Ano BMW šlape a hlavný rozdiel medzi BMW a Mercedesom je aspoň u nás cena od...BMW 3 začína od krásnych 33 000 € s dvojlitrovým turbobenzínom a nový Mercedes C od katastrofálnych 47 000 € s 1.5 turbobenzínom !!!!! Ja ako celoživotný fanúšik Mercedesu by som v tomto prípade ťiež išiel do BMW.To čo si za autá pýta slovenský dovozca je katastrofa.V ČR sú ceny o niečo lepšie.Takže aj napriek tomu že Mercedes posledných 5 rokov predával viac áut ako BMW myslím si že momentálne BMW má o dosť lepšiu cenovú aj modelovú ponuku áut a už sa to aj prejavuje na predajoch kde sa karta pomaly ale isto obracia.Gratulujem BMW :yes:
Ano. Kdo ví, jak na tom současná čínská produkce je, tak si je vědom toho, že evropské automobilky přežívají jen a jen díky clům a omezené kapacitě továren v číně. Zatím nemají potřebu EV vyvážet. To je ale jen otázkou času.
Jakmile přijde možnost čínskkých EV na EU trhu, tak o ty evropské EV nikdo ani nezavadí pohledem. A pokud politici přinutí předražené EV kupovat, tak výsledek bude jasný. Škoda přežila 50 let sovětského socialismu, ale nepřežije ani 40 let evropského socialismu :-!
Já bych tipoval, že v tomhle období výjimečně nehraje zásadní roli poptávka, ale nabídka. Možná se BMW zkrátka lépe předzásobilo a nemusí tolik omezovat výrobu.
ano, to mas pravdu. Protoze vetsine lidi je to jedno a jde jim o vykon na papire. Ja te klidne s tou v12 atmosferou svezu a i pres to, ze to dneska dobre nacipovanej golf nakope, tak ta bezprostrednost toho motoru te bude bavit, budes obdivovat tu okamzitou reakci, bude te bavit to, ze te to posloucha. A to jakej to ma nastup na tuknuti do plynu, to nemela ani m8 se kterou jsem jezdil nedavno. Ano, i ta ma turbodiru a to i pres mhev a obrovskej vykon. Rozdil mezi mnou a tebou je hlavne v tom, ze ja od auta chci neco jinyho s to proste silene naturbenej motor neda. Proto treba ja o yarise ani nezavadim a asi vezmu tu z4, ktera bude realne pomalejsi, ale bude mit zvuk a lepsi reakce
S A45AMG jsem nejel, ale v testech vidím zmínku o tom, že prodleva na plyn je minimální https://www.autoweb.cz/…s-amg-45-4matic/
Když presednes z atmosféry, bude prodleva vždycky…
ano clanky testy, realne je to vzdycky oproti r6 bida coz je dany konstrukcne. To, ze mainstreamovy vyrobci od sestivalcu upustili je duvod pouze emisni s ekonomickej. Ze se tou cestou vydal mercedes u C je jejich vec, prodeje v8amg jim v odchazejici generaci fungovaliy. A opravdu si nemyslim, ze si jejich zakaznik pujde pro r3 toyotu
pokud je to na me, tak smutno mi neni, v12 porad mam a je to radost jak to reaguje. Tomu se vyrovna akorat elektro. Poznamku s naftou nechapu, velkou turbodiru ma jak 20d tak ji mel i posledni v8 tuareg.
Žena včera stretla aiways u5 na nabíjačke, niečo jej majiteľ poukazoval a ešte nikdy som ju nevidel tak nadšene rozprávať o aute, ako o tom čínskom. Mám pocit, že za chvíľu sa predaje dosť zmenia.
Opět nevidíme srovnání s "normálním" předcovidovým rokem. Poklesu se nedivím, automotive je na počástku obrovské krize.
Ale je třeba si uvědomit, že tento pokles je dalším poklesem proti loňskému propadu. A to je velmi zlá zpráva, protože tohle už není o covidu.
A EU místo toho, aby se snažila automotive podpořit, jej naopak stahuje k zániku emisními normami. Euro 7 bude možná poslední, možná předposlední hřebík do rakve evropské automotive.
U BMW vydržel osmiválec 50i někdy i 100 000 km. Ale většinou byly tři. Zda se, že objem válců nemá se spolehlivostí mnoho společného.
Když má dneska preplnovana R4 výkon atmosférického 12valce před 15 lety, je ti za tím 12valcem smutno?
Edit; velké turbo? Zajímavé - z trilitru dneska dostávají 550 koni - jaké se tam dává turbo?
Edit: reakce na plyn? Jezdil jsi někdy s turbodieselem? Je rychlejší?
zivotnost a velikost motoru zavisla pochopiletne je. Zalezi, jestli produkujes stovky kilovat tepla v 140kg bloku motoru r4 nebo litinovym 300kg osmivalci. Ovsem pokazit se muze vsecko, coz na jedny strane dolazuje porad problematicky 50i a na druhy strane treba beuproblemovej 2,0tsi.
jinak ja tebou zminovanej v12 s 300kw mam v garazi, tak nejak asi tusim jak se to chova. A s 200kw+ dvoulitry jsem najezdil urcite kolem 150tkm a je to bida. Reakce na plyn je proste mizerna kvuli velkymu turbu, coz je proste skoda a je to otravny. O tom ze to nema silu dole kdyz je potreba kroutak ani nemluve.
Jinak ja jsem zaseklej v dnensi dobe, mam 300kw phev, ale rovnou rikam ze s r4 bych to nekoupil. A po zkusenosti s r3 benzinem a r4 naftou s mhev po letech tvrdim, ze budu radsi stat s urvanejma detma na nefunkcni nabijecce na smrdutym parkovisti v chorvatsku, nez s takovym pohonem jezdit. Celej koncept trivalce je bidna z nouze ctnost
klidne stejnejch ale s prubehem sestivalce a taky jeho zivotnosti. Asi nemusime debatovat jestli vydrzi vic vybornej 40i nebo problemovej nahonenej amg r4. O cekani na nafoukani obriho turba nemluve
Do prémiového sedanu střední třídy bych chtěl mít možnost šestiválce, tak jak to vždy bývalo v této kategorii dobrým zvykem. A pochopitelně se zdaleka nejedná jen o výkon, ale také o kultivovanost chodu, zvukový projev (a samozřejmě i o prestyž). :-)
Nikoliv, pokud neviš, že auta pořád brutálně zdražájí, že se montují čím dál horší motory a že mizí manuální převodovky, tak seš prostě slepý, hluchý (a pravděpodobně i blbý)! :-)
Prodejce řekne cokoliv, aby si naklonil zákazníka. A kdyz vidí co mele, bude mlít ty samé věci.
To bych jako vypovídající hodnotu opravdu nebral, natož pak jako realitu.
Tak Čína je " na koni" a začíná diktovat Světu své podmínky! Takto jsme dopadli díky globalizaci. Vždyť která země by si dovolila zavřít největší a po měsíci i druhý největší přístav kvůli jednomu výskytu koronaviru?! To byla jen záminka nátlaku na EU a USA, odstřižení od dodavatelského řetězce, který nelze tak jednoduše nahradit a rozdrbat na těchto kontinenech již tak oslabenou ekonomiku. Povedlo se!
kdyby byla pravda, ze cina byla postizena nejmin, nechybely by v eu a v usa vyrobky a zbozi. A je jedno, jestli jsou to komponenty na jizdny kola nebo ocel. Neco mi rika, ze nevidime situaci v cine z dostatecny prespektivy..
Naopak, když jsme v květnu kupovali našeho Karoqa, (a já prodejci vysvětlovatl, že si ho urychleně kupujeme kvůli sílícímu elektrofašismu EU), tak říkal, že teď má takto uvažujících zákazníků spousty! :-)
tak maj uspesnou x5 s perfektni nabidkou motoru od vyborny 40d pres mozna nejlepsi phev na trhu az po v8 benzin. Pro 5er plati totez. X3 je velmi dobre jezdici auto opet s sirokou nabidkou motoru. No a to ze bude mit mainstream problemy je pochopitelny, drahy luxusni auto snese technologii a vyvoj...
Chybí ocel, ale ve Vítkovicích se staví a opravuje pouze Dolní oblast, aby bylo kde pořádat chlastpárty. Ale lidi mají práce dost, třeba v neziskovce Centrum pro studium demokracie a kultury.
Souhlas. Ale navýšení brání hlavně nedostatek materiálů (ocel, čipy, atd) a tím snížená produkce, delší dodací termíny, tím pádem vyšší ceny na prodejní kusy...
celkom šlape ako tak pozerám a vačšinu mainstreamu celkom dalo. Nikomu sa nevysmieval, len som prekvapený keď si zoberieš aká to je relatívne drahá značka.
Mini má tak isto slušné predaje. :yes:
Současná komplikovanost aut a tím zvýšená cena zrovna nepomáhá navýšení prodejů. Hybridizace aut dělá navíc v nabídce strašný guláš, protože každý dělá svůj hybrid jinak po svém. Za mě je nejdokonalejší kompromis všech hybridů Corolla combi s 2,0. Výrobně přijatelné, spolehlivé a zároveň úsporné řešení. Mild hybridy šetří jen na papíře a PHEV vystihuje nejlíp RAVka, příplatek skoro celá polovina druhého auta a ještě běháš s prodlužkou.