Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Žigulík nebyl jediný. Připomeňte si i další bratry Fiatu 124. Znáte indickou nebo tureckou verzi?

16 komentářů

jokol
s motorem 1,2 OHV i dvou Žigulíků, tedy VAZ 2101 (1,2 OHC) a po něm VAZ 21053 (1,5 OHC). Všichni tři věrně sloužili, jediná závada byla u 2101 na ložisku alternátoru. A to jsem s ním projel tzv. Kavkazský okruh 8 500 km do Arménie i 5 000 km na Jaltu. A samozřejmě i jiné země tzv. východního bloku. Oba VAZy se také osvědčili jako tahače obytného přívěsu. A všechny s průměrnou spotřebou kolem 7,5 l/100 km, jakou mají ty dnešní "tříhrnky". Poděkování redakci za nostalgickou vzpomínku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dnešní trihrnky mají většinou kolem 5.5l spotřeby. Odvezou v mnohem větším pohodli a těch pár tis km co byl vykon toho ziguliku, toho asi ani nevšimnou
vor
Tak skús do "dnešního třihrnku" natankovať tamojšie, samozrejme aj vtedajšie palivo a pošli ho na lokálne cesty v strednej Ázii...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kvalita cest ma hodně společného s motorem. 😒] 😒] 😒]
traveldrive
Ale so spotrebou určite áno.
vor
Kvalita ciest má súvis s robustnosťou (rozumej hmotnosťou) auta a teda so spotrebou.
Ty MUDRC :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kvalitu paliva nerozporuju, ale nejsem schopen posoudit vliv na moderní motory. Ale ta kvalita cest byla úplně zcestná.
Avatar - palix
palix
Čisto teoreticky kvalita ciest môže mať vplyv aj na motor. Zlá cesta = veľa prachu = zanesene sanie, možné nečistoty...
Na "spomínané cesty" by som radšej volil niečo iné ako moderný 3 valec. Nie rovno staré "Žiguli", ale skôr nejaký modernejší, ale nie veľmi zložitý off-road. Hlavne s motorom, ktorý "zožerie" takmer čokoľvek.
Avatar - Anonym
Anonym
proto tam všichni jezdí starými Toyotami Landcruiser a Hilux nebo UAZy a Nivami, to projede všechno, opraví to každej a snese to i cesty necesty.
vor
Kvalita cesty ma vplyv na spotrebu, na tom sa snáď zhodneme.
Avatar - Anonym
Anonym
5,5 průměr, když ovšem jezdíš trasy mimo město, jinak v pohodě těch 7 😄

Nacpaný kurvítky typu "fejková rekuperace a starstop", životnost některých motorů max 200 tis, některé ani to ne, viz slavné ecoboosty a na asijských ex-sovětských silnicích podvozek za 20 tis km v čudu 😄 😄 😄
Avatar - palix
palix
Problém Ecoboostu je, že tie motory boli označované ako skvelý "motor roka" (viacnásobný)... A ja som to "skoro" kúpil (mal som také auto na zozname) 😲 Síce sa mi už vtedy nezdali niektoré detaily (turbo zabudované ho hlavy motora...). Dnes sa o Ecoboostoch šíria skôr negatívne informácia.
Našťastie som sa rozhodol ináč a dnes jazdím 2,0 litrovou atmosférou :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
problém je , že to dneska cpou skoro všude....

Já měl jediný tříválec, 1,0 ve smartu, ale to byla atmosféra a fungoval v pohodě.

Jinak jen R4 (Alero 2,4, Caliber 2,0 a Mini Cooper 1,6) a jinak samé V6 a V8
Já Prvni_1
Pro zivot.

Dneska mi takova auta proste chybi.

Nemyslim stejna, byla jina doba.
Ale dnesni reinkarnaci obycejneho, bytelneho auta, snadneho na servis.

Ani nemusi byt zadokolka. Podobne vyborna byla i 128, ale ty to pokazilo, ze rezavela.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty auta stále existují. Ale v omezené míře.

Lada Vesta s R4 1,6 či 1,8 je moderní reinkarnace žigulíka. MPI, žádný startstop, robustní podvozek, olej, svíčky, řemeny, filtry atd si v pohodě vyměníš sám.....
Arese
...i jeho větší bráška 125 byly mimořádně povedená dílka z doby, kdy Fiat doslova vládnul automobilové Evropě. A to už je bohužel hodně dávno... 😒