Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínští výrobci elektromobilů se snaží prosadit na evropském trhu

ČTK
Diskuze (17)

Čínští výrobci elektromobilů se přesouvají do Evropy v naději, že se jim podaří zaskočit tradiční automobilové giganty a získat část trhu, který se díky snaze kontinentu o nulové emise rozrůstá.

V minulosti byly snahy čínských automobilek o proniknutí na evropský trh neúspěšné, noví hráči ale věří, že díky jejich zaměření na elektromobily mají tentokrát šanci, píše agentura Reuters.

Nejnověji se menší čínská automobilka Nio rozhodla učinit první krok mimo Čínu a zahajuje prodej v Norsku. Nio je v Evropě prakticky neznámá, přestože její hodnota se pohybuje kolem 57 miliard USD (1,3 bilionu Kč).

Mezi další značky, které mnoho Evropanů nezná a které začaly nebo plánují prodávat auta na starém kontinentě, patří Aiways, Tang z automobilové skupiny BYD, MG ze skupiny SAIC, VOYAH firmy Dongfeng nebo ORA společnosti Great Walls.

Evropský automobilový trh je přeplněný a dominují mu známé značky. V minulosti se ukázal být pro čínské automobilky nedosažitelný. Mimo jiné kvůli strategickým chybám nebo názoru, že Čína, dlouho spojovaná s levnou masovou výrobou, nemůže konkurovat kvalitou.

Generální ředitel automobilky Nio William Li řekl, že čínské automobilky mohou potřebovat až deset let na to, aby získaly pevnou pozici v Evropě. Podobně se vyjádřil i ředitel výrobce elektromobilů Xpeng Che Siao-pcheng. Tito noví hráči zaměření na elektromobily ale věří, že mají konečně příležitost proniknout na lukrativní trh.

Prodej elektromobilů v Evropské unii se loni více než zdvojnásobil a v první polovině letošního roku vzrostl o 130 procent. Tradiční výrobci stále jen postupně převádějí své modelové řady na elektrický pohon, a hladový trh tak není zaplaven dostatečným množstvím modelů.

"Trh zatím není tak obsazený, pokud ho srovnáme s modely se spalovacím motorem, kde má každá z velkých automobilek celou řadu vozů," uvedl ředitel pro zahraniční aktivity čínského výrobce elektromobilů Aiways Alexander Klose. "Je to oblast, kde si myslíme, že máme příležitost."

Automobilka Nio si podobně jako konkurenční Xpeng vybrala pro zahájení prodeje Norsko. Země se díky státní podpoře elektromobilů dostala do čela přechodu na elektrický pohon a zákazníci jsou tam na elektromobily zvyklí, což usnadňuje prodej i neznámým značkám.

Nová skutečnost, že západní automobilky jako BMW a Tesla nyní vyrábějí automobily v Číně, už možná také oslabila dřívější názor na nízkou kvalitu zpracování, i když zřejmě bude těžké se jí zcela zbavit. Klose předpokládá, že neúspěšné pokusy čínských automobilek o vstup na evropský trh už pravděpodobně současným výrobcům elektromobilů neublíží, protože spotřebitelé si již zvykli, že třeba elektronika pochází z Číny.

"Skutečnost, že na trh vstupuje více čínských výrobců aut, nám také pomůže, protože díky tomu budou čínské značky více akceptovány mezi spotřebiteli," dodal.

Jedním z příkladů neúspěšného vstupu na evropský trh je automobilka Brilliance. Firmě uškodilo, že její vůz získal v Německu v roce 2007 v nárazové zkoušce, takzvaném crash testu, pouze jednu hvězdičku z pěti.

ČTK
Diskuze (17)

Doporučujeme

5. 10. 2021 07:52
Re: Já tento útok vnímám jako katastrofu
Měl jsem auto s vysokým nájezdem a motor vyžadoval opravdu jen jednou, ale vícekrát jsem musel do servisu kvůli podvozku, brzdám, defektu pneumatik, elektrické výbavě, klimatizaci atd. A to vše elektrická auta také mají a navíc kvůli vysokonapěťovým systémům nelze v blízké době předpokládat, že by je opravovaly i malé nezávislé servisy. O to důležitější pro ně je mít oficiální servisní síť. Někdo může argumentovat Teslou, že se bez klasického prodejní s servisní sítě skoro obejde, ale Tesla je jako Apple, hraje si svou vlastní ligu a žádná druhá Tesla nikdy nebude.
Avatar - kuk
4. 10. 2021 19:02
Čína pomalu, ale jistě pošle západní dinosaury ke dnu...
... pak si je koupí a my si budem kupovat jejich plechofky v Kauflandu a Lidlu a na nich bude samolepka Porsche, BMW nebo Aston Martin a šechny budou vypadat divně. :D :D :-!
Avatar - kuk
4. 10. 2021 18:54
Re: Já tento útok vnímám jako katastrofu
Tak to je pravda, věčně se rozpadající spalováky, ketrý se furt rozbíjej nutně potřebujou rozsáhlou servisní síť. :D :D :D
Avatar - kuk
4. 10. 2021 18:50
Re: Já tento útok vnímám jako katastrofu
Přijde houno. :D
4. 10. 2021 15:10
Re: Já tento útok vnímám jako katastrofu
Už kolem roku 2000 se občas objevovaly články, že auta se budou prodávat v supermarketech apod. Jenže auto nikdy nebude mikrovlnka nebo tablet.
Servisní síť, dostupnost dílů či zůstatková hodnota bude vždy hrát roli. Značka, která tohle nedokáže zajistit, by musela najít díru na trhu, nebo přijít s o hodně nižší cenovkou. Jenže kopie sedanu Tesly nebo elektrická SUV žádnou díru na trhu nevyplňují a cenovka čínských aut se dovozem, clem, homologacemi, zárukami a DPH zvednou skoro na úroveň zavedených značek.