Testy
KANKUNEN
5
malou atmo ve velkým autě a TDI. I slabý turbodiesel umí obstojně zrychlovat v běžných otáčkách. Jedině to pochopili u Mazdy, kde mají namísto 1,6ky podladěný dvoulitr. Kdo s tím jel tak ví, jak příjemně se s tím jezdí.
Ada je zase tady
1
S dieselem se vždy jezdí příjemně. Mně se jezdilo příjemně i s Fabií 1.9 SDI, která měla pouhých 50kW. :yes: Brala okolo 3,8l/100km řepkového oleje...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mikesus
0
Ted tam máme 5.1. Ale je pravda, ze se moc nešetří.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
1
Měla oficiálně 47 kW ... těch 50 kW bylo v Oktávce, Golfu a spol.
....Nyní po 4000 kilometrech můžeme říci, že dynamika prázdného vozu je slušná....
taky může být že si člověk na tu lenost prostě zvykl
taky může být že si člověk na tu lenost prostě zvykl
Jsem celkem rád za tenhle test, bude zajímavé sledovat, jestl opravdu bude spolehlivost "neprůstřelná" (já jsem téměř přesvědčen že jo, minimálně co se pohonného ústrojí týče) a jaký bude motor po větším zajetí.
Tohle auto není rozhodně ideálním dálkovým přusunovadlem, bude vyhovovat spíše na kratší přesuny, ale zvládnete s tím klidně Chorvatsko jednou, dvakrát za rok. A jak je popsáno, jako firemní auto pro jednoho člověka naprosto bez problémů a bonusem vyhlídky spolehlivé a relativně úsporné atmosféry.
V dnešní době manuální převodovka a menší atmo motor lidem už pomalu vypadl z paměti a tak jak píší i redaktoři, oproti oturbeným malorážkám se zdá, to nejede. Ano, nepojede to nejspíše lépe, ani když na to budeš šlapat jak v neckách na zelí, ale nebude to taková tragedie. Holt je potřeba oprášit vzpomínky, že u atmo je potřeba používat tu páku mezi sedačkami (pro některé, hlavně maldší jedince: říká se tomu řadící páka, kterou se mění kvalty manuálně s tím, že manuálně vymáčknete spojku, což je ten třetí pedál vlevo, a změníte rychlostní stupeň. OPRAVDU TO TAK FUNGUJE, věřte mi 😁 , neuvěřitelné, ale opravdu je to tak). Navíc jak jsme se dočetli, motor reaguje relativně pěkně a plynule a to na většinu času postačuje. Minimálně majitel takového auta bude vědět co má pod kapotou a co auto dovede a podle toho pojede. Popravdě je to slabší, línější, ale světe div se, dovedl bych si to auto představit vlastnit ideálně jako HB. Do města a okolí a kratší trasy ideální auto, velikostně dostačující i na tři děti (pokud nemáte trojčata a potřebujete 3X velkou sedačku vedle sebe). A to vše v bratru v akčním ceníku za 349 990,- . To jsou ceny lovící ve vodách Dacie.
Určitě svělá nabídka pro ty, kdo vědí co chtějí a co jim stačí slabší spolehlivý motor, odměnou jim bude dobrá cena i spotřeba v prostorném autě.
PS: hodně se probíral slabší motor, ale hoďtě to do kontextu nedávno testované XV za 660 000,- co je na stovce pomalu o vteřinu a půl později.
Tohle auto není rozhodně ideálním dálkovým přusunovadlem, bude vyhovovat spíše na kratší přesuny, ale zvládnete s tím klidně Chorvatsko jednou, dvakrát za rok. A jak je popsáno, jako firemní auto pro jednoho člověka naprosto bez problémů a bonusem vyhlídky spolehlivé a relativně úsporné atmosféry.
V dnešní době manuální převodovka a menší atmo motor lidem už pomalu vypadl z paměti a tak jak píší i redaktoři, oproti oturbeným malorážkám se zdá, to nejede. Ano, nepojede to nejspíše lépe, ani když na to budeš šlapat jak v neckách na zelí, ale nebude to taková tragedie. Holt je potřeba oprášit vzpomínky, že u atmo je potřeba používat tu páku mezi sedačkami (pro některé, hlavně maldší jedince: říká se tomu řadící páka, kterou se mění kvalty manuálně s tím, že manuálně vymáčknete spojku, což je ten třetí pedál vlevo, a změníte rychlostní stupeň. OPRAVDU TO TAK FUNGUJE, věřte mi 😁 , neuvěřitelné, ale opravdu je to tak). Navíc jak jsme se dočetli, motor reaguje relativně pěkně a plynule a to na většinu času postačuje. Minimálně majitel takového auta bude vědět co má pod kapotou a co auto dovede a podle toho pojede. Popravdě je to slabší, línější, ale světe div se, dovedl bych si to auto představit vlastnit ideálně jako HB. Do města a okolí a kratší trasy ideální auto, velikostně dostačující i na tři děti (pokud nemáte trojčata a potřebujete 3X velkou sedačku vedle sebe). A to vše v bratru v akčním ceníku za 349 990,- . To jsou ceny lovící ve vodách Dacie.
Určitě svělá nabídka pro ty, kdo vědí co chtějí a co jim stačí slabší spolehlivý motor, odměnou jim bude dobrá cena i spotřeba v prostorném autě.
PS: hodně se probíral slabší motor, ale hoďtě to do kontextu nedávno testované XV za 660 000,- co je na stovce pomalu o vteřinu a půl později.
Vcelku jsi to popsal fajn, možná bych ještě připomněl, že v atmo se používají krom více pedálů a páky i uši a to, co je mezi nimi...
...ale upřímně, atmo neatmo... už bych atmosféru asi nechtěl.
...ale upřímně, atmo neatmo... už bych atmosféru asi nechtěl.
Není atmo jako atmo. Popravdě mě nevadí v jakémkoli vydání od malé po vělké. Spíše záleží na co a kde to chce člověk používat.
Na sluch jsem zapomněl, máš pravdu. Ale motor by měl poslouchat každý (Až na elektro, poslouchat tyčák nechce nikdo a ani to není potřeba když to neřadí)
Na sluch jsem zapomněl, máš pravdu. Ale motor by měl poslouchat každý (Až na elektro, poslouchat tyčák nechce nikdo a ani to není potřeba když to neřadí)
Jo, to užití je asi důležitej ukazatel. Pro lesníky nebo zemědělce jezdící cestou necestou je na dávkování výkonu ta atmo pořád lepší. Ale na běžné silnice už mi to přijde mnohdy takové ochablé....nemluvím zde samozřejmě o V8 a podobných brutallitách. Ale třeba o své dosluhující Ma3, kdy už v běžném provozu cítím jisté limity a držet to neustále ve vyšších otáčkách mě už taky moc nebaví.
Spíš do jakého auta a jak moc často a daleko s ním jezdíš. V nějakém městském poskakovadle je lepší cokoliv s automatem, koneckonců i ta atmosféra, idealně nepřímovstřiková 😁 Na delší trasy je příjemější turbo, benzín či nafta, protože pořád točit a točit a honit fofrklacek po podlaze za každým kamionem v dnešním provozu, to taky není asi řidičská nirvána.
Pak jde taky o objem a výkon, ale obecně na rychlou dynamickou jízdu ve větším autě atmosféra není to nejpříjemější. Ale v malém hatchbacku s manuálem bych jí pořád dal přednost, tedy o patřičném výkonu, před turbem, protože tam to točení a lovení kvaltů dělat chci 😊
Já sám mam auto s atmosférou a HDM, je to hrozně příjemné auto na jízdu, umí být i rychlé, ale ideální je ta plynulá jízda, kdy elegantně měnič klouže tam a zpět a nikdo ho nenutí točit a točit (byť to taky při kickdownu umí).
Pak jde taky o objem a výkon, ale obecně na rychlou dynamickou jízdu ve větším autě atmosféra není to nejpříjemější. Ale v malém hatchbacku s manuálem bych jí pořád dal přednost, tedy o patřičném výkonu, před turbem, protože tam to točení a lovení kvaltů dělat chci 😊
Já sám mam auto s atmosférou a HDM, je to hrozně příjemné auto na jízdu, umí být i rychlé, ale ideální je ta plynulá jízda, kdy elegantně měnič klouže tam a zpět a nikdo ho nenutí točit a točit (byť to taky při kickdownu umí).
No a nechceš teda tu mojí Mazdu? 😊... ta ti sen o kvedlání bude plnit o sto šest (vlastně tři) 😊
MPS? 😁 Chci, ale nemam na ní zrovna volné finance 😁 Osobně bych ale ještě radši spíše Bsegmentovy hatch, má láska patří směr Francie, popřípadě k mému oblíbenému modrému oválu, akorát ta auta po letech už vypadají hrozně a nebo je vyvažují zlatem, zvláště ty francouzské z dnes zaniklé divize RS...
Nemám MPS, kdyby jo, tak tu bych nenabízel (MPS zásadně buď pošlu do lesa (tu první), nebo upravím na nízkoprofilové vozidlo a posouvám designový směr ku projevům Dalího (tu druhou) 😊
Tu Francii jsem nepostřehl... upřesníš?
Tu Francii jsem nepostřehl... upřesníš?
Jo, já byl vždy latentní Renaulťák a když jsem se svezl, zamiloval jsem se, že umí i něco jiného, než Dci s poddimenzovaným olejovým filtrem, který vede k destrukci turba 😁 Takže pro mne Clio Sport či RS3 je takový dreamcar pro zábavu (Megan RS už je zbytečně silnej a velkej) popřípadě FiestaST150, ale ty bývají v zoufalejším stavu i karoserií. Moc takových aut s atmosférou není, nebo je trápí brutální motorové příhody (Ještě starý Swift Sport, či Yaris Sport by připadal v uvahu) a hlavně je to vše 10+ let staré a podle toho to často vypadá.
Z nových HH se mi líbil Woodyho Swišť, asi by mi stačil pro blbnutí, nebo pak samozřejmě FieSTa s ecoboostem, ale to je už jiná cenová.
Z nových HH se mi líbil Woodyho Swišť, asi by mi stačil pro blbnutí, nebo pak samozřejmě FieSTa s ecoboostem, ale to je už jiná cenová.
No vždyť vlastně Clio... no jo... to současné je hezké.
Já už se vyblbnul, ale zrovna ten Swišť by nebyl na ranní sobotní projížďky po úzkých silničkách (abych nemusel poslouchat hrnce a bublání v kuchyni) marnej.
Já už se vyblbnul, ale zrovna ten Swišť by nebyl na ranní sobotní projížďky po úzkých silničkách (abych nemusel poslouchat hrnce a bublání v kuchyni) marnej.
Latentní Renaulťák = latentní Pygus? 😉 :-!
P.S.: v dobrým 😉
P.S.: v dobrým 😉
Jo... odjakživa mne přitahovala ženská př.. co to plácám, diamanty! 😁
že bych si taky udělal alterego ve kterém budu glorifikovat místo Fordu Renault? 😁 Hm... popřemýšlím 😁
že bych si taky udělal alterego ve kterém budu glorifikovat místo Fordu Renault? 😁 Hm... popřemýšlím 😁
Hele pokud jsi obyčejná rodina s nájezdem běžných 15k ročně. Tak proč ne ?
Upřímně, sedám atmo teď hodně často, žena je na mateřské a druhý hyundai i20 s atmo 1.2 jen stojí, tak to střídám. A Musím říct, že krom výkonu a výkonové rezervy, mě to docela baví. Vůbec to nejede, všechno si musíš zasloužit a když to ženeš k 6k otáčkám, uplně se mi vybavuje mládí 😁 a Ten klid proti R3 motoru je až zarážející. Navíc se auto vůbec netřese.
Co se lenosti týče, po 30k km za 7 let co s tím žena nadrkala do práce10km z práce 10km tomu trvalo než se to rozjezdilo. Ale teď to už docela jde a je to legrace😊
Upřímně, sedám atmo teď hodně často, žena je na mateřské a druhý hyundai i20 s atmo 1.2 jen stojí, tak to střídám. A Musím říct, že krom výkonu a výkonové rezervy, mě to docela baví. Vůbec to nejede, všechno si musíš zasloužit a když to ženeš k 6k otáčkám, uplně se mi vybavuje mládí 😁 a Ten klid proti R3 motoru je až zarážející. Navíc se auto vůbec netřese.
Co se lenosti týče, po 30k km za 7 let co s tím žena nadrkala do práce10km z práce 10km tomu trvalo než se to rozjezdilo. Ale teď to už docela jde a je to legrace😊
Ale, po dálnici se jezdí i v ČR, nejenom k moři.
Píšeš to hezky, ale obecně, konkrétně u té i30 je realita trochu jiná. Vybírám akt. auto pro kamarádku, je tam cenový limit a tak došlo i na hyundai. Zkusil jsem i30 jak s tímto motorem (ona je nenáročná), tak s tím litrovým turbem. Opravdu se to nedá srovnat a nevidím jediný důvod (kromě spekulativní spolehlivosti), proč sáhnout po téhle atmosféře. To auto nejede, nejede v tom smyslu, že nebuduje výkon s otáčkami, což je pozn. znamením atmosféry, ten litr má vedle toho projev jako tryskáč. A navíc zmíněná hlučnost, to je opravdu až nepochopitelné, proč auto s litrem nerezonuje a tohle ano. Podle mě turbo litr za velmi podobné peníze (dealer mi přišel velmi obchodně založený) je do i30 jednoznačně lepší volba.
Tenhle motor je super řešení pro 3 skupiny zákazníků. První jsou městské pojížďky, krátké trasy, kdy se motor ani pořádně nezahřeje. Druhá jsou důchodci. Kupují si auta na dlouhou dobu, jezdí jak s hnojem, a tenhle motor je dost blbovzdorný, žádné turbo nebo vstřiky, mnohem menší problém s karbonováním, atd. Tedy nemluvím o chudých českých seniorech, ale spíše víc na západ. Poslední pak je nenáročný zákazník, který chce něco levného. Co si budeme povídat, Fiat nemá moc dobré jméno co se spolehlivosti týče.
Možná by jsi se divil, kolik těch českých seniorů si může dovolit nové auto. jasně že většina ne nějaké drahé, ale Dacie nebo levnější menší auta, případně tuhle Hyundai. Samozřejmě neříkám, že jich je většina, ale hodně těch, co jsou dva, oba mají zajištěné bydlení, pobírají důchod přiměřené hodnoty a prakticky nic nepotřebují není zase tak zanedbatelné množství. Pro ně bude Hyundai za 350 000 zajímavým lákadlem.
V te prvni skupine o ktere pises se vicemene nachazi ma druha polovicka a uprimne, nejvic mi na to sedi nejake EV. Nakonec, kratke trasy kde se motor ani neohreje, ty nebudou delat dobre zadnemu spalovaku a zase pro zivot ve meste, pojizdky do 10km / den atd. je pro EV idealni forma uziti.
Pokud to máš ovšem v tom městě kde nabít.
To jsme uz spolu resili a nevyresili. Za me ma vetsina lidi co ma na nove auto i kde nabijet, i ve mestech.
No vidíš a to je zjevný nesmysl. Ceny bytů jsou tak vysoko, že myslet si, že kdo má byt, nemá na auto je nesmysl, ale kromě nových zástaveb ty staré garáž nemají, aby mohli ti co mají peněz dost, byt jim vyhovuje, proto ho mají, často dražší než rodinný barák i s pozemkem, nabíjet elektro a že takových je ve městech spousty.
Zjevny nesmysl je, ze si nepamatujes zes presne takhle argumentoval i posledne a nikam to v tom dlouhatanskem vlakne nevedlo (nepresvedcils me). Protoze to cos napsals je vlastne jako pres kopirak to, co to odstarovalo i tam, tak te jen odkazu na nasi posledni debatu ani nevim pod cim a na to co jsem ti uz jednou napsal. (to nemyslim nijak zle, ale myslim ze mame oba lepsi veci na praci, nez se tocit v kruzich) 😄
No nesouhlasím. Bydlím na sidlišti, na nové auto mám, ale nabíjet kde nemám a to ani drtivá vetšina lidí tady.
A drtiva vetsina lidi tam ma funglovky? 😉 To je nejake specialni sidliste, protoze kdyz mezi panelaky zavitam ja, tak je tam tak 70% ojetin 10let+ a z te mensiny novych aut jsou jeste vetsina sluzebaky. Ze existuji vynimky (jako vsude, jako ty) se nepru, od zacatku ale pisu o "vetsine tech co ma na nove auto" , a ti neziji vetsinove na komunistickych sidlistich, ktere jsou sice v absolutnich cislech taky pekne drahe, ale vedle alternativ (stara bytova zastavba, bytove novostavby + state i nove domky) je to relativne porad to nejlevnejsi bydleni, pro ekonomicky nejmene silne, a ti kupuji novych aut nejmene.
Melo by to byt jasne ale prosichr to napisu znovu: V PRUMERU.
Melo by to byt jasne ale prosichr to napisu znovu: V PRUMERU.
No nevím nevím, zda by za tak málo peněz pořídila elektromobil. samozřejmě do města je jak to nejlepší možné řešení.
Já jsem teď jel D1 z Prahy do Brna. Kolona, omezení, nehoda, stání,... Tak jsem si v duchu říkal, že u těch elektrik se nakonec nebudeme muset bát omezeného dojezdu minimálně v ČR. Denně jezdím nějakých 55 km. Doprava tak narostla, že i na rovinkách se sotva dostanu na 90, jak chytím kamion (a že jako jo), tak už ho nepředjedu ani s výkonným autem kvůli dopravě v protisměru. Takže zesumírování - do práce elektrika v pohodě, na dálnici nakonec taky, protože jsem polovinu trasy rozhodně nejel 130. A když jsem stál, tak kvůli vedru běžel motor, aby chladila klima. Takže spotřeba letěla nahoru, motor trpěl.
Jsem už rozhodnutý, že až dojezdím stávající auto, které jsem si právě koupil nové, čili tak minimálně 4 roky, tak si hned koupím Model 3. To už pojede Berlín a vychytají mouchy ve výrobě. Mám ale kde nabíjet a to jak v práci, tak i doma.
Já jsem teď jel D1 z Prahy do Brna. Kolona, omezení, nehoda, stání,... Tak jsem si v duchu říkal, že u těch elektrik se nakonec nebudeme muset bát omezeného dojezdu minimálně v ČR. Denně jezdím nějakých 55 km. Doprava tak narostla, že i na rovinkách se sotva dostanu na 90, jak chytím kamion (a že jako jo), tak už ho nepředjedu ani s výkonným autem kvůli dopravě v protisměru. Takže zesumírování - do práce elektrika v pohodě, na dálnici nakonec taky, protože jsem polovinu trasy rozhodně nejel 130. A když jsem stál, tak kvůli vedru běžel motor, aby chladila klima. Takže spotřeba letěla nahoru, motor trpěl.
Jsem už rozhodnutý, že až dojezdím stávající auto, které jsem si právě koupil nové, čili tak minimálně 4 roky, tak si hned koupím Model 3. To už pojede Berlín a vychytají mouchy ve výrobě. Mám ale kde nabíjet a to jak v práci, tak i doma.
Mluvíš o TGDi ? Já nemám zkušenost s tímto motorem, ale TGDi mi moc dobré nepřišlo a i když se točilo, extra nárůst výkonu jsem nezaznamenal. Motory o stejném výkonu od Fordu, Renaultu či VW jsou na tom lépe, ale jezdil jsem předfaceliftovanou verzí, pravděpodobně první generace tohoto malého litru ve Fastbacku.
A k té Hyundai, za mne až na ten motor, který byl nic moc, to bylo za ty peníze neobvykle slušné auto, nestyděl bych se za něj.
A k té Hyundai, za mne až na ten motor, který byl nic moc, to bylo za ty peníze neobvykle slušné auto, nestyděl bych se za něj.
Já měl možnost jet s tím starším litrem a byl líný, nová generace je prý na úrovni TSI.
Tyhle kubatury nemám najety, jediné akt. srovnání mám s litrem v nové fabii, ta je taky ve výběru. Tam bych řekl, že ten škoda litr jede líp, má i lepší projev, ale nejsou to žádné rozdíly světů, rozdíl světů je právě srovnání toho litru s jednapět atmo u hyundaie ve stejném autě. Možná nějaký fakt nenáročný důchodce, co nepřekročí stovku za hodinu a jde mu o tu spolehlivost, ale jinak mi ten motor vedle litru za podobný peníz nedává naprosto žádný smysl. A mám-li být upřímný, fakt nechápu, že se něco tak nemohoucího může vůbec v novém autě objevit.
Věřím, že TSI pojede lépe, ale jak už tu píší další, prý je inovovaný, protože nějaký rok zpět tu byl i test TGDi vs něco a výsledky byly shodné s mou zkušeností.
" A mám-li být upřímný, fakt nechápu, že se něco tak nemohoucího může vůbec v novém autě objevit."
No a co v tom případě říkáš na Subaru XV z minulého testu 😁
" A mám-li být upřímný, fakt nechápu, že se něco tak nemohoucího může vůbec v novém autě objevit."
No a co v tom případě říkáš na Subaru XV z minulého testu 😁
To bude asi podobný případ, mě by vůbec nenapadlo, za dané peníze, uvažovat o pořízení něčeho, co se na stovku dostane za dva dny, jen proto, že to mělo před třiceti lety jedinečný pohon čtyř kol. 😉
Řešilo se tu někde (pod Bayonem nebo pod Picantem, teď nevím), že Hyundai má nějakou výrazně inovovanou verzi TGDI, která je znatelně lepší.
Stale ale pomerne hodne zere a kusok trasie.. v tomto nic moc.... kusok ma to aj stve .... lebo bayon sa mi paci ale zase s 1,2 atmo by som ho fakt nechcel... pasovala by mi tam tato 1,5ka z i30 skoda.....
Také uvádím, že to nepojede ani jako oturbené malorážky, s tím souhlasím. Nicméně své kupce si to najde a já bych to nezatracoval.
Já si celkem dobře pamatuju doby, kdy atmo patnáct/šestnáctistovky byly v kompaktech běžnou motorizací, ale tohle je sakra jiné. Nejspíš za to můžou emis. limity, ale ten motor je tak zoufalý, že až těžko uvěřit. Jede jen chvilku, pak bezmocně, a pro uši nepříjemně, řve, celé auto drnčí, ale zrychlení se nekoná, a tím nemyslím vlažné zrychlení, nekoná se žádné.
Jestli si to najde kupce, o to se nepřu, lidi mají různé preference, já jen říkám, že ten motor je na atmo patnáctistovku zoufalost.
Jestli si to najde kupce, o to se nepřu, lidi mají různé preference, já jen říkám, že ten motor je na atmo patnáctistovku zoufalost.
Nevím, jak moc si motor sedne, beru jen info z článku, ale netestoval jsi jeden z těch úplně syrových motorů? Třeba by zajetý byl o něco lepší. Jinak já rozhodně nepěji ódy na slabý motor, respektive na slabý skutečným projevem, papír vypadá jinak, jen poukazuji na to, že tu pořád je na výběr auto s motorem předurčeným k poposkakování na kratší vzdálenosti, který má vyhlídky dlouhé životnosti za malou cenu v prostorném autě a věřím, že kupující si to pořídí právě pro to, že to bude levné a že si to nechají klidně i více než deset let, dokud jim to bude sloužit a nebude to vyžadovat drahé servisní úkony. Tady by to mohla tadle Hyu splnit.
Ja si to nielenže pamätám, ale som to aj dlho mal (1,6 vo Focuse) a ako píšeš, bolo to iné. Niežeby to vtedy bola raketa, tiež to bol len taký primeraný základ, ale v otáčkach sa to rozhýbalo a nejakú dynamiku to poskytlo. Ale tiež bol rozdiel tento motor vo Focuse I a Focuse II, prísnejšia norma (plus vyššia hmotnosť) a už ten dojem bol slabší. Takže o tri emisné normy neskôr a takáto atmosféra je proste mŕtva a nejde (česť výnimkám ako je Mazda, ktorá stále vie spraviť slušnú atmosféru aj pri Euro 6d).
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Poslyš chlapče, až půjdeš pro auto a budeš mít 350 t tak si vybereš Genesis nebo Ioniq?
Olítanou krabici, aby ČR dodržela super pozici v průměrným věku osobních aut. Teď jsme dosáhli skvělého kulatého milníku - 15 let 😁
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
místo doktora medicíny jsi měl studovat doktora práv
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A všichni ti, kdo musí pracovat ve výrobě, službách a podobně jako zaměstnanci naženeš do školy dělat inženýry, doktory, právníky, architekty,..., aby mohli jezdit Genesisem a nahradíš je kým, nebo čím, až celý svět bude plný jen bohatých, kteří by se rádi najedli, jenže nebude kdo by jim to vyrpobil, dopravil, prodal... protože nikdo nebude dělat práci za peníze, za které si nekoupí minimálně Genesis.
Ty dle svého uvažování nebudeš jeden z "těch študovaných" a pokud se tak opravdu nějakým nedopatřením (asi práva v Plzni v době jejich slávy) stalo, jsi neskutečně arogantí a ingnorantský jedinec.
Ty dle svého uvažování nebudeš jeden z "těch študovaných" a pokud se tak opravdu nějakým nedopatřením (asi práva v Plzni v době jejich slávy) stalo, jsi neskutečně arogantí a ingnorantský jedinec.
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
řidič MKD nemůže být z cesty doma a mít několik dní volno, aby si mohl psát na fórech? Dělník nemůže mít odpolední? Zaměstnanec nějaké infolinky, infocentra a pod nemůže mít čas, pokud čeká na zákazníky?
Nemám tak omezený pohled na svět a vidím dál, než před svůj práh a dokáži ocenit, že z pohodlí domova si dnes mohu objednat cokoli, ale někdo to musí udělat, přepravit, připravit a dovést mi to domu a nejspíše ani jeden z těchto jmenovaných si auto za 1,5 milionu nekoupí, přesto dělají práci, bez které se neobejdeme a pro které je nové auto za rozumnou cenu skvělá volba před ojetinou. A takový je většina.
Nemám tak omezený pohled na svět a vidím dál, než před svůj práh a dokáži ocenit, že z pohodlí domova si dnes mohu objednat cokoli, ale někdo to musí udělat, přepravit, připravit a dovést mi to domu a nejspíše ani jeden z těchto jmenovaných si auto za 1,5 milionu nekoupí, přesto dělají práci, bez které se neobejdeme a pro které je nové auto za rozumnou cenu skvělá volba před ojetinou. A takový je většina.
Bylo to nové, ale ne úplně syrové, necelé tři tis. km. Možné je, že si to ještě nějak sedne, ale moc bych na to nesázel, jakože po pěti tis. to někdo poleje živou vodou. Fakt to není motor, který by jel jako patnáctistovka, plus ten hrozný zvukový/hlukový projev.
Ještě mě napadlo srovnání, mám ve firmě dokkera s tou starou renault 1,6kou, občas si s tím něco odvezu, a jakkoliv ten motor není žádná výhra, proti téhle novince v i30 je to štika. 😁
Ještě mě napadlo srovnání, mám ve firmě dokkera s tou starou renault 1,6kou, občas si s tím něco odvezu, a jakkoliv ten motor není žádná výhra, proti téhle novince v i30 je to štika. 😁
Tak to je celkem zklamání, pokud ani atmosféra už se neumí "rozdovádět" v otáčkách a to se bavíme o 1,5 což není na dnešní poměry tak malý objem, notabene ke vztahu více než 110 koní. Kde asi udělali chybu ? 😁
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Výnimočne súhlasím s Amatérom, 1,5ka atmo je malý objem. Za mňa ešte v časoch, keď emisné normy moc atmosféry neobmedzovali, bola taká hranica primeranej dynamiky 1,6ka, v podstate 1,4ky boli vždy v tejto triede úplný základ, bežne kompakty išli od 1,4 do 2,0, tie hot verzie aj do 3,0 či 3,2l. Takže áno, 1,5ka bol vždy ten menší objem.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jedna věc je objem 1,5 litru. Druhá věc je hmotnost prázdného auta 1300 kg. Výsledkem nemůže být nic jiného než zklamání. Ve středním pásmu otáček to prostě nepojede lépe než Favorit.
To ani nikdo nečeká, průs*er je, že ono to dle zdejších zkušeností nejede ani v otáčkách. Člověk s takovým autem nečeká, že pojede na provozních otáčkách, šlápne a zrychlí, ale počítal bych s tím, že podřadí o nějaký ten kvalt a auto se trochu probudí. Jenže to se evidentně neděje.
Jsem rád, že to tu někdo zmínil. Nemůžou být všichni bohatí a úspěšní podnikatelé, manageři, nebo influenceři, či celebrity. A všichni ti, co mají love a nemusí se dřít by si měli vážit všech těch obyčejných lidí, po jejichž zádech vylezli. Těch, kteří jim opraví silnici a chodník, dovezou chleba a mlíko, utřou řiť v nemocnici, přezují pneumatiku, vylisují plast do jejich auta za 2 míče atd... Bez nich by byli jednoduše v pr.eli.
Trochu čierno biele videnie sveta. Priemerný vek vozového parku je snáď 15 rokov, takže zamýšlať sa nad chybou, že niekto má len 350000 kreditov na auto a uprednostní nové mi pripadá trochu scestné
Kazda motorizacia ma svoju skupinu zakaznikov... nebude to auto pre kazdeho ale to nie je ani el ioniq.... takze neboj.... hyundai velmi dobre vie vo robi ... vlastne ako jeden z mala dnes este stale vie co robi a za to klobuk dole ze pokryva cele spektrum zakaznikov a nezblbli uplne ako vacsina konkurencie... vid chystany el megane a pod.... a tato i30 s 1,5kou prezije o celu dekadu aj ten ultramoderny ioniq uvidis... rozumna volba pre tych ktori nechcu davat kazdych 6 rokov 1,5 mega na dalsie nove premiestnovadlo ale radsej si zivotne financie investuju inde a rozumnejsie... povedzme do nehnutelnosti a pod... ono na cestu do prace a na vikend na chalupu fakt mnohym netreba 2 milionovy blud s vyzorom ufo .... to su vyhodene prachy... takze budme radi este aj za takuto staru dobru klasiku.... ktora ma stale za mna velke opodstatnenie a svoje pevne miesto na trhu a nadalej aj kopec zakaznikov :yes:
Po této recenzi bych šel jedině do turba, menší spotřeba a ticho a větší výkon.
Bydlím na dálničním uzlu v Brně, takže klidná jízda po dálnici je pro mě důležitá.
Bydlím na dálničním uzlu v Brně, takže klidná jízda po dálnici je pro mě důležitá.
Já bych volil stejně. Ale pro čtvrtinu lidí, kteří jezdí jenom do práce, školy, školky, nákupy a na dálnici se podívají jednou za uherský rok, navíc tam jedou max 120, tak současná auta jsou naprosto nevhodná. Teda, jako nový to jezdí, ale takoví lidé očekává, že jim auto vydrží 15 let. A jak dopadne přímovstřikový třívalec, když bude každý den jezdit 3x denně po 5 kilometrech se studeným motorem a na dálnici se podívá 2x do roka, při dovolené na Šumavě?
....Překvapivě jsem do i30 dozadu nacpal tři děti v kombinaci sedačka + podsedák + vajíčko, ale jak záď klesla k zemi, to bych vám nepřál vidět.....
Tahle informace je velmi podivná v kontextu s deklarovanou nosností téměř 600 kg, samozřejmě pokud ty děti nežijou na cole a hamburgerech. Jak to výrobce vysvětlil ? Zeptáte se ho ?
Tahle informace je velmi podivná v kontextu s deklarovanou nosností téměř 600 kg, samozřejmě pokud ty děti nežijou na cole a hamburgerech. Jak to výrobce vysvětlil ? Zeptáte se ho ?
Takže dlhodobý test ešte len začína a už podvozok mäkký a hlučný,motor hlučný od vyšších otáčok a bez výkonu s iba 144 Nm so zrýchlením 12.6 a maximálkou 187 km/h kde je optimálna cestovná rýchlosť do 115 km/h,LED svietia biedne,prakticky nemožnosť dokonfigurovať jednotlivé položky výbavy hádam len okrem farby a vrcholom je predpotopné originál ťažné zariadenie za 20 000 kč kde to pán Vaculík jasne už v predošlom videu vysvetlil že vesničan s nadváhou bude mať velký problém s montážou a demontážou.No uvidíme čo objavia ďalej.A vo videu od p. Vaculíka bolo aj povedané že auto je dosť náchylné na bočný vietor.Takže pokiaľ ho človek vyfasuje tak to asi stačí ale ako súkromná osoba asi nie , radšej by som si priplatil.A to ešte nebolo spomenuté aký majú drahý servis.Tak toto je Hyundai ale cena nie je všetko. :no: 483 390kč je v prepočte 19 000 € a keď doplatím 1300 € tak mám za 20 230 € VW Golf Variant 1.5 tsi 130 k Limited a to auto bude vo všetkom lepšie. 😄
Tak si toho Golfa už kup a přestaň tady s tím pořád otravovat.... :-!
U nás je v cenníku I30 za 15290, takŽe rozdiel golf vs tento hyundai je 5000€. Že je golf lepší nikto nespochybňuje, na strane druhej ak si zoberiem niekoho s nízkym nájazdom bez extra požiadaviek, dostane slušné auto s normálnou výbavou, ktoré odvezie deti do školy, na krúžky a 2 x za rok prežiješ cestu do chorvátska. Kľudne si ako kupujúceho môzeme predstaviť bývalého majiteľa vylietanej OII s 1,6 mpi....
Za 15 tisic je aj novy juke s litrovym turbom.... sice zaklad ale motoricky este silnejsi a oturbeny ... uz len dokupit na neho pekne elektrony aspon 17tky a ma clovek tiez celkom solidne rodinne auto za ferovu cenu... stale vyhodnejsi ako novy yaris s 1,5kou za 14 ze jo..... ceny aut kazdopadne nizsie uz nebudu... treba sa poponahlat kym sa da..... zvedavy som kde sa usadi cenou aj nova fabia s 1,5tsi... a ci casom nepridu aj tam aspon nejake zlavy... do 3 rokov urcite uz budem nieco riesit tak uvidime .... ale na elektro za melon fakt mat nebudem.... ale ani elektro nechcem ... ta i30 vyzera good.... facelift jej hodne pomohol
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Juke je menší auto se srandovním kufrem, to přece nemůžeš porovnávat. Nemluvě o tom, že je fakt ošklivý...
provozu a nedržím krok v "turbo" době.Při předjíždění to jen chce podřadit na 3ku a pka není prblém. Na dálnic na 6ku zvládne i Mohelničák, když mi tam vjde zpomalovač, tak musím podřadit, to je snad jasné (3válcový oturbenec také,,).
Taky se hledá problém, de vůbec není, "pán zešedivě" protože si nepřečetl manuál a v životě jezdil jenom ze škůdkama, to je typický SM, co není jako škoda je prostě špatně..
To a ten můj motor se zajížděl hodně dlouho, desítky tisíc km..
Taky se hledá problém, de vůbec není, "pán zešedivě" protože si nepřečetl manuál a v životě jezdil jenom ze škůdkama, to je typický SM, co není jako škoda je prostě špatně..
To a ten můj motor se zajížděl hodně dlouho, desítky tisíc km..
Ten Mohelničák jedeš nahoru nebo dolů? 😊
Já ho jednou dal dolu s přeplnenym starym Tranzitem a dole bral starou Astru, po předjetí jsem měl na tachometru asi 123 km/h, což mi sdělila pohotová hlídka PČR, která se za mnou rozjela, aby mi to sdělila.... na tu Astru jsem se chystal asi 10 minut 😁 😁
Teda čekal jsem, že pointou bude vyhrabávání Tranzita z toho záchrannýho pásu, co je dole. Pravda je, že brabčáci jsou tam poměrně často...
No, tak tam bych skončit nechtěl, to musí bejt strašná šlupka to tam poslat....
No, každopádně to zkoušet nebudu 😊
vzdycky kdyz tam jedu tak si rikam, jestli by ten zachrannej pas nemel byt tak ve tretine kopce.
urcite bych nechtel stat tam pred tou sikanou v kolone, pred sebou mit ten pas s piskem a ve zpetnym zrcatku pozorovat, jak se na me seshora nekontrolovane riti kamion, kterymu se cudi z brzd.
vzdycky se snazim mit nahradni reseni kdyby k tomu melo dojit, ale myslim, ze vetsina lidi by to nechala osudu.
ted na to koukam, a kdyz selzou brzdy a pas daleko, tak PAN kamionak ma jediny reseni:
https😐/mapy.cz/letecka?…
urcite bych nechtel stat tam pred tou sikanou v kolone, pred sebou mit ten pas s piskem a ve zpetnym zrcatku pozorovat, jak se na me seshora nekontrolovane riti kamion, kterymu se cudi z brzd.
vzdycky se snazim mit nahradni reseni kdyby k tomu melo dojit, ale myslim, ze vetsina lidi by to nechala osudu.
ted na to koukam, a kdyz selzou brzdy a pas daleko, tak PAN kamionak ma jediny reseni:
https😐/mapy.cz/letecka?…
Před mnoha a mnoha lety (nevím přesně) ten kopec sjížděla vojenská kolona a jedné z Tater totálně selhaly brzdy. A protože to byla vojenská Tatra, tak se přiřítila až do Mohelnice a zastavila se o barák, který srovnala se zemí. Ten pás je před Mohelnicí v těch místech právě proto, aby byla možnost se něčemu podobnému vyhnout.
PS: jestli tam tehdy někdo umřel nebo ne, to nevím, ale mám to z vyprávění od strýce, který v Mohelnici žil.
PS: jestli tam tehdy někdo umřel nebo ne, to nevím, ale mám to z vyprávění od strýce, který v Mohelnici žil.
aha, takze to chrani mesto a ne ty lidi v kolone.
v podstate mi to nikdy nedavalo moc smysl kdyz je ten pas dole jak to ochrani ty lidi.
takze smysl pasu je jinej nez sem myslel
uplne me to ale neuklidnilo, spis naopak ..
v podstate mi to nikdy nedavalo moc smysl kdyz je ten pas dole jak to ochrani ty lidi.
takze smysl pasu je jinej nez sem myslel
uplne me to ale neuklidnilo, spis naopak ..
V té třetině kopce jsou asi brzdy ještě v pořádku... může být, že tady už je to pozdě. Ale na druhou stranu... dole pod kopcem moc kolony nebývají. Letecká je hezkej úlovek :yes:
Ruku na srdce, trhač asfaltu ani proháněč levého pruhu to není. Ale na normální plynulou jízdu se s tím dá jet bez problémů a v případě potřeby zakvaltuješ a jedeš. Vždy jde o to umět s daným autem jezdit.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No ja čítam rovnako kritiku na i30ku, ako aj na XV, obe sú zúfalo slabé a stačia len veľmi nenáročným vodičom. ALE drobný rozdiel je v cene, kým i30 s 1,5kou je asi najlacnejšie rodinné auto, tak XV 1,6 je štýlový crossover s takmer dvojnásobnou cenou, ktorý ale ide rovnako tragicky.
Skoda len ze uz tu nie je slavna 1,6gdi.... ale aj tak pochvala za 4 valce a klasicke atmo.... ista skupina zakaznikov tu presne toto bude chciet takze je fajn ze este je z coho vyberat.... len uz to bude kusok na hrane vykonovo a dynamikou... napriek tomu je tato kombinacia v i30 aj v mojom future zozname ked za par rokov pride cas na vymenu za nieco vacsie... co mam skusenost tak napr lanceri ma 1,6tka 86 kw a zrychlenie 11,1s pri podobnej hmotnosti auta.... a ked to clovek toci tak ide jak pila.. max je tiez kdesi okolo 190... tak verim ze aj tato 1,5ka s kuskom umu s sikovnosti tu este postaci a nebude ziadna nudzovka .... napriek tomu neda mi nepovzdychnut si.. zlate gdi... co uz..... aj tak fandim tejto kombinacii a ratam s nou sko moznou volbou do buducna... verim ze stacila by... krasne auto :yes:
Ty mě nikdy nezklameš chlape 😊 "rychlenie 11,1s pri podobnej hmotnosti auta.... a ked to clovek toci tak ide jak pila.." 😁 😁
Naše stará Jetta (no stará, ten Lancer je asi stejně starý jako model 😁), s 1.6 MPI 75KW lítala s trochou větru v zádech asi 210, to pro Myšáka není zrovna dobrá vizitka, a rozhodně nejela jako pila 😁 Nebo že by jste s tím víc nezkoušeli? 😁
Ony ty staré atmosféry díky méně utaženým emisím jezdili mnohem líp a taky ty auta byly mnohem lehčí. Dodnes vzkpomínám, jak skvěle lítal Fiat Marea 1.6 16V Euro 2.. 😄 :yes: :yes: :yes:
Jenže to MPI rozhodně nepatří k žádným motorům, které byly pověstné svým výkonem, byla to naprosto tuctová jednašestka, tehdy už určitě EURO4/5 verze, nepamatuju si a auto nebylo lehké.
Když bych řekl, že stejně starý Yaris s 1,3VVTi letí lépe, nebudu daleko od pravdy, to MPI fakt není zázrak
Když bych řekl, že stejně starý Yaris s 1,3VVTi letí lépe, nebudu daleko od pravdy, to MPI fakt není zázrak
Jak starý je ten Lancer a jakou EU normu splňoval?
Lancer je jako lada: dokonalost, ktera nestarne. :yes:
1.6gdi je celkom pruserovy motor pri Sportage, odchadzaju olejove cerpadla, a taktiez miesa benzin do oleja, takze celkom fail. Starsie 1.4mpi nasavali ulomky z katalyzatoru, takze total destrukcia. Mam tiez Ceed 1.4atmo, ale tieto legendy o nesmrtelnosti atmo motorov su uz trapne. Romanticke sny, nic viac.
A dobrý je za tři. Pro řidiče na prd. Ale pro ostatní, což je už hodně lidí, kdy v dnešní době chce každej rychle koupit auto, dokud to ještě jde i pro střední vrstvu je to ok. A vypadněte se na zrychleni z 0 na 100. To v realu nevyuzivas. Spis se napojujes, vyjizdis od benzinky, a pod. I kdyz tech 13 vterin je děsivých, tak holt musis splynout s okolim a nevymejslet noo.
Splynout s okolím nemusíš, jen používat hlavu, řadicí páku a přemýšlet, že na předjíždění potřebuješ prostor a že to nesmíš narvat před rozjetý kamion. Je to o řidiči.
Nemuzes predjet kdy chces, takze musis splynout. Jak casto? Casto. Ne vyzdy mas naladu kvrdlat klackem, kdyz jedes utahanej z prace, vezes rodinu, babku, atd. Musis splynout, nemas pokazdy dostatek sily na vyreseni problemu. Tesny provoz, hodne nakladaku, suv, ty na zemi, nevydis dopredu, atd. To znamena ze si splynul s okolim a vyresit situaci te stoji hodne sil a riskujes.
Hele, mám auta dneska prumerneho vykonu (99 a 132kw), s kterými není problém předjíždět (a v automatu když mluvíš o tom kvedlání), jezdil jsem ještě do konce minulého roku souběžně se starým autem s 43kw a není moc odlišných situací na té okresce, kde bych s těmi silnějšími auty předjel a s tím slabým ne, protože si dávám velkou rezervu - vím, že jsou řidiči různí. Rozdíl byl třeba na dálnici na napojováku, či v kopcích, ale jinak bys na stokilometrové trase uspořil tak třeba 5-10 minut ? (a mnohdy ani to ne) Víc ne, protože prostě provoz ti to nedovolí. Jezdil jsem za život s mnoha auty o násobcích výkonu mých aut a ani s těmi jsem si nedovolil nikdy více.
Takže splynout musíš i s nadupanym "bagem" jak ty rád říkáš, když ti to jinak nedovolí provoz a nejsi ten střelec, kterej to tam pošle a doufá, že ho výkon spasí.
Takže splynout musíš i s nadupanym "bagem" jak ty rád říkáš, když ti to jinak nedovolí provoz a nejsi ten střelec, kterej to tam pošle a doufá, že ho výkon spasí.
Tak tomu se musim smat. Pri současném hustém obousměrném provozu,kdy téměř nikdo nepredjizdi a vytváří se tak vlacky, se předjížděcí manevr musi odehrat daleko rychleji nez v minulosti. Se 43 kW predjet auto jedouci na okresce treba 85 km/hod to znamená ho predjet za 4-6 sekund a zvýšit rychlost z 85 na 120. To rozhodně auto se 43 kW nezvladne. Pokud ale prejizdite pouze tehdy, kdy mate pred sebou prostor nejmene na 10-15 sekund (tj. protijedoucí auto je od vas vzdalene nejmene pul kilometru),pak to mnohé vysvětluje a pochybuji, ze zas tak často předjíždíte.
Ne, když je hustý provoz, tak moc často nepředjíždím, protože stejně není kam, za tím kamionem jede další a další a v prostiměru také, takže dojezd do cíle extra nezlepším. Předjížděcí manévr do protisměru je nejrizikovějším "úkonem", který můžeš na silnici dělat a jsem k tomu velmi obezřetný.. jak říkám i se silnými auty, pokud vidím v dálce auto, tak radši počkám, i když vím, že bych to stihl , mám k tomu respekt a mám rád na tenhle manévr rezervu.
To srovnání s 43kw je bráno jako extrém, ale v realném provozu s používáním mozku s tím autem lze splynout s provozem bez větších problémů, takže se bude dát jezdit i s touto i30 a proti třeba konkurenci, která je trochu rychlejší, nebude v té realitě o tolik pomalejší.
To srovnání s 43kw je bráno jako extrém, ale v realném provozu s používáním mozku s tím autem lze splynout s provozem bez větších problémů, takže se bude dát jezdit i s touto i30 a proti třeba konkurenci, která je trochu rychlejší, nebude v té realitě o tolik pomalejší.
jasne, rozumim tomu. Ja naopak mam rad, kdyz mam pred sebou volnou cestu a nemusim svou rychlost prizpusobovat prede mnou jedoucim vozidlum. Nepotrebuji jet rychle, ale plynule a na limitu, ci lehce nad rychlostnim limitem na okreskach. Proto předjíždím i kamiony, protoze zejmena ty v kopcovitem terenu to dela velky casovy rozdil, jestli je predjedete, ci ne. Do protisměru musíte předjíždět na okresce vždycky, proto je treba na predjeti opravdu silnější vůz a hlavně to umět. Jezdit s davem se zvládne i s těmi 43 kW, ale znamená to, že musíte akceptovat, že pojedete rychlostí nejpomalejšího vozu.
Mam to velmi podobně jako ty. Prostě volno před sebou a jakmile je možnost tak většinou nelenim a předjiždim a taky jsem levoproudař.
Bohužel na cestach je hodně "mamlasu" diky kterym se tvoři kolony, zaspy apod jen proto, že se jim z nějakeho duvodu nechce předjiždět traktor či jiny zemědělsky povoz apod. nebo se věnuji jinym činnostem než samotnemu řizeni A pak zaleži na danych podmikach, kdy někdy neni problem na jenden zatah udělat vlaček o 20ks najednou a jindy je problem "udolat" dvě či tři auta na několika kilometrech.
Bohužel na cestach je hodně "mamlasu" diky kterym se tvoři kolony, zaspy apod jen proto, že se jim z nějakeho duvodu nechce předjiždět traktor či jiny zemědělsky povoz apod. nebo se věnuji jinym činnostem než samotnemu řizeni A pak zaleži na danych podmikach, kdy někdy neni problem na jenden zatah udělat vlaček o 20ks najednou a jindy je problem "udolat" dvě či tři auta na několika kilometrech.
Levoproudař ? Jo, ty mam nejradši na dálnici, člověk se za nima táhne a neuhnou a neuhnou, protože oni jedou 140 a víc se jezdit stejně nesmí, pak je kolikrát musím podjet a vytroubit... na dálnici se jezdí v pravo a levý je jen pro předjíždění !
Mam to stejně a to nejen na dalnici. Komu by se to asi tak libilo že...
Ty si psal, že si levoproudař, tak co máš stejně ?
Ty mě soudiš dle toho, že napišu to, že jezdim zasadně v levem ?
No a ja ti napišu, že těch co jedou rychleji je naproste minimum a za dalši ja jsem velmi ohleduplny a navic vim co jsou a k čemu slouži v autě zrcatka.
No a ja ti napišu, že těch co jedou rychleji je naproste minimum a za dalši ja jsem velmi ohleduplny a navic vim co jsou a k čemu slouži v autě zrcatka.
I tak porušuješ zákon... ale tohle si myslí všichni ti, kteří neuhnou a blokují levý pruh.. dělej jak myslíš, já jen doufám, že se tohle blokování, stejně jako směrovky, začnou postihovat za tučnou pokutu.
Ještě jednou tedy pokud si to nepochopil.
Ja opravdu nejsem ten, kde je brzdou či blokadou na cestach.
A jsem si vědom, že jistym zpusobem porušuji nějaky předpis což je mi upřimně u vyfuku vzlašť, když jsem neustale v předjižděcim manevru.
Takove to neustale přejižděni z praveho do leveho mi opravdu po chuti neni. Ať se postihuji ti, kteři opravdu jezdi jak s hnojem, nedavaji pozor a diky tomu se na cestach tvoři kolony, zacpy a celkově se doprava zbytečně zpomaluje.
Ja opravdu nejsem ten, kde je brzdou či blokadou na cestach.
A jsem si vědom, že jistym zpusobem porušuji nějaky předpis což je mi upřimně u vyfuku vzlašť, když jsem neustale v předjižděcim manevru.
Takove to neustale přejižděni z praveho do leveho mi opravdu po chuti neni. Ať se postihuji ti, kteři opravdu jezdi jak s hnojem, nedavaji pozor a diky tomu se na cestach tvoři kolony, zacpy a celkově se doprava zbytečně zpomaluje.
Ale to já přeci nerozporuji, taky mám rád volnou cestu, jenže mnohdy to prostě nejde 😁
A ne, fakt s 43kw nemusíte jet nejpomaleji, stačí využívat profil trasy a předjíždět taková auta tam, kde jste ve výhodě.. takže do kopce to zrovna nebude 😉 Ona u takového auta zase pomáhala váha. Samozřejmě, že silnější je lepší, ale i s tou základní i30 se prostě dá normálně jezdit a předjíždět, jen to chce použít hlavu, to se snažím říct. Potřeba silnější není, lepší - určitě ano. To je citelný rozdíl na který upozornuji.
A ne, fakt s 43kw nemusíte jet nejpomaleji, stačí využívat profil trasy a předjíždět taková auta tam, kde jste ve výhodě.. takže do kopce to zrovna nebude 😉 Ona u takového auta zase pomáhala váha. Samozřejmě, že silnější je lepší, ale i s tou základní i30 se prostě dá normálně jezdit a předjíždět, jen to chce použít hlavu, to se snažím říct. Potřeba silnější není, lepší - určitě ano. To je citelný rozdíl na který upozornuji.
Jak chceš v dnešním provozu předjíždět "tam kde jsi ve výhodě"??? To by mě fakt zajímalo. Dnes jsi rád že můžeš předjet aspoň někde. Takže malý výkon je značný hendikep.
Dá se i s tím, ale jednoznačně musíš zcela rezignovat na něco jako třeba čas :-!
Dá se i s tím, ale jednoznačně musíš zcela rezignovat na něco jako třeba čas :-!
BS. Proste ne a ne, 43 kW staryho Clia fakt neni na dnesni předjíždění. A uz vubec ne na predjeti kamionu. Pamatuju pred 15 lety v třetinovém provozu, jaky to byl adrenalin predjet kamion s Fobii 1.2 htp....Dnes bych se o to ani nepokusil.
V dnešní době se nedá předjíždět vůbec. Rozhodně ne na silnicích 1. třídy. Je to sebevražda i 200 kW motorem. Člověk předjede sotva jedno auto a pak dalších 100 km jede v koloně. Stačí když ten motor udrží 130 kmh v dálničním kopci a běžný řidič nepotřebuje nic silnějšího.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bohuzial, nieco na tom vykone bude, na 61 kw citigu ma za posledne tyzdne obehli asi 3 auta, s malym vykonom sa niekomu konkurovat neda.
Jistě, že na výkonu bude hodně, jen odmítám blbosti, že se s tím nedá předjet nikdy nikde ani kamion..
Jezdím občas s Tranzitem, naložený jede hůř, než ta Fabie a Clio a taky s tím občas předjedu a nikde se netahnu stovky km za jedním autem..
Jezdím občas s Tranzitem, naložený jede hůř, než ta Fabie a Clio a taky s tím občas předjedu a nikde se netahnu stovky km za jedním autem..
Stačí říct, ukážu ti jak pojedeš za mnou 100km a vic 😒]
Pamatuji si nás závod po Praze, já 43kw a ty 132kw a že by si mi drasticky ujel na výsledné trase? Ani zdaleka 😁
Jasně že na okresce to bude jiné, ale ne dojedu 3x později, což je rozdíl výkonu aut 😊 Prostě nesmysly že se s i30 nebude dát jezdit a ani předjet kamion je blbost, je to normální auto na přesun z bodu A do bodu B.
Jasně že na okresce to bude jiné, ale ne dojedu 3x později, což je rozdíl výkonu aut 😊 Prostě nesmysly že se s i30 nebude dát jezdit a ani předjet kamion je blbost, je to normální auto na přesun z bodu A do bodu B.
To je důvod, proč na silnicích závodím pokud možno jen sám se sebou... většina závodů s někým se dříve či později zvrhne v závod o to, kdo je větší prase... a vítězství v téhle disciplíně člověka tolik netěší. Takže jo, občas je potřeba vyčistit karbon a trošku zbrousit gumy, ale jak dojde na vesnice a předjíždění přes plnou, klidně titul přenechám soupeři 😄
PS: Až dosáhnu zenu, tak to nechám bejt i v těch dlouhejch táhlejch 😄
PS: Až dosáhnu zenu, tak to nechám bejt i v těch dlouhejch táhlejch 😄
Smarja, vždycky se DA nekdy předjet i s Trabantem! Prostě a jednoduše, pro dnesni předjíždění je třeba silné auto. To, ze i se silnym autem naprosta většina nepredjizdi a tim padem zpomaluje provoz a vytváří kolony, je už vec druha...A z toho vašeho kopce většina i slabých aut to tak rozjíždí, ze uz vůbec nemate sanci je predjet..Ono je to totiž u těch slabych aut jedina situace,kdy jim to jede.S 81 kW a 145 Nm i30 se asi predjizdet dat bude, ale budete muset mít koule, drzet motor nad 4.5 tis otacek a držet si palce, at to vyjde.
Jaká byla hmotnost toho starého 43 kW auta a jaká je hmotnost těch nových?
Taky má víc, než 43kw, myslím, že to bylo 900kg
za tuhle recenzi nebude rado. Hlucny od kol,hlucny od motoru,h...o to jede. Zlatej Fiat Tipo s 1.0 74 kW.
Tipo cross je sikovne.... ale chce to uz nieco silnejsie .... snad casom :yes:
Inak este stale je v predaji hrv s 1,5kou... tiez pekna volba len jasne.... ceny hondy su predsa len inde ako u hyundaia ci fiatu
Inak este stale je v predaji hrv s 1,5kou... tiez pekna volba len jasne.... ceny hondy su predsa len inde ako u hyundaia ci fiatu
i30 to celkem sekne, za ty peníze je to hodně dobrá nabídka.
1.5 atmo - nejsem si jistý, že je problém v emisích, konec konců, skoro 90kW z válcové zkušebny s lineárním nástupem je pro 1.5 atmosféru slušný vysvědčení a kW je pořád kW... spíš jsou dneska ta auta těžší, kvalty delší... osobně bych taky neměl žádný blok v tom vzít turbo (no a ideálně 1.5TGDI, které u Hyu taky nestojí ranec).
1.5 atmo - nejsem si jistý, že je problém v emisích, konec konců, skoro 90kW z válcové zkušebny s lineárním nástupem je pro 1.5 atmosféru slušný vysvědčení a kW je pořád kW... spíš jsou dneska ta auta těžší, kvalty delší... osobně bych taky neměl žádný blok v tom vzít turbo (no a ideálně 1.5TGDI, které u Hyu taky nestojí ranec).
Suhlas... toto bude ziadana kombinacia vsadim sa.... skoda len ze nieco podobne nema i20 a bayon... pripadne kona... co uz
Fakt se ti to líbí? Respektive... co se ti na tom líbí? Dyť ten zásah do původního designu je úplně ujetej.
Jo, docela jo. Respektive...
1) nijak z toho nečiší, že je to auto za 450
2) i ta relativně malá kola to zvládá se ctí
3) ten modernizovaný předek se mi líbí... ještě víc v nějakém tom nLine, ale ani takhle nemám problém
https😐/img.auto.cz/…pbWc/6785828.jpg?…
Jo, zadek u kombíku je asi trošku slabší... ale proti minulé generaci třeba je to jinej vesmír a neměl bych problém to postavit vedle Meganu, Astry, Focusu, Golfa...
1) nijak z toho nečiší, že je to auto za 450
2) i ta relativně malá kola to zvládá se ctí
3) ten modernizovaný předek se mi líbí... ještě víc v nějakém tom nLine, ale ani takhle nemám problém
https😐/img.auto.cz/…pbWc/6785828.jpg?…
Jo, zadek u kombíku je asi trošku slabší... ale proti minulé generaci třeba je to jinej vesmír a neměl bych problém to postavit vedle Meganu, Astry, Focusu, Golfa...
Ja to mám veľmi podobne. i30 v N-line sa mi vyslovene páči, ale - presne ako píšeš - aj tú chudobnú výbavu to zvláda so cťou a nekričí do sveta, že je to základ (to prémia dokáže oveľa lepšie kričať, že si majiteľ nepriplatil).
Za mňa i30 alebo Ceed v kombíku by bola prvá voľba, ak by som hľadal čo najdostupnejšie rodinné auto. Pravda, nie s touto základnou atmosférou a tam by som robil prvé posledné, aby som naškriabal na 1,5turbo (alebo nejaké dopredávané 1,4T).
Za mňa i30 alebo Ceed v kombíku by bola prvá voľba, ak by som hľadal čo najdostupnejšie rodinné auto. Pravda, nie s touto základnou atmosférou a tam by som robil prvé posledné, aby som naškriabal na 1,5turbo (alebo nejaké dopredávané 1,4T).
Ten Ceed je mi sympatičtější...
A má aj hodnotnejší interiér. Ale je o chlp drahší (aspoň u vás). Aj keď tento facelift sa moc nevydaril, je trochu samoúčelný a predface Ceed mi prišiel čistejší a krajší. Zvonku teda u mňa o chlp vedie i30 (N line).
V N line uz je dnes i30 krajsi ako ceed .... sam som nechapal ale je to tak... sused ma biely kombik i30 N line a vedla ceedu kombi je to proste viac cool.... a to som vzdy povazoval ( ak ma kusok citas ) ceed za krajsi ako i30... faceliftom ale hyundai uz zbural stare myty a fakt je ten ze dnes je i30 uz krajsi ako ceed aj ich uz castejsie vidim voci ceedu .... co nebolo u nas zvykom doteraz... a zrovna dnes som videl aj novy sivy fastback v N line s paradnymi 18tkami elektronmi .... dovolim si tvrdit ze spolu s leonom a novou astrou tvoria najkrajsiu trojicu segmentu... klobuk dolu pred i30 .... razom pecka auto :yes:
prece jen bych dal prednost tomu Ceedu, kdyz uz teda korejce.
Nova Astra je (zatim teda pouze podle fotografii) dost zajimava. A Seat Leon v kombi moc hezkej mainstream... i30 se snazi o takovej dravej vzhled, ale dle meho je to prehnane, proste nevyvazene.
Kdyz Hyundai, tak plnotucne eNko, at si jeden muze alespon poradne zaprdet.
No a ten jejich elektrickej Ioniq5... ten je ale sakra povedenej z pohledu designu.... Prvni elektro, ktere bych i moc rad vyzkousel.
Nova Astra je (zatim teda pouze podle fotografii) dost zajimava. A Seat Leon v kombi moc hezkej mainstream... i30 se snazi o takovej dravej vzhled, ale dle meho je to prehnane, proste nevyvazene.
Kdyz Hyundai, tak plnotucne eNko, at si jeden muze alespon poradne zaprdet.
No a ten jejich elektrickej Ioniq5... ten je ale sakra povedenej z pohledu designu.... Prvni elektro, ktere bych i moc rad vyzkousel.
1) ok, to asi jo, mimikry to má dobré
2) dejme tomu
3) ano, ta mřížka masky pod odkazem je fajn, ale ta standardní se dle mého naprosto vymyká celku. A vlastně důvod, proč se mi to nelíbí. Předek toho testovaného Hyundai je, subjektivně, nepěkný. Zadek je cirkus.
Když už jsi zmínil tu Astru... tak ta nová se mi líbí velice...
2) dejme tomu
3) ano, ta mřížka masky pod odkazem je fajn, ale ta standardní se dle mého naprosto vymyká celku. A vlastně důvod, proč se mi to nelíbí. Předek toho testovaného Hyundai je, subjektivně, nepěkný. Zadek je cirkus.
Když už jsi zmínil tu Astru... tak ta nová se mi líbí velice...
Mřížka masky - slovo do pranice - je to lepší, než základní Focus, tam to tu ST-Line potřebuje naléhavěji, než Háčko potřebuje nLine.
Novou Astru jsem nemyslel, tam jsem zatím viděl jen fotky... a jo, ty vypadají dobře. Myslel jsem tu stávající... a tam kombík nic extra.
Ceed je mi taky sympatičtější, ale měl jsem pocit, že je Hyu výhodnější.
Novou Astru jsem nemyslel, tam jsem zatím viděl jen fotky... a jo, ty vypadají dobře. Myslel jsem tu stávající... a tam kombík nic extra.
Ceed je mi taky sympatičtější, ale měl jsem pocit, že je Hyu výhodnější.
Na motor 1.5 litru slušné vysvědčení.
Problém je, že ten motor dali do auta s hmotností cca 1350 kg (dle meření ADACu váží hatchback 1.0 T-GDI Mild-hybrid bez řidiče 1330 kg), u kterého je předpoklad, že bude jezdit i mimo město a na dálnici. Ano, do cíle to dojede, ale trápí se motor i řidič.
Problém je, že ten motor dali do auta s hmotností cca 1350 kg (dle meření ADACu váží hatchback 1.0 T-GDI Mild-hybrid bez řidiče 1330 kg), u kterého je předpoklad, že bude jezdit i mimo město a na dálnici. Ano, do cíle to dojede, ale trápí se motor i řidič.
" Když je navíc tento motor posledním svého druhu, tedy jediným atmosférickým čtyřválcem bez turbodmychadla ve voze kompaktní třídy, je logické, že hodně z vás obracelo stránky časopisu vpřed i vzad při marném čekání na recenzi."
Mazda: Am I joke to you?
Honda: Are you fuc´ing with me?
Kia: ;-\
Mazda: Am I joke to you?
Honda: Are you fuc´ing with me?
Kia: ;-\
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A kdeže má ten Civic atmosférický motor? A kde Ceed? Zostáva ti tam jedine Mazda 3, that´s all.
Corolla má třeba atmosféru 1.5. Jinak v jiných třídách se toho najde ještě více, Civic už dávno v EU ne, Ceed taky ne. Teoreticky ještě Megan, když tu někteří hybridisté uvádí příklad atmosféry u Toyotích HSD, tak tam je taky 1.6 tka 😁
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ja pri Corolle registrujem len 1,2T a potom hybridy (s 1,8čkou a dvojlitrom). Niečo som prehliadol? https😐/pdf.sites.toyota.sk/…la_hatchback.pdf
A on se mezi kompaktní auta řadí jen Civic? Co třeba HR-V. Nebo Kia Stonic.
Corolla má taky atmosféru, ale tříválec.
A co Subaru Impreza? Mitsubishi ASX?
Corolla má taky atmosféru, ale tříválec.
A co Subaru Impreza? Mitsubishi ASX?
Písal si Hondu, Mazdu a Kiu, tak reagujem na to. A keď sa bavíme o nižšej strednej, neriešim SUV/CUV. Takže pri dvoch z troch príkladov si sa proste netrafil. 😉
Inak tá Corolla má u nás okrem hybridov len turbo (1,2t).
Inak tá Corolla má u nás okrem hybridov len turbo (1,2t).
Taky jsem na začátku roku přemýšlel o i30 1.5 DPI, ale radši jsem dal přednost zánovní variantě 1.4 T-GDI s 30k km. Chtěl jsem mít jistotu dostatečného výkonu na předjíždění, kroutící moment u 1.5 mi přišel celkem malý.
A výborne si spravil. Čo som videl, tie dopredávané 1,4T boli za také peniaze, že nebol dôvod uvažovať o 1,5 atmo, rozdiel v cene bol zanedbateľný, zato rozdiel v dynamike a pružnosti bude dramatický.
Stat před touto volbou tak neni o čem zda polochcipla atmo nebo relativně slušně vykonne turbo.
Ale houby. Samozřejmě že je o čem.
Právě 1,5 DPI je ideál pro hodně lidí, co dojíždějí pár km do práce a nebo pro ty co jezdí typicky za nákupy, lékařem atp. A to není malá skupina lidí.
Každá nejezdí 30+ km do práce každý den. :-!
Právě 1,5 DPI je ideál pro hodně lidí, co dojíždějí pár km do práce a nebo pro ty co jezdí typicky za nákupy, lékařem atp. A to není malá skupina lidí.
Každá nejezdí 30+ km do práce každý den. :-!
Možna ty, ale ja mam v tom naprosto jasno.
A je mi jedno, kde a jak bych s tim jezdil, ale s tou atmo by to rozhodně nebylo.
Navic ja s 1.5EB najezdil desitky tisic km a většina z nich byl pravě městsky provoz a vyloženě poskoky.
A když už bych měl řešit nějakou praci a nakupy tak ještě idealnějši mi přijde auto B segmentu a ne C v kombiku.
A je mi jedno, kde a jak bych s tim jezdil, ale s tou atmo by to rozhodně nebylo.
Navic ja s 1.5EB najezdil desitky tisic km a většina z nich byl pravě městsky provoz a vyloženě poskoky.
A když už bych měl řešit nějakou praci a nakupy tak ještě idealnějši mi přijde auto B segmentu a ne C v kombiku.
Ježiš to sú kecy. O uprednostnení 1,5 atmo sa môžeme baviť len v dvoch situáciách:
1. je lacnejšia ako výkonnejšie turbo, tak sa proste zmierim s nižším výkonom, pretože zase dosť ušetrím.
2. ako alternatíva je podobne výkonné a podobne drahé turbo, kde ide o trojvalcovú malorážku, v ktoré nemám dôveru.
Ale atmosféra vs oveľa výkonnejšie štvorvalcové turbo za podobnú cenu, to skutočne nie je voľba, tam nie je o čom.
1. je lacnejšia ako výkonnejšie turbo, tak sa proste zmierim s nižším výkonom, pretože zase dosť ušetrím.
2. ako alternatíva je podobne výkonné a podobne drahé turbo, kde ide o trojvalcovú malorážku, v ktoré nemám dôveru.
Ale atmosféra vs oveľa výkonnejšie štvorvalcové turbo za podobnú cenu, to skutočne nie je voľba, tam nie je o čom.
Ano. To jsou kecy. O naprosto reálném stavu. :-!
Pro toho kdo jezdí jen krátké trasy anebo málo je DPI prostě i za cenu horší dynamiky lepší volbou. Dynamika je sice krásná věc, ale po 50 tis. km mít motor zakarbonovaný a zralý na repas za to zkrátka nestojí. Tak to je ať se ti to líbí nebo ne. :-!
Pro toho kdo jezdí jen krátké trasy anebo málo je DPI prostě i za cenu horší dynamiky lepší volbou. Dynamika je sice krásná věc, ale po 50 tis. km mít motor zakarbonovaný a zralý na repas za to zkrátka nestojí. Tak to je ať se ti to líbí nebo ne. :-!
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ano to jsou omilane kecy o ničem...prej po 50tkm. 😒]
Ale jasně trapit se s každou jizdou je samozřejmě lepši. Hlavni je ten pocit sucha a tepla, že možna snad to vydrži vic než, kdybych si pořidil to či ono co by mě rozhodně vice uspokojilo...ale ten karbon. 😒]
Ale jasně trapit se s každou jizdou je samozřejmě lepši. Hlavni je ten pocit sucha a tepla, že možna snad to vydrži vic než, kdybych si pořidil to či ono co by mě rozhodně vice uspokojilo...ale ten karbon. 😒]
Hluk při 130 km/hod.
žádný není. Po recenzi jsem to projížděl a hluk hledal a nic. Jedině to řve, když na to člověk dupne do otáček. O rezonování výfuku při 130 nemůže být řeč. Mám teda ale krátkou.
žádný není. Po recenzi jsem to projížděl a hluk hledal a nic. Jedině to řve, když na to člověk dupne do otáček. O rezonování výfuku při 130 nemůže být řeč. Mám teda ale krátkou.
na tomto serveri je vzdy kopec kydov o hluku, ale ziadne data som tu nikde nevidel.
V testoch autobildu sa hluk meria a i30 rozhodne nijako nezaostava za konkurenciou.
Takze pravdepodobnost, ze by vyrazne pokazili hluk prave pri 1.5 DPI je cudna.
V testoch autobildu sa hluk meria a i30 rozhodne nijako nezaostava za konkurenciou.
Takze pravdepodobnost, ze by vyrazne pokazili hluk prave pri 1.5 DPI je cudna.
Hluk se velmi obtížně kvantifikuje. Decibely jsou jen celková intenzita. Důležitá je frekvence zvuků, které člověk slyší.
A přesto jsou korejci obecně dost hlučni a o db to opravdu neni.
Předchozi generace i30 byla fest hlučna až se mi vybavila era 120. U novych generaci, alespoň dle zkušenosti lidi se na tom nic nezměnilo vuči konkurenci což neznamena, že se nezlepšili.
Nedavno na YT bylo video, kde recenzent realně ukazoval jak se enormě zvyši hladina hluku v i30 po přechodu na drsnějši asfalt. A ono to bylo opravdu hodně vyrazne.
Předchozi generace i30 byla fest hlučna až se mi vybavila era 120. U novych generaci, alespoň dle zkušenosti lidi se na tom nic nezměnilo vuči konkurenci což neznamena, že se nezlepšili.
Nedavno na YT bylo video, kde recenzent realně ukazoval jak se enormě zvyši hladina hluku v i30 po přechodu na drsnějši asfalt. A ono to bylo opravdu hodně vyrazne.
Octavia taky není vzor tichosti a nikomu to evidentně moc nevadí.
To neumim posoudit. Jen je pro mě nezapomenutelna jizda v i30 2Gen ve vyššich rychlostech...zdaleka jsem nich horšiho v nižši středni nezažil co do hlučnosti.
Prava moc japoncu neznam.
Prava moc japoncu neznam.
Pokud auto při nastartování nespouští alarmy aut v okruhu 20m... 😄
Tak v 90 letech stačil start trabanta k tomu aby spustil nejeden alarm v okoli.
Ale zase pod plynem je fajn, když ma auto adekvatně vyrazny zdravy sound.
Jinak ta i30 v 2 generaci nad 150 při ustalene byla docela katastrofa. Jako byl to kombik v dieslu, ale motor nebyl zdrojem hlučnosti ten byl prostě odevšad...podvozek, karoserie. Při 170 už bylo potřeba se překřikovat a to jsem nepoznal ani u většiny aut B segmentu.
Ale třeba jak se o japoncich tvrdi, že jsou hlučni tak civic 10G uplně na pohodu, ale to mi prodejce řikal, že u něj došlo k vyraznemu zlepšeni oproti 9G.
Ale zase pod plynem je fajn, když ma auto adekvatně vyrazny zdravy sound.
Jinak ta i30 v 2 generaci nad 150 při ustalene byla docela katastrofa. Jako byl to kombik v dieslu, ale motor nebyl zdrojem hlučnosti ten byl prostě odevšad...podvozek, karoserie. Při 170 už bylo potřeba se překřikovat a to jsem nepoznal ani u většiny aut B segmentu.
Ale třeba jak se o japoncich tvrdi, že jsou hlučni tak civic 10G uplně na pohodu, ale to mi prodejce řikal, že u něj došlo k vyraznemu zlepšeni oproti 9G.
V dnešní nabídce příšerných ekologicky zmrzačených aut je tohle skvělá nabídka.
Škoda v téhle ceně sotva dokáže nabídnout Fabii Combi a i tu zařízla... Takže velmi fandím Hyundaii a chválím za to, že tu stále je možnost rodnného kombi s normálním 4válcem v solidní výbavě pod 0,5 M.
Hyundai :yes: :yes: :yes: A to píšu i přesto, že elektronická spojka je výmysl úplně na draka.
Škoda v téhle ceně sotva dokáže nabídnout Fabii Combi a i tu zařízla... Takže velmi fandím Hyundaii a chválím za to, že tu stále je možnost rodnného kombi s normálním 4válcem v solidní výbavě pod 0,5 M.
Hyundai :yes: :yes: :yes: A to píšu i přesto, že elektronická spojka je výmysl úplně na draka.
Škoda, resp. koncern neumí dělat levná auta. Museli by totálně změnit systém výroby. Ta možnost si nakonfigurovat auto dle libosti je sice krásné, ale zbytečně to prodražuje výrobu, vývoj, zdržuje to homologace atd. Furt vymýšlí složité kraviny, které běžný řidič nepotřebuje. A ta snaha veškeré ovládání do infontainmantu, to je neštěstí. To Renault to naprosto elegantně využil značku Dacia pro levná auta, do které dává již dávno zaplacenou technologii. A jaké je nejprodávanější auto v Evropě?
a to stale sa da kupit aj ASX s 2 litrom.. v 4kole a automate za 0,6 mega... a na 18tkach s fullLED svetlami ... tiez cenovo super podla mna ... a ma 481L kufor bez dvojiteho dna... cize tiez posluzi aj nejednej rodine ktora si to moze vymenit kludne za staru atmo fabiu kombi ... ja o nom uvazujem ale uz nie ako nove auto ... lebo za nejake 3 roky uz stejne nebude na predajni ... ale ako jazdeny kusok preco nie... nejaky 3-4 rocny.. ktory uz nebude za 18-19 tisic v dvojkolke s manualom ale povedzme za 14- 15 .... uvidime... pri mojom najazde fakt nepotrebujem vlastne uz ani nejake super nove auto na dalsich 20 rokov ... a kedze dnesne nove auta su cim dalej tym drahsie.... uplne si vystavim aj s niecim 3-4 rocnym len hlavne nech to bude prakticke a jednoduche auto ... samozrejme 10 rocny z dovozu salat uz tiez nechcem... je jazdenka a jazdenka... takze odtial potial.... ale ASX sa da skutocne aj dnes stale este kupit ako nove auto so vsetkymi zarukami a este vonavymi sedackami.... a aj u vas v cz ide stale o hodne uspesne auto .. cca 50-60ks mesacne predaje je super cislo ak zvazime ze povedzme aj novy juke predava u vas sotva 5 aut mesacne ... proste ASX je fakt sikovne auto a je jasne ze taketo nieco sa predava v podstate samo ... ja len pevne verim ze vydrzi v predaji aj dalsi rok aby mitsu to nejako preklenulo to obdobie v eu a v r 2023 uz pridu dalsie dva kusky co by prezlecene rendliky tak uvidime... ak to bude prezlecenie na sposob ibiza vs fabia tak pohoda ... len aby to nebolo prezlecenie na sposob corolla vs swace kde suzuki je uz len cista kopia corolly akurat s logom suzuki.... ale vraj mitsu ma mat nadalej vlastnu tvar tak snad... no ale to uz som odbocil... vratme sa k legende ASX.... ak bude ako jazdenka za dobre peniaze tak o nej silne uvazujem... stale ale sledujem kusky ako i30...ci fabia... predsa len este sa uvidi co dalej ale uz pilne sporim a do 3 rokov chcem presedlat z pola uz na nieco vacsie ... a male dieta je na to tiez uz jednym z dobrych dovodov preco zacinam uvazovat co dalej do buducna a ze by sa zislo uz nieco vacsie a rodinnejsie .. zatial ale myslim ze nejake 2-3 roky polo este posluzi a tak tiez treba mi este par bubakov dosporit... len ma stve ze stale ani nejazdim moc vela ( manzelka doma na materskej ... a aj ja do prace mam sotva 8km ) a tak fakt kupovat nejake cim dalej drahsie nove auta ( na ktorom spravim 7-8 tisic rocne ) ma uz prestava lakat ... uvidime.... zatial to vidim na nieco ako ASX fabia i30 ci povedzme jazdeny S cross / vitara pripadne mozno nieco ako crossland a pod... kazdopadne nejake auto bude nadalej treba.... bez ohladu na najazd .... ved to pozname... skusme niekto z nas ostat co i len na tyzden bez auta... tak sme stratneni a ako bez ruky ..... a aj ked nejazdim vela.. potrebujem ho kazdy den.... uz len dufat ze do 3 rokov ceny aut este nejako vyrazne nestupnu ( aj novych aj jazdenych ) ..
ASX je hlucna naklanejici stara kraksna s asi patym FL, ale interiérem stale jak z devadesatek, u které clovek musi učinit jeste vic kompromisu nez u i30 s 1.5 dpi. Dvoulitr asi fajn, ale zas, pro koho? V ASX, stejne jako v i30,nikdo předjíždět nebude a z hlediska spotreby je daleko mene žravá ta 1.5.
Tady se nám našel člověk, co má najeto skoro všechno? ASX je hrozné, ale spotřeba rozhodne v negativu není.
prostě není určen na nějaké dlouhé dálniční tahy. Pro ty je jasná volba 1.5 T-GDI. 1.5 DPI motor je pro lidi, které používají auto na krátké vzdálenosti - jízdu do práce, školy, školky, nákupy, rozvážky a po delší dobu po dálnici jedou 2x do roka. A kolikrát ani těch 130 nejezdí. Když o víkendu jezdím po dálnici 130kou, tak předjíždím spoustu aut, kteří jezdí 100-120 a to jim stačí.
Pro tuto dost velkou kategorii lidí nic lepšího než i30 1.5DPi není. Nebo ví někdo o něčem lepším za tuto cenu?
Pro tuto dost velkou kategorii lidí nic lepšího než i30 1.5DPi není. Nebo ví někdo o něčem lepším za tuto cenu?
Od té doby, co Fiat zrušil atmosféru u Tipa, za tu cenu není nic. Otázkou je, za kolik bude ta nová velká Dacia. Tam by měl být i nepřímovstřikový turbomotor. Jasně, bude na tom přesně opačně, dole bude otravná turbodíra několikase***vý turbolag, ale mimo město a na dálnici to pojede líp.
Ano, jako základní motorizace naprosto dostačující. Zajímavý test je třeba tady: https😐/www.youtube.com/watch?…
Bonus je menší pravděpodobnost závad. A o to nakonec u základních verzí jde.
Bonus je menší pravděpodobnost závad. A o to nakonec u základních verzí jde.
Vyhřívaný volant, bezklíčové odemykání, automatické stěrače, odnímatelné tažné zařízení, které není plně kompatibilní s parkovacími senzory ... nic z toho skutečný vesničan nepotřebuje. Dvakrát za rok, když je minus 20, si do auta vezmu rukavice. Zmáčknout tlačítko na klíči nevnímám jako nějaký náročný úkon. Automatické sterače využívám, ale stejně do toho musím zasahovat a když neprší, tak je vypnu, aby to nerozmazalo špínu, když spadnou dvě kapky. Tažné je nejlepší pevné, člověk nic neřeší a navíc supluje funkci parkovacích senzorů 😁
Co se týče motoru. Ano není špatný, ale je špatné ho dát do auta, které prázdné váží přes 1300 kg. Do Opelu Omega z 80. let, který byl o dva metráky lehčí, taky nikoho nenapadlo dávat patnáctistovku. Dvoulitr by pro i30 nebyl luxus, ale rozumná motorizace. Jenže atmosféry do rodinných kombíků nikdo nedává, takže spousta lidí se bude trápit s patnctistovkou.
Co se týče motoru. Ano není špatný, ale je špatné ho dát do auta, které prázdné váží přes 1300 kg. Do Opelu Omega z 80. let, který byl o dva metráky lehčí, taky nikoho nenapadlo dávat patnáctistovku. Dvoulitr by pro i30 nebyl luxus, ale rozumná motorizace. Jenže atmosféry do rodinných kombíků nikdo nedává, takže spousta lidí se bude trápit s patnctistovkou.
Čisto teoreticky, tie komfortné doplnky sú ozaj príjemné, otázkou je, či ich každý ocení, resp. dá sa bez nich žiť. Ad motor, OII štartovala s 1,4 mpi a nejakými 55kW. Ok, sme o x rokov ďalej, štartujeme pri podobne veľkom aute na 1,5 s 81kW
Za rok jsem vyhřívání volantu zapnul dvakrát, sedadla jsem jen zkoušel.
Pro mě je vyhřívaný volant klasika po lyžovačce... člověk má zmrzlý ruce, auto je taky vymrzlý... a pak je teplej volant zlatej. Ale za poslední rok jsem toho taky moc nenalyžoval 😄
Z vyhřevu beru jen pravě ten volant byť i bez něj bych se obešel. Ale několikrat jsem jej aktivoval i když bylo nad nulou. Vyhřev sedadel a předniho okna je pro mě naprosta zbytečnost.
Ano, komfortní doplněk je vždy příjemný. Ale otázkou je, kolik toho přináší oproti jinému řešení. Přínos bezlíčkového odemykání oproti klasickému dálkovému centrálu je určitě mnohem menší než přínos dálkového centrálu oproti ručnímu odemykání a zamykání jednotlivých dveří.
Jako základní motorizace je to OK. Jenže kdo kdy v těchto autech základní motorizace kupoval? Motor 1.4 v Octavii vždycky patřil k těm nejméne prodávaných. A u Korejců to bývalo podobně, když bylo na výběr, tak 1.6 byla násobně prodávanější než 1.4.
Jako základní motorizace je to OK. Jenže kdo kdy v těchto autech základní motorizace kupoval? Motor 1.4 v Octavii vždycky patřil k těm nejméne prodávaných. A u Korejců to bývalo podobně, když bylo na výběr, tak 1.6 byla násobně prodávanější než 1.4.
V roku 2008 som pocuval presne tieto reci, atmosfera vydrzi vsetko, toto auto najazdi 300k vez problemov a podobne. Tak som kupil Ford Focus 2 FL so stokonovou atmo jednasestkou. Motor fakt super vydrzal, nemal jediny problem. Ale zral vela, vobec netahal a na dialnici toci 4000 otacok - hucal teda strasne. Vydrzal som to s nim 7 rokov, neviem vlastne preco. Auto som predal, nic mu nebolo, ale proste mi liezlo na nervy. Kupil som turbo, zerie menej, je tiche, taha ako blaznive a technicky som tiez ziadny problem nemal. Podla mna je takato atmosfera setrenie na nespravnom mieste.