Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v srpnu 2021: Prodeje v létě opět klesly, v srpnu však bodovaly Toyota a Hyundai

David Bureš David Bureš 17. 9. 2021 • 08:36
75
70
Zobrazit náhledy (75)
Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style

Po čtyřech měsících růstu evropské prodeje aut opět klesly, v červenci o 23,6 procenta, v srpnu pak o 18,1 %.

S evropskými prodeji nových automobilů je to pořád jako na houpačce. Na jaře registrace automobilů meziročně rostly, což vyvolávalo optimistické vyhlídky, nyní se ale ukazuje, že meziroční růst byl primárně způsoben loňskými nízkými čísly, kvůli covidovým uzávěrám. Po čtyřech měsících růstu v létě evropské registrace aut opět meziročně klesly.

V červenci bylo na evropských trzích registrováno 978.918 automobilů, o 23,6 % méně než před rokem. V srpnu to pak bylo 724.710 aut, o 18,1 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA), který počítá prodeje v 30 evropských zemích. Pětadvacítku zemí Evropské unie (vyjma nevýznamné Malty) doplňuje o prodeje ve Velké Británii, Norsku, Švýcarsku a na Islandu.

Důvod meziročního letního propadu je přitom zřejmý. Souvisí s nedostatkem výrobních komponentů, hlavně čipů, který dokonce na čas zastavil mnohé továrny nejen na starém kontinentu. Situace se přitom nelepší, a tak mnohé automobilky naznačují, že situace s nedostatkem čipů setrvá i v roce 2022.

Automobilky už na tuto situaci reagují. Podle analytických společností začaly ve výrobě preferovat lukrativnější modely, na kterých více vydělají. Nedostatkových dílů se tak spíše dočkají větší, luxusnější modely, s vyšší marží. Podobně jsou na tom elektromobily, které se automobilkám zase hodí kvůli flotilovým emisím, a tak se nedostatkového dílu rovněž spíše dočkají.

Na srpnových výsledcích je tento trend znatelný. BMW a Audi totiž i přes meziroční poklesy patří mezi nejúspěšnější značky na trhu. Za srpen je mnichovská automobilka v celkovém pořadí třetí, ingolstadtská hned za ní. Naopak Mercedes-Benz obsadil osmou příčku, s meziročním propadem o 37,5 %.

Úspěšný měsíc to pak byl rovněž pro Toyotu, jejíchž 49.966 registrací je dokonce o 1,1 % více než před rokem.  I díky tomu se stala za srpen druhou nejprodávanější značkou v Evropě, hned za na kontinentu dominantním Volkswagenem.

Meziročně rostl také Hyundai. Jeho 38.143 registrací je meziroční nárůst o 2,2 %, což korejskému výrobci vyneslo páté místo mezi značkami. Naopak Škoda byla v srpnu sedmá, 36.644 registrovaných aut je o 24,9 % méně než před rokem.

Silně se pak propadly značky nově vzniklého koncernu Stellantis, Peugeot o 39,6 %, Fiat o 24,3 % a Citroën o 31,3 %.

Evropský trh v srpnu 2021: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Registrace 8/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 85.433 -12,6 11,8
2. Toyota 49.966 +1,1 6,9
3. BMW 43.562 -14,7 6
4. Audi 40.338 -6,2 5,6
5. Hyundai 38.143 +2,2 5,3
6. Renault 36.906 -31,8 5,1
7. Škoda 36.644 -24,9 5,1
8. Mercedes-Benz 36.158 -37,5 5
9. Kia 34.917 -2,8 4,8
10. Peugeot 32.555 -39,6 4,5
11. Ford 32.147 -37,9 4,4
12. Dacia 31.279 -8,2 4,3
13. Opel/Vauxhall 27.463 -17,9 3,8
14. Fiat 25.970 -24,3 3,6
15. Seat 25.749 -10,8 3,6
16. Citroën 22.961 -31,3 3,2
17. Nissan 12.457 -37,2 1,7
18. Volvo 12.281 -25,7 1,7
19. Mazda 11.910 +9,9 1,6
20. Mini 8.560 -29,7 1,2
- CELKEM 724.710 -18,1 -

Po osmi měsících roku pak bylo v Evropě podle statistik ACEA registrováno 8.188.886 automobilů, o 12,7 % více než před rokem. Po jarním růstu hlásí většina značek meziroční nárůst prodejů, ten se ale kvůli slabému létu postupně zmenšuje.

Vede každopádně Volkswagen s 937.753 registracemi, za nímž následují Peugeot, Toyota a BMW. Škoda za období leden až srpen drží osmou příčku, jejích 435.185 registrací je o 8,4 % více než před rokem.

Evropský trh v období leden-srpen 2021: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Registrace 1-8/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 937.753 +13,4 11,5
2. Peugeot 509.486 +12,9 6,2
3. Toyota 502.668 +27,6 6,1
4. BMW 475.979 +16,1 5,8
5. Renault 447.499 -10,7 5,5
6. Mercedes-Benz 439.099 +1,1 5,4
7. Audi 438.923 +18,7 5,4
8. Škoda 435.185 +8,4 5,3
9. Ford 380.495 -4,5 4,6
10. Fiat 343.658 +17,0 4,2
11. Opel/Vauxhall 341.306 +16,0 4,2
12. Kia 331.626 +28,9 4
13. Hyundai 331.268 +27,8 4
14. Citroën 316.999 +11,8 3,9
15. Seat 296.472 +24,9 3,6
16. Dacia 261.723 +5,7 3,2
17. Volvo 200.078 +18,4 2,4
18. Nissan 167.267 -5,2 2
19. Mini 116.875 +14,8 1,4
20. Mazda 106.520 +25,2 1,3
- CELKEM 8.188.886 +12,7 -

Související články

Témata
18. 9. 2021 19:58
Re: To jsem zvědavý jak se to vyvrbí
Nejsi náhodou ten Hama něco, protibabišovský k-r-i-p-l?
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 10:46
Re: Aiways
To bohužel víme = co dělají jak se chovají napříč planetou (Afrika i Venezuela) víme https://www.idnes.cz/…502_82468298.jpg vs https://ceskapozice.lidovky.cz/…pozice-tema_lube

Stejně jako že v miliardových (dolarů) rozměrech kradou (duševní vlastnictví = dohání své dřívější socialistické zaostání ale kradou naše prachy včetně českých firem)
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 10:25
Re: BMW
S trochou nadsázky = současná 3ka přišla ještě před covidem (a nárůstem cen) takže MOHLO BY se stát že dřív nebo později taky zdraží = možná až na úroveń MB C :-O

Jinak tady v korunách ty rozdíly (starší model vs novinka) nejsou tak dramatický = fakt to máte AŽ TAK ROZDÍLný? :-|
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 10:19
Re: Aiways
Tvoje analýza je = jako vždy..

ale jo když tady SNÍŽÍŠ asi 60 tisícový průměrný plat ve škodovce na úroveň dělníka v číně a ZVÝŠÍŠ pracovní dobu a (a snížíš odvody do sociálního) prostě když zavedeš ČÍNSKÉ PODMÍNKY = bude škoda konkurenceschopná
my víme že NEBUDE https://www.e15.cz/…ce-korun-1383657 a všichni s nadšením očekáváme NÁRAZ https://zpravy.aktualne.cz/…a900cc47ab5f122/ :-!

Na platy OBŘÍho MOLOCHu jménem VW (který potřebuje na výrobu 1 auta daleko víc než Toyota = celkem asi 700.000 zaměstnanců + dodavatelské firmy) jde ročně skoro BILION korun
je to JEN o TOMHLE = ideologický kecy o socialismus = sou prostě kecy Z NEZNALOSTi (co jiného zbývá žejo;)

to nemá NIC společnýho s TVÝM ideologických PLÁCÁNÍM o socialismu = je to JEN ekonomika (která tě nezajímá = viz dřívější diskuze = radši PLÁCAT ideologický PLÁCANINY :-!
Avatar - hugino
18. 9. 2021 08:24
Re: BMW
Ano BMW šlape a hlavný rozdiel medzi BMW a Mercedesom je aspoň u nás cena od...BMW 3 začína od krásnych 33 000 € s dvojlitrovým turbobenzínom a nový Mercedes C od katastrofálnych 47 000 € s 1.5 turbobenzínom !!!!! Ja ako celoživotný fanúšik Mercedesu by som v tomto prípade ťiež išiel do BMW.To čo si za autá pýta slovenský dovozca je katastrofa.V ČR sú ceny o niečo lepšie.Takže aj napriek tomu že Mercedes posledných 5 rokov predával viac áut ako BMW myslím si že momentálne BMW má o dosť lepšiu cenovú aj modelovú ponuku áut a už sa to aj prejavuje na predajoch kde sa karta pomaly ale isto obracia.Gratulujem BMW :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud