Fiat 124 je jeden z nejprodávanějších automobilů na světě, tedy když budeme počítat i jeho licenčně vyráběné deriváty a odvozené modely. Rozhodli jsme se je připomenout.
s motorem 1,2 OHV i dvou Žigulíků, tedy VAZ 2101 (1,2 OHC) a po něm VAZ 21053 (1,5 OHC). Všichni tři věrně sloužili, jediná závada byla u 2101 na ložisku alternátoru. A to jsem s ním projel tzv. Kavkazský okruh 8 500 km do Arménie i 5 000 km na Jaltu. A samozřejmě i jiné země tzv. východního bloku. Oba VAZy se také osvědčili jako tahače obytného přívěsu. A všechny s průměrnou spotřebou kolem 7,5 l/100 km, jakou mají ty dnešní "tříhrnky". Poděkování redakci za nostalgickou vzpomínku.
Dnešní trihrnky mají většinou kolem 5.5l spotřeby. Odvezou v mnohem větším pohodli a těch pár tis km co byl vykon toho ziguliku, toho asi ani nevšimnou
Čisto teoreticky kvalita ciest môže mať vplyv aj na motor. Zlá cesta = veľa prachu = zanesene sanie, možné nečistoty...
Na "spomínané cesty" by som radšej volil niečo iné ako moderný 3 valec. Nie rovno staré "Žiguli", ale skôr nejaký modernejší, ale nie veľmi zložitý off-road. Hlavne s motorom, ktorý "zožerie" takmer čokoľvek.
5,5 průměr, když ovšem jezdíš trasy mimo město, jinak v pohodě těch 7 :-)
Nacpaný kurvítky typu "fejková rekuperace a starstop", životnost některých motorů max 200 tis, některé ani to ne, viz slavné ecoboosty a na asijských ex-sovětských silnicích podvozek za 20 tis km v čudu :-):-):-)
Problém Ecoboostu je, že tie motory boli označované ako skvelý "motor roka" (viacnásobný)... A ja som to "skoro" kúpil (mal som také auto na zozname) :-O Síce sa mi už vtedy nezdali niektoré detaily (turbo zabudované ho hlavy motora...). Dnes sa o Ecoboostoch šíria skôr negatívne informácia.
Našťastie som sa rozhodol ináč a dnes jazdím 2,0 litrovou atmosférou :yes:
Lada Vesta s R4 1,6 či 1,8 je moderní reinkarnace žigulíka. MPI, žádný startstop, robustní podvozek, olej, svíčky, řemeny, filtry atd si v pohodě vyměníš sám.....