Charakteristické šestiválcové motory jsou samou podstatou toho, čím Porsche vyniká. Vzhledem k přednostem boxeru nelze předpokládat jiný vývoj než ve formě dalšího vylepšování poznatků nabíraných kontinuálně téměř 60 posledních let.
...na úžasný čtyřválcový boxer Alfy Romeo, který se vyráběl v letech 1971-1995 (postupně 1 mil Alfasudů, 1 milion Alfy 33 a cca 150 000 kusů v prvních dvou letech výroby řady 145/146), a to dokonce i v 16V verzi. A ten zvuk! :-):yes::yes::yes:
On mysli zrejme kratky hriadel, co ide spat k prednemu diferencialu, ktory je vsak v pripade CVT integrovany v prevodovke, spolu s diferencialom. Pokial ide o manual (co je dnes uz okrajova vec), musel by som sa pozriet, ako je to presne urobene.
Su to len ucelove kecy.
Rovnako ako "deklarované nízké těžiště ve skutečnosti díky deklarované souměrnosti není", co je meratelna vec.
To len tak na okraj, pre tych minuskarov.
T11 v r. 1924 - 2válec Boxer - vepředu
T12 v r. 1935 - 4válec Boxer. - vepředu
Prototyp "Brouka" P570 v r. 1933 - - 2válec Boxer vzadu, a ten byl ten hlavní vzor pro Porscheho Brouka.
Hitkerův úkol pro Porscheho auto pro III. říši zaháněl Porscheho do Kopřivnice za Ledvinkou a Uberlackerem (s přehlas. U) doslova každou chvíli.
T97 v r.1938 - 4válec Boxer vzadu - předčil Htlerovy představy o "Brouku" tak. že ji zakázal.
Dnešní - nadále trvající(!) - 911 je dávno konstrukčně přežitá - je to nostalgie typu "Porsche je 911!!!".
Subaru s Boxery zachází s chválami také daleko - deklarované nízké těžiště ve skutečnosti díky deklarované souměrnosti není (zpětný hřídel pod převodovkou).
Nakonec první diesel-Boxer měla Tatra už po 2. válce (Tatraplán) v r.1949 - Boxer 4válec.