Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto přebírá s okamžitou platností celosvětovou odpovědnost za platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Jde o sdílený technologický základ pro více modelů aut.
Platforma slouží jako základ pro takzvané vstupní vozy pro trh značek koncernu VW. Uplatní se na trzích s růstovým potenciálem, k nimž patří například Indie, Rusko, Afrika i země ASEAN a Latinské Ameriky, informovala dnes Škoda Auto v tiskové zprávě.
Systém platformy je navržen tak, aby umožňoval konstrukci a následně výrobu automobilů s různým rozvorem i rozchodem. V praxi to znamená využívání základních vyvinutých modulů, které se mohou jednoduše skládat a kombinovat podle konkrétních požadavků.
"Převzetím odpovědnosti za globální platformu MQB-A0 zodpovídá společnost Škoda Auto poprvé za celosvětový vývoj platformy. Vkládáme do něj svou odbornost v oblasti vývoje, přebíráme ještě větší odpovědnost v koncernu Volkswagen a zároveň upevňujeme pozici sídla společnosti Škoda Auto coby důležité evropské lokality vývoje pro koncern," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer. Globální platforma MQB-A0 se bude používat po celém světě a sloužit jako základ pro nové modely se spalovacími motory ve vstupních segmentech.
Česká automobilka již v koncernu Volkswagen zodpovídá za Indii, Rusko a severní Afriku. Začátkem června byla v závodě Chakan v indické Púně zahájena sériová výroba modelu Škoda Kushaq. Jde o první sériový model na bázi modulární platformy MQB-A0-IN, kterou společnost speciálně upravila pro indický trh. Tato platforma se bude používat i pro další modely značek Volkswagen a Škoda. Ve střednědobém horizontu se plánuje nabídka modelu Kushaq také v ostatních, rychle se rozvíjejících zemích. Druhý model je už připraven a bude představen ještě letos.
"Tým našich zaměstnanců Technického vývoje má hluboké znalosti o vstupních segmentech, což nyní zúročujeme při vývoji globální platformy MQB-A0. Je to pro nás skvělé ocenění a zároveň velká motivace, abychom tento projekt dovedli k úspěchu. Na bázi této platformy vzniknou nové modely, které budou přesně přizpůsobené rozmanitým potřebám zákazníků v různých regionech," řekl člen představenstva Johannes Neft.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.