To mi připomnělo jak v průmyslové revoluci nicili dělníci nové stroje, protoze se báli, že jim vezmou práci ( báli se změny a nové technologie) a dnes je to stejné u některých.
Odpoveď je medzi riadkami. Čína nás postupne technologicky zvalcuje, a pokiaľ s tým nič nespravíme, tak následne aj ekonomicky. Nechcem sa dožiť rozmachu čínskych áut na európskych trhoch, pretože tým pádom budú tie naše zaužívané značky v riti. A pretože automobilový priemysel je významným ťahúňom našej ekonomiky, tak aj naša ekonomika bude kde? Správne, v tej istej riti, a s ňou aj my. Tešiť sa na lacné a pokrokové čínske autá je veľmi krátkozraké. Mali by sme si dať sakra pozor a vlastný trh si chrániť aspoň tak ako si ten svoj chránia Číňania. Dúfam, že teraz je už podobenstvo s hádzaním kameňov a tehál jasnejšie. ;-) Sanozrejme, že nejde o násilie - treba pozerať ďalej ako len na špičku vlastného nosa.
Dotace v Číně je v přepočtu 90t Kč, ceny jsou uvedeny s DPH, takže základní cena je cca 600t Kč s dopravou a 10% clem by to v Evropě mohlo být okolo 700t Kč
A náhradní kapacita pro období sezonních výpadků obnovitelných zdrojů se nějak řeší?
Ne. Mohou to řešit plynové kogenerační jednotky, které by se stavěly v teplárnách. Ale aby se opravdu stavěly, musí se k tomu stát nějak postavit a garantovat investorům výkupní cenu elektřiny. Protože proč by jinak firmy jako Veolia kogenerace stavěly? Pokud jim nevychází návratnost takových investic, tak řeknou: „Jdeme pryč, tady máte klíče od teplárny a dělejte si s tím, co chcete“. V Česku se zatím žádný systém kapacitních rezerv nechystá. Ona by s tím musela souhlasit Evropská unie, jinak by šlo o nedovolenou veřejnou podporu. Ale aby s tím souhlasila, musel by ji o to někdo požádat. Poláci to stihli, Češi ne, ta jednání jsme propásli.
Takže zatím tu není žádné řešení. Všichni strkají hlavu do písku, všichni se tváří, že problém nenastane, všichni říkají: Soláry nás zachrání. Ale nezachrání. Já říkám – jediné, co nás opravdu nakopne, bude první blackout. Pak se to řešit začne.
Do té doby, pokud skončí těžba v OKD napřesrok, se do tepláren v Karviné nebo Ostravě bude dovážet uhlí ze zahraničí?
Ano. Jiná možnost není. Jinak tady lidi zmrznou, bez legrace.
Takže nejdřív musí lidi zmrznout a pochcípat hlady, pak se to začne řešit :-):-):-):-)
"důležitý ale trochu se přeceňuje = dělá jednotky procent HDP"
To je nic nevypovídající údaj. V EU tvoří 7 % HDP, ale zaměstnává 14 milionů lidí. Vtip je v tom, že v této skupině je málo nul a ťulpasů, který uměj házet lopatou, kydat hnůj a skládat cihly. Navíc platy jsou vyšší než průměrné. V automobilovém průmyslu se platy navyšují jako první a až po nich v ostatních odvětvích. Automobilismus je alfa a omega evropského blahobytu. To je vcelku jasně daný neoddiskutovatelný fakt.
Kdo si kou*** jakkoli podpoří auto od těch čínských komoušských zlodějů, ten u mě páchá velezradu.
Kto tu niečo vraví o tradícii? Názov Tesla alebo hoci aj Rimac je vždy lepšie zapamätateľnejší ako nejaký Dong Feng, XPENG, Hongqi a podobne. Očividne to v číne, či juhovýchodnej ázii nie je problém, ale u nás či v severnej amerike to problém bude.
Debatujú sa dvaja chlapi : som kúpil nové auto ... Aké? Xpeng. Ale sa ťa pýtam aké auto, nie mobil! :)
Mno neviem, môže to byť super dobré aj lacné, ale s týmto názvom ...