Já bych to nafotil na whatsapp skupinu, ale mam v reklamaci mobil, takže spíš popřemýšlím kam to dát a poslal bych ti do SZ, kdyby si měl tip kde se dají dát obrázky rychle a bez registrace ?
Hele jo, docela by mě to zajímalo... nebo mrknu v trafice jestli to ještě nemají.
TUV není úplně žebříček spolehlivosti, to je fakt... ale nějaká korelace tam bývala. A vyhrála i JD customer satisfaction 2019 https://europe.jdpower.com/…endability-study ... prostě slýchám spíš pozitivní ohlasy.
K Insignii, pro mne je nová generace velmi zajímavým autem, které když vydrží dostatečně dlouho v nabídce, tak BYCH i bral jako nástupce svého auta, ale četl jsem aktuálně Svět Motorů, kde je rozebrána její spolehlivost a není to vůbec hezké počtení, kritika je na vše možné, od motorů (spíše diesly), přes elektroinstalace a infotainment, až po skvěle jezdící 4x4, které je prý noční můra na servis a moc nevydrží. Jediný doporučený motor je snad 1.6T.
Musel by to někdo vzít jako image-maker trošku.
F1 věřím. U toho produkčního auta to může bejt trošku jinak... to tahá spoustu balastu i tak a třeba 50-100kg nehraje u kompaktu takovou roli jako u monopostu (a pak podobnou logikou to PHEV nejlíp sedí do aut typu X5).
Ne, takhle... taky bych si vsadil na čistej spalovák pokud by šlo čistě o čas na okruhu... ale pořád si myslím, že pro uživatele tam nějakej zajímavej kompromis být může... konec konců třeba i v "light" 4x4.
No stavět hybrid v mainstreamu a nestavět jej na spotřebu nedává moc smysl.
Na otázku co by se stalo, kdyby současné F1 ztratily elektrickou výzbroj, zůstal by jenom výkonný spalovací motor a ponechaly se současné technologie (pneu, zavěšení, aerodynamika, brzdy, lehké materiály) odpověděl Newey dost jednoznačně, byla by lehčí, rychlejší a zábavnější. Samozřejmě nezapomněl dodat, že by to ale žádná automobilka nechtěla financovat a tedy ani podporovat taková pravidla u FIA, protože jsou legislativou tlačení do hybridů v masové produkci a nikdo nebude platit reklamu (F1) na něco co nemůže prodávat. No a když něco takového řekne chlápek, který je jednak špička v oboru a navíc v oboru zaměřeném pouze a výhradně na rychlost, tak nevěřím, že mainstreamová automobilka by dokázala opak navíc když je svázaná těmi pravidly (CO2, emise, vlastní ekonomika etc.).
Možná jednou, až bude v kilogramu baterií stejná energie jako v kilogramu benzínu, takový hybrid možný bude. Ale pak zase nebude mít smysl, protože bude daleko lepší čisté EV.
Ono to většinou jsou PHEV (PSA, VW)... a tam je ta velká baterka problém jak píšeš. Zatím asi nikdo ten hybrid nestavěl primárně jako rychlý / zábavný auto... ale já věřím, že tam někde ten zajímavej kompromis je :-)
PS: 1.6T pro kompakt není z principu slabej motor, jen by si museli odpustit ladění systému na spotřebu...
Chlapi Mikesus má pravdu, na okruhu je ideální možnost rekuperace, prostě se pokusíš na rovince auto rozjet tak, abys nemusel před zatáčkou brzdit a zpomalovalo jen rekuperací. Závodíš na spotřebu a ne na čas. ;-)
Všechny mainstreamové hybridy trpí na to, že za základ mají slabý čtyřválec, velkou až velmi vysokou nadváhu, žádné technické vychytávky, které by tu nadváhu nějak krotily (aktivní stabilizátory, natáčecí zadní nápravy, vzduchové pružení, karbon keramické brzdy etc.) a výsledkem je, že stejně výkonné benzíny je při sportovní jízdě deklasují přesně z uvedených důvodů, v zatáčkách celkem jednoznačně a dokonce i v přímce, protože když má slabý čtyřválec na hrbu dva nebo tři metráky navíc, tak jej žádná výpomoc elektra nezachrání a stejně výkonný spalovák jim prostě ujede. Mainstreamové hybridy mohou být dobré ve spotřebě, tam ale výčet jejich výhod končí a začíná výčet nevýhod. 300hp hybrid PSA je dobrý pro automobilku (limity CO2), pro kapsu majitele když využívá režim dobíjení a částečné jízdy v EV módu, ale postavit se stejně výkonnému benzínu není schopen, ani v zatáčce a nakonec ani v přímce. Postavit kompakt s hybridem4 schopni určitě jsou, očekávat od něj sportovní projev možné určitě není.
To mě nepřekvapuje, je potřeba vnímat kontext doby (2009), Insignie byla dost těžká a ač měla dost úprav tak naladěná byla spíš na dálnici. Astra byla taky těžší než konkurence, ale taky výrazně větší, za mě mnohem zajímavější a ostřejší. I proto píšu, že Insignia GSi je důstojná, ale PSA nemá ani na toto…
Aby ten hybrid mohl jet na okruhu na plný výkon, tak by potřeboval, aby baterka byla dlouhodobě na nule (tj. se do ní vracelo to, co se z ní bere)... jenže brzdí se krátce a intenzivně a pokud je maximální rekuperace možná stejným výkonem jako maximální akcelerace, no tak ti 2s brzdění dají jen 2s plnýho plynu - to je dost málo. Pak je teda asi šance krmit to ze spalováku třeba v zatáčce, když od auta nepotřebuješ ani brzdy, ani plnej kotel...
Aha :-)
Hele... motoricky určitě 2.8t svoje kouzlo... nicméně Opel při uvedení nové generace utrousil, že nové GSi nadělilo staršímu OPC na Ringu 12s :-)
Ja si myslim, ze ano. Obecne automobilky mainstreamu, které narychlo skončily do hybridu, na termomanagement tolik nehledí, resp. ještě s ním nemají tolik zkusenosti.
K HH mi to taky nesedí, hlavně kvůli váze. Nicméně na okruhu bych se nebál vybití, tam je možnost nabíjení spousta, ale spíš přehřátí systému. To uz by záleželo, jak zvládnout tremomanagement. A na tom závisí i ty brzdy, pokud vydrží teplotně baterka, brzdam bude pomáhat rekuperace. A s těmi pneumatikami, to je nesmysl uplnej. Je vidět, že s hybridy nemáš vůbec zkušenosti a jen plkáš
Myslím reálný poslední OPC model Insignie do 2017 ;) GSi za mě ještě důstojné vzhledem k třídě, v které se na sportování zas tak nehraje....a ani za to nemá PSA náhradu.
Jakožto ex-majitel posledního OPC k tomu řeknu asi to, že pokud by to bylo stejně ultimátně postavené auto jako poslední OPC, tak ať si je to klidně PHEV pokud se bavíme jen o provedení pohonu.
Jenže všichni na 99% víme, že to bude ten 300k PHEV z P3008, který za určitých podmínek umí podat zajímavé zrychlení v přímce, čímž všechna zábava končí. Žádnou super-sportovní péči to nedostane a ničím zajímavé to nebude.
Když byla uvedena poslední Astra OPC, tak těch 280k, mechanický samosvor, 20s na dvoustovku a neoficiální maximálka 270 km/h s podvozkem na míru pro který vývojový tým nocoval na Nordschleife, to bylo tehdy něco. V roce 2021 maximálka 230 km/h a 6.1s na stovku jen na pár pokusů než se vybijí nebo přehřejí baterky, nedej bože s tím chtít zatáčet...to ať si strčí za klobouk.
Jenom mě to utvrzuje v názoru, že ač Opel nikdy nebyl bůhvíjakou značkou, tak se dokázal postavit aspoň za něco a to něco byli třeba OPC modely. S akvizicí PSA nemá Opel vůbec žádný význam, po emoční stránce bych řekl, že asi lepší kdyby zkrachoval a skončil...
btw třeba posledních OPC Insignií potkávám víc než bych čekal :yes: A co podobného potkáte od PSA? :no:
Zajímavé je, že automobilky ještě stále nepochopily, že prvořadým předpokladem pro skutečný požitek ze sportovní jízdy je nízká pohotovostní hmotnost (a v ideálním případě také manuální převodovka). Snažit se dělat sportovní verzi z hybridu je proto čiré zoufalství a vyhazování peněz z oken... :-(:no::no::no:
Už se těším na test takového auta na okruhu - po prvním kole zvadne elektromotor kvůli vyšťavené baterce a ve druhém kole to vzdají brzdy, protože to auto bude těžké jako prase. No a ve třetím kole se ohoblují až na kord pneumatiky... :-[]:-[]:-[]:no: Takže nezbývá, než přidat Cimrmanovo známé: "Tudy ne, prátelé!" :-)