Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První fotky Renaultu Mégane E-Tech Electric unikly na veřejnost. Jak se vám líbí?

69 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Uvnitř fuj.... Pěkný, ale je to další nudné bezpohlavní nezáživný elektro, do kterého když někoho posadim, a závažu oči, tak nepozná rozdíl mezi dalšími X bezpohlavními nudnými jizdně impotentnimi elektro.
Arese
Velmi výstižná chrakteristika!
A přitom je tohle všechno křečovité bláznění naprosto k ničemu... 😲 😲
https😐/www.autoforum.cz/…byt-i-500-gramu/
JakTak
Klasika v podání AutoNenávidímelektroForum. Do emisí elektromobilů počítají emise z výroby elektřiny, ale do emisí spalováků počítají jen to, co vyjde přímo z výfuku, bez započítání výroby paliva. A i ten údaj o emisích spalováků z výfuku mají více než optimistický.
Avatar - kuk
kuk
Další zabedněnej vypatlanec co se ukájí nad hounama z kkotfora. Nežer to tolik, už ti ty exkrementy lezou i z uší. 😁 :-!
Arese
Aáá, elektrofašistům a eurohujerům nenávistí k Autofóru zase praskají žilky. Jen tak dál, tak to má být, tak je to správné! 😒]
lukas13
To přece není o elektrofašistech a eurohujerech (tohle nálepkování je krajně odporné, mimochodem). To je o tom, že autoforum je tendenční, populistické a lživé medium. Něco jako Parlamentní listy ve světě aut.
Podle mě každý, kdo má alespoň maturitu trochu technického směru se musí při čtení těch blábolů osypat. Nebo usmát k smrti.
Já rozhodně nejsem velkým příznivcem současného vývoje automotive v EU, spíše se dost bojím kam to povede, to ale neznamená, že budu adorovat ten slovní, věcný i logický průjem, který Autoforum produkuje.
Vždy jsem Tě měl za v pohodě a slušného diskutér, se kterým se někdy třeba neshodnu, ale dobře se s ním dá poklábosit a jehož názory jsou relevantní a mají váhu.

Tím neustálým zaplevelováním diskuzí odkazy na ty bludy z Autofora si jen pod sebou podřezáváš větev.
Dobrá rada - netahej to sem a nečti to.
BTW - jsem čvuťák, myslím že trošičku vím, o čem mluvím.
Arese
Tak když už mluvíš o tom "podřezávání větví" - tu hlavní si nyní pod sebou usilovně podřezává EU a její autoprůmysl! 😲
lukas13
Ano, toho se též obávám (jen si nemyslím, že to je sichr).

To ale vůbec nesouvisí s mým příspěvkem výše. A Ty to moc dobře víš.
Arese
Naopak, souvisí to naprosto zásadně! 😄
Avatar - kuk
kuk
Jj čím víc houven z kkotfora sežereš tím víc smrdíš. Přímá úměra. :-!
Mino21
Sice se mi nelíbí to extrémní politické tlačení EV, ale zase by to chtělo stavět argumenty na něčem lepším než na jednom "worst case scenario".

Takže ID.3. Reálně s tím lidi jezdí za 19 kWh/100km (včetně zimy, klimy, topení,...). Emise z uhelky v ČR 838 g CO2/kWh. To máme 159,2 g CO2/km. Ztráty při přenosu nabíjení dají cca 36 % navíc. To máme 217 g CO2/km.

Nyní Golf 2019+ se stejným výkonem. Benzin 6,65 l/100 km = 154 g CO2/km, Nafta 6,0 l/100km = 159 g CO2/km.

Zatím nám elektro vychází hůř. No jo, jenže to jsme ho napočítali na elektřinu jen a pouze z uhlí, což nemá ani to Polsko (i když o moc lepší to není). Nicméně už např. v ČR, kde máme zhruba půlku z uhlí, jsme na 430 gramech CO2/kWh. Takže ID.3 v ČR se dostává na 111 gramů. Tedy na méně než spalovací Golf.

A za druhé, zatímco EV počítáme výrobu paliva, u spalovacích aut nikoli. Ví se, že na 1 litr paliva je potřeba asi 1,5 kWh energie. Předpokládejme, že tato energie má stejné emise jako elektřina. Na 6-6,5 litru tak potřebujeme 9-9,8 kWh, to při českém mixu dělá zhruba 4000 gramů na kWh. Toto palivo je na 100 km, tedy +40 gramů na km u spalovacích aut.

Takže v ČR má elektrické ID.3 emise asi okolo 110-115 gramů, spalovací Golf pak 190-200 gramů. V "palivu" je elektromobil jednoznačně čistější než spalovací auto, a to i u nás (v Polsku ne, tam je to nastejno), rozhodně to však ani zdaleka není nula. Otázkou pak tedy je, kdy tyto nižší emise vyrovnají emise z výroby baterky u EV.
Avatar - Ham.
Ham.
"A za druhé, zatímco EV počítáme výrobu paliva, u spalovacích aut nikoli."
Kde máš spočítanou a zakalkulovanou výrobu paliva pro elektrárny (dobývání a dopravu uhlí nebo plynu pro tepelné, dobývání a zpracování uranu pro jaderné)? V těch 832 g CO2/kWh u uhelky jsou jenom přímé emise ze spalování uhlí v elektrárně ČEZu, nikoliv emise potřebné pro dobývání a dopravu uhlí. To stejné platí u Temelína nebo Dukovan, ČEZ uvádí produkci CO2 těchto zdrojů, ale bez CO2 emitovaném při dobývání, zpracování a obohacování uranu a výrobě palivových tyčí. Dost dobře ani uvádět nemůže a neumí, protože dobýváním uhlí, plynu nebo uranu se zabývají jiné firmy, jejichž emise nemá ČEZ pod kontrolou.
traveldrive
Hráš stále len na jednu stranu. Elektrine sa počítajú emisie, ktoré vznikajú pri jej výrobe, teraz sem pletieš emisie z výroby paliva pre tie elektrárne. Fosílnym palivám sa zatiaľ rátajú len emisie z ich spaľovania. Kde sú emisie z výroby fosílnych palív, emisie z výroby elektriny potrebnej na produkciu benzínu alebo nafty, kde sú emisie z výroby palív na výrobu tejto elektriny (ktoré si začal počítať ty)? Kde sú emisie ktoré vznikajú počas ťažby a prepravy surovín na výrobu palív? 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Když se kolega snaží k emisím benzínu nebo nafty připočítat i emise z jejich výroby/těžby, tak je logické připočítat k výrobě elektrické energie také emise z výroby/těžby paliv pro elektrárny. Tak buď obojí bez výroby/těžby paliva, nebo s, jednou tak a podruhé onak nedává žádný smysl.
Mino21
"Tak buď obojí bez výroby/těžby paliva, nebo s, jednou tak a podruhé onak nedává žádný smysl. "

No však právě o to jde. Buď obojí nebo ani jedno. Sám to říkáš, že to nedává smysl počítat od jiných bodů. Proto také nedává smysl to počítat až od vyrobeného benzínu, ale u EV počítat i výrobu elektřiny. Vždyť to sám říkáš.

Takže pokud máme započítat těžbu paliva pro elektrárny a dopravu, tak musíme započítat i těžbu ropy pro rafinerie a dopravu. V obou případech jsem to počítal od výroby (tedy je to už vytěženo a dopraveno do místa výroby) po jeho spotřebování. Tedy v obou případech to stejné. Natěžená ropa v rafinerce, natěžené uhlí v elektrárně (a u mnoha elektráren dokonce i emise pro jejich stavbu, to u rafinerky nemám).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Když budeš chtít, najdeš studii, která to vše komplexně srovnává, Emise potřebné pro výrobu paliva jsou mnohem nižší než emise potřebné pro výrobu a přenos elektřiny při špinavém energetickém mixu.
Avatar - kuk
kuk
Elektroauta fakt nemůžou za to že máš malý péro, scvrklej mozek a že si vo tebe žádná baba nevopře ani kolo. :-!
Avatar - idam.i
idam.i
O elektre máš pravdu,no ďalej sa drž témy. 😉
Avatar - kuk
kuk
Téma je že karilaz si tu ventiluje svoje sexuální problémy. Kdyby je neměl tak nebude furt dokola psát úplně ty stejný houna ke každýmu článku. 😉
Arese
Diskusní suterén promluvil. Když docházejí vetché argumenty pro násilím tlačenou elektrodebilitu, přichází na řadu urážky. Jak ubohé.. 😒 :no:
Avatar - kuk
kuk
Debility zde ventiluješ akorát ty a ještě to nazýváš argumentama. Bež si louskat dezinformace na kkotforum. :-!
lukas13
Mno, ty se nám tu dlouho neohřeješ.

Sexuální frustrace a problémy sem taháš akorát ty.

Probůh, kdy odsud tato diskuzní žumpa odtáhne? Redakce, děláte s tím něco?
Jendislav
to nikdy neslo dohromady. Vsechna francouzska auta mela s elektrikou a elektronikou problemy. Co to bude delat ted, kdyz ne to jen elektrika a elektronika?
Avatar - kuk
kuk
A proto Renault vyrábí ty nejprodávanější electromobily Zoe. Se prober z komatu ty elektriko. :-!
Arese
Hele, seděl jsi v tomhle elektropekáči vůbec? Fakt příšernost! 😲 :no:
Avatar - kuk
kuk
Mluvím o prodejích tak se prober.
Avatar - del42sa
del42sa
ano a proto Zoe končí, ten se povedl 😁 :yes: https😐/www.ceskenoviny.cz/…oce-2024/2071826
Arese
...zejména z profilu chladné a bezpohlavní vozidlo. Vůbec bych netypoval, že je to Renault. Největší úlet je ovšem interiér, který je "utulný" asi jako chladnička. Ovšem vzhledem k tomu, že je to zkratowůz, je to vlastně jedno, prodejně to bude propadák tak jako tak. Tedy s výjimkou elektrodiktatur typu Norska či Nizozemí. 😒 :no:
h22
Blbost, interiéry Renault právě umí, je tam vidět kůže na přístrojovce, jako to má Mazda 3, a pěkný L-shape displej, jako má Mercedes. Exteriér je na Renault trochu usedlý, čekal jsem větší extravaganci. Bude to konkurent pro Ionic 5, který se designově povedl, tak uvidíme v recenzích...
Avatar - kuk
kuk
Tobě to může bejt jedno, stejně se ti tam nepostaví. :-!
Mig_35
no je to trochu oříšek Arese, ale stejně to zkus naštudovat😊
https😐/www.pravopisne.cz/…povat-x-typovat/
a jinak bych se rád dozvěděl, který Renault je pohlavní...😊
Arese
Který? No třeba Megane RS s manuálem bych si určitě nechal líbit! 😄 :yes:
Avatar - Retrowave
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Tak teď jsem si smíchy poprskal monitor. Ten tvůj propagandistický grétistický traktát je tak praštěný, že to působí jako ironie. Povedená ironie. 😒]
Avatar - idam.i
idam.i
Asi máš trochu pravdy.No iný zase do neba ospevujú "koncern". 😉 Každy má niečo.
Vďaka tomu je svet pestrý.
cudzinec111
to všetky EV budú teraz na štýl MPV a s minimalistickými oknami a vysokou podlahou? Nedá sa to spraviť krajšie?
Avatar - kuk
kuk
Vypláchni si voči Savem, todle je SUV a ne MPV. :-!
Arese
Vzhledem k tomu, že je to elektrozkrat, tak je to vlastně úplně jedno. 😒]
Avatar - kuk
kuk
Zkrat máš v mozku akorát ty. Nejspíš z toho že tě stará hladí pohrabáčem.
h22
že nevypadá stejně jako koncept. Nejvíc mě mrzí ten světelný podpis, ten byl na konceptu úžasný a tady máme obyčejnou běžnou nudu... Jinak celkem OK, vysoké těžiště je standard u elektromobilů a nic moc estetického.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Neverim ze tymto cudom chcu nahradit klasicky megane... vw tiez id3kou predsa by nemal sancu nahradit golfa ( a co do poctu predanych aut uz vobec ) ... takze nieco este budu musiet v renaulte vymysliet ked nechcu padnut predajmi v europe v nasledujucich 2 .. 3 rokoch hlboko aj pod skodu ci opel kdesi na uroven sesterskej dacie
Avatar - xxc
xxc
Preco by nemali padnut predajmi? Jedine tato cesta je ekologicka, cim menej vyrobia, tym mensia ekologicka zataz. Samozrejme ceny budu take, ze sa konecne dostanu do zisku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Renault predsa hral vzdy na kvantitu... zrazu chce byt exkluzivny... asi to prebral od coraz neviditelnejsieho fiatu
Avatar - xxc
xxc
Ved aj tak dopadli. Teraz chcu byt lepsi.
Avatar - kuk
kuk
Už se teším kolik lidí zase nepřekousne tu pichu jak hrom na kapotě. 😁 😁 😁 :-!
SUV odvary nemusím, ale lidem se to bude určitě líbit. Jestli na to daj ňejakou prudce konkurenční cenovku a neposerou baterku a pohon, tak by to moh bejt trhák. :yes:
webpaja
Měl by jsi se přestat soustředit na délku penisů diskutujících i jejich erekci a naučit se vyjmenovaná slova v češtině.
Avatar - kuk
kuk
Koukám ty ani nevíš co jsou to vyjmenovaný slova viď. :-!
webpaja
Pýchu s měkkým může napsat někdo s měkkým mozkem 😉
Avatar - idam.i
idam.i
Ten znak si prvý vytiahol ty.
Prečo ?
Avatar - kuk
kuk
Protože se každou chvíli najde někdo kdo si kvůli tomu to auto nemůže koupit, bo by se mu na vesnici místní lopaty vysmáli. 😁
Avatar - idam.i
idam.i
Jeho problém.Aspoň kúpiš lacnejšie. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Je aj ioniq krasavec... ak ma toto nahradit klasicky megane tak potom pan boh nam ochranuj clio... srsi z toho az akasi bezradna bezpohlavnost a sterilita zacinajuca hned uz tym do.ebkanym logom na kasni a konciaca zadnym naraznikom
Avatar - kuk
kuk
Mluviš jak kdyby si to chtěl ***. 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Nove Clio s 1,3tce ano.... ale tento megane istotne nie
Avatar - kuk
kuk
Místo těch *** tam mělo být napsáno j3bat. 😉
traveldrive
Sklapni hulvát.
Avatar - kuk
kuk
Muck. :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Až bude test v paříži jestli tempomat/omezovač chytne 30km/hod to bude zase ostuda pro VW.
berka
Bohužel, tohle se mi nelíbí. Násilné nahrazování původních modelů jejich elektro verzemi, nepovažuji za šťastné. Nejsem proti malým elektrovozům, typu Zoe, možná bych toleroval i budoucí R5 v elektrice, za podmínek, že budou mít rozumnou cenu, což se zatím u žádného vozu napříč značkami říct nedá.
Větší auta, která jsou v mnoha rodinách jediným autem, nemohou být elektrická. Tím sebereme lidem možnost cestovat a první překážkou bude už samotná pořizovací cena. Ostatní překážky ve formě nedostatečné kapacity nabíjecích míst, která není připravena ani na 10% současného počtu vozidel, krátký dojezd a tím změna celkového pojetí cestování, specifický a velmi složitý servis při poruchách (ne při údržbě) a hlavně velmi nejistý proces následného prodeje, tyto vozy odsouvají na slepou kolej. Jsou pouze pro zaryté fanatiky rádobytechnologií a eko blázny kteří nechtějí vidět skutečnou pravdu. A ti rozhodně neuživí všechny ty fabriky zvyklé produkovat miliony aut ročně.
Michal220
Levnější a lepší by bylo postavit raketu a poslat do Bruselu ať to tu zelenou pakáž pročistí.
Arese
Skvěle vystiženo, líp bych to nenapsal! 😄 :yes: :yes: :yes:
traveldrive
Pán je odborník v oblasti automotive?
Avatar - lordlord
lordlord
tak tohoto megana si už nekoupím
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Cele je to uz nezaujimave...a tym dobabranym logom to cele zaklincovali...pritom som si isty ze renault to vie aj lepsie a vie aj prekvapit ...z tohto ale srsi bezradnost a nuda... ako nahrada doterajsieho megane nic zaujimave.... toto podla mna nemoze mat velky uspech .. uvidime
traveldrive
Takže to úspešné určite bude.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - del42sa
del42sa
ta retro palubka se mi líbí :yes:
Arese
"Retropalubka" jak z lodi Enterprise. Fuj tajksl! 😲 :no:
Avatar - kuk
kuk
Vyrobená v Brandejse. :-!