Videa
Zpět na článek
Martin Vaculík: Startujete auto s vyšlápnutou spojkou? Tyto motory tím trpí nejvíce
36 komentářů
Anonym
7
Nevím, přes všechny důvody mi startování se spojkou v záběru přijde jako týrání baterie a startéru.
Přejít do diskuze
Korbel Jaroslav
Startuji ze spojkou, Auto má 700 tisíc km..nikdy se nic z motorem a klikovkou neopravovalo,dokonce spojka je měněna pouze po druhé.. ještě k tomu je auto v autoškole.. takže představa,jak začátečníci jezdí,je všem jasná.. Octavie 2001 1.9 ..teď kdo má pravdu..k tomu startování ze spojkou je bezpečnostní otázka..
Anonym
No trojkové Oktavky to mají, ty se začaly vyrábět v roce 2012. Sednul jsem do toho a nechtělo to startovat, pak jsem si vzpomněl, že u dieselu je žhavení, tak jsem chvíli čekal se zapalováním na 1 a zase nic. Že by vybitá baterka? Vždyt tím včera někdo jel. Až napočtvrté jsem si všiml, že maxidot píše sešlápnout spojku. A sranda je, že to dávali i do aut bez maxidotu.
eLzyx
Volvo V70 MY2007 s Mazda 2.0 motorem nedovolí start bez vyšlápnutí spojky. 14 let staré auto.
Stejsn
To snad ne, to Vaculíkovi ten trapas jednou nestačil? Pravda, Opelů Frontera a BMW 524 TDS je dnes na silnicích naprostá většina. Jdu se zeptat do firemní garáže, kolik služebních aut mi dovolí nastartovat bez spojky.... aha, nula. Tak dík.
Katikakus
Ani jedno z mych poslednich tri aut neslo nastartovat bez vymacknute spojky.
Tondis
Zetory mají jištěné startování spojkou, bez sešlápnuté spojky nestartuje.
jirik_kirij
Taky startuje se spojkou a často držím spojku na křižovatce. Vím, je to špatně, ale když tam ta noha leze po 45 letech řízení tak nějak automaticky a i když jsem se snažil, tak starého psa novým kouskům nenaučíš. 😄
traveldrive
To je blbosť. Problém je v tom, že ľudia za volantom nedávajú pozor. Tá oranžová je tam práve na to, aby si mal čas zaradiť kvalt. Že sa ostatní rozbiehajú postupne, je snáď normálne. To je semafor v bežnej premávke, nie na štarte F1.
jam2015
Šoféri hlavne gúľajú očami po okolí alebo zízajú do smartfónu, GPS a ťukajú na displej! A potom to na svetelných križovatkách aj tak vyzerá!
DonVito
To jsem nevedel.
Proto se Nemci umi rozjizdet na semaforech rychle...
V Cechach padne oranzova a prvni na svetlech zacne radit. 😄
Prvni se rozjizdi, tak zacne radit jednicku druhy atd. :no:
Proto se Nemci umi rozjizdet na semaforech rychle...
V Cechach padne oranzova a prvni na svetlech zacne radit. 😄
Prvni se rozjizdi, tak zacne radit jednicku druhy atd. :no:
fOE
Vzhledem k tomu, ze vetsina aut v CR jsou ojetiny dovezene z DE, a taky tomu ze v DE se uci uz v autoskole prijet na semafor, zastavit, zmacknout spojku, zaradit jednicku a takhle cekat na zelenou (a taky to tak vetsina nemcu co znam dela) pak to zjevne zadnej velkej problem nebude.
KANKUNEN
Ani Vaculík nemá vždy pravdu a vymýšlí už někdy kraviny. Ale autům rozumí, zajímá se a baví ho to.
moan78
Preberal som to s mojim mechanikom. Odpali sa tym spojkove lozisko, ale priblizne rovnako rychlo ako lamela. Takze na vymenu pridu obaja uzivatelia priblizne po rovnakych km. Akurat ten, co na spojke stoji, ma okrem lamely znicene aj lozisko. To sa meni v oboch pripadoch, takze vlastne je to jedno.
Mikesus
ono to bude tím, že škodovky to mají tak poslední 3 roky. Ostatní výrobci, se kterým jsem měl možnost jezdit, to měli snad už od přelomu milénia.
moan78
Na Slovensku to je podobne. Navyse s tym, ze na semafor pozera len prvy v poradi a ostatni len na toho pred sebou. Ja ked to niekedy vidim, ako sa na zelenej plytva casom. Des
Otrava
Vcelku by mě zajímalo, jaký je asi rozdíl v životnosti spojky u městského řidiče, který se k ní chová vzorně a takového, který na ní stojí u každého semaforu ;-\
Možná by bylo zajímavé, udělat dlouhodobý test.)
Možná by bylo zajímavé, udělat dlouhodobý test.)
Anonym
Mě tohle nikdo v autoškole neučil, protože české autoškoly nikoho nic neučí. Ale stejně jsem na to přišel jaksi sám, že to je nejlepší. Pochopitelně se to dá praktikovat jen s manuálem. V hybridu to je úplně jinak 😄 😄 😄 😄
Mikesus
mně táta učil sledovat semafory. Nestát na spojce, ale koukat na vedlejší semafor, nebo semafor pro chodce. Když z vedlejší strany padne červená, nebo chodcům na naší straně, tak za chvíli skočí zelená a už můžu být připravenej a nezdržovat. Bohužel dnes ( ani starší řidiči ) nejsou často schopni sledovat víc než jedno světlo a jednu ručičku na budíkách.
Mikesus
bohužel. a do toho tu budou tihle řidiči brečet, že mizí manuály, protože oni automat nepotřebují. Jen pak jsou v Praze kolony, protože např auto z vedlejší se rozjíždí na hlavní tak půl minuty a ti za ním musí brzdit a už se tvoří dominový efekt v té do té doby jedoucí koloně.
moan78
A pritom by stacilo s na semafor kukali vsetci a rozbiehali sa plynule po naskoceni zelenej
Beefcake
Tak to som rad. Ale videl som jedno s tak infantilnym a afektovanym prejavom, ze uz ich viac nezvladam.
A druhy dovod su agresivne pustane videa na auto.cz.
A druhy dovod su agresivne pustane videa na auto.cz.
Anonym
Celé vlákno je o rozjíždění se na semaforech a ty do toho šlápneš se spojkovým pedálem. Jak příznačné, k tobě to prostě sedí, chlape.
Mig_35
auto, které nedovolí nastartovat bez spojky je počítám tak do tří let stáří... a u nás je průměrný věk automobilu kolik? 15,3...
Anonym
O tomto nešvaru se píše a mluví už nejméně 30 let. A nic se nezměnilo. Ačkoli si o Němcích myslím svoje, v tomto jsou fakt lepší než my.
xmickey
Na parkování s kvaltem jsou náchylné zase motory s rozvodovým řetězem, pak se s autem drcne, nebo někdo otočí klíčkem bez spojky (heh) a rozvody skáčou. 😄
btw. S ruční brzdou řeší problém vždy ten, který ji použije jednou za rok...
btw. S ruční brzdou řeší problém vždy ten, který ji použije jednou za rok...
petr petrumr
A proč, mám dvě auta s elektronickou ručkou, na jednym autě se startuje se spojkou a na druhým autě prostě spojka není a motor se startuje až za jízdy. Zaklad profíka ze staré školy je nenechávat zařazený rychloběch a startovat na pomalou řadu. Ručka se dává ještě za chodu motoru, potom vypnout a zařadit kvalt.