Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda přebírá odpovědnost za platformu MQB-A0 koncernu VW pro malá auta

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto přebírá s okamžitou platností celosvětovou odpovědnost za platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Jde o sdílený technologický základ pro více modelů aut.
Zpět na článek
18. 10. 2021 11:48
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
O ne. Vždyť tehdejší Polo, Ibiza a Fabia 3, to bylo skoro současně.
17. 10. 2021 00:18
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Popisování zjevného není zajímavé. Nebo on si snad někdo myslel, že Škoda bude zdvojeně vyvíjet podvozky a motory a bude lepší než VW, protože si může dělat co chce??? Leda strejci po revoluci. VW to prostě vytáhl z komoušských sra.ček a má značku a nástroj pro své potřeby.
16. 10. 2021 23:20
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Pokud vim, malý motory byly (jsou) taky doméonu vývoje Škodovky.
A subdodavatelé maji často takyvývoj u v ČR. Byl jsem u přechodu nižší střední z PQ35 na MQB a vývoj byl u nás jak pro Octávku ale i tehdá Toledo, Golfa a A3. Krásná to doba.... Deska jim to čmáraj Bulhaři :-(
16. 10. 2021 16:51
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Možná umíš číst mezi řádky, ale neumíš přemýšlet.
1. Doposud byla Škoda pouze pasivním příjemcem platforem, teď bude vyvíjet.
2. Vyvíjí nejen pro tvůj Bangladéš ale i passata pro Německo. Což je neskutečný.

To je grandiozní povýšení role v koncernu a značný osekání Vw. Samozřejmě ze důvodem jsou elektroauta na které potřebuje Vw kapacitu mozků.
16. 10. 2021 16:45
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Jenže pozdní nasazení platformy je pouze důsledkem jinak nastaveného životního cyklu. Jinými slovy když to Škoda potřebovala tak ještě nebyla vyvinuta. A to se týká i předchozí verze Pq25. Naopak scala ji měla relativně rychle (mqb a0).
16. 10. 2021 14:50
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Škoda dostala novou platformu A0 jako poslední z trojice VW-Seat-Škoda. Polo a Ibiza jsou na ní postaveny už podruhé, zatímco Škoda se do teď musela s Fabií tísnit na kraťoučkém podprůměrném rozvoru platformy předchozí. A že to ve Škodovce umějí, dokázali tím, že postavili na nové platformě nejprve vůz o třídu větší, nižší střední třídy, s ohromným vnitřním prostorem = Scalu a po té teď novou Fabii vtipně s délkou mezi A0 a nižší stř. třídou. A pochvalme i nepřeplňovaný litrový benzínový tříválec s 59 kW.

Je dobré připomenout,, že VW získává v nižší střední třídě (Golf a jeho sourozenci) dobré místo pro nohy vzadu posunutím zadních sedadel o cca 10 cm do podběhů, zatímco Scala na plošině o třídu nižší ho získala bez toho.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 13:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 13:36
Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Platforma slouží jako základ pro takzvané vstupní vozy pro trh.......Indie, Rusko, Afrika i země ASEAN a Latinské Ameriky.

"Převzetím odpovědnosti za globální platformu MQB-A0 zodpovídá společnost Škoda Auto poprvé za celosvětový vývoj platformy. Vkládáme do něj svou odbornost v oblasti vývoje, přebíráme ještě větší odpovědnost v koncernu Volkswagen a zároveň upevňujeme pozici sídla společnosti Škoda Auto coby důležité evropské lokality vývoje pro koncern," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.

"Tým našich zaměstnanců Technického vývoje má hluboké znalosti o vstupních segmentech, což nyní zúročujeme při vývoji globální platformy MQB-A0. Je to pro nás skvělé ocenění a zároveň velká motivace, abychom tento projekt dovedli k úspěchu. Na bázi této platformy vzniknou nové modely, které budou přesně přizpůsobené rozmanitým potřebám zákazníků v různých regionech," řekl člen představenstva Johannes Neft.

Těmito vzletnými slovy, pečlivě vymyšlenými týmem PR oddělení, zabalenými do růžového vonícího papíru s lesklými střapečky v podstatě vzkázali, že původně svébytná samostatná automobilka se potichoučku postupně stane pouhým dodavatelem dílů a platforem pro sociální modely koncernu určené pro Bangladéš, Surinam, Kongo a Pobřeží slonoviny.