Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Žigulík nebyl jediný. Připomeňte si i další bratry Fiatu 124. Znáte indickou nebo tureckou verzi?

Fiat 124 je jeden z nejprodávanějších automobilů na světě, tedy když budeme počítat i jeho licenčně vyráběné deriváty a odvozené modely. Rozhodli jsme se je připomenout.
Zpět na článek
19. 10. 2021 22:28
19. 10. 2021 04:31
Také jsem byl majitelem Fiatu 124
s motorem 1,2 OHV i dvou Žigulíků, tedy VAZ 2101 (1,2 OHC) a po něm VAZ 21053 (1,5 OHC). Všichni tři věrně sloužili, jediná závada byla u 2101 na ložisku alternátoru. A to jsem s ním projel tzv. Kavkazský okruh 8 500 km do Arménie i 5 000 km na Jaltu. A samozřejmě i jiné země tzv. východního bloku. Oba VAZy se také osvědčili jako tahače obytného přívěsu. A všechny s průměrnou spotřebou kolem 7,5 l/100 km, jakou mají ty dnešní "tříhrnky". Poděkování redakci za nostalgickou vzpomínku.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Mikesus
19. 10. 2021 07:15
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Dnešní trihrnky mají většinou kolem 5.5l spotřeby. Odvezou v mnohem větším pohodli a těch pár tis km co byl vykon toho ziguliku, toho asi ani nevšimnou
19. 10. 2021 08:25
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Tak skús do "dnešního třihrnku" natankovať tamojšie, samozrejme aj vtedajšie palivo a pošli ho na lokálne cesty v strednej Ázii...
Avatar - Mikesus
19. 10. 2021 08:40
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Kvalita cest ma hodně společného s motorem. :-[] :-[] :-[]
19. 10. 2021 10:10
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Ale so spotrebou určite áno.
19. 10. 2021 11:12
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Kvalita ciest má súvis s robustnosťou (rozumej hmotnosťou) auta a teda so spotrebou.
Ty MUDRC :-!
Avatar - Mikesus
19. 10. 2021 11:36
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Kvalitu paliva nerozporuju, ale nejsem schopen posoudit vliv na moderní motory. Ale ta kvalita cest byla úplně zcestná.
Avatar - palix
19. 10. 2021 11:49
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Čisto teoreticky kvalita ciest môže mať vplyv aj na motor. Zlá cesta = veľa prachu = zanesene sanie, možné nečistoty...
Na "spomínané cesty" by som radšej volil niečo iné ako moderný 3 valec. Nie rovno staré "Žiguli", ale skôr nejaký modernejší, ale nie veľmi zložitý off-road. Hlavne s motorom, ktorý "zožerie" takmer čokoľvek.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2021 12:04
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
proto tam všichni jezdí starými Toyotami Landcruiser a Hilux nebo UAZy a Nivami, to projede všechno, opraví to každej a snese to i cesty necesty.
19. 10. 2021 12:36
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Kvalita cesty ma vplyv na spotrebu, na tom sa snáď zhodneme.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2021 09:45
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
5,5 průměr, když ovšem jezdíš trasy mimo město, jinak v pohodě těch 7 :-)

Nacpaný kurvítky typu "fejková rekuperace a starstop", životnost některých motorů max 200 tis, některé ani to ne, viz slavné ecoboosty a na asijských ex-sovětských silnicích podvozek za 20 tis km v čudu :-) :-) :-)
Avatar - palix
19. 10. 2021 11:52
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
Problém Ecoboostu je, že tie motory boli označované ako skvelý "motor roka" (viacnásobný)... A ja som to "skoro" kúpil (mal som také auto na zozname) :-O Síce sa mi už vtedy nezdali niektoré detaily (turbo zabudované ho hlavy motora...). Dnes sa o Ecoboostoch šíria skôr negatívne informácia.
Našťastie som sa rozhodol ináč a dnes jazdím 2,0 litrovou atmosférou :yes:
Avatar - Barrichello
19. 10. 2021 12:02
Re: Také jsem byl majitelem Fiatu 124
problém je , že to dneska cpou skoro všude....

Já měl jediný tříválec, 1,0 ve smartu, ale to byla atmosféra a fungoval v pohodě.

Jinak jen R4 (Alero 2,4, Caliber 2,0 a Mini Cooper 1,6) a jinak samé V6 a V8
19. 10. 2021 12:50
Protoze to bylo normalni auto.
Pro zivot.

Dneska mi takova auta proste chybi.

Nemyslim stejna, byla jina doba.
Ale dnesni reinkarnaci obycejneho, bytelneho auta, snadneho na servis.

Ani nemusi byt zadokolka. Podobne vyborna byla i 128, ale ty to pokazilo, ze rezavela.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
19. 10. 2021 13:06
Re: Protoze to bylo normalni auto.
Ty auta stále existují. Ale v omezené míře.

Lada Vesta s R4 1,6 či 1,8 je moderní reinkarnace žigulíka. MPI, žádný startstop, robustní podvozek, olej, svíčky, řemeny, filtry atd si v pohodě vyměníš sám.....
19. 10. 2021 22:28
Fiat 124...
...i jeho větší bráška 125 byly mimořádně povedená dílka z doby, kdy Fiat doslova vládnul automobilové Evropě. A to už je bohužel hodně dávno... :-(
Rozbalit vlákno
0