Opel zřejmě opět chystá ostrou Astru. Klasický hot-hatch to ale nebude
Zatímco končící generace Opelu Astra sportovní verzi neměla, ta nastupující by v ostřejším provedení dostupná být mohla.
O příjezdu takové varianty alespoň píše britský Autocar. Nepůjde ovšem o klasický hot-hatch, který by šel ve stopách dřívějších Aster OPC.
Nová nejvýkonnější verze v nabídce totiž bude plug-in hybridem s pohonem všech kol. Je to vlastně očekávatelné, nová generace Astry už využívá techniku bývalého koncernu PSA (dnes Stellantis) a je blízkým příbuzným nového Peugeotu 308.
Německá značka tak může využít elektrifikovaný pohon známý z vozů Citroën a Peugeot, který ostatně už nějaký čas najdeme také třeba v Opelu Grandland Hybrid4.
Jde o soustavu kombinující turbodmychadlem přeplňovaný 1,6litrový zážehový čtyřválec a dva elektromotory. Kombinovaný výkon dosahuje 221 kW, maximální točivý moment činí 450 N.m. Grandland s touto výbavou zvládne akceleraci z klidu na stovku za 6,1 sekundy a rozjede se maximálně na 235 km/h. Dá se předpokládat, že menší a lehčí Astra bude o něco schopnější. Pokud tedy opravdu dorazí.
Zajímavé také je, že Opel už u nové Astry potvrdil dva plug-in hybridy. Oba mají pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku, jeden však poskytuje kombinovaný výkon 132 kW, druhý pak 165 kW.
Je to způsobeno právě jinak naladěnou jedna šestkou, která má 110 kW, nebo 133 kW. Elektromotor pak poskytuje 81 kW s tím, že energii čerpá z baterií o kapacitě 12,4 kWh. Ty Astře Hybrid postačí na ujetí až 60 kilometrů v čistě elektrickém režimu podle metodiky WLTP.
Pokud 300koňový plug-in hybrid dorazí, jsme zvědavi, jaké jméno pro něj Opel vybere. Kromě staršího označení OPC se nabízí zkratka GSi, kterou německá automobilka oprášila pro Insignii a Corsu.