Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Start dlouhodobého testu: Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart – Test na vaše přání

255 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
malou atmo ve velkým autě a TDI. I slabý turbodiesel umí obstojně zrychlovat v běžných otáčkách. Jedině to pochopili u Mazdy, kde mají namísto 1,6ky podladěný dvoulitr. Kdo s tím jel tak ví, jak příjemně se s tím jezdí.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
S dieselem se vždy jezdí příjemně. Mně se jezdilo příjemně i s Fabií 1.9 SDI, která měla pouhých 50kW. :yes: Brala okolo 3,8l/100km řepkového oleje...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ted tam máme 5.1. Ale je pravda, ze se moc nešetří.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Měla oficiálně 47 kW ... těch 50 kW bylo v Oktávce, Golfu a spol.
Othello
....Nyní po 4000 kilometrech můžeme říci, že dynamika prázdného vozu je slušná....

taky může být že si člověk na tu lenost prostě zvykl
Avatar - Tielman
Tielman
Tak teď jsi to zardousil, Othello...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Předpokládám, že celé 4000 km nejezdil jen s tímhle autem. Spíše jich vyzkoušel paralelně několik, takže v kontextu porovnání s těmi jinými měli redaktoři stále srovnání a věřím, že ten motor se opravdu trochu probral.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jsem celkem rád za tenhle test, bude zajímavé sledovat, jestl opravdu bude spolehlivost "neprůstřelná" (já jsem téměř přesvědčen že jo, minimálně co se pohonného ústrojí týče) a jaký bude motor po větším zajetí.
Tohle auto není rozhodně ideálním dálkovým přusunovadlem, bude vyhovovat spíše na kratší přesuny, ale zvládnete s tím klidně Chorvatsko jednou, dvakrát za rok. A jak je popsáno, jako firemní auto pro jednoho člověka naprosto bez problémů a bonusem vyhlídky spolehlivé a relativně úsporné atmosféry.
V dnešní době manuální převodovka a menší atmo motor lidem už pomalu vypadl z paměti a tak jak píší i redaktoři, oproti oturbeným malorážkám se zdá, to nejede. Ano, nepojede to nejspíše lépe, ani když na to budeš šlapat jak v neckách na zelí, ale nebude to taková tragedie. Holt je potřeba oprášit vzpomínky, že u atmo je potřeba používat tu páku mezi sedačkami (pro některé, hlavně maldší jedince: říká se tomu řadící páka, kterou se mění kvalty manuálně s tím, že manuálně vymáčknete spojku, což je ten třetí pedál vlevo, a změníte rychlostní stupeň. OPRAVDU TO TAK FUNGUJE, věřte mi :D , neuvěřitelné, ale opravdu je to tak). Navíc jak jsme se dočetli, motor reaguje relativně pěkně a plynule a to na většinu času postačuje. Minimálně majitel takového auta bude vědět co má pod kapotou a co auto dovede a podle toho pojede. Popravdě je to slabší, línější, ale světe div se, dovedl bych si to auto představit vlastnit ideálně jako HB. Do města a okolí a kratší trasy ideální auto, velikostně dostačující i na tři děti (pokud nemáte trojčata a potřebujete 3X velkou sedačku vedle sebe). A to vše v bratru v akčním ceníku za 349 990,- . To jsou ceny lovící ve vodách Dacie.
Určitě svělá nabídka pro ty, kdo vědí co chtějí a co jim stačí slabší spolehlivý motor, odměnou jim bude dobrá cena i spotřeba v prostorném autě.

PS: hodně se probíral slabší motor, ale hoďtě to do kontextu nedávno testované XV za 660 000,- co je na stovce pomalu o vteřinu a půl později.
Avatar - Tielman
Tielman
Vcelku jsi to popsal fajn, možná bych ještě připomněl, že v atmo se používají krom více pedálů a páky i uši a to, co je mezi nimi...
...ale upřímně, atmo neatmo... už bych atmosféru asi nechtěl.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Není atmo jako atmo. Popravdě mě nevadí v jakémkoli vydání od malé po vělké. Spíše záleží na co a kde to chce člověk používat.
Na sluch jsem zapomněl, máš pravdu. Ale motor by měl poslouchat každý (Až na elektro, poslouchat tyčák nechce nikdo a ani to není potřeba když to neřadí)
Avatar - Tielman
Tielman
Jo, to užití je asi důležitej ukazatel. Pro lesníky nebo zemědělce jezdící cestou necestou je na dávkování výkonu ta atmo pořád lepší. Ale na běžné silnice už mi to přijde mnohdy takové ochablé....nemluvím zde samozřejmě o V8 a podobných brutallitách. Ale třeba o své dosluhující Ma3, kdy už v běžném provozu cítím jisté limity a držet to neustále ve vyšších otáčkách mě už taky moc nebaví.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš do jakého auta a jak moc často a daleko s ním jezdíš. V nějakém městském poskakovadle je lepší cokoliv s automatem, koneckonců i ta atmosféra, idealně nepřímovstřiková :D Na delší trasy je příjemější turbo, benzín či nafta, protože pořád točit a točit a honit fofrklacek po podlaze za každým kamionem v dnešním provozu, to taky není asi řidičská nirvána.

Pak jde taky o objem a výkon, ale obecně na rychlou dynamickou jízdu ve větším autě atmosféra není to nejpříjemější. Ale v malém hatchbacku s manuálem bych jí pořád dal přednost, tedy o patřičném výkonu, před turbem, protože tam to točení a lovení kvaltů dělat chci :)

Já sám mam auto s atmosférou a HDM, je to hrozně příjemné auto na jízdu, umí být i rychlé, ale ideální je ta plynulá jízda, kdy elegantně měnič klouže tam a zpět a nikdo ho nenutí točit a točit (byť to taky při kickdownu umí).
Avatar - Tielman
Tielman
No a nechceš teda tu mojí Mazdu? :)... ta ti sen o kvedlání bude plnit o sto šest (vlastně tři) :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
MPS? :D Chci, ale nemam na ní zrovna volné finance :D Osobně bych ale ještě radši spíše Bsegmentovy hatch, má láska patří směr Francie, popřípadě k mému oblíbenému modrému oválu, akorát ta auta po letech už vypadají hrozně a nebo je vyvažují zlatem, zvláště ty francouzské z dnes zaniklé divize RS...
Avatar - Tielman
Tielman
Nemám MPS, kdyby jo, tak tu bych nenabízel (MPS zásadně buď pošlu do lesa (tu první), nebo upravím na nízkoprofilové vozidlo a posouvám designový směr ku projevům Dalího (tu druhou) :)
Tu Francii jsem nepostřehl... upřesníš?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, já byl vždy latentní Renaulťák a když jsem se svezl, zamiloval jsem se, že umí i něco jiného, než Dci s poddimenzovaným olejovým filtrem, který vede k destrukci turba :D Takže pro mne Clio Sport či RS3 je takový dreamcar pro zábavu (Megan RS už je zbytečně silnej a velkej) popřípadě FiestaST150, ale ty bývají v zoufalejším stavu i karoserií. Moc takových aut s atmosférou není, nebo je trápí brutální motorové příhody (Ještě starý Swift Sport, či Yaris Sport by připadal v uvahu) a hlavně je to vše 10+ let staré a podle toho to často vypadá.

Z nových HH se mi líbil Woodyho Swišť, asi by mi stačil pro blbnutí, nebo pak samozřejmě FieSTa s ecoboostem, ale to je už jiná cenová.
Avatar - Tielman
Tielman
No vždyť vlastně Clio... no jo... to současné je hezké.
Já už se vyblbnul, ale zrovna ten Swišť by nebyl na ranní sobotní projížďky po úzkých silničkách (abych nemusel poslouchat hrnce a bublání v kuchyni) marnej.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Současné je super, podle mne nejlepší hatch B segmentu, navíc ho seženeš s TCE140 a manualem. Jezdil jsem s GTline se slabším litrem, fajn auto. Ale mne berou ty staré s atmosférou :D
webpaja
Latentní Renaulťák = latentní Pygus? ;-) :-!

P.S.: v dobrým ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo... odjakživa mne přitahovala ženská př.. co to plácám, diamanty! :D

že bych si taky udělal alterego ve kterém budu glorifikovat místo Fordu Renault? :D Hm... popřemýšlím :D
webpaja
Ty jsi se minul povoláním :-[]

Znak Ford
u by se dal předefinovat třeba na blue hole ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když chceš, sex se dá najít ve všem :D
Avatar - Tielman
Tielman
Blue hole... to uz zni trochu nekrofilne, ne?
Avatar - Đawson
Đawson
Hele pokud jsi obyčejná rodina s nájezdem běžných 15k ročně. Tak proč ne ?
Upřímně, sedám atmo teď hodně často, žena je na mateřské a druhý hyundai i20 s atmo 1.2 jen stojí, tak to střídám. A Musím říct, že krom výkonu a výkonové rezervy, mě to docela baví. Vůbec to nejede, všechno si musíš zasloužit a když to ženeš k 6k otáčkám, uplně se mi vybavuje mládí :D a Ten klid proti R3 motoru je až zarážející. Navíc se auto vůbec netřese.
Co se lenosti týče, po 30k km za 7 let co s tím žena nadrkala do práce10km z práce 10km tomu trvalo než se to rozjezdilo. Ale teď to už docela jde a je to legrace:)
Avatar - Tielman
Tielman
Naprosto v pohodě. Každý podle toho, co mu vyhovuje. Dekádu zpět jsi mě tady mohl vidět, jak brblám nad oturbenejma vysavačema... a léta běží a já mám raději ten oturbenej vysavač, než atmosféru dotaženou do dokonalého konce.
PowerHouse
Ale, po dálnici se jezdí i v ČR, nejenom k moři.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ne každý jezdí denně dálnici. Někdo se na ní podívá párkrát za rok.
johny555
v ČR se po dálnici většinou jede tak 80, vyjímečně těch 130, podle počtu uzavírek
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Dinar
Dinar
Píšeš to hezky, ale obecně, konkrétně u té i30 je realita trochu jiná. Vybírám akt. auto pro kamarádku, je tam cenový limit a tak došlo i na hyundai. Zkusil jsem i30 jak s tímto motorem (ona je nenáročná), tak s tím litrovým turbem. Opravdu se to nedá srovnat a nevidím jediný důvod (kromě spekulativní spolehlivosti), proč sáhnout po téhle atmosféře. To auto nejede, nejede v tom smyslu, že nebuduje výkon s otáčkami, což je pozn. znamením atmosféry, ten litr má vedle toho projev jako tryskáč. A navíc zmíněná hlučnost, to je opravdu až nepochopitelné, proč auto s litrem nerezonuje a tohle ano. Podle mě turbo litr za velmi podobné peníze (dealer mi přišel velmi obchodně založený) je do i30 jednoznačně lepší volba.
Renoo
Tenhle motor je super řešení pro 3 skupiny zákazníků. První jsou městské pojížďky, krátké trasy, kdy se motor ani pořádně nezahřeje. Druhá jsou důchodci. Kupují si auta na dlouhou dobu, jezdí jak s hnojem, a tenhle motor je dost blbovzdorný, žádné turbo nebo vstřiky, mnohem menší problém s karbonováním, atd. Tedy nemluvím o chudých českých seniorech, ale spíše víc na západ. Poslední pak je nenáročný zákazník, který chce něco levného. Co si budeme povídat, Fiat nemá moc dobré jméno co se spolehlivosti týče.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Možná by jsi se divil, kolik těch českých seniorů si může dovolit nové auto. jasně že většina ne nějaké drahé, ale Dacie nebo levnější menší auta, případně tuhle Hyundai. Samozřejmě neříkám, že jich je většina, ale hodně těch, co jsou dva, oba mají zajištěné bydlení, pobírají důchod přiměřené hodnoty a prakticky nic nepotřebují není zase tak zanedbatelné množství. Pro ně bude Hyundai za 350 000 zajímavým lákadlem.
Avatar - fOE
fOE
V te prvni skupine o ktere pises se vicemene nachazi ma druha polovicka a uprimne, nejvic mi na to sedi nejake EV. Nakonec, kratke trasy kde se motor ani neohreje, ty nebudou delat dobre zadnemu spalovaku a zase pro zivot ve meste, pojizdky do 10km / den atd. je pro EV idealni forma uziti.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokud to máš ovšem v tom městě kde nabít.
Avatar - fOE
fOE
To jsme uz spolu resili a nevyresili. Za me ma vetsina lidi co ma na nove auto i kde nabijet, i ve mestech.
Avatar - kari.laz
kari.laz
No vidíš a to je zjevný nesmysl. Ceny bytů jsou tak vysoko, že myslet si, že kdo má byt, nemá na auto je nesmysl, ale kromě nových zástaveb ty staré garáž nemají, aby mohli ti co mají peněz dost, byt jim vyhovuje, proto ho mají, často dražší než rodinný barák i s pozemkem, nabíjet elektro a že takových je ve městech spousty.
Avatar - fOE
fOE
Zjevny nesmysl je, ze si nepamatujes zes presne takhle argumentoval i posledne a nikam to v tom dlouhatanskem vlakne nevedlo (nepresvedcils me). Protoze to cos napsals je vlastne jako pres kopirak to, co to odstarovalo i tam, tak te jen odkazu na nasi posledni debatu ani nevim pod cim a na to co jsem ti uz jednou napsal. (to nemyslim nijak zle, ale myslim ze mame oba lepsi veci na praci, nez se tocit v kruzich) :-)
roubicek25
No nesouhlasím. Bydlím na sidlišti, na nové auto mám, ale nabíjet kde nemám a to ani drtivá vetšina lidí tady.
Avatar - fOE
fOE
A drtiva vetsina lidi tam ma funglovky? ;-) To je nejake specialni sidliste, protoze kdyz mezi panelaky zavitam ja, tak je tam tak 70% ojetin 10let+ a z te mensiny novych aut jsou jeste vetsina sluzebaky. Ze existuji vynimky (jako vsude, jako ty) se nepru, od zacatku ale pisu o "vetsine tech co ma na nove auto" , a ti neziji vetsinove na komunistickych sidlistich, ktere jsou sice v absolutnich cislech taky pekne drahe, ale vedle alternativ (stara bytova zastavba, bytove novostavby + state i nove domky) je to relativne porad to nejlevnejsi bydleni, pro ekonomicky nejmene silne, a ti kupuji novych aut nejmene.
Melo by to byt jasne ale prosichr to napisu znovu: V PRUMERU.
Renoo
No nevím nevím, zda by za tak málo peněz pořídila elektromobil. samozřejmě do města je jak to nejlepší možné řešení.
Já jsem teď jel D1 z Prahy do Brna. Kolona, omezení, nehoda, stání,... Tak jsem si v duchu říkal, že u těch elektrik se nakonec nebudeme muset bát omezeného dojezdu minimálně v ČR. Denně jezdím nějakých 55 km. Doprava tak narostla, že i na rovinkách se sotva dostanu na 90, jak chytím kamion (a že jako jo), tak už ho nepředjedu ani s výkonným autem kvůli dopravě v protisměru. Takže zesumírování - do práce elektrika v pohodě, na dálnici nakonec taky, protože jsem polovinu trasy rozhodně nejel 130. A když jsem stál, tak kvůli vedru běžel motor, aby chladila klima. Takže spotřeba letěla nahoru, motor trpěl.
Jsem už rozhodnutý, že až dojezdím stávající auto, které jsem si právě koupil nové, čili tak minimálně 4 roky, tak si hned koupím Model 3. To už pojede Berlín a vychytají mouchy ve výrobě. Mám ale kde nabíjet a to jak v práci, tak i doma.
Tarsinion
Jenomže ty T-GDi nekarbonujou ani na krátkých trasách a prostě s nima nejsou problémy, takže je na zvážení, zda brát tuto atmo..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mluvíš o TGDi ? Já nemám zkušenost s tímto motorem, ale TGDi mi moc dobré nepřišlo a i když se točilo, extra nárůst výkonu jsem nezaznamenal. Motory o stejném výkonu od Fordu, Renaultu či VW jsou na tom lépe, ale jezdil jsem předfaceliftovanou verzí, pravděpodobně první generace tohoto malého litru ve Fastbacku.

A k té Hyundai, za mne až na ten motor, který byl nic moc, to bylo za ty peníze neobvykle slušné auto, nestyděl bych se za něj.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já měl možnost jet s tím starším litrem a byl líný, nová generace je prý na úrovni TSI.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to rád slyším, mne tedy TSI litrové nepřišlo kdovíjaké, jelo spíše jako diesel, to TCE a EB má pro mne zajímavější charakter, který graduje, ale že TSI prostě jede, to je fakt.
Avatar - Dinar
Dinar
Tyhle kubatury nemám najety, jediné akt. srovnání mám s litrem v nové fabii, ta je taky ve výběru. Tam bych řekl, že ten škoda litr jede líp, má i lepší projev, ale nejsou to žádné rozdíly světů, rozdíl světů je právě srovnání toho litru s jednapět atmo u hyundaie ve stejném autě. Možná nějaký fakt nenáročný důchodce, co nepřekročí stovku za hodinu a jde mu o tu spolehlivost, ale jinak mi ten motor vedle litru za podobný peníz nedává naprosto žádný smysl. A mám-li být upřímný, fakt nechápu, že se něco tak nemohoucího může vůbec v novém autě objevit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Věřím, že TSI pojede lépe, ale jak už tu píší další, prý je inovovaný, protože nějaký rok zpět tu byl i test TGDi vs něco a výsledky byly shodné s mou zkušeností.

" A mám-li být upřímný, fakt nechápu, že se něco tak nemohoucího může vůbec v novém autě objevit."

No a co v tom případě říkáš na Subaru XV z minulého testu :D
Avatar - Dinar
Dinar
To bude asi podobný případ, mě by vůbec nenapadlo, za dané peníze, uvažovat o pořízení něčeho, co se na stovku dostane za dva dny, jen proto, že to mělo před třiceti lety jedinečný pohon čtyř kol. ;-)
Avatar - Tielman
Tielman
Tak na dovolenou do Afganistanu to dobrý bude, ne? Já si jinak účel toho auta moc vysvětlit neumím..
Avatar - Ozzman
Ozzman
:-[] :-[]
Avatar - Emel
Emel
Řešilo se tu někde (pod Bayonem nebo pod Picantem, teď nevím), že Hyundai má nějakou výrazně inovovanou verzi TGDI, která je znatelně lepší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: Díky za vysvětlení
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Stale ale pomerne hodne zere a kusok trasie.. v tomto nic moc.... kusok ma to aj stve .... lebo bayon sa mi paci ale zase s 1,2 atmo by som ho fakt nechcel... pasovala by mi tam tato 1,5ka z i30 skoda.....
Tarsinion
Dle mnoha testu ze zahraničí je současná 1.0 T-GDi nelepší přeplňovaný motor toho objemu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Také uvádím, že to nepojede ani jako oturbené malorážky, s tím souhlasím. Nicméně své kupce si to najde a já bych to nezatracoval.
Avatar - Dinar
Dinar
Já si celkem dobře pamatuju doby, kdy atmo patnáct/šestnáctistovky byly v kompaktech běžnou motorizací, ale tohle je sakra jiné. Nejspíš za to můžou emis. limity, ale ten motor je tak zoufalý, že až těžko uvěřit. Jede jen chvilku, pak bezmocně, a pro uši nepříjemně, řve, celé auto drnčí, ale zrychlení se nekoná, a tím nemyslím vlažné zrychlení, nekoná se žádné.
Jestli si to najde kupce, o to se nepřu, lidi mají různé preference, já jen říkám, že ten motor je na atmo patnáctistovku zoufalost.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nevím, jak moc si motor sedne, beru jen info z článku, ale netestoval jsi jeden z těch úplně syrových motorů? Třeba by zajetý byl o něco lepší. Jinak já rozhodně nepěji ódy na slabý motor, respektive na slabý skutečným projevem, papír vypadá jinak, jen poukazuji na to, že tu pořád je na výběr auto s motorem předurčeným k poposkakování na kratší vzdálenosti, který má vyhlídky dlouhé životnosti za malou cenu v prostorném autě a věřím, že kupující si to pořídí právě pro to, že to bude levné a že si to nechají klidně i více než deset let, dokud jim to bude sloužit a nebude to vyžadovat drahé servisní úkony. Tady by to mohla tadle Hyu splnit.
Avatar - iudex
iudex
Ja si to nielenže pamätám, ale som to aj dlho mal (1,6 vo Focuse) a ako píšeš, bolo to iné. Niežeby to vtedy bola raketa, tiež to bol len taký primeraný základ, ale v otáčkach sa to rozhýbalo a nejakú dynamiku to poskytlo. Ale tiež bol rozdiel tento motor vo Focuse I a Focuse II, prísnejšia norma (plus vyššia hmotnosť) a už ten dojem bol slabší. Takže o tri emisné normy neskôr a takáto atmosféra je proste mŕtva a nejde (česť výnimkám ako je Mazda, ktorá stále vie spraviť slušnú atmosféru aj pri Euro 6d).
Meky
Novy 1,0 Tgdi je daleko lepsi ako prve verzie :yes:
Johnn
https://www.youtube.com/watch?…
Nevypadá to, že by i30 nejela.
Avatar - DrAlban
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Poslyš chlapče, až půjdeš pro auto a budeš mít 350 t tak si vybereš Genesis nebo Ioniq?
Renoo
Olítanou krabici, aby ČR dodržela super pozici v průměrným věku osobních aut. Teď jsme dosáhli skvělého kulatého milníku - 15 let :-D
Avatar - DrAlban
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
místo doktora medicíny jsi měl studovat doktora práv
Avatar - DrAlban
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kari.laz
kari.laz
A všichni ti, kdo musí pracovat ve výrobě, službách a podobně jako zaměstnanci naženeš do školy dělat inženýry, doktory, právníky, architekty,..., aby mohli jezdit Genesisem a nahradíš je kým, nebo čím, až celý svět bude plný jen bohatých, kteří by se rádi najedli, jenže nebude kdo by jim to vyrpobil, dopravil, prodal... protože nikdo nebude dělat práci za peníze, za které si nekoupí minimálně Genesis.
Ty dle svého uvažování nebudeš jeden z "těch študovaných" a pokud se tak opravdu nějakým nedopatřením (asi práva v Plzni v době jejich slávy) stalo, jsi neskutečně arogantí a ingnorantský jedinec.
Avatar - DrAlban
DrAlban
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kari.laz
kari.laz
řidič MKD nemůže být z cesty doma a mít několik dní volno, aby si mohl psát na fórech? Dělník nemůže mít odpolední? Zaměstnanec nějaké infolinky, infocentra a pod nemůže mít čas, pokud čeká na zákazníky?
Nemám tak omezený pohled na svět a vidím dál, než před svůj práh a dokáži ocenit, že z pohodlí domova si dnes mohu objednat cokoli, ale někdo to musí udělat, přepravit, připravit a dovést mi to domu a nejspíše ani jeden z těchto jmenovaných si auto za 1,5 milionu nekoupí, přesto dělají práci, bez které se neobejdeme a pro které je nové auto za rozumnou cenu skvělá volba před ojetinou. A takový je většina.
Avatar - Dinar
Dinar
Bylo to nové, ale ne úplně syrové, necelé tři tis. km. Možné je, že si to ještě nějak sedne, ale moc bych na to nesázel, jakože po pěti tis. to někdo poleje živou vodou. Fakt to není motor, který by jel jako patnáctistovka, plus ten hrozný zvukový/hlukový projev.
Ještě mě napadlo srovnání, mám ve firmě dokkera s tou starou renault 1,6kou, občas si s tím něco odvezu, a jakkoliv ten motor není žádná výhra, proti téhle novince v i30 je to štika. :D
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak to je celkem zklamání, pokud ani atmosféra už se neumí "rozdovádět" v otáčkách a to se bavíme o 1,5 což není na dnešní poměry tak malý objem, notabene ke vztahu více než 110 koní. Kde asi udělali chybu ? :D
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Výnimočne súhlasím s Amatérom, 1,5ka atmo je malý objem. Za mňa ešte v časoch, keď emisné normy moc atmosféry neobmedzovali, bola taká hranica primeranej dynamiky 1,6ka, v podstate 1,4ky boli vždy v tejto triede úplný základ, bežne kompakty išli od 1,4 do 2,0, tie hot verzie aj do 3,0 či 3,2l. Takže áno, 1,5ka bol vždy ten menší objem.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Neviem čo sa mi snažíš povedať, odkaz nefunguje, ale ak to bol tvoj nick, tak ten Amatér sa tam vyslovene pýta, tak to s dovolením budem používať. ;-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
Byl, dneska už to je v benzínech v kompaktech spíše to větší, když kde co jezdí na oturbeném litru. Jasně že dříve byla situace jiná, beru to z pohledu doby. A popravdě i tenkrát ty menší točivé motory uměli v otáčkách celkem pobavit. Dnes to bohužel už neplatí.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jedna věc je objem 1,5 litru. Druhá věc je hmotnost prázdného auta 1300 kg. Výsledkem nemůže být nic jiného než zklamání. Ve středním pásmu otáček to prostě nepojede lépe než Favorit.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To ani nikdo nečeká, průs*er je, že ono to dle zdejších zkušeností nejede ani v otáčkách. Člověk s takovým autem nečeká, že pojede na provozních otáčkách, šlápne a zrychlí, ale počítal bych s tím, že podřadí o nějaký ten kvalt a auto se trochu probudí. Jenže to se evidentně neděje.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Očekával bych, že vy vysokých otáčkách to pojede lépe než Favorit.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jsem rád, že to tu někdo zmínil. Nemůžou být všichni bohatí a úspěšní podnikatelé, manageři, nebo influenceři, či celebrity. A všichni ti, co mají love a nemusí se dřít by si měli vážit všech těch obyčejných lidí, po jejichž zádech vylezli. Těch, kteří jim opraví silnici a chodník, dovezou chleba a mlíko, utřou řiť v nemocnici, přezují pneumatiku, vylisují plast do jejich auta za 2 míče atd... Bez nich by byli jednoduše v pr.eli.
kyklop
Trochu čierno biele videnie sveta. Priemerný vek vozového parku je snáď 15 rokov, takže zamýšlať sa nad chybou, že niekto má len 350000 kreditov na auto a uprednostní nové mi pripadá trochu scestné
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Kazda motorizacia ma svoju skupinu zakaznikov... nebude to auto pre kazdeho ale to nie je ani el ioniq.... takze neboj.... hyundai velmi dobre vie vo robi ... vlastne ako jeden z mala dnes este stale vie co robi a za to klobuk dole ze pokryva cele spektrum zakaznikov a nezblbli uplne ako vacsina konkurencie... vid chystany el megane a pod.... a tato i30 s 1,5kou prezije o celu dekadu aj ten ultramoderny ioniq uvidis... rozumna volba pre tych ktori nechcu davat kazdych 6 rokov 1,5 mega na dalsie nove premiestnovadlo ale radsej si zivotne financie investuju inde a rozumnejsie... povedzme do nehnutelnosti a pod... ono na cestu do prace a na vikend na chalupu fakt mnohym netreba 2 milionovy blud s vyzorom ufo .... to su vyhodene prachy... takze budme radi este aj za takuto staru dobru klasiku.... ktora ma stale za mna velke opodstatnenie a svoje pevne miesto na trhu a nadalej aj kopec zakaznikov :yes:
PowerHouse
Po této recenzi bych šel jedině do turba, menší spotřeba a ticho a větší výkon.

Bydlím na dálničním uzlu v Brně, takže klidná jízda po dálnici je pro mě důležitá.
johny555
Já bych volil stejně. Ale pro čtvrtinu lidí, kteří jezdí jenom do práce, školy, školky, nákupy a na dálnici se podívají jednou za uherský rok, navíc tam jedou max 120, tak současná auta jsou naprosto nevhodná. Teda, jako nový to jezdí, ale takoví lidé očekává, že jim auto vydrží 15 let. A jak dopadne přímovstřikový třívalec, když bude každý den jezdit 3x denně po 5 kilometrech se studeným motorem a na dálnici se podívá 2x do roka, při dovolené na Šumavě?
Avatar - xxc
xxc
Neviem, ci vydrzia 15 rokov, ale prave sucasne elektromobily su na to ako stvorene.
Othello
....Překvapivě jsem do i30 dozadu nacpal tři děti v kombinaci sedačka + podsedák + vajíčko, ale jak záď klesla k zemi, to bych vám nepřál vidět.....

Tahle informace je velmi podivná v kontextu s deklarovanou nosností téměř 600 kg, samozřejmě pokud ty děti nežijou na cole a hamburgerech. Jak to výrobce vysvětlil ? Zeptáte se ho ?
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jedna věc je nosnost a druhou povolené rozložení hmotnosti mezi nápravy a výsledné vyvážení auta Holt to Korejci asi moc dobře nepropocitali. Ale nejsou v tom sami. Konec konců jedničkové Fabie Combi taky tahaly zadek u země.
Avatar - hugino
hugino
Takže dlhodobý test ešte len začína a už podvozok mäkký a hlučný,motor hlučný od vyšších otáčok a bez výkonu s iba 144 Nm so zrýchlením 12.6 a maximálkou 187 km/h kde je optimálna cestovná rýchlosť do 115 km/h,LED svietia biedne,prakticky nemožnosť dokonfigurovať jednotlivé položky výbavy hádam len okrem farby a vrcholom je predpotopné originál ťažné zariadenie za 20 000 kč kde to pán Vaculík jasne už v predošlom videu vysvetlil že vesničan s nadváhou bude mať velký problém s montážou a demontážou.No uvidíme čo objavia ďalej.A vo videu od p. Vaculíka bolo aj povedané že auto je dosť náchylné na bočný vietor.Takže pokiaľ ho človek vyfasuje tak to asi stačí ale ako súkromná osoba asi nie , radšej by som si priplatil.A to ešte nebolo spomenuté aký majú drahý servis.Tak toto je Hyundai ale cena nie je všetko. :no: 483 390kč je v prepočte 19 000 € a keď doplatím 1300 € tak mám za 20 230 € VW Golf Variant 1.5 tsi 130 k Limited a to auto bude vo všetkom lepšie. :-)
PowerHouse
Jsem si prohlížel ceny Golfu variant a je od 600 000 s 1,0TSI?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak si toho Golfa už kup a přestaň tady s tím pořád otravovat.... :-!
kyklop
JJ, minule kupoval bramboráka, teraz golfa :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
:-[] :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
A najlepčí je Merkeles.
kyklop
:-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale ten je moc drahej u nich.
kyklop
U nás je v cenníku I30 za 15290, takŽe rozdiel golf vs tento hyundai je 5000€. Že je golf lepší nikto nespochybňuje, na strane druhej ak si zoberiem niekoho s nízkym nájazdom bez extra požiadaviek, dostane slušné auto s normálnou výbavou, ktoré odvezie deti do školy, na krúžky a 2 x za rok prežiješ cestu do chorvátska. Kľudne si ako kupujúceho môzeme predstaviť bývalého majiteľa vylietanej OII s 1,6 mpi....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za 15 tisic je aj novy juke s litrovym turbom.... sice zaklad ale motoricky este silnejsi a oturbeny ... uz len dokupit na neho pekne elektrony aspon 17tky a ma clovek tiez celkom solidne rodinne auto za ferovu cenu... stale vyhodnejsi ako novy yaris s 1,5kou za 14 ze jo..... ceny aut kazdopadne nizsie uz nebudu... treba sa poponahlat kym sa da..... zvedavy som kde sa usadi cenou aj nova fabia s 1,5tsi... a ci casom nepridu aj tam aspon nejake zlavy... do 3 rokov urcite uz budem nieco riesit tak uvidime .... ale na elektro za melon fakt mat nebudem.... ale ani elektro nechcem ... ta i30 vyzera good.... facelift jej hodne pomohol
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ja som spokojny.... snad si aj ty... neriesim ta ... mam ta vies kde... tak pekny den
Avatar - Ozzman
Ozzman
A ty budeš zase pěknej buran, že se mu posmíváš... ať si jezdí v čem chce...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vždyť je to další Čížek :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Obávám se...
Avatar - Tielman
Tielman
Jdi se vycpat, ubožáku.
kozakm
Juke je menší auto se srandovním kufrem, to přece nemůžeš porovnávat. Nemluvě o tom, že je fakt ošklivý...
Avatar - Tielman
Tielman
Juke je srandovní celej, nejenom kufr... :)
Avatar - fOE
fOE
Aktualni litr je u Juku, ktery mezigeneracne povyrostl, pod minimem toho co clovek muze spokojene akceptovat. Lepsi auto nez predchudce, ale zabite motorem. Ani se nedivim ze jej fakticky nepotkavam.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Popravdě já si ani nevzpomínám, že bych ho někde potkal :D
Avatar - xxc
xxc
Moj Scenic ma tiez zrychlenie za nejakych 12,5 s a okrem pripajania na dialnice to vobec nie je problem. Rovnako je hlucny, cize cestovnu rychlost tiez nema velku a ludom to vobec nevadi :-)
TondaSverak
provozu a nedržím krok v "turbo" době.Při předjíždění to jen chce podřadit na 3ku a pka není prblém. Na dálnic na 6ku zvládne i Mohelničák, když mi tam vjde zpomalovač, tak musím podřadit, to je snad jasné (3válcový oturbenec také,,).
Taky se hledá problém, de vůbec není, "pán zešedivě" protože si nepřečetl manuál a v životě jezdil jenom ze škůdkama, to je typický SM, co není jako škoda je prostě špatně..
To a ten můj motor se zajížděl hodně dlouho, desítky tisíc km..
Avatar - Tielman
Tielman
Ten Mohelničák jedeš nahoru nebo dolů? :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ho jednou dal dolu s přeplnenym starym Tranzitem a dole bral starou Astru, po předjetí jsem měl na tachometru asi 123 km/h, což mi sdělila pohotová hlídka PČR, která se za mnou rozjela, aby mi to sdělila.... na tu Astru jsem se chystal asi 10 minut :D:D
Avatar - Tielman
Tielman
Teda čekal jsem, že pointou bude vyhrabávání Tranzita z toho záchrannýho pásu, co je dole. Pravda je, že brabčáci jsou tam poměrně často...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak tam bych skončit nechtěl, to musí bejt strašná šlupka to tam poslat....
Avatar - Tielman
Tielman
No, každopádně to zkoušet nebudu :)
topten
vzdycky kdyz tam jedu tak si rikam, jestli by ten zachrannej pas nemel byt tak ve tretine kopce.
urcite bych nechtel stat tam pred tou sikanou v kolone, pred sebou mit ten pas s piskem a ve zpetnym zrcatku pozorovat, jak se na me seshora nekontrolovane riti kamion, kterymu se cudi z brzd.
vzdycky se snazim mit nahradni reseni kdyby k tomu melo dojit, ale myslim, ze vetsina lidi by to nechala osudu.

ted na to koukam, a kdyz selzou brzdy a pas daleko, tak PAN kamionak ma jediny reseni:
https://mapy.cz/letecka?…
Avatar - Ozzman
Ozzman
A takto vznikají kruhy v obilí....
Avatar - Tielman
Tielman
:D:D:D
Avatar - Tielman
Tielman
Před mnoha a mnoha lety (nevím přesně) ten kopec sjížděla vojenská kolona a jedné z Tater totálně selhaly brzdy. A protože to byla vojenská Tatra, tak se přiřítila až do Mohelnice a zastavila se o barák, který srovnala se zemí. Ten pás je před Mohelnicí v těch místech právě proto, aby byla možnost se něčemu podobnému vyhnout.
PS: jestli tam tehdy někdo umřel nebo ne, to nevím, ale mám to z vyprávění od strýce, který v Mohelnici žil.
topten
aha, takze to chrani mesto a ne ty lidi v kolone.
v podstate mi to nikdy nedavalo moc smysl kdyz je ten pas dole jak to ochrani ty lidi.
takze smysl pasu je jinej nez sem myslel
uplne me to ale neuklidnilo, spis naopak ..
Avatar - Tielman
Tielman
Mně to logiku dává...aby mě přejelo auto když spím doma v posteli, to bych fakt nechtěl...
Avatar - Emel
Emel
V té třetině kopce jsou asi brzdy ještě v pořádku... může být, že tady už je to pozdě. Ale na druhou stranu... dole pod kopcem moc kolony nebývají. Letecká je hezkej úlovek :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je pěkné. :yes: :-[]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ruku na srdce, trhač asfaltu ani proháněč levého pruhu to není. Ale na normální plynulou jízdu se s tím dá jet bez problémů a v případě potřeby zakvaltuješ a jedeš. Vždy jde o to umět s daným autem jezdit.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
No ja čítam rovnako kritiku na i30ku, ako aj na XV, obe sú zúfalo slabé a stačia len veľmi nenáročným vodičom. ALE drobný rozdiel je v cene, kým i30 s 1,5kou je asi najlacnejšie rodinné auto, tak XV 1,6 je štýlový crossover s takmer dvojnásobnou cenou, ktorý ale ide rovnako tragicky.
Avatar - Emel
Emel
Přesně tak, optikou kombíku za 450 se dá lecos odpustit. Té Caddyně možná optikou MPV za 550, za těch 900 v testu už je to taky úlet.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Mohelničák na nejvyšší převod a to dokonce šestistupňový, to je za mě velmi dobrá vizitka. Co to je za motor?
Já jsem ho dával na nejvyšší převod s 2.0 85 kW 170 Nm, ale jen pětistupňový. Ale zase jsem tu pětku řadil hned v Mohelnici při 55 km/h tacho (ještě před tou benzinkou) :-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Skoda len ze uz tu nie je slavna 1,6gdi.... ale aj tak pochvala za 4 valce a klasicke atmo.... ista skupina zakaznikov tu presne toto bude chciet takze je fajn ze este je z coho vyberat.... len uz to bude kusok na hrane vykonovo a dynamikou... napriek tomu je tato kombinacia v i30 aj v mojom future zozname ked za par rokov pride cas na vymenu za nieco vacsie... co mam skusenost tak napr lanceri ma 1,6tka 86 kw a zrychlenie 11,1s pri podobnej hmotnosti auta.... a ked to clovek toci tak ide jak pila.. max je tiez kdesi okolo 190... tak verim ze aj tato 1,5ka s kuskom umu s sikovnosti tu este postaci a nebude ziadna nudzovka .... napriek tomu neda mi nepovzdychnut si.. zlate gdi... co uz..... aj tak fandim tejto kombinacii a ratam s nou sko moznou volbou do buducna... verim ze stacila by... krasne auto :yes:
Avatar - Tielman
Tielman
Ty mě nikdy nezklameš chlape :) "rychlenie 11,1s pri podobnej hmotnosti auta.... a ked to clovek toci tak ide jak pila.." :D:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Naše stará Jetta (no stará, ten Lancer je asi stejně starý jako model :D), s 1.6 MPI 75KW lítala s trochou větru v zádech asi 210, to pro Myšáka není zrovna dobrá vizitka, a rozhodně nejela jako pila :D Nebo že by jste s tím víc nezkoušeli? :D
Arese
Ony ty staré atmosféry díky méně utaženým emisím jezdili mnohem líp a taky ty auta byly mnohem lehčí. Dodnes vzkpomínám, jak skvěle lítal Fiat Marea 1.6 16V Euro 2.. :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže to MPI rozhodně nepatří k žádným motorům, které byly pověstné svým výkonem, byla to naprosto tuctová jednašestka, tehdy už určitě EURO4/5 verze, nepamatuju si a auto nebylo lehké.

Když bych řekl, že stejně starý Yaris s 1,3VVTi letí lépe, nebudu daleko od pravdy, to MPI fakt není zázrak
Arese
Opr. Jezdily...
webpaja
Jak starý je ten Lancer a jakou EU normu splňoval?
Avatar - fOE
fOE
Lancer je jako lada: dokonalost, ktera nestarne. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co asx? :D
Xylo
Na mitsubishi.cz je bohužel u ASX popisek "Poslední vozy skladem" ;-)
Avatar - fOE
fOE
To jen doprodavaj vozy pred faceliftem. ;-)
Xylo
2015 a asi Euro 5. Peter ho má na moje auto, je to vůz jeho bratra.
Avatar - Anonym
Anonym
1.6gdi je celkom pruserovy motor pri Sportage, odchadzaju olejove cerpadla, a taktiez miesa benzin do oleja, takze celkom fail. Starsie 1.4mpi nasavali ulomky z katalyzatoru, takze total destrukcia. Mam tiez Ceed 1.4atmo, ale tieto legendy o nesmrtelnosti atmo motorov su uz trapne. Romanticke sny, nic viac.
Tom Pro
A dobrý je za tři. Pro řidiče na prd. Ale pro ostatní, což je už hodně lidí, kdy v dnešní době chce každej rychle koupit auto, dokud to ještě jde i pro střední vrstvu je to ok. A vypadněte se na zrychleni z 0 na 100. To v realu nevyuzivas. Spis se napojujes, vyjizdis od benzinky, a pod. I kdyz tech 13 vterin je děsivých, tak holt musis splynout s okolim a nevymejslet noo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Splynout s okolím nemusíš, jen používat hlavu, řadicí páku a přemýšlet, že na předjíždění potřebuješ prostor a že to nesmíš narvat před rozjetý kamion. Je to o řidiči.
Tom Pro
Nemuzes predjet kdy chces, takze musis splynout. Jak casto? Casto. Ne vyzdy mas naladu kvrdlat klackem, kdyz jedes utahanej z prace, vezes rodinu, babku, atd. Musis splynout, nemas pokazdy dostatek sily na vyreseni problemu. Tesny provoz, hodne nakladaku, suv, ty na zemi, nevydis dopredu, atd. To znamena ze si splynul s okolim a vyresit situaci te stoji hodne sil a riskujes.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, mám auta dneska prumerneho vykonu (99 a 132kw), s kterými není problém předjíždět (a v automatu když mluvíš o tom kvedlání), jezdil jsem ještě do konce minulého roku souběžně se starým autem s 43kw a není moc odlišných situací na té okresce, kde bych s těmi silnějšími auty předjel a s tím slabým ne, protože si dávám velkou rezervu - vím, že jsou řidiči různí. Rozdíl byl třeba na dálnici na napojováku, či v kopcích, ale jinak bys na stokilometrové trase uspořil tak třeba 5-10 minut ? (a mnohdy ani to ne) Víc ne, protože prostě provoz ti to nedovolí. Jezdil jsem za život s mnoha auty o násobcích výkonu mých aut a ani s těmi jsem si nedovolil nikdy více.

Takže splynout musíš i s nadupanym "bagem" jak ty rád říkáš, když ti to jinak nedovolí provoz a nejsi ten střelec, kterej to tam pošle a doufá, že ho výkon spasí.
Ginger Kyriakos
Tak tomu se musim smat. Pri současném hustém obousměrném provozu,kdy téměř nikdo nepredjizdi a vytváří se tak vlacky, se předjížděcí manevr musi odehrat daleko rychleji nez v minulosti. Se 43 kW predjet auto jedouci na okresce treba 85 km/hod to znamená ho predjet za 4-6 sekund a zvýšit rychlost z 85 na 120. To rozhodně auto se 43 kW nezvladne. Pokud ale prejizdite pouze tehdy, kdy mate pred sebou prostor nejmene na 10-15 sekund (tj. protijedoucí auto je od vas vzdalene nejmene pul kilometru),pak to mnohé vysvětluje a pochybuji, ze zas tak často předjíždíte.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, když je hustý provoz, tak moc často nepředjíždím, protože stejně není kam, za tím kamionem jede další a další a v prostiměru také, takže dojezd do cíle extra nezlepším. Předjížděcí manévr do protisměru je nejrizikovějším "úkonem", který můžeš na silnici dělat a jsem k tomu velmi obezřetný.. jak říkám i se silnými auty, pokud vidím v dálce auto, tak radši počkám, i když vím, že bych to stihl , mám k tomu respekt a mám rád na tenhle manévr rezervu.

To srovnání s 43kw je bráno jako extrém, ale v realném provozu s používáním mozku s tím autem lze splynout s provozem bez větších problémů, takže se bude dát jezdit i s touto i30 a proti třeba konkurenci, která je trochu rychlejší, nebude v té realitě o tolik pomalejší.
Ginger Kyriakos
jasne, rozumim tomu. Ja naopak mam rad, kdyz mam pred sebou volnou cestu a nemusim svou rychlost prizpusobovat prede mnou jedoucim vozidlum. Nepotrebuji jet rychle, ale plynule a na limitu, ci lehce nad rychlostnim limitem na okreskach. Proto předjíždím i kamiony, protoze zejmena ty v kopcovitem terenu to dela velky casovy rozdil, jestli je predjedete, ci ne. Do protisměru musíte předjíždět na okresce vždycky, proto je treba na predjeti opravdu silnější vůz a hlavně to umět. Jezdit s davem se zvládne i s těmi 43 kW, ale znamená to, že musíte akceptovat, že pojedete rychlostí nejpomalejšího vozu.
Avatar - miromen
miromen
Mam to velmi podobně jako ty. Prostě volno před sebou a jakmile je možnost tak většinou nelenim a předjiždim a taky jsem levoproudař.
Bohužel na cestach je hodně "mamlasu" diky kterym se tvoři kolony, zaspy apod jen proto, že se jim z nějakeho duvodu nechce předjiždět traktor či jiny zemědělsky povoz apod. nebo se věnuji jinym činnostem než samotnemu řizeni A pak zaleži na danych podmikach, kdy někdy neni problem na jenden zatah udělat vlaček o 20ks najednou a jindy je problem "udolat" dvě či tři auta na několika kilometrech.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Levoproudař ? Jo, ty mam nejradši na dálnici, člověk se za nima táhne a neuhnou a neuhnou, protože oni jedou 140 a víc se jezdit stejně nesmí, pak je kolikrát musím podjet a vytroubit... na dálnici se jezdí v pravo a levý je jen pro předjíždění !
Avatar - miromen
miromen
Mam to stejně a to nejen na dalnici. Komu by se to asi tak libilo že...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty si psal, že si levoproudař, tak co máš stejně ?
Avatar - miromen
miromen
Ty mě soudiš dle toho, že napišu to, že jezdim zasadně v levem ?
No a ja ti napišu, že těch co jedou rychleji je naproste minimum a za dalši ja jsem velmi ohleduplny a navic vim co jsou a k čemu slouži v autě zrcatka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I tak porušuješ zákon... ale tohle si myslí všichni ti, kteří neuhnou a blokují levý pruh.. dělej jak myslíš, já jen doufám, že se tohle blokování, stejně jako směrovky, začnou postihovat za tučnou pokutu.
Avatar - miromen
miromen
Ještě jednou tedy pokud si to nepochopil.
Ja opravdu nejsem ten, kde je brzdou či blokadou na cestach.
A jsem si vědom, že jistym zpusobem porušuji nějaky předpis což je mi upřimně u vyfuku vzlašť, když jsem neustale v předjižděcim manevru.
Takove to neustale přejižděni z praveho do leveho mi opravdu po chuti neni. Ať se postihuji ti, kteři opravdu jezdi jak s hnojem, nedavaji pozor a diky tomu se na cestach tvoři kolony, zacpy a celkově se doprava zbytečně zpomaluje.
Avatar - idam.i
idam.i
Presne tieto typy "milujem" :-O
Avatar - miromen
miromen
A rostou jak houby po dešti, alespoň v okoli, kde jezdim.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Třeba v Aurisu, co? :D Nebo v Yarisu, tam to proměřuje asi o 7km/h :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Auris si neber do huby :-[]
Při 130 tacho jel celých 117. :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to já přeci nerozporuji, taky mám rád volnou cestu, jenže mnohdy to prostě nejde :D

A ne, fakt s 43kw nemusíte jet nejpomaleji, stačí využívat profil trasy a předjíždět taková auta tam, kde jste ve výhodě.. takže do kopce to zrovna nebude ;) Ona u takového auta zase pomáhala váha. Samozřejmě, že silnější je lepší, ale i s tou základní i30 se prostě dá normálně jezdit a předjíždět, jen to chce použít hlavu, to se snažím říct. Potřeba silnější není, lepší - určitě ano. To je citelný rozdíl na který upozornuji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak chceš v dnešním provozu předjíždět "tam kde jsi ve výhodě"??? To by mě fakt zajímalo. Dnes jsi rád že můžeš předjet aspoň někde. Takže malý výkon je značný hendikep.

Dá se i s tím, ale jednoznačně musíš zcela rezignovat na něco jako třeba čas :-!
Ginger Kyriakos
BS. Proste ne a ne, 43 kW staryho Clia fakt neni na dnesni předjíždění. A uz vubec ne na predjeti kamionu. Pamatuju pred 15 lety v třetinovém provozu, jaky to byl adrenalin predjet kamion s Fobii 1.2 htp....Dnes bych se o to ani nepokusil.
johny555
V dnešní době se nedá předjíždět vůbec. Rozhodně ne na silnicích 1. třídy. Je to sebevražda i 200 kW motorem. Člověk předjede sotva jedno auto a pak dalších 100 km jede v koloně. Stačí když ten motor udrží 130 kmh v dálničním kopci a běžný řidič nepotřebuje nic silnějšího.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tu zkušenost mám, jezdil sem i s Fabii 51kw htp a taky se to dalo. Ano, s rozmyslem, ale dalo, kamiony, auta jedoucí do 80-90km/h

Koneckonců, podívej na provoz tu a tam tyhle auta o 40-60kw předjíždět uvidíš, většinou na dlouhých rovinách a nebo z kopce.
Avatar - xxc
xxc
Bohuzial, nieco na tom vykone bude, na 61 kw citigu ma za posledne tyzdne obehli asi 3 auta, s malym vykonom sa niekomu konkurovat neda.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jistě, že na výkonu bude hodně, jen odmítám blbosti, že se s tím nedá předjet nikdy nikde ani kamion..

Jezdím občas s Tranzitem, naložený jede hůř, než ta Fabie a Clio a taky s tím občas předjedu a nikde se netahnu stovky km za jedním autem..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Stačí říct, ukážu ti jak pojedeš za mnou 100km a vic :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pamatuji si nás závod po Praze, já 43kw a ty 132kw a že by si mi drasticky ujel na výsledné trase? Ani zdaleka :D

Jasně že na okresce to bude jiné, ale ne dojedu 3x později, což je rozdíl výkonu aut :) Prostě nesmysly že se s i30 nebude dát jezdit a ani předjet kamion je blbost, je to normální auto na přesun z bodu A do bodu B.
Avatar - Emel
Emel
To je důvod, proč na silnicích závodím pokud možno jen sám se sebou... většina závodů s někým se dříve či později zvrhne v závod o to, kdo je větší prase... a vítězství v téhle disciplíně člověka tolik netěší. Takže jo, občas je potřeba vyčistit karbon a trošku zbrousit gumy, ale jak dojde na vesnice a předjíždění přes plnou, klidně titul přenechám soupeři :-)
PS: Až dosáhnu zenu, tak to nechám bejt i v těch dlouhejch táhlejch :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo, takové závody mne taky nechávají chladným. To bylo mireno na to, ze kdyz nebudu chtít, s transitem mne nepredjede a stejně ho budu brzdit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ve městě jen musíš stihnout zelenou, jinak vykon je zbytečný. Tedy pokud ti nevadí fotky z radarů.
Ale ty jsi psal o tom, ze se nebudeš plouzitza někým stovky km i s transitem. Tak beru hozenou rukavici a klidně ukážu, jak se budeš plouzit :-[]
Ginger Kyriakos
Smarja, vždycky se DA nekdy předjet i s Trabantem! Prostě a jednoduše, pro dnesni předjíždění je třeba silné auto. To, ze i se silnym autem naprosta většina nepredjizdi a tim padem zpomaluje provoz a vytváří kolony, je už vec druha...A z toho vašeho kopce většina i slabých aut to tak rozjíždí, ze uz vůbec nemate sanci je predjet..Ono je to totiž u těch slabych aut jedina situace,kdy jim to jede.S 81 kW a 145 Nm i30 se asi predjizdet dat bude, ale budete muset mít koule, drzet motor nad 4.5 tis otacek a držet si palce, at to vyjde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidíš, že ti to došlo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím potkavam vic aut se silným motorem., který si asi při předjíždění drží palce jestli to vyjde. Dá se jezdit s cimkoliv a i s tímhle se dá předjíždět v pohodě, když u toho člověk myslí. Jen to ne udw vždy za každou cenu. Pokud to tobě nejde, neznamená že to nejde bekomu jinému
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jaká byla hmotnost toho starého 43 kW auta a jaká je hmotnost těch nových?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky má víc, než 43kw, myslím, že to bylo 900kg
Avatar - Tycoon
Tycoon
Proto jsem se ptal. 43 kW na 900 kg nemusí být špatné, zejména pokud je výkonová křivka plochá a v nižších otáčkách.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Musel si točit, pak to trochu jelo, ale podobné se dalo jezdit i s 51kw htp. Samozřejmě na služební Oktavky to nemá ani zdaleka.
Ginger Kyriakos
za tuhle recenzi nebude rado. Hlucny od kol,hlucny od motoru,h...o to jede. Zlatej Fiat Tipo s 1.0 74 kW.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tipo cross je sikovne.... ale chce to uz nieco silnejsie .... snad casom :yes:

Inak este stale je v predaji hrv s 1,5kou... tiez pekna volba len jasne.... ceny hondy su predsa len inde ako u hyundaia ci fiatu
Ginger Kyriakos
neni Hacko jako Hacko, ale HRV je draha,draha:-(
Adam Grufík
Tipo má brzo přijít s 1.5 mhev, jenom se čeká na nejakou homologaci nebo co. Ale ta cena už asi pak nebude moc zajímavá.
Škoda, že před FL nedali tjet 110 kw jako v Bravu. Ten 88kw sice jede taky slušně (a má o dost víc než 88 kw), ale jako nejvýkonnější motor do kombíku...
Avatar - Emel
Emel
i30 to celkem sekne, za ty peníze je to hodně dobrá nabídka.
1.5 atmo - nejsem si jistý, že je problém v emisích, konec konců, skoro 90kW z válcové zkušebny s lineárním nástupem je pro 1.5 atmosféru slušný vysvědčení a kW je pořád kW... spíš jsou dneska ta auta těžší, kvalty delší... osobně bych taky neměl žádný blok v tom vzít turbo (no a ideálně 1.5TGDI, které u Hyu taky nestojí ranec).