Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda přebírá odpovědnost za platformu MQB-A0 koncernu VW pro malá auta

ČTK ČTK 16. 10. 2021 • 08:05
73
8
Zobrazit náhledy (73)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto přebírá s okamžitou platností celosvětovou odpovědnost za platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Jde o sdílený technologický základ pro více modelů aut.

Platforma slouží jako základ pro takzvané vstupní vozy pro trh značek koncernu VW. Uplatní se na trzích s růstovým potenciálem, k nimž patří například Indie, Rusko, Afrika i země ASEAN a Latinské Ameriky, informovala dnes Škoda Auto v tiskové zprávě.

Systém platformy je navržen tak, aby umožňoval konstrukci a následně výrobu automobilů s různým rozvorem i rozchodem. V praxi to znamená využívání základních vyvinutých modulů, které se mohou jednoduše skládat a kombinovat podle konkrétních požadavků.

"Převzetím odpovědnosti za globální platformu MQB-A0 zodpovídá společnost Škoda Auto poprvé za celosvětový vývoj platformy. Vkládáme do něj svou odbornost v oblasti vývoje, přebíráme ještě větší odpovědnost v koncernu Volkswagen a zároveň upevňujeme pozici sídla společnosti Škoda Auto coby důležité evropské lokality vývoje pro koncern," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer. Globální platforma MQB-A0 se bude používat po celém světě a sloužit jako základ pro nové modely se spalovacími motory ve vstupních segmentech.

Česká automobilka již v koncernu Volkswagen zodpovídá za Indii, Rusko a severní Afriku. Začátkem června byla v závodě Chakan v indické Púně zahájena sériová výroba modelu Škoda Kushaq. Jde o první sériový model na bázi modulární platformy MQB-A0-IN, kterou společnost speciálně upravila pro indický trh. Tato platforma se bude používat i pro další modely značek Volkswagen a Škoda. Ve střednědobém horizontu se plánuje nabídka modelu Kushaq také v ostatních, rychle se rozvíjejících zemích. Druhý model je už připraven a bude představen ještě letos.

"Tým našich zaměstnanců Technického vývoje má hluboké znalosti o vstupních segmentech, což nyní zúročujeme při vývoji globální platformy MQB-A0. Je to pro nás skvělé ocenění a zároveň velká motivace, abychom tento projekt dovedli k úspěchu. Na bázi této platformy vzniknou nové modely, které budou přesně přizpůsobené rozmanitým potřebám zákazníků v různých regionech," řekl člen představenstva Johannes Neft.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Související články

Témata
18. 10. 2021 11:48
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
O ne. Vždyť tehdejší Polo, Ibiza a Fabia 3, to bylo skoro současně.
17. 10. 2021 00:18
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Popisování zjevného není zajímavé. Nebo on si snad někdo myslel, že Škoda bude zdvojeně vyvíjet podvozky a motory a bude lepší než VW, protože si může dělat co chce??? Leda strejci po revoluci. VW to prostě vytáhl z komoušských sra.ček a má značku a nástroj pro své potřeby.
16. 10. 2021 23:20
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Pokud vim, malý motory byly (jsou) taky doméonu vývoje Škodovky.
A subdodavatelé maji často takyvývoj u v ČR. Byl jsem u přechodu nižší střední z PQ35 na MQB a vývoj byl u nás jak pro Octávku ale i tehdá Toledo, Golfa a A3. Krásná to doba.... Deska jim to čmáraj Bulhaři :-(
16. 10. 2021 16:51
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Možná umíš číst mezi řádky, ale neumíš přemýšlet.
1. Doposud byla Škoda pouze pasivním příjemcem platforem, teď bude vyvíjet.
2. Vyvíjí nejen pro tvůj Bangladéš ale i passata pro Německo. Což je neskutečný.

To je grandiozní povýšení role v koncernu a značný osekání Vw. Samozřejmě ze důvodem jsou elektroauta na které potřebuje Vw kapacitu mozků.
16. 10. 2021 16:45
Re: Škoda přebírá odpovědnost za platformu
Jenže pozdní nasazení platformy je pouze důsledkem jinak nastaveného životního cyklu. Jinými slovy když to Škoda potřebovala tak ještě nebyla vyvinuta. A to se týká i předchozí verze Pq25. Naopak scala ji měla relativně rychle (mqb a0).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud