Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Téměř na celém území Paříže se bude jezdit maximálně 30 km/h

ČTK
Diskuze (124)

Na téměř celém území Paříže bude ode dneška pro automobily platit maximální rychlost 30 kilometrů v hodině. Dříve byla obvyklá rychlost 50 kilometrů v hodině. Radnice si od nového opatření slibuje větší bezpečnost a také menší hluk v ulicích, napsal místní tisk.

Organizace automobilistů jsou k opatření skeptické, podle nich jde jen o další krok v tažení proti autům ze strany vedení francouzského hlavního města.

Na některých dopravní tepnách se ale povolená rychlost nezmění. Na pařížském okruhu, tedy bulváru Périphérique, bude nadále maximální rychlost 70 kilometrů v hodině.

Podle radnice není změna tak radikální. Upozornila, že už před vstupem v platnost "plošné třicítky" byla v 60 procentech pařížských ulic rychlost omezena na 30 kilometrů v hodině. "Snížit rychlost znamená také snížit počet vážných nehod (mezi auty a chodci)," uvedl náměstek pařížské starostky David Belliard. Radnice chce opatřením chránit zranitelnější skupiny účastníků silničního provozu, například chodce a cyklisty.

Pařížská radnice tvrdí, že snížení rychlosti má také ekologický přínos. Hluk způsobený automobily se podle ní sníží o několik decibelů. Provoz by měl být i plynulejší. Stanice BFM TV ale poukazuje na to, že je sporné, zda má snížení rychlosti pozitivní dopad stran emisí.

Automobilové svazy poukazují i na další kroky radnice, například rušení parkovacích míst či zdražování parkování ve městě. Vedení města chce také definitivně přeměnit zhruba 50 kilometrů silnic na cyklostezky. Představitelé radnice přitom kritiku svazů automobilistů zcela neodmítají. Podle Belliarda je nutné zmenšit prostor, který zabírají automobily v pařížských ulicích.

Deník Le Parisien upozornil, že snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel metropole. Ukázal to nedávný průzkum agentury IFOP. Ve zbytku Francie ale má podobné opatření výrazně méně zastánců. Pro se vyslovilo zhruba 36 procent respondentů.

ČTK
Diskuze (124)

Doporučujeme

Avatar - Emel
1. 9. 2021 17:31
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Jo, ale na těch dálnicích můžeš celkem s klidným srdcem jet 150-160 v Německu i Polsku...
1. 9. 2021 12:58
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Šmejkalka záleží jak se jim povede vyřešit omezení. Jestli dokážou udržet 2+2 pruhy i když zúžený, tak to pojede v pohodě. Je to blbých pár set metrů. Jestli to stáhnou do 1 pruhu, tak to bude nepříjemný, ale pořád je to jedno omezení na 200 km dlouhý 400 metrů. To je nic ve srovnání se 70 km omezení, který jsme na D1 měli v minulém roce.

Průtah Brnem mě vůbec netrápí. Tomu se dá různě vyhnout. Jde o 10 km skrz Brno. Podle toho kam jedeš můžeš těsně před Brnem zvolit jinou trasu. Za mě detail. Možná tam bude navíc omezení na zúžený 2+2 pruhy a projedeš to v pohodě 80. Teď si na D1 "užívají" řidiči poslední problémy na 3 úsecích, který budou za pár dní otevřený a pak už to bude o něčem jiným. Tragédie letos naštěstí končí :-D

Od příštího roku bude horní trasa už bez pochyby výhodnější i pro vás jak se otevřou nový úseky dálnice, tak je to tutovka.
1. 9. 2021 12:48
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Taky jsem nad tím uvažoval, ale to je hrozná oklika a časově to podle navigace vychází hůř, ale tak ta situace na D35 je zoufalá teď, že je to tam rozkopaný. Příští rok se to výrazně zlepší obchvatem Hradce a novým úsekem D35. To bude rázem cesta minimálně o 20 minut možná půl hodiny rychlejší a asi 50 křižovatek v Hradci jednodušší.
Avatar - Emel
1. 9. 2021 10:11
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
Z Jablonce už bych zvážil jet přes Polsko... kolega z Liberce do Krakova tak jezdí pořád a možná i do té Ostravy... no nevím, to bych se musel podívat. Určitě je to dál a v nákladech na palivo to bude dražší.
1. 9. 2021 08:43
Re: K tomuhle článku nutno dopřečíst
No tak já jel nedávno 2x trasu Jablonec Ostrava a myslel jsem, že mě trefí. Je to otřesná trasa. Co jsem naprosto nepochopil, proč se předělává povrch u Sadový, Litomyšle a Opatovce, který rozhodně nebyl v havarijním stavu a nebylo nutný ho dělat hned a klidně to mohlo pár let počkat až se dostaví příslušný úseky dálnice a udělat to potom, až to nebude už součástí páteřního tahu. Stát tam všude 20 minut na semaforu to je o nervy. Bydlet v Praze jedu radši po D1.