Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Téměř na celém území Paříže se bude jezdit maximálně 30 km/h

Na téměř celém území Paříže bude ode dneška pro automobily platit maximální rychlost 30 kilometrů v hodině. Dříve byla obvyklá rychlost 50 kilometrů v hodině. Radnice si od nového opatření slibuje větší bezpečnost a také menší hluk v ulicích, napsal místní tisk.
Zpět na článek
30. 8. 2021 15:44
31. 8. 2021 00:02
31. 8. 2021 00:32
31. 8. 2021 00:49
31. 8. 2021 01:00
31. 8. 2021 01:05
30. 8. 2021 13:03
30. 8. 2021 13:57
30. 8. 2021 14:18
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 12:03
K tomuhle článku nutno dopřečíst
https://www.seznamzpravy.cz/…-26-pruhu-173350
Rozbalit vlákno
59
30. 8. 2021 12:08
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
četl jsem, zajímavé. no především, pokud to chce 60% obyvatel města tak to asi nemá smysl nijak komentovat...
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 12:16
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
at si to užijou. Ted ještě kolik budou tát ty radary co to budou kontrolovat nebo těch 200 000 policistů :-) :-) :-)
30. 8. 2021 12:33
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Z české praxe je známo, ze se bohužel radar vždycky uživí a je vydelecny:(
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 12:35
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
kolony tam budou 10x takové nebo to někteří vzdaj a odstěhují se pryč (bud z paříze nebo i pryč z francie).

to je asi cílem fanatiků
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 12:39
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
když není PO TVÉM neznamená to automaticky že to je špatně (a dílo fanatiků) :*)

viz i https://www.seznamzpravy.cz/…-26-pruhu-173350 prostě NEJDE vše furt jen postaru (a navyšovat) prostě MUSÍ se občas (z)měnit

že NORMÁLNÍ a SPRÁVNĚ je to tak jak (něco cokoliv) BYLO = to fakt není (viz sociálismus :-!
30. 8. 2021 12:44
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Přečti si ty zkušenosti z Helsinek
Zamysli se nad tím, jestli se hustota provozu změní snížením rychlosti
Na obchvatu bude stále 70ka
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 13:10
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
čím nižší rychlost, víc se víc auta sjedou a méně aut projede křižovatkou, zejména s přihlédnutím k faktu, že každý čumí do mobilu a ještě se neumí rozjet :-)
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 13:21
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jj (ne)projíždění na křižovatce (DLOOOOUHÉ vteřiny než se auta rozjedou) to fakt JE PROBLÉM

kombinace manuálu nepozornosti těch mobilů a já nevím čeho = JE velký PROBLÉM

ČÁSTEČNĚ to úvodní nerozjetí doháním PO rozsvícení ČERVENÉ = a někdy i NEČEKANĚ dost aut :)) ale to rozsah původního zaostání nerozjetí po zelené = bohužel ne(vy)řeší :D
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2021 16:50
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Problém "po červené" souvisí s tím, že v drtivé většině dopravní semafory neodpovídají platné ČSN, která předepisuje, že oranžová musí před červenou svítit 3 vteřiny. V Praze je to typicky polovina...
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 17:32
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
nikoli "asi". Přesně tohle je cílem těch fanatiků :no: :no: :no:
Avatar - Emel
30. 8. 2021 12:47
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Má to různý aspekty.
Já jsem pro, aby se autem do velkoměsta moc nejezdilo. Ať se udělají dostatečně dimenzovaná P+R na okraji zdarma s přestupem na vlak nebo metro a do centra se klidně vjezd omezí.
Problém Prahy je notoricky známý - hodně tranzitní dopravy, nedostavěné / nedostatečné městské okruhy. Umím si přestavit motat se třicítkou někde přes Václavák, ale třeba po Evropské apod. - to fakt ne, obzvlášť mimo špičku.
Je hezký že vyřešili dopravu v Helsinkách... které mají 600t obyvatel a leží na jihu země u moře, takže nemají žádnou tranzitní dopravu... nám to ale moc nepomůže.
Článek je podle mě tendenční slátanina.
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2021 16:48
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Rychlost versus plynulost. Doporučuji jezdit chvíli na Madeiře - je to tam samý tunel - a v tunelech je typicky 80, leckde 100. V Praze v Blance, když cajti omezí rychlost z 70 na 50, okamžitě se začnou tvořit kolony. Pokud by rychlost omezili na 30, doprava se tam zastaví.
Avatar - Emel
30. 8. 2021 22:11
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Ne, tohle je obráceně.. Když se někde začnou tvořit kolony, tak to policie stáhne na 50, aby do těch kolon nepřilévala další auta. Taky stačí menší rozestupy, tak se tam aut vejde víc.
A v noci to projedeš 70 (a kdybys to projel 100, taky by se nic nestalo). Tohle je inteligentní řízení dopravy. Plošně to omezit na 30, třeba i v těch tunelech, je stupidita.
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 17:05
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Zásadní otázkou není, ZDA, ale JAK MOC byl ten průzkum neprofesionální, ohnutý či rovnou zfalšovaný ;-) ;-) ;-)
30. 8. 2021 12:42
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
To je dobrá slátanina ten článek v odkazu. Tam autor spojil s "třicítkou" prostě úplně vše. Tak např. ta nižší kriminalita nebo větší důvěra mezi sousedy. Samozřejmě bez obtěžování se vysvětlovat jakékoli souvislosti nebo předkládat o čemkoliv důkazy - papír to přece snese. Jako pejsek s kočičkou, když vařili dort, tak stejně sem autor "naservíroval" naprosto nesouvisející věci a označil je za pozitivní externality omezení rychlosti. Pane Bože!
30. 8. 2021 12:52
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jestli snížení rychlosti tolik pomáhá tak ať zavedou 10 km/h a bude to teprv dokonalé
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 13:05
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Snížení rychlosti pomáhá plynulosti = to je fakt
A nejde až tak o (maximální) rychlost = ale právě o tu plynulost
V Praze to občas (přes povolenou 50 nebo i 70ku) jede těch 10 km/h ;-)

Rychlost je fajn na dálnici = viz testy v Rakousku na 3proudé v pohodě Vmax 160 km/h
30. 8. 2021 13:13
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Tam kde se cesty kříží se to ucpe bez ohledu na rychlost
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 13:19
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Což nic nemění na souvislosti plynulost vs rychlost. Ani na tom že důležitější je plynulost (což v důsledku může znamenat i vyšší rychlost = kratší čas dojezdu :)

Kde se cesty (nevhodně) kříží má to řešení = proto kdysi vymysleli kruháče (čech po nich dodnes neumí jezdit = zažil sem BRŽDĚNÍ auta přede mnou aby pustil auto přijíždějící zprava FAKT :))

Blikání při vjezdu a (ne)blikání při výjezdu = je běžnej denní chleba :-)
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 13:58
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Kruháč do každé vesnice :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 14:05
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Kruhový objezd opusťe 11 výjezdem https://zpravy.aktualne.cz/…78fac1f6b220ee8/ :-)
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 17:06
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Raději dva nebo tři - a běžce s praporkem před každé auto :D :D
31. 8. 2021 08:31
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Ono se někde v Rakousku na dálnici může 160???

Jinak nejde o to kolik je proudů, ale o to jaký je na té komunikaci provoz. 160 jezdím normálně po D10, když je volná a na druhou stranu i na 3 proudovce jedu výrazně pod 130, když je hustý provoz a není to bezpečný.
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 09:38
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
No ten počet pruhů a provoz = spolu DOST ÚZCE souvisí ;-)
To k tvému že D1 stačí 2 pruhy = no NESTAČÍ :-)
Viz z oprav vyjmutá část oprav (aby se to stihlo) ta už se dělá jako 3 proudá :*)

Ono v Rakousku proběhly DVA pokusy kdy měsíce bylo povoleno 160 km/h = výsledek byl docela zdrcující = rychlejší provoz a bacha NIŽŠÍ emise! Je fakt že kamiony nesměly předjíždět

No a dnes tam jsou zvýhodněné EV = s autem neznečišťujícím vzduch (mají tam senzory a PROTO přepínají občas na nižší rychlost většinou 100 km/h = to je ta PLYNULOST o které je tady diskuze ;) protože lepší pomalejš a plynule než chvilku rychlejš = ale to je na Jerryho a spol už úroveň chápání střední škola = takže ZŮSTANE NEPOCHOPENO :-O :*) :D :-!

Ta rychlost dle stavu provozu jasně = a stejně jasně proto lepší víc = nevím proč si hájil ŘSD proti analýzám. Teď pár let budou předělávat na 3 pruhy v oblasti Brna = neni lepší to udělat jako právě teď dodělávaj v Linci = rovnou na 4? Odpovím ANO je :-)

Stejně se nakonec D1 mezi Prahou a Brnem na hodně částech rozšíří na 3 pruhy = tak jako to v minulých letech dělali v Německu mezi Kolínem a Frankfurtem. Jen to je lepší výhodnější levnější udělat najednou. Pro stavební firmy a ŘSD naopak = tak to dělaj naopak :-O :D
31. 8. 2021 09:54
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Ne. Provoz souvisí s tím kolik aut v danou chvíli po dálnici jede. Takže 2 i 3 proudovka ráno v 9 bude narvaná zatímco večer nebo o víkendech bude volno. Škoda, že tu D1 nedodělali 3 pruh alespoň tam kde by to bylo jednoduše realizovatelné. Chápu, že v celé délce by to bylo o výrazně větších nákladech a celé by se to navíc ještě protáhlo. Třeba se čase dočkáme lokálních rozšíření např kolem větších měst. Teď to už jaksi nemá cenu řešit, když je D1 hotová. O tom experimentu se 160kou jsem nevěděl. Zajímavé. Škoda, že to nenechali. Jet přes Rakousko je strašnej voser. Navíc to dynamický měnění rychlosti je silně nepohodlný, takže velice často řidič vlastně neví kolik v daným úseku může jet. Průtah Brnem by byl ve 4 proudu sice supr, ale potřebuješ na to výrazně víc prostoru, takže by se to možná neúměrně prodražilo a protáhlo.
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 10:00
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Nojo tak (nejen) já si myslíme že (sakra že) ANO ;-)

ZKUS si představit že ten (STEJNÝ) počet aut na dálnici z Prahy do Brna má najednou k dispozici o 200 km (pruh) PRÁZDNÉ DÁLNICE víc = tam se vejde aut :-)

PROČ to nenechali když pokusy dopadly skoro naprosto jednoznačně PRO to nevím = holt politici

Jo je fakt smutný že na naší straně ani 31 let po revoluci nemáme dálnici do Rakouska = z Vídně je už až na hranice z Lince končí asi 10 km před. U nás zatím bohužel = obchvat ČB za první rok stavby nabral 2 roky zpoždění

To je ten Švejnar a Sedláček v neděli = v Polsku za 1 rok zhruba stejně dálnic jako u nás za 2 volební obodobí (a to navíc https://www.reflex.cz/…musi-odejit.html a vypadá to že budeme MAKAT na babiše pro babiše i po 8.-9. říjnu :-O

No že jsou 4 pruhy dražší a potřebujou trochu víc místa je jasný = ale jde to v Linci tak proč ne v Brně
31. 8. 2021 11:11
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Teoreticky ano v praxi ti to stejně neumožní jet rychleji. Pospíchací pražáci kličkující z pruhu do pruhu podle toho kde se jim zdá že to jede rychleji a předjíždějící kamiony to deklasují na stejnou rychlost jako když pojedeš 2 pruhem. Smutný to je že dálnice jdou tak pomalu, ale holt byrokracie to neskutečně brzdí.
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 11:37
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Opravdu TĚŽKO ŘÍCT co s tím mají (zrovna) pražáci :-O :D

Pro všechny na planetě = je 3 proudá dálnice lepší než 2 proudá = si tedy já myslím :-)
31. 8. 2021 13:22
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Neříkám, že 3 proud není lepší než 2 proud. Jen se ti snažím vysvětlit, že 3 proud ti nezaručí, že budeš moct jet rychleji nebo naopak, že na 2 proudu se pojede pomaleji. Záleží hlavně na provozu. Na volným 2 pruhu můžeš jet klidně 160 na to nemusí být dálnice 3 pruhová a na druhou stranu na D1 málokdy budeš moct jet 160 i když by 3 pruhy měla. Pevně doufám, že D1 odlehčí postupný otevírání úseků D35, která přebere část dopravy jedoucí na Moravu.
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 13:46
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jj horní trasa určitě (trochu) pomůže = ale asi jen trochu protože všichni kdo jedou něco jako (my) Praha Ostrava tak už léta jezdí horem
31. 8. 2021 13:55
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Horem???? Já jezdím do Brna přes Prahu, protože je to pohodlnější a ty jezdíš do Ostravy po okreskách místo co by si jel po dálnici? To mi přijde trochu divný. Jo až ti příští rok otevřou D35 k Vysokýmu Mýtu, tak bude dávat smysl to co píšeš, ale teď se probíjet Pardubicema, Mýtem, Litomyšlí no ty bláho to je teda parádní cesta. Navíc je to tam rozkopaný a každou chvíli semafor.
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 14:03
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jj kdysi Praha Ostrava logicky spodem po dálnici. Už lééta (co se rekonstruuje) je to asi o 30 km kratší a vzhledem k dlouhodobý realitě stavu provozu na D1 (viz odkazy ale to víš sám) spíš rychlejší horem (po hradecký D11). Když jedeš ve správnou dobu je ta horní cesta docela pohoda. D1 je i v noci https://www.lidovky.cz/…6_ln_domov_lihav nemluvě o občasných extrémech https://www.denik.cz/…ny-20181213.html který se tam bohužel stávaj (i když těhle 14 hodin je asi rekord :-!

Není to po okreskách = je to nemalá část po dálnici = a hlavně je to rychlejší než poslední roky jezdit po https://www.novinky.cz/…-pruhem-40369862 + https://www.irozhlas.cz/…a_2108241237_ako
Popravdě i ta část dálnice Praha Hradec bejvá daleko slabší provoz než řekněme Praha odbočka na Jihlavu to bude tak podobně. Asi bych měl doplnit že píšu Praha Ostrava ale v reálu je to nejvíc Kralupy Ostrava

Podstatný je že horem jezdí těch posledních 7 nebo kolik let už dost aut = takže po dodělání celý trasy (o který čtu od mládí = že je NUTNÁ) to bude lepší ale D1 to nejspíš nějak dramaticky neulehčí. Analýzy že je nutný 3 pruh sou už z dob před zahájením rekonstrukce = ze 2 na 2. To co je dál teď opravených úsecích (občas taky jedeme do Blavy) tam bude dál nejspíš velmi podobný = jedno proudá dálnice. V pravym náklaďáky v levým osobní auta

Prostě D1 mezi Prahou a Brnem musí být časem 3proud = proto taky teď PO slavnostním předvolebním (ANO JAKO) ukončení následný vyjmutý opravy budou už na 3proud

Protože D1 fakt nefunguje proto i na tak krátkou vzdálenost https://www.novinky.cz/…etadlem-40370659 :-O :D

Preferoval bych polskou cestu oprav silnic a výstavby dálnic https://zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/
Avatar - Emel
31. 8. 2021 20:32
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Taky jezdím často vrchem radši než D1. Je fakt, že se vyhnu Praze... třeba z centra už by to bylo asi jiný. Pardubicema se neprobíjím, ty jen líznu (a pak dál na Chrudim)... nebo se dá jet asi třema dalšíma trasama (přes HK, přes Opatovice, přes takovej ten komickej 2m širokej mostek). Ale ta Chrudimská cesta je dobrá... není tam moc aut, protože navi ji většinou vyhodnotí jako o 2min delší :-)
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 21:29
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
:yes: ;-)
1. 9. 2021 08:43
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
No tak já jel nedávno 2x trasu Jablonec Ostrava a myslel jsem, že mě trefí. Je to otřesná trasa. Co jsem naprosto nepochopil, proč se předělává povrch u Sadový, Litomyšle a Opatovce, který rozhodně nebyl v havarijním stavu a nebylo nutný ho dělat hned a klidně to mohlo pár let počkat až se dostaví příslušný úseky dálnice a udělat to potom, až to nebude už součástí páteřního tahu. Stát tam všude 20 minut na semaforu to je o nervy. Bydlet v Praze jedu radši po D1.
Avatar - Amaterasu
1. 9. 2021 09:56
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
No ono D1 viz odkazy

Shodou okolností já i Emel vyjíždíme kousek nad Prahou = obě cesty sou na houby ale ta horní momentálně o fous lepší. Ty desetikilometrové kolony na D1 sou skoro standardem

A nezlepší se to ani po letošním jako skončení. To samý bude na Šmejkalce a asi ještě horší to bude léta při rozšiřování u Brna = prostě když přijde zúžení viz aktuální https://www.novinky.cz/…-pruhem-40369862 okamžitě se vytváří takovýhle kolony. Na to Brno v následující pětiletce sem zvědavej :-|

Spíš to vypadá že horní trasa bude furt dál výhodnější a ten rozdíl se asi spíš ještě zvětší
1. 9. 2021 12:58
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Šmejkalka záleží jak se jim povede vyřešit omezení. Jestli dokážou udržet 2+2 pruhy i když zúžený, tak to pojede v pohodě. Je to blbých pár set metrů. Jestli to stáhnou do 1 pruhu, tak to bude nepříjemný, ale pořád je to jedno omezení na 200 km dlouhý 400 metrů. To je nic ve srovnání se 70 km omezení, který jsme na D1 měli v minulém roce.

Průtah Brnem mě vůbec netrápí. Tomu se dá různě vyhnout. Jde o 10 km skrz Brno. Podle toho kam jedeš můžeš těsně před Brnem zvolit jinou trasu. Za mě detail. Možná tam bude navíc omezení na zúžený 2+2 pruhy a projedeš to v pohodě 80. Teď si na D1 "užívají" řidiči poslední problémy na 3 úsecích, který budou za pár dní otevřený a pak už to bude o něčem jiným. Tragédie letos naštěstí končí :-D

Od příštího roku bude horní trasa už bez pochyby výhodnější i pro vás jak se otevřou nový úseky dálnice, tak je to tutovka.
Avatar - Emel
1. 9. 2021 10:11
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Z Jablonce už bych zvážil jet přes Polsko... kolega z Liberce do Krakova tak jezdí pořád a možná i do té Ostravy... no nevím, to bych se musel podívat. Určitě je to dál a v nákladech na palivo to bude dražší.
1. 9. 2021 12:48
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Taky jsem nad tím uvažoval, ale to je hrozná oklika a časově to podle navigace vychází hůř, ale tak ta situace na D35 je zoufalá teď, že je to tam rozkopaný. Příští rok se to výrazně zlepší obchvatem Hradce a novým úsekem D35. To bude rázem cesta minimálně o 20 minut možná půl hodiny rychlejší a asi 50 křižovatek v Hradci jednodušší.
Avatar - Emel
1. 9. 2021 17:31
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jo, ale na těch dálnicích můžeš celkem s klidným srdcem jet 150-160 v Německu i Polsku...
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 17:17
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jsi se zbláznil?
Proč tak rychle :D
5 km/hod je víc, než dost :D :D
Avatar - Emel
30. 8. 2021 12:54
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Přesně... astronomická důvěra Nizozemců ve své bližní je jistě daná třicítkou na silnicích. Francouzi naopak mají důvěru v ostatní jen ve 30%... to by to mělo teď asi vzrůst, ne?
30. 8. 2021 12:59
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Pokud o to stoji 60% obyvatel, pak můžeme polemizovat o čem chceme:)
Avatar - Emel
30. 8. 2021 13:23
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
No víš co... kdo bydlí v té Paříži, tak tím autem třeba až tolik jezdit nepotřebuje. Kdo bydlí mimo a má tam třeba práci, tak na to zase třeba kouká jinak. Taky podpora v celé Francii je jen 36%. A možná i ti, co jedou do Paříže za prací, za zábavou nebo na úřad, do toho mají co mluvit.

Já osobně jsem za pozitivní motivaci - pokud bude možnost odstavit auto zdarma na okraji a dojet do centra vlakem, rychleji a bez problémů s parkováním... případně město objet po okruhu rychleji než přes město... tak to budou lidi dělat.

Plošná třicítka mi přijde jako úlet, zkus si někdy jet delší dobu třicítkou po prázdný silnici... samozřejmě na sídlišti, kde přes auta pořádně není vidět, tak třeba jedeš stejně, ale ne na tom hlavním tahu.
30. 8. 2021 13:35
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
V kolonách se nejede ani 30kou:)
Avatar - Emel
30. 8. 2021 13:44
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
To je pravda. V tu chvíli je ta maximálka irelevantní a její snížení na 30 zbytečné, ne? Jde o ty situace, kdy máš prostor jet třeba těch 50... ale nově nesmíš.

Já beru že při těch hraničních situacích je dokonce rychlejší, když rychlost snížíš, díky větší plynulosti. Pokud je ale průměrná rychlost auta v Praze dneska 40... tak kolik by byla při snížení na 30 (a dodržování) - 25? 20? Pořád bys občas někde stál... ať už kvůli zácpě, nebo na semaforu, před přechodem.
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 13:58
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Ne není to zbytečné = je to přesně naopak = když zrychlíš ZASE se vytvoří kolona a nejdeš vůbec JE TO O PLYNULOSTI

Nikoliv při plynulosti (téměř) nestojíš = to stání a rozjíždění je problém (i čistě v emisích). Prahu radši nerozebírat = my dodnes nemáme vnitřní ani vnější okruh (prioritní stavba je to už 58 let = nemáme ani 58 km)
Paříž má SAKRA DŮLEŽITÝ okruh hotový od začátku 70. let = u nás to vypadá tak na 80? let zpoždění = což by odpovídalo 40 let budování socialismu budeme 80 let napravovat a dohánět :-O
30. 8. 2021 14:30
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Stojím na světlech. Všichni čekají jak závodní chrti na zelené světlo. Pak vyrazí jako o život, někteří predjizdeji a mění pruhy, aby o 300 metru dal čekali na další zelenou…
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 14:32
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jj viděl jsem https://www.csfd.cz/…piti-pa/prehled/ TADY JSEM DOMA JÁ :D
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 14:39
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
A občas tu zelenou stihnou i na dalším semaforu.

Nebo objedou 60 stojících aut v levým pruhu tím pravým, co končí a než se jouda co kouká do mobilu v tom levým rozjede, tak to střihnou před něj do vzniklé mezery a ušetří 7 minut času a 6 zelených co by padlo než bych tu křižovatku projeli jako 61 auto na konci - jako já dneska :-) :-) :-)

Ale nesmíš mít 1,0 R3 - s tím to moc nejde :-)
30. 8. 2021 14:55
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Stihnou ji vždycky, když pojedou padesát, plynule, funguje to docela slusne.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 15:05
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Právě že řada lidí jezdí 35-40 a nebo se neumí rozjet, tak kvůli nim jí nestihnou :-)
Avatar - Ozzman
30. 8. 2021 20:15
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
A nebo te tam pak nekdo nebude chtit pustit, protoze si vystal kolonu a ty se tam cpes z odbocovaku pres plnou a nebo jeste lepe v krizovatce, tak to nakonec kvuli tobe zahante a uz stoji cela kolona… a takto dokola. Mimochodem po Praze jde jezdit stejne svizne i s R3 turbo , jen to musis umet
Avatar - Katikakus
30. 8. 2021 13:20
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
To je pěkná snůška blábolů.
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 13:23
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Co z toho (tvůj mozek nepobral)? :-|
Avatar - Katikakus
30. 8. 2021 14:05
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Potíže s chápáním psaného textu, hamuno?
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 14:08
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Asi jo = CO JE teda ta SNŮŠKA BLÁBOLŮ ?
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2021 16:57
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Hloupý Kyliánek zase prudí? :no:
30. 8. 2021 22:01
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Je to pitomost celý, neřeší to přírustky obyvatel (v rámci Bostonu 2000 až 2021 víc než 20%), v aglomeraci minimáně totéž. Pak taky kapacitní komunikace stáhne dopravu z jiných komunikací, což je vidět třeba na Blance, která stáhla dopravu z Vinohrad.
A pak je potřeba vyvracet fakt, že auto v uklicích přibejvá. Protože třeba prostor vymezený městským okruhem v Praze vykazuje snižování dopravních intenzit od špičkového roku 2010 a 2011. Od té doby tyto roky překonány nebyly. Pro vnější okruh to neplatí, ale pro centrum ano. Pro nevěřící je to k dohledání v ročenkách TSK.
Tohle kejhání jako byl článek v odkazu je uvěřitelný jenom pitomcům.
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 12:41
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Emel
30. 8. 2021 12:48
Re: Kež by po Paříži také Praha
Toi toi.
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 13:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 13:11
Re: Kež by po Paříži také Praha
Teta Gréta hřímá

Já sjetej Bob a rudá Lůc, už pár let potají
už hodně let a hodně dnů, my sníme o ráji
tam z marxistickejch tezí budem štastně žít
ve squatu nebo mezi, my budem spát a všchny s*at

Teta Gréta hřímá, je to paráda
Už jen pár dní zbývá, rázně dodává
Tak jak můžete spát?

Já sjetej Bob a rudá Lůc, ta parta zelená
Sme lovci utopickejch snů a řveme po školách
Že uhlí dneska končí
Už pozejtří a ne až za pár let

Teta Gréta hřímá, je to paráda
Už jen pár dní zbývá, rázně dodává
Tak jak můžete spát?

Někdo si jen tak trochu dal
A jinej pěkně šlukoval
A starej Marx se smál
Je spokojen, že zase zatal dráp

Teta Gréta hřímá, je to paráda
Už jen pár dní zbývá, rázně dodává
Tak jak můžete spát?

Teta Gréta hřímá, je to paráda
Už jen pár dní zbývá, rázně dodává
Tak jak můžete spát?
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 13:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 13:30
Re: Kež by po Paříži také Praha
Tak halvně se nezapomen spláchnout, neobolševiku :-)
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 13:51
Re: Kež by po Paříži také Praha
Nejsem Petánek, chodím sem od roku 2000. Tvůj petánek tou dobou asi ještě tahal dřevěnýho kačera, probrusleskej zelenej slouho :-)
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 13:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 13:59
Re: Kež by po Paříži také Praha
My name is Luca, I live on the second floor :-)
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 14:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 14:02
Re: Kež by po Paříži také Praha
Byl sem na koncertě docela sympatická baba https://www.youtube.com/watch?…

OPATRNĚ ta má názory na svět spíš jako já a ne ty (fandila Havlovi ne komančům ;-)
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 14:00
Re: Kež by po Paříži také Praha
Mam tu jeden nick, zato vy jich tu máš nejméně 20, vid Hammuno. Nebo soudruh Hendly? :-) :-) :-)
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 14:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 14:07
Re: Kež by po Paříži také Praha
Schíza je svina vid, když nevíš jestli si hrát na holčičiku nebo chlapečka :-)
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 14:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 14:35
Re: Kež by po Paříži také Praha
Následníci Lysenkistů a Mičurinců jsou přesně evropsští zelení bolševici, utopisti, co si říkaj liberálové, zelení, soc. demokrati a piráti :-) :-)
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 14:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 14:46
Re: Kež by po Paříži také Praha
Sám si multinick, nebo oni tě zas bloknou jako pokusy s WinAdmin a další :-) :-) :-)
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 14:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 14:53
Re: Kež by po Paříži také Praha
Prazdroj nepiju.

Z Plzně taky nejsem, rodilý pražák :-)
Avatar - KANKUNEN
30. 8. 2021 15:11
Re: Kež by po Paříži také Praha
Dělá ti to dobře skočit na každou provokaci?
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 15:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 8. 2021 15:21
Re: Kež by po Paříži také Praha
Jsem zvědav, kdy toho duševně nemocného chlapce konečně reálně smáznou.
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 15:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twisted_LSD
30. 8. 2021 15:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
31. 8. 2021 00:02
Re:
ano, stydme se soudruzi..


ta nebohá nemocná divka, co ji vodi jak maňáska na drátkách si zaslouží naší uctu😂😂😂
Avatar - twisted_LSD
31. 8. 2021 00:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
31. 8. 2021 00:49
Re:
Soros, Merkel v kredenci, Thunbergove spojenci. Maňásková armáda, ta dá uhlí na zada. Nási vesnicí spalovací motor neprojede! Davej pozor! Greta naslouchá 😂😂
Avatar - Barrichello
31. 8. 2021 01:00
Re:
Gretu Thunberg hrůza jímá, uhlí pálí rudá Čína. Ten kdo nemá elektriku - nemiluje republiku!
Avatar - twisted_LSD
31. 8. 2021 01:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 8. 2021 12:49
snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
Ti co jezdí na velbloudech ?
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2021 13:03
Prdlajs Musk....
.....vizionáři jsou u Citroënu. AMI teď půjde na dračku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 13:09
Re: Prdlajs Musk....
No oboje = do měst fakt http://www.hybrid.cz/…u-pod-150-000-kc jinak 1000 koní https://www.tesla.com/cs_cz/models v sedanu kdy supersporty (jen) se spalovákem nestíhají = dost dobrý :yes:

Nebo 1111 koníků verze Performance https://www.lucidmotors.com/ :yes: :yes:
30. 8. 2021 13:57
...
Osel ovázanej dynamitem stejně rychlejc nejede.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2021 16:40
snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
věřím jen té statistice, kterou jsem si sám vytvořil
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 16:47
Re: snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
že si ultra blb? Jo VĚŘÍM

už víš že je nafta dotovaná (zvýhodňovaná protože je DRAŽŠÍ než benzín)?

už víš že jízdnou na naftu spotřebováváš VÍC ropy než na benzín?

už víš že si BLB?
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2021 16:53
Re: snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
Už víš, že nejvíce je dotovaná elektřina pro dopravní účely? Není na ni totiž uvalena spotřební daň. Až se tak stane, bude cena elektřiny pro dopraní účely více, než dvojnásobná. Už víš, že jsi debil?
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 17:14
Re: snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
Hele, já už před cca rokem dospěl k poznatku, že kdyby se kdokoli ze zdejších normálních diskutérů postavil po bok HaMuňkySakra, Kylie, AmateraNaWocasu - a dalších cca 4-5 nicků, jimiž se zde muňka/kylie/amatera prezentují, dohromady by pokryli veškerou dosažitelnou moudrost vesmíru
Muňka/Kylie/Amatera "ví" naprosto všechno, tedy až na to, že je absolutní pitchus, debiI a cretin
To ale (naštěstí) zase ví každej zdejší normální diskutér :D :D :D
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 17:22
Re: snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
zajímavý jak všechno PŘESNĚ OBRÁCENĚ :-)

mám JEDEN nick a VŽDY (když musím použít jiný = redakcí zrušený sloučený redakcí její chybou při nové diskuzní platformě znovu obnovený nebo co:) napíšu TO JSEM JÁ = drsný že ani TOHLE nepochopíš správně :-O :D :-! :*)

a že tu multinicků je ;-)
30. 8. 2021 17:35
Re: snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
v elektrice platis z kazdy MWh 600kc s DPH dan z OZE a dalsi dan z CO2. to v benzinu neplatis. ve finale zaplatis 3x-5x vic za elektriku nez je jeji vyrobni cena, u benzinu to je jen cca 2x.
z litru nafty zaplatis na spotrebni dan 10kc, tedy 1kc/kWh bez DPH.
u elektriky jen dan OZE dela 0.50kc/kWh bez DPH
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 20:47
Re: snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
Čímž ovšem ádova myšlénka, že cena "tankovací" elektřiny bude postupně navyšována spotřební daní, není sebeméně vyvrácena ;-) ;-)
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 21:00
Re: snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel
No to jsou FAKTA = jestli nějaký politik vymyslí že daň z elektřiny nebude (ca) dvojnásobek fosilních paliv ale třeba deseti násobek = tak holt bude :-!

Že se tu budou zvyšovat po éře ANO MAKÁME (JÁ majitel státu vše zdvoj NÁSOBIL = svůj majetek i váš státní dluh) budou zvyšovat daně = to si buď jistej

a počkej tu srandu až narazáme do https://ct24.ceskatelevize.cz/…tova-rada-patrne :-)

šéf ANO (ne)MAKÁME se stáhne https://www.impuls.cz/…imp-redakce_lurz a po 2 obdobích s KLAUSem a dvou se ZEMANem si dáme dvě s dalším důchodcem :D :-!

No dost smutně realistických žertů = daň na čistou elektřinu je zbytečně vysoká a na fosil zbytečně nízká = a jo ASI SE TO dál ZHORŠÍ :*)
30. 8. 2021 17:30
i kdyz to malokdo chape
nizsi rychlost znamena vetsi propustnost komunikace, samozrejme jen do urcityho limitu.
200km/h vs. 100km/h znamena o 1/3 mensi propustnost
trictka musi ale bejt totalni opruz
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 17:37
Re: i kdyz to malokdo chape
V jedné obci, jíž jsem celkem často projížděl, se radnice usnesla a spáchali tam "zónu 30"
Párkrát jsem zkusil tou (30) jet, ale to se FAKT nedalo - tak jsem jel těch tachometrových (48-50), jako všici ostatní
Ale je pravda, že pokud tu (30) "podpoří" automatickými radary, tak to bude lepší, jak zlatej důl :-( :-( :-(
30. 8. 2021 17:41
Re: i kdyz to malokdo chape
jde o zvyk
pred zavadenim padesatky sem v obci bezne jezdil 80-90 kdyz se v okoli nikdo nepohyboval.
padesatka byla totalni opruz, ale tak nejak sem cejtil ze tech 80-90 uplne vporadku neni, i kdyz sem nikoho neomezoval nebo neohrozoval, ale treba jen hluk je v 90 mnohem vetsi nez v 50.
po tech letech sem si zvyk jezdit na padesatce v obci 60 tacho a jako vylozenej opruz mi to uz neprijde.
zvekneme si, uvidis.
nic jinyho nam nezbyde
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 20:44
Re: i kdyz to malokdo chape
Tak "chlubit se" tím, že jsi na (60) jezdil o polovinu víc...
Ale v jedné věci máš bohužel pravdu, OPĚT si zvykneme. Stejně tak, jako si generace našich dědů zvykla po roce 1938, 1939 a 1948, stejně tak, jako si generace našich rodičů zvykla po roce 1969 - ani nám nezbude nic jiného, nežli si zvyknout na další vlnu marxistických zkurwenců, která OPĚT ovládne Evropu.
Jenom, na rozdíl od generací našich dědů a otců, my už nemáme kam emigrovat, protože tohle marxistické swinstwo se tentokráte rozplemenilo po celém rozvinutém světě :-( :-( :-(
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 21:05
Re: i kdyz to malokdo chape
to chce být VELKÝ IDIOT mít vědou podpořenou realitu za MARXISMUS :D

i takovej kvákal blbostí jako ty VÍ že marxista na vzdělání a poslouchat odborníky a ekologii atd. atp. TOTÁLNĚ SRAL
Avatar - Barrichello
31. 8. 2021 00:04
Re: i kdyz to malokdo chape
Marxisti odborníky poslouchali, treba Trofima Lysenka a Micurina.
Avatar - Jerry.Gunman
31. 8. 2021 08:48
Re: i kdyz to malokdo chape
Tak marxismus-leninismus měl přece odborníků habakuk - a na každou specializaci. Nezapomínej, že sám o sobě byl tou nejvyšší vědou. Říkalo se tomu "vědecký komunismus" a bylo to podobně vědecké a relevantní, jako dnešní klimatologie a ekologie a bláboly duševně nemocné Grety, která pouhým zrakem rozeznává molekuly CO2

A buďme šťastni, že i my zde máme jedno takové (jak jinak než) duševně nemocné individuum, které nám, nevědomým, se zápalem misionářů a politruků přináší svou Velkou Pravdu - Teorii Dotované Nafty :D :D :D
Avatar - Barrichello
31. 8. 2021 10:28
Re: i kdyz to malokdo chape
A taková Kniha "O ruských vynálezcích a objevitelích" je plná expertů. Takovej Bulinův parní tank :-) :-) :-) :-)
https://www.databazeknih.cz/…evitelich-133907

bohužel místní zelená úderka má zásadní mezery ve vzdělání :-)
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 10:45
Re: i kdyz to malokdo chape
Jj TOHLE JE jasná CHYBA vzdělání :D

NE to že ty dodnes vůbec nechápeš vo co go a (dokonce) popíráš že ty ses učil https://zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ a už vůbec ne CO všechno se s tou ropu dělá a z ní dělá https://www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf

sice nedáš úroveň český ZŠ ale zase znáš ruský PARNÍ TANK :-O :D

Já radši zůstanu u svého vzdělání = a ty jistě totéž :*) :-!
Avatar - Barrichello
31. 8. 2021 12:46
Re: i kdyz to malokdo chape
Ty si popíral že marxismus nedal na vědu a výzkum a oni přitom podporovali vědecko-technickou reovluci a jak vidíš, evidentně psali i bláboly o vynálezcích a měli všechno první na světě :-)

Takže tím vidíš, že zelení bolševici na stalinisty plně navazují, přesně jak říkám. Ty to nevíš, protože neznáš :-)
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 12:55
Re: i kdyz to malokdo chape
No nedal = a musíš bejt fakt TOTÁLNĚ MIMO když takhle blábolíš

Komunista měl k inteligenci a vzdělání vztah = no viz Zeman v ´89 na Letné ;-)

že ty používáš nadprůměrně dat ale zacházet s nima neumíš = to sem ti už psal

Jo nevíš neznáš = proto si furt vymýšlíš. Třeba dotace je vynález komunistů (a ffftipně skáčeš s komunisty marxisty bolšviky ze strany na stranu = jednou je to pejorativní a pak přesně naopak :D :-!

prostě ŽVANÍŠ = to je celý (shrnutí :-(
Avatar - Emel
30. 8. 2021 22:17
Re: i kdyz to malokdo chape
Taky stárneme brachu ;)
Hele... 30 a 50 je obrovský rozdíl.
V hustý zástavbě asi jo, ale pokud bys tak fakt jel po prázdném hlavním tahu, 10km 20min... Brrr.
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 17:43
Re: i kdyz to malokdo chape
Nebo máš hybrid (nebo rovnou EV) co se ti při jízdě vesnicí automaticky přepíná na provoz na baterii a je to

Ale ta 30ka dává smysl kvůli propustnosti plynulosti na komunikacích kde jsou mraky aut = jako je ta Paříž. Ve vesnici jde o něco jiného
31. 8. 2021 08:22
Re: i kdyz to malokdo chape
Ty se prostě neustále potřebuješ hádat a zastávat se sebevětších hovadin. 30 ve měste je totální nesmysl. Jestli si to zavedou ale jen v Paříži, tak je mi to úplně ukradený. Nepomůže to vůbec ničemu ani plynulosti, ani ekologii, ani bezpečnosti. 30ka je rychlost vhodná do úzkých uliček, kde ti může nečekaně vyběhnout třeba děcko. Na přehledný široký silnici ve městě je to hovadina.
Avatar - Jerry.Gunman
31. 8. 2021 09:06
Re: i kdyz to malokdo chape
Zlatá slova, to Ti podepíšu z fleku
31. 8. 2021 11:02
Re: i kdyz to malokdo chape
Zjevně nejsi bio-eko pomatenec :-D :yes:
Avatar - Amaterasu
31. 8. 2021 11:41
Re: i kdyz to malokdo chape
Tohle FAKT NEMÁ NIC s bio ;-)

Tohle FAKT NEMÁ NIC s eko (no trochu :)

Tohle je JEN zase ta znalost a to blbý vzdělání (co ty nerad) s nižší rychlostí je snazší udržet vyšší plynulost = a to pak celkově znamená dokonce vyšší rychlost = ve smyslu rychleji v cíli

Je lepší jet plynule (jedno jestli na dálnici třeba 100 nebo ve městě třeba 30 km/h) než chvíli rychlejš a pak silně zpomalit a zase zrychlovat nebo rovnou stát https://www.irozhlas.cz/…a_2108241237_ako

Ale to je furt dokola ta samá písnička = nevíš neznáš nerozumíš jsi (chytrý jako) Jerry.Gunman = plácáš kraviny (a to dokola a dokola a dokola a ... na jakékoliv téma ;-)
30. 8. 2021 18:54
"Hluk způsobený automobily se podle ní sníží.."
Tímhle nesmyslem se pokoušejí často argumentovat i u nás. :'-( Škoda, že o tom zpravidla rozhodují Ti, co tomu nerozumí - já teda při 30 km/h podřazuji, takže motor bude spíš ve vyšších otáčkách, než při padesátce, tudíž bude generovat VĚTŠÍ hluk, nikoliv nižší... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Amaterasu
30. 8. 2021 19:05
Re: "Hluk způsobený automobily se podle ní sníží.."
Viz já 17:43
31. 8. 2021 08:24
Re: "Hluk způsobený automobily se podle ní sníží.."
Tak můžeš ještě brát hluk od pneumatik, ale rozdíl 30 a 50 je nula, takže spíš máš pravdu v tom, že budeš muset jet na nižší rychlost. 30 to bych musel jet na dvojku.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud