Elektromobilita
KANKUNEN
6
Brilance byl kus šrotu, ale čiňáci udělali pokrok. S elektrifikací končí vnímaní auta jako kus nemovitosti, ale nově jako drahý spotřebič. Zeptej se mladého hocha jaký je pro něj rozdíl ve vnímání mezi Renaultem a Nio, odpoví žádný, auto jak auto, hlavně že to jede. Nejhorší je, že čím dál více lidí není schopno domyslet důsledky.
Přejít do diskuze
Mladí ať si jezdí na vysavači 😄 Já si počkám na Toyotu V6 nebo Mazdu V6 v dieselu. Obojí bude elektrifikované a to jako ústupek stačí.
Už kolem roku 2000 se občas objevovaly články, že auta se budou prodávat v supermarketech apod. Jenže auto nikdy nebude mikrovlnka nebo tablet.
Servisní síť, dostupnost dílů či zůstatková hodnota bude vždy hrát roli. Značka, která tohle nedokáže zajistit, by musela najít díru na trhu, nebo přijít s o hodně nižší cenovkou. Jenže kopie sedanu Tesly nebo elektrická SUV žádnou díru na trhu nevyplňují a cenovka čínských aut se dovozem, clem, homologacemi, zárukami a DPH zvednou skoro na úroveň zavedených značek.
Servisní síť, dostupnost dílů či zůstatková hodnota bude vždy hrát roli. Značka, která tohle nedokáže zajistit, by musela najít díru na trhu, nebo přijít s o hodně nižší cenovkou. Jenže kopie sedanu Tesly nebo elektrická SUV žádnou díru na trhu nevyplňují a cenovka čínských aut se dovozem, clem, homologacemi, zárukami a DPH zvednou skoro na úroveň zavedených značek.
... pak si je koupí a my si budem kupovat jejich plechofky v Kauflandu a Lidlu a na nich bude samolepka Porsche, BMW nebo Aston Martin a šechny budou vypadat divně. 😁 😁 :-!
"Šéf největšího výrobce čipů říká, že jich automobilkám dodá, kolik budou chtít, ony ale nechtějí" . Zdroj: naše oblíbené a-forum.
Jaké důsledky?
Že Foxconn nabídne pohon, infotainment, autopilot i hotová auta komukoliv?
Třeba si Foxconn postaví DALŠÍ továrnu v ČR, tentokrát na EV.
Že Foxconn nabídne pohon, infotainment, autopilot i hotová auta komukoliv?
Třeba si Foxconn postaví DALŠÍ továrnu v ČR, tentokrát na EV.
Měl jsem auto s vysokým nájezdem a motor vyžadoval opravdu jen jednou, ale vícekrát jsem musel do servisu kvůli podvozku, brzdám, defektu pneumatik, elektrické výbavě, klimatizaci atd. A to vše elektrická auta také mají a navíc kvůli vysokonapěťovým systémům nelze v blízké době předpokládat, že by je opravovaly i malé nezávislé servisy. O to důležitější pro ně je mít oficiální servisní síť. Někdo může argumentovat Teslou, že se bez klasického prodejní s servisní sítě skoro obejde, ale Tesla je jako Apple, hraje si svou vlastní ligu a žádná druhá Tesla nikdy nebude.
Mazda před x lety slíbila představit HCCI, tzn. dieselový motor spalující benzín bez použití zapalovací svíčky, který bude vykazovat kompresní poměr 18:1. Realita jménem Skyactive-X zapalovací svíčky má a kompresní poměr je "pouze" 15:1.
Aby ses podobně netěšil na dieselový V6 a realita bude turbobenzín se čtyřmi válci.
Aby ses podobně netěšil na dieselový V6 a realita bude turbobenzín se čtyřmi válci.
IQ v záporných číslach, žiaľ, stále existuje. Kde sa to v tých ľuďoch stále berie? To snáď ani nie je pravda.
jiri-trojan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.