady, kterým se žádné újmy nedostane
Mne připomíná Petra Cibulku, ten taky všude vidí ruské agenty.... ale tedy, na jeho slovech je i dost pravdy 😁
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Midlosek
Mimochodem bateriové úložiště není žádná recyklace v pravém slova smyslu, oni jen se dojíždí baterie se sníženou kapacitou. Na kolik týdnů asi odhadují hasiči hašení případného požáru takového úložiště, kde se baterie budou stále hromadit?
No a špalek s hlínou k autu? Myslím že po ničem jiném nikdo ani netouží. Svět se fakt zbláznil.
No a špalek s hlínou k autu? Myslím že po ničem jiném nikdo ani netouží. Svět se fakt zbláznil.
Baterie se z elektromobilů se nerecyklují, protože jich moc není. Je výhodnější z nich udělat úložiště a pak až recyklovat a maximálně využít vloženou investici.
Na internetu je plno lží o tom, jak jsou baterie na houby a nejdou recyklovat. Ale ony jdou recyklovat. Levné to není, protože to prozatím skoro nikdo nedělá a každému se vyplatí baterie z prvovýroby. Jenže baterie jsou koncentrovaným zdrojem všech potřebných prvků. Plně recyklovat lze 95 % baterie. Zbytek je barva a polymer.
A to se bavíme o generaci baterií u které se na nějakou recyklaci nemyslelo. Nové články třeba od Tesly se suchou elektrodou je jednodušší recyklovat. Tesla má plán pro plnou recyklaci baterií ze svých vozidel s cílem snížit cenu baterií.
Na internetu je plno lží o tom, jak jsou baterie na houby a nejdou recyklovat. Ale ony jdou recyklovat. Levné to není, protože to prozatím skoro nikdo nedělá a každému se vyplatí baterie z prvovýroby. Jenže baterie jsou koncentrovaným zdrojem všech potřebných prvků. Plně recyklovat lze 95 % baterie. Zbytek je barva a polymer.
A to se bavíme o generaci baterií u které se na nějakou recyklaci nemyslelo. Nové články třeba od Tesly se suchou elektrodou je jednodušší recyklovat. Tesla má plán pro plnou recyklaci baterií ze svých vozidel s cílem snížit cenu baterií.
Arese
...výrazně změní dealerství - vymizí z nich totiž většina zákazníků.... 😲 😲 😲 :no:
Dealerství už jsou dneska tak trochu nadbytečná. Těch trhů se změní více, ale u aut (si myslím) dojde k velkým změnám.
Před 2 měsíci jsem si kupoval nové auto a práce dealera mi teda vůbec nepřišla "nadbytečná", nebo postradatelná! 😄
Ak by sa výrazne znížil počet áut bude to len dobre. A dúfam, že to tam smeruje. Proste žijeme si nad možnosti tejto planéty a účet príde.
Autá šoférujem rád, ale som rovnako rád keď nemusím 😉
Autá šoférujem rád, ale som rovnako rád keď nemusím 😉
Nikoliv, žijeme si odpovídajícím způsobem (a taky na to předchozí generace tvrdě dřely, stejně jako my dnes). Problém je někde úplně jinde - v děsivém přelidnění zemí 3. světa! Tak je třeba začít s řešením!
Arese, ty země třetího světa mají na životní prostředí daleko menší vliv, než my v rozežrané Evropě, v Africe se chodí pro vodu pět kilometrů pěšky, u nás se jezdí do 500 metrů vzdáleného supermarketu autem, v Africe mají ve vesnici jedno auto, u nás čtyři v rodině...
ale lze takové základní věci vysvětlit mysliteli tvého formátu? dost pochybuju... běž leštit to zrcadlo, co odrazí sluneční paprsky...
ale lze takové základní věci vysvětlit mysliteli tvého formátu? dost pochybuju... běž leštit to zrcadlo, co odrazí sluneční paprsky...
Flajzi
Se mi líbí, jak se bijí do prsou se závazkem do roku 2050. Zjevně proto, aby si za 30 let už nikdo nevzpomněl, pokud by to nevyšlo, že něco slíbili. A kdoví, zda tenhle dealer tady ještě bude. A kdoví, zda tu ještě bude kapitalismus a ne znova socialismus. A kdo ví, zda dealeři vůbec budou potřeba, když objednat auto se dá po netu a bude stačit výdejna aut.
Kdo si dneska vzpomene, co která firma slíbila v roce 1991? Pokud tu tedy ještě po 30 letech je...
Kdo si dneska vzpomene, co která firma slíbila v roce 1991? Pokud tu tedy ještě po 30 letech je...
Michal220
Podle dealera Fabia kombi "nebude" a 1.5tsi snad za rok pokuď vůbec.Posrané EV-by mě zajímalo jak nás chcou donutit ty vozy ve velkém kupovat když ani na základ nemá v CZ 90procent obyvatel.
U ostatních máš výrobce aut (VW, Škoda, atd.) a pak nabíječky od ČEZ, PRE, atd.
V Tesle když si řeknou, že to bude spolu komunikovat, tak to tak zítra bude. Když si VW vzpomene, že chce Plug&Charge (je to dneska normálně standardizovaný stejně jako CCS2), tak přijde za ČEZem a ten ho pošle do kytek, protože on ty nabíječky kupuje od ABB a ABB by si to sazmořejmě chtělo nechat zaplatit (a otázkou je, zda vůbec by se do toho pustil).
Jinak auta Porsche Taycan, Ford Mustang Mach-E (za chvíli i ID.4 od VW) už podporují Plug&Charge, ale problém bude teď na straně poskytovatelů nabíječek. Je jich strašně moc a příliš mnoho výrobců, aby se dalo postupně jednotně.
A samozrejme je to vizionár Elon, ktorý mal odvahu ísť mimo zabehnutý systém. A aj musel, nabíjačky boli dôležitou súčasťou presadzovania EV.
Presadiť niečo vo VW je ako presadiť niečo v parlamente, vrátane rôznych koalícií, skupín, záujmov, proste korporácia vs one man show. Ktoré asi bude flexibilnejšie?