Téma startování auta se spojkou nebo bez už Martin Vaculík ve své poradně řešil. Tentokrát prozradí, u kterých motorů vyšlápnutou spojku obzvlášť nedoporučuje.
A proč, mám dvě auta s elektronickou ručkou, na jednym autě se startuje se spojkou a na druhým autě prostě spojka není a motor se startuje až za jízdy. Zaklad profíka ze staré školy je nenechávat zařazený rychloběch a startovat na pomalou řadu. Ručka se dává ještě za chodu motoru, potom vypnout a zařadit kvalt.
Na parkování s kvaltem jsou náchylné zase motory s rozvodovým řetězem, pak se s autem drcne, nebo někdo otočí klíčkem bez spojky (heh) a rozvody skáčou. :-)
btw. S ruční brzdou řeší problém vždy ten, který ji použije jednou za rok...
Vcelku by mě zajímalo, jaký je asi rozdíl v životnosti spojky u městského řidiče, který se k ní chová vzorně a takového, který na ní stojí u každého semaforu ;-\
Možná by bylo zajímavé, udělat dlouhodobý test.)
Preberal som to s mojim mechanikom. Odpali sa tym spojkove lozisko, ale priblizne rovnako rychlo ako lamela. Takze na vymenu pridu obaja uzivatelia priblizne po rovnakych km. Akurat ten, co na spojke stoji, ma okrem lamely znicene aj lozisko. To sa meni v oboch pripadoch, takze vlastne je to jedno.
Vzhledem k tomu, ze vetsina aut v CR jsou ojetiny dovezene z DE, a taky tomu ze v DE se uci uz v autoskole prijet na semafor, zastavit, zmacknout spojku, zaradit jednicku a takhle cekat na zelenou (a taky to tak vetsina nemcu co znam dela) pak to zjevne zadnej velkej problem nebude.
Na Slovensku to je podobne. Navyse s tym, ze na semafor pozera len prvy v poradi a ostatni len na toho pred sebou. Ja ked to niekedy vidim, ako sa na zelenej plytva casom. Des
To je blbosť. Problém je v tom, že ľudia za volantom nedávajú pozor. Tá oranžová je tam práve na to, aby si mal čas zaradiť kvalt. Že sa ostatní rozbiehajú postupne, je snáď normálne. To je semafor v bežnej premávke, nie na štarte F1.
bohužel. a do toho tu budou tihle řidiči brečet, že mizí manuály, protože oni automat nepotřebují. Jen pak jsou v Praze kolony, protože např auto z vedlejší se rozjíždí na hlavní tak půl minuty a ti za ním musí brzdit a už se tvoří dominový efekt v té do té doby jedoucí koloně.
Mě tohle nikdo v autoškole neučil, protože české autoškoly nikoho nic neučí. Ale stejně jsem na to přišel jaksi sám, že to je nejlepší. Pochopitelně se to dá praktikovat jen s manuálem. V hybridu to je úplně jinak :-):-):-):-)
mně táta učil sledovat semafory. Nestát na spojce, ale koukat na vedlejší semafor, nebo semafor pro chodce. Když z vedlejší strany padne červená, nebo chodcům na naší straně, tak za chvíli skočí zelená a už můžu být připravenej a nezdržovat. Bohužel dnes ( ani starší řidiči ) nejsou často schopni sledovat víc než jedno světlo a jednu ručičku na budíkách.
Tak to som rad. Ale videl som jedno s tak infantilnym a afektovanym prejavom, ze uz ich viac nezvladam.
A druhy dovod su agresivne pustane videa na auto.cz.
To snad ne, to Vaculíkovi ten trapas jednou nestačil? Pravda, Opelů Frontera a BMW 524 TDS je dnes na silnicích naprostá většina. Jdu se zeptat do firemní garáže, kolik služebních aut mi dovolí nastartovat bez spojky.... aha, nula. Tak dík.
No trojkové Oktavky to mají, ty se začaly vyrábět v roce 2012. Sednul jsem do toho a nechtělo to startovat, pak jsem si vzpomněl, že u dieselu je žhavení, tak jsem chvíli čekal se zapalováním na 1 a zase nic. Že by vybitá baterka? Vždyt tím včera někdo jel. Až napočtvrté jsem si všiml, že maxidot píše sešlápnout spojku. A sranda je, že to dávali i do aut bez maxidotu.
Startuji ze spojkou, Auto má 700 tisíc km..nikdy se nic z motorem a klikovkou neopravovalo,dokonce spojka je měněna pouze po druhé.. ještě k tomu je auto v autoškole.. takže představa,jak začátečníci jezdí,je všem jasná.. Octavie 2001 1.9 ..teď kdo má pravdu..k tomu startování ze spojkou je bezpečnostní otázka..
Taky startuje se spojkou a často držím spojku na křižovatce. Vím, je to špatně, ale když tam ta noha leze po 45 letech řízení tak nějak automaticky a i když jsem se snažil, tak starého psa novým kouskům nenaučíš. :-)