"Tak buď obojí bez výroby/těžby paliva, nebo s, jednou tak a podruhé onak nedává žádný smysl. "
No však právě o to jde. Buď obojí nebo ani jedno. Sám to říkáš, že to nedává smysl počítat od jiných bodů. Proto také nedává smysl to počítat až od vyrobeného benzínu, ale u EV počítat i výrobu elektřiny. Vždyť to sám říkáš.
Takže pokud máme započítat těžbu paliva pro elektrárny a dopravu, tak musíme započítat i těžbu ropy pro rafinerie a dopravu. V obou případech jsem to počítal od výroby (tedy je to už vytěženo a dopraveno do místa výroby) po jeho spotřebování. Tedy v obou případech to stejné. Natěžená ropa v rafinerce, natěžené uhlí v elektrárně (a u mnoha elektráren dokonce i emise pro jejich stavbu, to u rafinerky nemám).
Když budeš chtít, najdeš studii, která to vše komplexně srovnává, Emise potřebné pro výrobu paliva jsou mnohem nižší než emise potřebné pro výrobu a přenos elektřiny při špinavém energetickém mixu.
To přece není o elektrofašistech a eurohujerech (tohle nálepkování je krajně odporné, mimochodem). To je o tom, že autoforum je tendenční, populistické a lživé medium. Něco jako Parlamentní listy ve světě aut.
Podle mě každý, kdo má alespoň maturitu trochu technického směru se musí při čtení těch blábolů osypat. Nebo usmát k smrti.
Já rozhodně nejsem velkým příznivcem současného vývoje automotive v EU, spíše se dost bojím kam to povede, to ale neznamená, že budu adorovat ten slovní, věcný i logický průjem, který Autoforum produkuje.
Vždy jsem Tě měl za v pohodě a slušného diskutér, se kterým se někdy třeba neshodnu, ale dobře se s ním dá poklábosit a jehož názory jsou relevantní a mají váhu.
Tím neustálým zaplevelováním diskuzí odkazy na ty bludy z Autofora si jen pod sebou podřezáváš větev.
Dobrá rada - netahej to sem a nečti to.
BTW - jsem čvuťák, myslím že trošičku vím, o čem mluvím.
Cele je to uz nezaujimave...a tym dobabranym logom to cele zaklincovali...pritom som si isty ze renault to vie aj lepsie a vie aj prekvapit ...z tohto ale srsi bezradnost a nuda... ako nahrada doterajsieho megane nic zaujimave.... toto podla mna nemoze mat velky uspech .. uvidime
Když se kolega snaží k emisím benzínu nebo nafty připočítat i emise z jejich výroby/těžby, tak je logické připočítat k výrobě elektrické energie také emise z výroby/těžby paliv pro elektrárny. Tak buď obojí bez výroby/těžby paliva, nebo s, jednou tak a podruhé onak nedává žádný smysl.
Bohužel, tohle se mi nelíbí. Násilné nahrazování původních modelů jejich elektro verzemi, nepovažuji za šťastné. Nejsem proti malým elektrovozům, typu Zoe, možná bych toleroval i budoucí R5 v elektrice, za podmínek, že budou mít rozumnou cenu, což se zatím u žádného vozu napříč značkami říct nedá.
Větší auta, která jsou v mnoha rodinách jediným autem, nemohou být elektrická. Tím sebereme lidem možnost cestovat a první překážkou bude už samotná pořizovací cena. Ostatní překážky ve formě nedostatečné kapacity nabíjecích míst, která není připravena ani na 10% současného počtu vozidel, krátký dojezd a tím změna celkového pojetí cestování, specifický a velmi složitý servis při poruchách (ne při údržbě) a hlavně velmi nejistý proces následného prodeje, tyto vozy odsouvají na slepou kolej. Jsou pouze pro zaryté fanatiky rádobytechnologií a eko blázny kteří nechtějí vidět skutečnou pravdu. A ti rozhodně neuživí všechny ty fabriky zvyklé produkovat miliony aut ročně.
Hráš stále len na jednu stranu. Elektrine sa počítajú emisie, ktoré vznikajú pri jej výrobe, teraz sem pletieš emisie z výroby paliva pre tie elektrárne. Fosílnym palivám sa zatiaľ rátajú len emisie z ich spaľovania. Kde sú emisie z výroby fosílnych palív, emisie z výroby elektriny potrebnej na produkciu benzínu alebo nafty, kde sú emisie z výroby palív na výrobu tejto elektriny (ktoré si začal počítať ty)? Kde sú emisie ktoré vznikajú počas ťažby a prepravy surovín na výrobu palív? ;-)
"A za druhé, zatímco EV počítáme výrobu paliva, u spalovacích aut nikoli."
Kde máš spočítanou a zakalkulovanou výrobu paliva pro elektrárny (dobývání a dopravu uhlí nebo plynu pro tepelné, dobývání a zpracování uranu pro jaderné)? V těch 832 g CO2/kWh u uhelky jsou jenom přímé emise ze spalování uhlí v elektrárně ČEZu, nikoliv emise potřebné pro dobývání a dopravu uhlí. To stejné platí u Temelína nebo Dukovan, ČEZ uvádí produkci CO2 těchto zdrojů, ale bez CO2 emitovaném při dobývání, zpracování a obohacování uranu a výrobě palivových tyčí. Dost dobře ani uvádět nemůže a neumí, protože dobýváním uhlí, plynu nebo uranu se zabývají jiné firmy, jejichž emise nemá ČEZ pod kontrolou.
Sice se mi nelíbí to extrémní politické tlačení EV, ale zase by to chtělo stavět argumenty na něčem lepším než na jednom "worst case scenario".
Takže ID.3. Reálně s tím lidi jezdí za 19 kWh/100km (včetně zimy, klimy, topení,...). Emise z uhelky v ČR 838 g CO2/kWh. To máme 159,2 g CO2/km. Ztráty při přenosu nabíjení dají cca 36 % navíc. To máme 217 g CO2/km.
Nyní Golf 2019+ se stejným výkonem. Benzin 6,65 l/100 km = 154 g CO2/km, Nafta 6,0 l/100km = 159 g CO2/km.
Zatím nám elektro vychází hůř. No jo, jenže to jsme ho napočítali na elektřinu jen a pouze z uhlí, což nemá ani to Polsko (i když o moc lepší to není). Nicméně už např. v ČR, kde máme zhruba půlku z uhlí, jsme na 430 gramech CO2/kWh. Takže ID.3 v ČR se dostává na 111 gramů. Tedy na méně než spalovací Golf.
A za druhé, zatímco EV počítáme výrobu paliva, u spalovacích aut nikoli. Ví se, že na 1 litr paliva je potřeba asi 1,5 kWh energie. Předpokládejme, že tato energie má stejné emise jako elektřina. Na 6-6,5 litru tak potřebujeme 9-9,8 kWh, to při českém mixu dělá zhruba 4000 gramů na kWh. Toto palivo je na 100 km, tedy +40 gramů na km u spalovacích aut.
Takže v ČR má elektrické ID.3 emise asi okolo 110-115 gramů, spalovací Golf pak 190-200 gramů. V "palivu" je elektromobil jednoznačně čistější než spalovací auto, a to i u nás (v Polsku ne, tam je to nastejno), rozhodně to však ani zdaleka není nula. Otázkou pak tedy je, kdy tyto nižší emise vyrovnají emise z výroby baterky u EV.
Preco by nemali padnut predajmi? Jedine tato cesta je ekologicka, cim menej vyrobia, tym mensia ekologicka zataz. Samozrejme ceny budu take, ze sa konecne dostanu do zisku.
Neverim ze tymto cudom chcu nahradit klasicky megane... vw tiez id3kou predsa by nemal sancu nahradit golfa ( a co do poctu predanych aut uz vobec ) ... takze nieco este budu musiet v renaulte vymysliet ked nechcu padnut predajmi v europe v nasledujucich 2 .. 3 rokoch hlboko aj pod skodu ci opel kdesi na uroven sesterskej dacie
Je aj ioniq krasavec... ak ma toto nahradit klasicky megane tak potom pan boh nam ochranuj clio... srsi z toho az akasi bezradna bezpohlavnost a sterilita zacinajuca hned uz tym do.ebkanym logom na kasni a konciaca zadnym naraznikom
Už se teším kolik lidí zase nepřekousne tu pichu jak hrom na kapotě. :D:D:D:-!
SUV odvary nemusím, ale lidem se to bude určitě líbit. Jestli na to daj ňejakou prudce konkurenční cenovku a neposerou baterku a pohon, tak by to moh bejt trhák. :yes:
Klasika v podání AutoNenávidímelektroForum. Do emisí elektromobilů počítají emise z výroby elektřiny, ale do emisí spalováků počítají jen to, co vyjde přímo z výfuku, bez započítání výroby paliva. A i ten údaj o emisích spalováků z výfuku mají více než optimistický.
že nevypadá stejně jako koncept. Nejvíc mě mrzí ten světelný podpis, ten byl na konceptu úžasný a tady máme obyčejnou běžnou nudu... Jinak celkem OK, vysoké těžiště je standard u elektromobilů a nic moc estetického.
Blbost, interiéry Renault právě umí, je tam vidět kůže na přístrojovce, jako to má Mazda 3, a pěkný L-shape displej, jako má Mercedes. Exteriér je na Renault trochu usedlý, čekal jsem větší extravaganci. Bude to konkurent pro Ionic 5, který se designově povedl, tak uvidíme v recenzích...
Tak teď jsem si smíchy poprskal monitor. Ten tvůj propagandistický grétistický traktát je tak praštěný, že to působí jako ironie. Povedená ironie. :-[]
...zejména z profilu chladné a bezpohlavní vozidlo. Vůbec bych netypoval, že je to Renault. Největší úlet je ovšem interiér, který je "utulný" asi jako chladnička. Ovšem vzhledem k tomu, že je to zkratowůz, je to vlastně jedno, prodejně to bude propadák tak jako tak. Tedy s výjimkou elektrodiktatur typu Norska či Nizozemí. :-(:no:
to nikdy neslo dohromady. Vsechna francouzska auta mela s elektrikou a elektronikou problemy. Co to bude delat ted, kdyz ne to jen elektrika a elektronika?
Uvnitř fuj.... Pěkný, ale je to další nudné bezpohlavní nezáživný elektro, do kterého když někoho posadim, a závažu oči, tak nepozná rozdíl mezi dalšími X bezpohlavními nudnými jizdně impotentnimi elektro.