Neděle 27. září 1981 je slavným dnem pro český motoristický sport. Před čtyřiceti lety získala mladoboleslavská značka Škoda titul mistra Evropy v závodech cestovních automobilů.
Navíc těch 38 kusů vyrobili až následně, v letech 1975-1980. Takže v roce 1975, kdy probíhala homologace, jich muselo být ještě výrazně míň. O to větší podvod.
JJ, podvod ze strany AZNP a do nebe volající lajdáckost Fréreho. Nicméně ne neobvyklá, razítka od stolu se dodnes vydávají na všechno (kór když jsou posichrovaná nějakou tou obálkou). Ovšem v tomhle případě se to většinou popisuje jako "husarský kousek AZNP" a oficiálně se to obdivuje.
Jednoznačný podvod. Pozvali sem Frerea a podmázli ho, vožrali a navykládali mu, že ty chybějící kusy slouží nepřetržitě u bezpečnosti a nelze je najednou zkontrolovat. Já to vidím podobně, jako dopingová aféra s Armstrongem v cyklistice. A toho za to málem popravili. :-) Do té špíny zatáhli tehdy i Junkovou, které jsem si vždy vážil. Potom již o něco méně.
Zrychlení 9 sec ? Je třeba vzít v úvahu, že se uvádí výkon motoru v rozmezí od 82,5 kW(112k)/7250 ot/min po 104,5 kW(142k)/8600 ot/min. a zároveň byla auta s různými resp. volitelnými převodovými poměry. Takže zrychlení různá, kus od kusu. Některé prameny uvádí 7,5 sec. Totéž je s hmotností - 720 kg okruhová, 825 kg soutěžní.